Hallo,
Ik word onderhand ook bijna krankzinnig van Ziggo.
Even een beknopte opsomming (gaat touwens niet lukken);
Ik woon met 4 mensen in 1 huis.
1 huisgenoot van mij de (1 van de 4 dus) is verhuisd per 1 juli. Inmiddels wonen we hier dus nog met 3 personen. Omdat het hele spul op zijn naam en rekeningnummer stond, wilde ik dat gaan wijzigen in mijn eigen naam en rekeningnummer.
Begin Juli : 1e x Gebeld met de klantenservice. ANTW; Is goed meneer, ik zie trouwens dat u een pakket van € 46,- heeft. Voor slechts € 4,- per maand extra heeft u dubbele internetsnelheid en digitale TV erbij. ,,Prima, regel ook meteen maar" zei ik.
2 dagen later stap ik de deur binnen en de digitale ontvanger was er .. echter op naam van m'n husigenoot die verhuisd is! En daar belde ik in 1ste instantie dus voor.
2e x gebeld: ,,Jullie (Ziggo ) hebben m'n spullen wel opgestuurd, maar de naam klopt niet, zouden jullie dit direct willen wijzigen, dit gaat nl niet goed zo , dat was miijn uitgangspunt in de 1ste instantie nl"
ANTW Ziggo: Naam wijzigen??? Dat kan helemaal niet meneer, dat kan alleen in geval van overlijden!
IK: ,,Dus ik moet eerst m'n oude huisgenoot neerschieten en dan komt het goed?
"
Nee, uw naam staat nog op ....straat .. IK: Dat klopt niet mevrouw, daar woon ik al 2 jaar niet meer. (Ziggo) Ja, klopt dat adres staat voor uw naam ook op inactief, dus dat gaat goed. Wat moet ik nu doen dan? Ik ben overigens wel erg benieuwd hoe de administratie er bij jullie uitziet, daar staan dus straks allemaal inactieve adressen in? ,,Laat u het nou maar lekker zitten zo,t is maar een naam! Rekeningnumemr wijzigen dat kunnen we wel, maar naam wijzigen niet. IK : ..Is dat niet raar? Het rekeningnummer dat ik nu opgeef zou toch evengoed van mn overbuurman kunnen zijn? En dat accepteren jullie wel telefonisch?" - Ja meneer, daar komen we wel uit als dat niet zou kloppen. - Nou ja het zal alemaal wel. (Ik had er geen zin meer in)
Medio Juli , 3e x word ik zelf door Ziggo gebeld. "Meneer we hebben zojuist met Dhr. X (mijn vorige huisgenoot )gebeld, omdat we hem wilde vragen of hij zijn pakket wilde wijzigen. Hij wist ons te vertellen dat we u daarover moesten benaderen,omdat hij zelf niet meer op dit adres woont"
IK: "Nou dat is wel heel toevallig dat jullie daarover bellen, ik heb daarover gebeld (hele verhaal hierboven nog eens uitgelegd)
"OK meneer, u wilt de naam dus wijzigen, geen probleem hoor!"
Heeft u interese in een All-in-1-pakket? voor 4 euro extra blabla... "
IK: Heb je net wel naar me geluisterd? Dat heb ik dus onlangs al afgesloten, nu moeten jullie alleen MIJN naam in jullie systeem zetten.
ANTW: Hmm, wij kunnen alleen een naam wijzigen als u een product bij ons heeft besteld. - Nou, dat heb ik toxh al gedaan????!!! Regel het dan!
Ja, dat kan nu dus al niet meer, want die wijziging is al doorgevord. U moet nu weer iets nieuws bestellen, dan gaat het goed. (Vervolgens laat ik mezelf een extra Digitale ontvanger aansmeren van 50 Euro ,Mn eigen VRESLEIJK domme fout, snap ook nog steeds niet waarom ik dat gedaan heb). Meneer, omdat u dit besteld, moeten we wel eea even op band zetten om dit vast te leggen. IK: Prima. (vervolgens bandje met naam, rekeningnummer en adres ingesproken) (VOLGENS MIJ RIEKT DIT VERHAAL NAAR PURE OPLICHTERIJ)
Een hele poos niets gehoord, kom ik net -26 Augiustus- thuis om 20.00 u, zie ik WEER een post liggen van Ziggo , en natuurlijk weer op de verkeerde naam!!
