LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fit 4 Free
Re: Fit 4 Free
argh nou ja mn rekening wordt over 2 weken sowieso opgeheven maar ik vrees dat ze me wel weten te vinden
Re: Fit 4 Free
@
Niet betalen betekent gewoon, dat de rekening nog duurder uitvalt. Meer dan waarschijnlijk, staan ze gewoon in hun recht (zie de kleine lettertjes) en dat houdt dan in dat je op termijn een incassobureau en/of een deurwaarder aan je sportbroekje hebt hangen.
Maxiem.
Niet betalen betekent gewoon, dat de rekening nog duurder uitvalt. Meer dan waarschijnlijk, staan ze gewoon in hun recht (zie de kleine lettertjes) en dat houdt dan in dat je op termijn een incassobureau en/of een deurwaarder aan je sportbroekje hebt hangen.
Maxiem.
Re: Fit 4 Free
Hallo mensen,
goed om te lezen dat ik niet de enige ben met problemen bij F4F.
Ook ik ben al sinds december 2010 mijn lidmaatschap aan het beeindigen. Het gaat hier om het lidmaatschap van mijzelf en mijn 2 dochters. Mijn eerste brief heb ik gestuurd in december 2010. Geen reactie van F4F. Vervolgens heb ik in februari 2011 opnieuw een brief gestuurd. In eerste instantie weer geen reactie. Na een pittige e-mail wisseling waarin gezegd werd dat ze beide brieven niet hadden ontvangen kreeg ik opeens een brief waarin de ontvangst van de brief van februari werd aangegeven maar dat het lidmaatschap pas zou aflopen in april 2012 omdat de poststempel een dag te laat aangaf. Maar F4F heeft een adreswijziging gehad wat niet aan de leden is doorgegeven en waardoor de opzeggingen altijd of meestal te laat aankomen. Ze hebben volgens eigen zeggen wel het doorstuur systeem van de post maar de brieven komen dan later aan wat F4F dus ge(mis)bruikt om de lidmaatschappen door te laten lopen.
Nu heb ik inmiddels 2 aanmaningen om het lidmaatschap te betalen omdat ik de bedragen laat terugstorten. Nu weten ze me dus wel gelijk te vinden zowel per brief als via SMS; voor een adreswijziging wat iedere fatsoenlijke instantie of persoon doet weten ze de mensen niet te vinden. De eerste aanmaning kwam al binnen 2 weken nadat ik de bedragen had gestorneerd. Hoe het verder gaat weet ik niet maar ik zal niet opgeven.
goed om te lezen dat ik niet de enige ben met problemen bij F4F.
Ook ik ben al sinds december 2010 mijn lidmaatschap aan het beeindigen. Het gaat hier om het lidmaatschap van mijzelf en mijn 2 dochters. Mijn eerste brief heb ik gestuurd in december 2010. Geen reactie van F4F. Vervolgens heb ik in februari 2011 opnieuw een brief gestuurd. In eerste instantie weer geen reactie. Na een pittige e-mail wisseling waarin gezegd werd dat ze beide brieven niet hadden ontvangen kreeg ik opeens een brief waarin de ontvangst van de brief van februari werd aangegeven maar dat het lidmaatschap pas zou aflopen in april 2012 omdat de poststempel een dag te laat aangaf. Maar F4F heeft een adreswijziging gehad wat niet aan de leden is doorgegeven en waardoor de opzeggingen altijd of meestal te laat aankomen. Ze hebben volgens eigen zeggen wel het doorstuur systeem van de post maar de brieven komen dan later aan wat F4F dus ge(mis)bruikt om de lidmaatschappen door te laten lopen.
Nu heb ik inmiddels 2 aanmaningen om het lidmaatschap te betalen omdat ik de bedragen laat terugstorten. Nu weten ze me dus wel gelijk te vinden zowel per brief als via SMS; voor een adreswijziging wat iedere fatsoenlijke instantie of persoon doet weten ze de mensen niet te vinden. De eerste aanmaning kwam al binnen 2 weken nadat ik de bedragen had gestorneerd. Hoe het verder gaat weet ik niet maar ik zal niet opgeven.
Re: Fit 4 Free
Wij zijn inmiddels achter alle Kassa en Radar berichten gekomen van Fit 4 Free en proberen nu al van te voren (voor de opzegtermijn) het jaar abonnement na dat jaar op te zeggen, zodat ze het niet stilzwijgend kunnen verlengen. Dit wilden we al maanden terug doen, maar op mailtjes reageerden zij niet.
Wij hebben gebeld met het 0900-FitForFree nummer, maar krijgen het bericht dat het nummer niet in gebruik is! Toen heb ik naar het hoofdkantoor gebeld waar we nogmaals dat nummer doorkregen, weer gebeld, weer niet in gebruik. Nog eens naar het hoofdkantoor gebeld, waar ons werd verteld dat als zij bellen zij gewoon een bandje krijgen met het keuzemenu, zoals het hoort, maar dat ze ons daar niet kunnen helpen.
Hebben meer mensen hier last van?
Inmiddels hebben we ook gelezen dat ze aangetekende brieven negeren, dus zijn we van plan om naar de sportschool zelf te gaan en het gewoon op te zeggen. Denken jullie dat dat zin heeft? Edit: we gaan morgen langs en staan erop dat ze de brief aannemen, met kopie en ontvangstbewijs. Daarna sturen we deze ook nog aangetekend op. We kunnen er maar beter duidelijk over zijn, want als ik dit zo allemaal lees heb ik hier helemáál geen zin in.
