Je blijft maar doorzeuren over rode komkommers terwijl ik het nooit over rode komkommers gehad heb.
Dit is voor het EERST dat je in gaat op mijn vraag.
Je doet een bewering en komt daarna met een vaag stukje zonder onderbouwing... dan vind je het raar dat ik daarover door blijf zeuren ???
Had je meteen dit aangegeven, dan had ik 't verder kunnen laten rusten !
Als je de moeite had genomen om werkelijk in je op te nemen wat ik zei had je begrepen dat ik het had over natuurlijke genetische varianten van in dit geval een komkommer (een van vele voorbeelden) die in een wirwar van bureaucratische regeltjes weggereguleerd worden
Ik heb je wel degelijk begrepen, maar nog steeds beweer je dat deze natuurlijke varianten niet MOGEN.. Dat is echter NIET het geval... Zowel de gele, rode, als welke andere kleur komkommer mogen gewoon gegeten worden... NOG STEEDS weiger je dus om daar een onderbouwing onder te geven..
Wel heb je gelijk dat wij alleen de ( in dit geval groene ) komkommer consumeren.. NIET omdat wij de andere varianten niet MOGEN eten... maar omdat wij de anderen niet WILLEN..
Ditzelfde is overigens het geval met de sinaasappel ( die van nature ook niet zo oranje is )... Die moet speciaal bewerkt worden omdat wij consumenten nu eenmaal het beeld hebben dat een sinaasappel oranje is... Niet oranje.. tja, dan hoeven wij 'm niet !
Dan ga je me proberen te pakken op kritiek die ik spui over de inderdaad zeer zwakke uitzending. Zwak als-ie was, hij weerlegde uitspraken die jij in een van je recente posts hebt gedaan.
Dan zul je me eerst moeten vertellen WELKE argumenten er weerlegd worden...
Jouw truc is alsmaar vragen stellen en reacties geven waardoor je mij en anderen probeert in een defensieve positie te brengen.
Ik probeer je eindelijk zover te krijgen dat je ANTWOORD gaat geven.. En dan niet een vage link, met een nietszeggend artikeltje, maar simpel een onderbouwing van je beweringen... NIETS meer NIETS minder...
Nogmaals: natuurlijk gaat de codex om handel en economische belangen.. Dat staat er ook letterlijk in de doelstelling !!!
Voedselveiligheid staat NIET in de doelstelling.. en het is prachtig dat trosradar daarmee komt, maar die is niet de codex... en daarnaast vind ik het inderdaad uitermate zwak dat je een uitzending als zwak wilt betitelen, maar er wel elementen uit pikt die je WEL bevallen !
De Codex is een
handelsrichtlijn.. Dat is ie al vanaf het begin en het beschrijft waaraan een produkt dient te voldoen om vrij te kunnen worden verhandeld door alle landen die zijn aangesloten...
Door dit op papier te zetten is het voor elk aangesloten land duidelijk wat het betekent als een produkt bijvoorbeeld voldoet aan: "Klasse I" of hoeveel voedingsstoffen MINIMAAL in een produkt moeten zitten om te voldoen aan de produktgroep !
In de codex staan geen verboden en dat is nu juist de kritiek die je de hele tijd spuwt.. Als je dat toch vindt, kom dan met de juiste onderbouwing.. Zo moeilijk is dat toch niet ! Daar is niets flauws aan, maar lijkt me een redelijk vraag in een discussie...
Losse flodders kan iedereen afleveren !