4e x bellen met Ziggo, Het wijzigingsmenu maar overgeslagen want daar mag je weer 10 minuten in de wacht staan (Heb ik inmiddels al 20x in totaal moeten doen.(ook voor vergeefse poginegen van de gesprekken hierboven) Dan maar via de bestellijn proberen. JA hoor, na 2x overgaan wordt er al opgenomen. IK"Meneer, ik probeer het maar zo, want ik kom er niet meer doorheen en ik ben het zo SPUUG en SPUUGzat dat ik er bijna aggresief van word, m'n excuses hoor. Hele verhaal voor de 4e keeer uitgelegd. ZIGGO: Tsja meneer, ik snap uw verhaal en ik vind het vervelend, ik zal wel even notities in het systeem zetten. "De klachtenlijn is overigens al gesloten" IK: "Maar het is net 20.00 geweest, ik kan toch tot 22.00 bellen?" Nee meneer, alleen de verkoop is nog open...
IK ,,Jaja, natuurlijk is de verkoop wél open.. dus dat bandje van - de wachttijd is 10 minuten slaat nergens op, want je krijgt toch niemand? " - Klopt wel zo'n beetje ja meneer, ik moet bekennen dat het een beetje rommelig is hier op het moment. Er lopen nog een stuk of 20.000 klachten en er zijn ook andere mensen die via deze lijn hun klachten proberen op te lossen...maar helaas kunnenw e hier niet veel daaraan doen.
IK ,,Nou ,vertel mij maar wat er nu in het systeem staat voor dit adres. ZIGGO: Oke, er is een rekening gestuurd op naam van uw oude huisgenoot naar uw adres.. IK: Ja dat weet ik, daar bel ik dus voor en die extra ontvanger die ik heb moeten bestellen om mn naam te wijzigen, waarom heb ik die nog niet?
Ziggo: Even kijken, die is verstuurd naar .... straat ...
IK: Hoe kan dat nou in godsnaam?!!! Daar woon ik al 2,5 jaar niet meer en dat adres stond op inactief voor mijn naam!! Dat is me verteld! En bovendien heb ik een bandje ingesproeken met mijn naam adres en rekening nummer.. WAT IS DIT????!!!!!
ZIGGO: Sorry meneer het is inderdaad een rotzooi zo, belt u a.u.b morgen met de klantenservice die helpen u wel verder!
Ik heb eea in het systeem gezet en meer kan ik gewoon echt niet. IK : Geef me dan een telefoonnummer van een persoon die wél iets voor me kan doen. Ziggo: Sorry meneer, dat heb ik echt niet, ik heb hier niets voor u.
(Wel een aardige jongen, maar aan z'n hulp heb ik uiteindelijk niets gehad, want ik kan dus weer gaan bellen)
Ik ben net in de auto gestapt om die digitale ontvanger op te halen bij mn oude adres. Sta ik daar voor de deur, doet de man open die er nu woont en die zegt vervolgens; Ja ,klopt er stond hier onlangs iemand van TNT voor de deur met een pakket, maar dat heb ik geweigerd, omdat het niet voor mij was. Ik heb hier nog wel een brief voor u! En dat pakket dan? Tsja, dat heeft de bode weer meegenomen en staat waarschijnlijk weer op 't postkantoor!
Nou dat was mijn avond dus, 3 uur verder en weer niks.. ik kan morgen weer gaan bellen.
Ik heb nu onderhand zoiets van : Ziggo mag wat mij betreft de hele bende op komen halen, maar dat doe ik niet.
Ik verwacht hier een tegenprestatie van Ziggo. En niet een algemeen briefje, nee.
Ik wil een persoonlijke brief met excuses en een voorstel (Het klinkt misschien heel krenterig nederlands dit,maar ik wil dat dit opgelost wordt door iets waar ik wat mee kan.
Tijd en geld ben ik al teveel kwijt geweest aan deze mensen, dus daarvoor wil ik nu iets terug hebben. Payback time.
Webcontact101, de vraagbaak in dit Forum: Graag jouw reactie, dit is werkelijk te schandalig voor woorden..
Ik ben echt pissig. Vooral om het feit dat het enige wat belangrijk is voor Ziggo verkopen is. Verkopen, verkopen, geld, geld, geld en natuurlijk niet te vergeten: Facturen versturen.
Problemen oplossen? Welnee. spullen verkopen en geld verdienen. Dan versturen we wel aanmaningen en deurwaarders langs, dat zien we dan wel weer. Laat die mensen die problemen hebben maar langer dan 10 min in de wacht staan, die tijd kunnen we veel beter besteden door nog meer goederen en diensten te verkopen.
Bedankt alvast. Ben heel benieuwd,
Mvgr Rogier