Nog een vraagje: volgens de wet mag je toch, indien ze toch stilzwijgend verlengen, vanaf dan iedere maand opzeggen? Volgens mij kunnen ze je bij verlenging (en zeker stilzwijgend), niet dwingen om het hele jaar te blijven betalen, maar heb je dan het recht om iedere maand op te zeggen.
Wij hebben gebeld met het 0900-FitForFree nummer, maar krijgen het bericht dat het nummer niet in gebruik is! Toen heb ik naar het hoofdkantoor gebeld waar we nogmaals dat nummer doorkregen, weer gebeld, weer niet in gebruik. Nog eens naar het hoofdkantoor gebeld, waar ons werd verteld dat als zij bellen zij gewoon een bandje krijgen met het keuzemenu, zoals het hoort, maar dat ze ons daar niet kunnen helpen.
Hebben meer mensen hier last van?
Inmiddels hebben we ook gelezen dat ze aangetekende brieven negeren, dus zijn we van plan om naar de sportschool zelf te gaan en het gewoon op te zeggen. Denken jullie dat dat zin heeft? Edit: we gaan morgen langs en staan erop dat ze de brief aannemen, met kopie en ontvangstbewijs. Daarna sturen we deze ook nog aangetekend op. We kunnen er maar beter duidelijk over zijn, want als ik dit zo allemaal lees heb ik hier helemáál geen zin in.
Nog een vraagje: volgens de wet mag je toch, indien ze toch stilzwijgend verlengen, vanaf dan iedere maand opzeggen? Volgens mij kunnen ze je bij verlenging (en zeker stilzwijgend), niet dwingen om het hele jaar te blijven betalen, maar heb je dan het recht om iedere maand op te zeggen.
Re: Fit 4 Free
Sabbie89
Als je tijdig en conform de kleine lettertjes aangetekend én lijfelijk opzegt, dan moet dat voldoende zijn. Jouw laatste vraag is niet zomaar affirmatief te beantwoorden. Wettelijk gaat het zo lopen:
Het principe wordt: na een kontrakt van het eerste jaar (12 maanden) mag er niet meer stilzwijgend verlengd worden en wordt de opzegtermijn 1 maand.
1. Telecomsector
* Publicatiedatum op 1 juli 2009 de telecomsektor.
* Ingangsdatum 1 augustus 2010.
2. Sportscholen, boekenclubs, kranten en tijdschriften, internetbedrijven, autopechdiensten en energiebedrijven.
* Publicatiedatum 26 november 2010
* Ingangsdatum 1 januari 2012
Abonnementen, kontrakten en lidmaatschappen die in de wet worden aangepakt, zijn die van sportscholen, boekenclubs, tijdschriften, internetbedrijven, autopechdiensten en energieleveranciers.
Consumenten krijgen verder het recht om op dezelfde manier op te zeggen als de wijze waarop het abonnement is aangegaan (per post, e-mail e.d.). Lidmaatschappen van vereniging blijven per jaar opzegbaar.
Voor kranten en tijdschriften is een belangrijke uitzondering gemaakt. Die mogen een opzegtermijn van drie maanden hanteren, waar in de wet verder een maximum van een maand geldt. Een heel belangrijke wijziging is, dat in de nieuwe situatie proefabonnementen per definitie automatisch aflopen en dus niet meer stilzwijgend kunnen worden omgezet in een gewoon abonnement.
3. Vanaf 1 januari 2010 hanteert de verzekeringssector (voorlopig op vrijwillige basis) voor particuliere schadeverzekeringen het principe van éénjarige contracten. Deze contracten zijn na het eerste jaar (dus eerstens vanaf 1-1-2011) met een termijn van maximaal een maand opzegbaar.
In de praktijk loopt de verzekeringssector dus vooruit op een wettelijke regeling. Dit geldt overigens alleen als de verzekeraar aangesloten is bij het Verbond voor Verzekeraars.
Overigens zijn er wel uitzonderingen, zoals de natura-uitvaartverzekeringen en de zorgverzekeringen. Bij dit soort verzekeringen is het niet mogelijk om per maand op te zeggen.
Maxiem.
Als je tijdig en conform de kleine lettertjes aangetekend én lijfelijk opzegt, dan moet dat voldoende zijn. Jouw laatste vraag is niet zomaar affirmatief te beantwoorden. Wettelijk gaat het zo lopen:
Het principe wordt: na een kontrakt van het eerste jaar (12 maanden) mag er niet meer stilzwijgend verlengd worden en wordt de opzegtermijn 1 maand.
1. Telecomsector
* Publicatiedatum op 1 juli 2009 de telecomsektor.
* Ingangsdatum 1 augustus 2010.
2. Sportscholen, boekenclubs, kranten en tijdschriften, internetbedrijven, autopechdiensten en energiebedrijven.
* Publicatiedatum 26 november 2010
* Ingangsdatum 1 januari 2012
Abonnementen, kontrakten en lidmaatschappen die in de wet worden aangepakt, zijn die van sportscholen, boekenclubs, tijdschriften, internetbedrijven, autopechdiensten en energieleveranciers.
Consumenten krijgen verder het recht om op dezelfde manier op te zeggen als de wijze waarop het abonnement is aangegaan (per post, e-mail e.d.). Lidmaatschappen van vereniging blijven per jaar opzegbaar.
Voor kranten en tijdschriften is een belangrijke uitzondering gemaakt. Die mogen een opzegtermijn van drie maanden hanteren, waar in de wet verder een maximum van een maand geldt. Een heel belangrijke wijziging is, dat in de nieuwe situatie proefabonnementen per definitie automatisch aflopen en dus niet meer stilzwijgend kunnen worden omgezet in een gewoon abonnement.
3. Vanaf 1 januari 2010 hanteert de verzekeringssector (voorlopig op vrijwillige basis) voor particuliere schadeverzekeringen het principe van éénjarige contracten. Deze contracten zijn na het eerste jaar (dus eerstens vanaf 1-1-2011) met een termijn van maximaal een maand opzegbaar.
In de praktijk loopt de verzekeringssector dus vooruit op een wettelijke regeling. Dit geldt overigens alleen als de verzekeraar aangesloten is bij het Verbond voor Verzekeraars.
Overigens zijn er wel uitzonderingen, zoals de natura-uitvaartverzekeringen en de zorgverzekeringen. Bij dit soort verzekeringen is het niet mogelijk om per maand op te zeggen.
Maxiem.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 jul 2011 21:40
Re: Fit 4 Free
Beste gedupeerde,
In de gedachte van 'samen staan we sterk' zal ik tevens mijn F4F verhaal doen. Het wordt wel behoorlijk lang. Maar hoe meer informatie, hoe beter zou ik zeggen. Ik ben samen met mijn vriendin gaan fitnessen bij F4F. We zijn ivm de drukte na een paar maanden gestopt. Zij heeft haar opzegbrief tijdig gestuurd, maar ik ben zelf een beetje laks geweest. Ik heb nooit een contract ontvangen van F4F (deze lever je in na tekenen), dus ik wist niet wanneer mijn contractsvervaldatum was. Ik zag op de site een opzegtermijn van 2 maanden, dus heb toen direct een brief gestuurd. Mijn brief bleek 2 dagen te laat verstuurd te zijn. Uiteraard komt het dan nog 2 dagen later bij hun aan. Ik heb geen bevestiging gekregen. Ik heb 2 mailtjes gestuurd en toen eindelijk een brief gekregen. Toen kwam ik erachter dat ik te laat was. Ik heb kwa correspondentie een best sterke zaak opgebouwd denk ik. Ik heb direct een bezwaarbrief gemaakt. Ik heb zelf 1,5 jaar recht gehad op school. Ben dus absoluut geen expert, maar ik kan wel een mooie brief maken vol met juridische termen. Ik deed in mijn 1e brief een beroep op jurisprudentie (heb bijgaand een rechtszaak van een andere fitnesscentrum gestuurd waar de particulier heeft gewonnen). Heb tevens aangegeven dat stilzwijgend verlengen binnenkort wordt afgeschaft en gedreigd met gerechtelijke stappen. Ik krijg een brief terug dat ze hun voorwaarden hanteren. Ik heb toen een ontzettend bijdehante brief terug gestuurd en hierin een beroep gedaan op 'gewoonte' (tevens een rechtsvorm). Heb tevens gedreigd een factuur te sturen voor gemaakte kosten (o.a. papier, inkt en tijd). Kreeg een maand later een brief terug dat ze hun voorwaarden hanteren en dat het word overgedragen naar ultimoo incasso. Ik heb toen een brief gestuurd en om een dagvaarding gevraagd. Heb tevens per mail bezwaar gemaakt bij het incassobureau. Ik kreeg een brief van F4F dat zij de zaak niet meer in behandeling hebben. Het ligt nu bij Ultimoo. Van Ultimoo heb ik geen reactie gehad. Ik kreeg een brief van Ultimoo dat ze contact met mij hebben opgenomen (dit hebben ze niet gedaan en mijn provider kan dit aantonen). Ze hebben wel het juiste nr want ik heb een keer een sms gehad met de vordering. Ik heb precies 2 weken geleden gebeld naar Ultimoo. Ik heb ongeveer bovenstaand verhaal verteld en aangegeven dat ik niet ga betalen. Ze geven aan een dagvaarding te sturen. Uiteraard maak ik direct bezwaar op alle punten in de dagvaarding wanneer ik deze heb ontvangen. Ik ga dan tevens een factuur maken op mijn werk en kosten in rekening brengen. Dit is zo'n beetje waar ik nu ben beland.
Met vriendelijke groet,
Rick
In de gedachte van 'samen staan we sterk' zal ik tevens mijn F4F verhaal doen. Het wordt wel behoorlijk lang. Maar hoe meer informatie, hoe beter zou ik zeggen. Ik ben samen met mijn vriendin gaan fitnessen bij F4F. We zijn ivm de drukte na een paar maanden gestopt. Zij heeft haar opzegbrief tijdig gestuurd, maar ik ben zelf een beetje laks geweest. Ik heb nooit een contract ontvangen van F4F (deze lever je in na tekenen), dus ik wist niet wanneer mijn contractsvervaldatum was. Ik zag op de site een opzegtermijn van 2 maanden, dus heb toen direct een brief gestuurd. Mijn brief bleek 2 dagen te laat verstuurd te zijn. Uiteraard komt het dan nog 2 dagen later bij hun aan. Ik heb geen bevestiging gekregen. Ik heb 2 mailtjes gestuurd en toen eindelijk een brief gekregen. Toen kwam ik erachter dat ik te laat was. Ik heb kwa correspondentie een best sterke zaak opgebouwd denk ik. Ik heb direct een bezwaarbrief gemaakt. Ik heb zelf 1,5 jaar recht gehad op school. Ben dus absoluut geen expert, maar ik kan wel een mooie brief maken vol met juridische termen. Ik deed in mijn 1e brief een beroep op jurisprudentie (heb bijgaand een rechtszaak van een andere fitnesscentrum gestuurd waar de particulier heeft gewonnen). Heb tevens aangegeven dat stilzwijgend verlengen binnenkort wordt afgeschaft en gedreigd met gerechtelijke stappen. Ik krijg een brief terug dat ze hun voorwaarden hanteren. Ik heb toen een ontzettend bijdehante brief terug gestuurd en hierin een beroep gedaan op 'gewoonte' (tevens een rechtsvorm). Heb tevens gedreigd een factuur te sturen voor gemaakte kosten (o.a. papier, inkt en tijd). Kreeg een maand later een brief terug dat ze hun voorwaarden hanteren en dat het word overgedragen naar ultimoo incasso. Ik heb toen een brief gestuurd en om een dagvaarding gevraagd. Heb tevens per mail bezwaar gemaakt bij het incassobureau. Ik kreeg een brief van F4F dat zij de zaak niet meer in behandeling hebben. Het ligt nu bij Ultimoo. Van Ultimoo heb ik geen reactie gehad. Ik kreeg een brief van Ultimoo dat ze contact met mij hebben opgenomen (dit hebben ze niet gedaan en mijn provider kan dit aantonen). Ze hebben wel het juiste nr want ik heb een keer een sms gehad met de vordering. Ik heb precies 2 weken geleden gebeld naar Ultimoo. Ik heb ongeveer bovenstaand verhaal verteld en aangegeven dat ik niet ga betalen. Ze geven aan een dagvaarding te sturen. Uiteraard maak ik direct bezwaar op alle punten in de dagvaarding wanneer ik deze heb ontvangen. Ik ga dan tevens een factuur maken op mijn werk en kosten in rekening brengen. Dit is zo'n beetje waar ik nu ben beland.
Met vriendelijke groet,
Rick
Re: Fit 4 Free
Rickie1989
Beste vriend. Je hebt geen poot om op te staan. Te laat is te laat en dat betwist je niet. In dit geval geeft F4F het recht aan haar kant en alle argumenten die je aandraagt zullen (indien van toepassing) zonder twijfel door een rechter als kul argumenten van tafel worden geveegd. Dat F4F zich coulanter en klantvriendelijker zou kunnen opstellen (je bent per slot maar 2 dagen overtijd) is zeker waar, maar dat doen ze nu eenmaal niet. Mogelijk zou je meer kunnen bereiken door er gewoon eens langs te gaan.
Maxiem.
Beste vriend. Je hebt geen poot om op te staan. Te laat is te laat en dat betwist je niet. In dit geval geeft F4F het recht aan haar kant en alle argumenten die je aandraagt zullen (indien van toepassing) zonder twijfel door een rechter als kul argumenten van tafel worden geveegd. Dat F4F zich coulanter en klantvriendelijker zou kunnen opstellen (je bent per slot maar 2 dagen overtijd) is zeker waar, maar dat doen ze nu eenmaal niet. Mogelijk zou je meer kunnen bereiken door er gewoon eens langs te gaan.
Maxiem.
Re: Fit 4 Free
Vervelend allemaal om te lezen, maar zoals eerder aangegeven, heb ik geen problemen ervaren met F4F Den bosch.
Ik heb mijn opzegging 6 maanden van te voren op papier ingeleverd bij de vestiging en daar een schriftelijke bevestiging gekregen van ontvangst. Vier weken later kwam de bevestiging per post vanuit het hoofdkantoor en ze zijn netjes in januari 2011 gestopt met incasseren.
Jammer dat de sportschool zelf niet was wat ik zocht, maar problemen heb ik niet ondervonden met opzeggen.
Ik heb mijn opzegging 6 maanden van te voren op papier ingeleverd bij de vestiging en daar een schriftelijke bevestiging gekregen van ontvangst. Vier weken later kwam de bevestiging per post vanuit het hoofdkantoor en ze zijn netjes in januari 2011 gestopt met incasseren.
Jammer dat de sportschool zelf niet was wat ik zocht, maar problemen heb ik niet ondervonden met opzeggen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 jul 2011 21:40
Re: Fit 4 Free
Beste MAXIEM,
Ik weet niet of langs gaan nog zal helpen want ze hebben de zaak uit handen gegeven. Ik heb op internet een aantal rechtszaken gevonden van andere fitnesscentra. Hierin geeft de rechter aan dat een opzegtermijn van meer dan één maand met stilzwijgend verlengen onredelijk is. Dit is eigenlijk het sterkste punt wat ik heb. Verder sta ik niet zo sterk inderdaad haha.
Rick
Ik weet niet of langs gaan nog zal helpen want ze hebben de zaak uit handen gegeven. Ik heb op internet een aantal rechtszaken gevonden van andere fitnesscentra. Hierin geeft de rechter aan dat een opzegtermijn van meer dan één maand met stilzwijgend verlengen onredelijk is. Dit is eigenlijk het sterkste punt wat ik heb. Verder sta ik niet zo sterk inderdaad haha.
Rick
Re: Fit 4 Free
Na 1 jaar ingeschreven te zijn bij Fit4Free en vòòr het einde van dat jaar het contract te hebben opgezegd, heeft men alsnog 139.= afgeschreven, want de opzegging zou te laat zijn geweest. Wat niet het geval was.
Na bevestiging over ontvangst van mijn opzegbrief over dat tweede jaar, dacht ik dat de kous af was. Dat was 2009. Maar nu zie ik (internet bankieren) pas
dat er nog aldoor 2.95 p/m wordt afgeschreven voor het plastic Fit4Free pasje, dat ik had moeten inleveren..
Die afschrijvingen heb ik mijn bank laten blokkeren en kreeg ik nu een acceptgiro.
van Fit4Free voor die 2.95
Ik was op vakantie en ligt er al een aanmaning plus 40.= boete van incassatie
bureau. Dat pasje had ik in 2009 moeten inleveren, maar ik heb dat helemaal niet meer. Heeft iemand eerder dat aan de hand gehad? Ik wou dat ik eerder op dit forum gekeken had, dan had ik mij nooit ingeschreven bij Fit4Free!
Na bevestiging over ontvangst van mijn opzegbrief over dat tweede jaar, dacht ik dat de kous af was. Dat was 2009. Maar nu zie ik (internet bankieren) pas
dat er nog aldoor 2.95 p/m wordt afgeschreven voor het plastic Fit4Free pasje, dat ik had moeten inleveren..
Die afschrijvingen heb ik mijn bank laten blokkeren en kreeg ik nu een acceptgiro.
van Fit4Free voor die 2.95
Ik was op vakantie en ligt er al een aanmaning plus 40.= boete van incassatie
bureau. Dat pasje had ik in 2009 moeten inleveren, maar ik heb dat helemaal niet meer. Heeft iemand eerder dat aan de hand gehad? Ik wou dat ik eerder op dit forum gekeken had, dan had ik mij nooit ingeschreven bij Fit4Free!
Re: Fit 4 Free
Mijn klacht:
Vorig jaar juli heb ik het abonnement van Fit for Free opgezegd. De vriendin waar ik mee sport en ik hebben op dezelfde dag de opzegbrief op de bus gedaan. Zij kreeg een brief dat haar abonnement op tijd was opgezegd, ik kreeg een brief dat ik 1 dag te laat was! Mijn abonnement kon pas in september 2011 opgezegd worden.
Maar goed, ik heb braaf betaald en mijn vriendin heeft zich voor nog een jaar opgegeven.
In juli heb ik F4F opgebeld om te vragen of het echt goed in het systeem stond dat ik opgezegd had, en dat werd bevestigd. Ik hoefde alleen nog maar mijn pasje op tijd in te leveren, wat ik vervolgens ruim op tijd heb gedaan.
Toch zag ik tot mijn grote verbazing afgelopen vrijdag dat er weer abonnementsgeld à € 239 afgeschreven was! Ik heb het bedrag meteen laten terugboeken. Vanochtend heb ik F4F gebeld. De (vriendelijke) medewerkster zag in de computer dat het abonnement inderdaad opgezegd en ook al gestopt was. En ze zag ook dat er geld bij mij afgeschreven was. Ik moest het laten storneren (wat ik dus al gedaan had) en dan zou ik niks meer horen. Als het goed is, is dus alles opgelost nu.
Maar toch een rare gang van zaken, bij iemand die geen abonnement meer heeft wel geld afschrijven........ En overigens ook geen excuses... Dus misschien vind ik de medewerkster toch niet zo vriendelijk.
Vorig jaar juli heb ik het abonnement van Fit for Free opgezegd. De vriendin waar ik mee sport en ik hebben op dezelfde dag de opzegbrief op de bus gedaan. Zij kreeg een brief dat haar abonnement op tijd was opgezegd, ik kreeg een brief dat ik 1 dag te laat was! Mijn abonnement kon pas in september 2011 opgezegd worden.
Maar goed, ik heb braaf betaald en mijn vriendin heeft zich voor nog een jaar opgegeven.
In juli heb ik F4F opgebeld om te vragen of het echt goed in het systeem stond dat ik opgezegd had, en dat werd bevestigd. Ik hoefde alleen nog maar mijn pasje op tijd in te leveren, wat ik vervolgens ruim op tijd heb gedaan.
Toch zag ik tot mijn grote verbazing afgelopen vrijdag dat er weer abonnementsgeld à € 239 afgeschreven was! Ik heb het bedrag meteen laten terugboeken. Vanochtend heb ik F4F gebeld. De (vriendelijke) medewerkster zag in de computer dat het abonnement inderdaad opgezegd en ook al gestopt was. En ze zag ook dat er geld bij mij afgeschreven was. Ik moest het laten storneren (wat ik dus al gedaan had) en dan zou ik niks meer horen. Als het goed is, is dus alles opgelost nu.
Maar toch een rare gang van zaken, bij iemand die geen abonnement meer heeft wel geld afschrijven........ En overigens ook geen excuses... Dus misschien vind ik de medewerkster toch niet zo vriendelijk.
Re: Fit 4 Free
evelien_e
Fit4Free is niet alleen beroemd maar ook berucht!
Maxiem.
Note: blijf de afschrijvingen de komende maanden goed in de gaten houden.
Fit4Free is niet alleen beroemd maar ook berucht!
Maxiem.
Note: blijf de afschrijvingen de komende maanden goed in de gaten houden.
Re: Fit 4 Free
hallo mensen.
Als je opzegt bij f4f kun je dat het beste bij de balie,
van de sportschool doen.
met 2 brieven.
de eerste brief is je opzegging met huidige datum.
de tweede brief is een ontvangst bevestiging van je opzegging,
getekend door de balie medewerker altijd handig voor later,
bij de rechter.
het beste is om 22.55 uur s,avonds op te zeggen !!!!!
iedereen wil dan naar huis
Als je opzegt bij f4f kun je dat het beste bij de balie,
van de sportschool doen.
met 2 brieven.
de eerste brief is je opzegging met huidige datum.
de tweede brief is een ontvangst bevestiging van je opzegging,
getekend door de balie medewerker altijd handig voor later,
bij de rechter.
het beste is om 22.55 uur s,avonds op te zeggen !!!!!
iedereen wil dan naar huis
Re: Fit 4 Free
Vergeet niet in die ontvangstbevestiging ook meteen een bevestiging op te nemen voor het inleveren van je pasje, of het pasje aan het eind van het abonnement in te leveren na ondertekening van een ontvangstbevestiging. Anders weten ze je op die manier altijd nog geld afhandig te maken.
Re: Fit 4 Free
Ik ben duidelijk niet de eerste (en vast ook niet de laatste) die problemen heeft met Fit 4 Free.
Ik 2009 (exacte dag en maand zou ik echt niet meer weten, want een contract heb ik nooit ontvangen en op het inschrijf formulier staat dit ook niet) heb ik mij ingeschreven bij Fit 4 Free in Eindhoven. Enkele maanden heb ik hier actief gesport, maar omdat ik in december 2009 met de fiets onderuit ben gegaan, kon ik niet meer veel sporten. Ik betaalde maar wel netjes mijn rekening tot ik in oktober 2010 naar een klein dorpje verhuisde en de kans op veel naar F4F te gaan wel heel nihil werd. Om deze reden dus ook mijn abonnement opgezegd. Door drukte rondom de verhuizing, mijn nieuwe stage en een burnout heeft het mij tot februari 2011 moeten duren tot ik de brief opgesteld en opgestuurd kreeg. Wel heb ik telefonisch een verhuizing doorgegeven in oktober, dit zouden ze direct verwerken. Ik heb nooit bericht van ze terug gekregen, niet over de verhuizing en ook niet over de opzegging. Wel bleef er €16,95 per maand afgeschreven worden (wat best veel is voor een sportschool die zegt dat ze "Free" zijn).
Toch maar eens telefonisch contact opgenomen. Dit heeft veel moeite gekost, want eerst bleef ik minuten lang in de wacht staan, waarna de verbinding verbroken werd. Na nog een paar pogingen (en dus ook vele euro's telefoonkosten) eindelijk iemand aan de andere kant van de lijn gekregen. De dame kon mij vertellen dat de opzegging op 15 maart 2011 was ontvangen en dat dit een week te laat zou zijn geweest voor de opzeggen per mei 2011 (want blijkbaar loopt de inschrijving tot begin mei). Ook is de verhuizing nooit doorgekomen. Hierdoor is de bevestiging in Eindhoven, op mijn oude adres, aangekomen (hier ben ik in april 2011 nog langs geweest om wat post op te halen, maar deze brief zat er duidelijk niet tussen en de nieuwe bewoners konden mij vertellen dat er niks van F4F binnen is gekomen). Ik vind het vooral erg vreemd dat ze pas op 15 maart de opzegging binnen hebben gekregen. Nu zit ik dus nog een jaar vast aan een abonnement waar ik helemaal niks mee doe (al vele maanden niet).
Is het al iemand gelukt op het geld terug te krijgen/het abonnement op te zeggen? Het gaat hier namelijk wel om ruim 200 euro die ik, als student, niet te besteden heb.
Ik 2009 (exacte dag en maand zou ik echt niet meer weten, want een contract heb ik nooit ontvangen en op het inschrijf formulier staat dit ook niet) heb ik mij ingeschreven bij Fit 4 Free in Eindhoven. Enkele maanden heb ik hier actief gesport, maar omdat ik in december 2009 met de fiets onderuit ben gegaan, kon ik niet meer veel sporten. Ik betaalde maar wel netjes mijn rekening tot ik in oktober 2010 naar een klein dorpje verhuisde en de kans op veel naar F4F te gaan wel heel nihil werd. Om deze reden dus ook mijn abonnement opgezegd. Door drukte rondom de verhuizing, mijn nieuwe stage en een burnout heeft het mij tot februari 2011 moeten duren tot ik de brief opgesteld en opgestuurd kreeg. Wel heb ik telefonisch een verhuizing doorgegeven in oktober, dit zouden ze direct verwerken. Ik heb nooit bericht van ze terug gekregen, niet over de verhuizing en ook niet over de opzegging. Wel bleef er €16,95 per maand afgeschreven worden (wat best veel is voor een sportschool die zegt dat ze "Free" zijn).
Toch maar eens telefonisch contact opgenomen. Dit heeft veel moeite gekost, want eerst bleef ik minuten lang in de wacht staan, waarna de verbinding verbroken werd. Na nog een paar pogingen (en dus ook vele euro's telefoonkosten) eindelijk iemand aan de andere kant van de lijn gekregen. De dame kon mij vertellen dat de opzegging op 15 maart 2011 was ontvangen en dat dit een week te laat zou zijn geweest voor de opzeggen per mei 2011 (want blijkbaar loopt de inschrijving tot begin mei). Ook is de verhuizing nooit doorgekomen. Hierdoor is de bevestiging in Eindhoven, op mijn oude adres, aangekomen (hier ben ik in april 2011 nog langs geweest om wat post op te halen, maar deze brief zat er duidelijk niet tussen en de nieuwe bewoners konden mij vertellen dat er niks van F4F binnen is gekomen). Ik vind het vooral erg vreemd dat ze pas op 15 maart de opzegging binnen hebben gekregen. Nu zit ik dus nog een jaar vast aan een abonnement waar ik helemaal niks mee doe (al vele maanden niet).
Is het al iemand gelukt op het geld terug te krijgen/het abonnement op te zeggen? Het gaat hier namelijk wel om ruim 200 euro die ik, als student, niet te besteden heb.
Re: Fit 4 Free
Ook wij ondervinden het "opzeggings probleem" van F4F. Na weken eenzijdige communicatie is er toch geld bij ons van de rekening afgehaald. Terwijl wij, vind ik, toch duidelijk hebben aangegeven geen lid meer te willen zijn bij F4F.
Een dag na het afschrijven van de contributie hebben we met de Rabobank gebeld en de vraag gesteld of het mogelijk was om de transactie terug te draaien. Dit is mogelijk en werd ook meteen gedaan. Super! De automatische incasso kan volgens de bank niet zomaar stop gezet worden, jammer! Wellicht dat ze nu wel reageren
Een tip voor alle mensen die bij F4F willen starten, bezint eer ge begint.
Een dag na het afschrijven van de contributie hebben we met de Rabobank gebeld en de vraag gesteld of het mogelijk was om de transactie terug te draaien. Dit is mogelijk en werd ook meteen gedaan. Super! De automatische incasso kan volgens de bank niet zomaar stop gezet worden, jammer! Wellicht dat ze nu wel reageren
Een tip voor alle mensen die bij F4F willen starten, bezint eer ge begint.
Re: Fit 4 Free
Adje72
De automatische incasso kan WEL stopgezet worden door de bank. Je moet dan een verzoek tot "selectieve blokkade" doen/inleveren. Elke bank in dit land is verplicht om hieraan mee te werken. Vaak doen banken alsof ze deze regeling niet kennen (omdat er meer werk aan vast zit), maar dan moet je gewoon naar een hogergeplaatste vragen.
Maxiem.
De automatische incasso kan WEL stopgezet worden door de bank. Je moet dan een verzoek tot "selectieve blokkade" doen/inleveren. Elke bank in dit land is verplicht om hieraan mee te werken. Vaak doen banken alsof ze deze regeling niet kennen (omdat er meer werk aan vast zit), maar dan moet je gewoon naar een hogergeplaatste vragen.
Maxiem.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 jan 2012 15:26
Re: Fit 4 Free
Bah wat wordt ik hier naar van.....
Ook hier een verhaal over fit for free.
Begin 2009 abonnement afgesloten en netjes elke maand betaald, wezen sporten geen probleem.
In november 2009 ging ik verhuizen en wou dus opzeggen. Dit ging niet aangezien ik nog binnen de kilometer grens woon. Netjes het hele jaar afbetaald en wederom 2 maanden voor einde jaar een aangetekende brief gestuurd. Eindelijk was mijn opzegging er door......dacht ik.
Wat blijkt bij mijn aangetekende brief zat mijn pas aangeplakt, aangezien ik geen geld had om helemaal heen en weer te reizen met het ov. Nu beweert fff dat ik geen pas heb ingeleverd en ik dus al 2 jaar een kortingspas in mijn bezit heb.
1,5 jaar hebben ze nog geld afgeschreven elke maand totdat ik het echt goed zat was, na maanden bellen/brieven sturen/mailen. Ik heb de laatste 2 maanden terug laten storten en heb ze geblokkeert. Nu krijg ik een incassobureau op mn dak.
Orginele nota: 8,85
administratie kosten: 43,18
Totale kosten: 89,03
Heb inmiddels bezwaar ingedient bij het incassobureau, maar na 2 jaar heb ik geen bewijzen meer van aangetekend versturen en door een computercrash niet meer de brieven. Wat kan ik nog meer doen? Ik heb het pasje echt niet meer en ik zou niet weten hoe ik het nu nog moet bewijzen. Maar laat hun maar bewijzen dat ik het pasje in bezit heb of gebruik.
Ook hier een verhaal over fit for free.
Begin 2009 abonnement afgesloten en netjes elke maand betaald, wezen sporten geen probleem.
In november 2009 ging ik verhuizen en wou dus opzeggen. Dit ging niet aangezien ik nog binnen de kilometer grens woon. Netjes het hele jaar afbetaald en wederom 2 maanden voor einde jaar een aangetekende brief gestuurd. Eindelijk was mijn opzegging er door......dacht ik.
Wat blijkt bij mijn aangetekende brief zat mijn pas aangeplakt, aangezien ik geen geld had om helemaal heen en weer te reizen met het ov. Nu beweert fff dat ik geen pas heb ingeleverd en ik dus al 2 jaar een kortingspas in mijn bezit heb.
1,5 jaar hebben ze nog geld afgeschreven elke maand totdat ik het echt goed zat was, na maanden bellen/brieven sturen/mailen. Ik heb de laatste 2 maanden terug laten storten en heb ze geblokkeert. Nu krijg ik een incassobureau op mn dak.
Orginele nota: 8,85
administratie kosten: 43,18
Totale kosten: 89,03
Heb inmiddels bezwaar ingedient bij het incassobureau, maar na 2 jaar heb ik geen bewijzen meer van aangetekend versturen en door een computercrash niet meer de brieven. Wat kan ik nog meer doen? Ik heb het pasje echt niet meer en ik zou niet weten hoe ik het nu nog moet bewijzen. Maar laat hun maar bewijzen dat ik het pasje in bezit heb of gebruik.
Re: Fit 4 Free
Een Tijd lang heb ik al niks meer vernomen van de vele klachten over fit4free, kan toch niet zo zijn dat er helemaal niks meer te klagen valt over deze organisatie, in mijn omgeving wakkert het al weer volop aan!
wanneer staan we nu eens op allemaal, om deze organisatie een halt toe te roepen met belachelijke boetes en het onterecht incasseren van bankrekeningen?
Totaal respectloos hoe deze organisatie omgaat met hun"klanten" brieven schrijven? je moet smeken om een antwoord, maanden kan het soms duren, bellen? heeft totaal geen enkele zin, je trekt altijd aan het korste eind,
Geen enkele reden nemen zij serieus, zelf de meest schrijnende zoals een overlijden van iemand, wordt genegeerd en blijven zij aanmaningen en/of incasso mannetjes sturen.
Pure diefstal durf ik het te noemen, bij een lidmaatschap van € 16,95, sturen ze nadat er iets verkeerd was gegaan met automatisch incasseren, een rekening van .........€ 40,-!!!!!! gewoon even € 23,05 er boven op!!! een grof schandaal, dat deze organisatie zo met zijn klanten omgaat, € 40,00 die je dan ook eens moet betalen aan de balie van jou locatie.
Hoe lang pikken we dit nog? of denken we weer: heeft toch geen zin, juridisch hebben ze het waarschijnlijk voor elkaar, wat kan ik nou doen??? NEE, niet negeren, actie ondernemen, we moeten anderen mensen er voor waarschuwen, en dat kan nog meer als we het Landelijk bekendheid gaan geven!
Fit4free, eindelijk een organisatie die ook de moedertjes van een uitkering een kans gaf om te sporten, bejaarde mensen met een kleine AOW uitkering, het was eindelijk betaalbaar!!!!
ik heb 140 klachten gezien bij dit forum, maar neem aan dat dit vele vele malen hoger ligt, met zoveel locaties, het kan niet anders!!
Allemaal dezelfde steeds terugkerende klachten over de wijze van betalen en incasseren, hebben we dan allemaal ongelijk?
Natuurlijk zijn er ook mensen die tevreden zijn, vast wel, prima vooral blijven zou ik zeggen, maar het gaat om al die mensen die zich bestolen en vernederd voelen want dat is het gewoon, de sterke buiten de zwakken uit!
we moeten hier wat aan doen, en als je het ook een keer goed zat bent, support me dan, ik ga absoluut proberen om aandacht te gaan krijgen via de media om een oproep te plaatsen om alle klachten in kaart te gaan brengen
En niet gaan roepen dat het niks zal uithalen, Nee, als er helemaal niks gedaan wordt, dan komen we inderdaad nergens en dat vinden de Grote jongens bij Fit4free wel lekker.
dat ze een mooie formule hebben bedacht,en daar goed geld mee verdienen, petje af, prima, maar onrechtmatig geld incasseren of boetes op leggen van absurd hoge bedragen via de rug van mensen die het misschien net kunnen missen en al helemaal happy waren dat het een betaalbaar abonnement was, vind ik pure diefstal.!
Laat me weten wat je er van vind, support me en meld je aan, niks doen is geen optie, het moet stoppen gewoon.
Ed [email protected]
wanneer staan we nu eens op allemaal, om deze organisatie een halt toe te roepen met belachelijke boetes en het onterecht incasseren van bankrekeningen?
Totaal respectloos hoe deze organisatie omgaat met hun"klanten" brieven schrijven? je moet smeken om een antwoord, maanden kan het soms duren, bellen? heeft totaal geen enkele zin, je trekt altijd aan het korste eind,
Geen enkele reden nemen zij serieus, zelf de meest schrijnende zoals een overlijden van iemand, wordt genegeerd en blijven zij aanmaningen en/of incasso mannetjes sturen.
Pure diefstal durf ik het te noemen, bij een lidmaatschap van € 16,95, sturen ze nadat er iets verkeerd was gegaan met automatisch incasseren, een rekening van .........€ 40,-!!!!!! gewoon even € 23,05 er boven op!!! een grof schandaal, dat deze organisatie zo met zijn klanten omgaat, € 40,00 die je dan ook eens moet betalen aan de balie van jou locatie.
Hoe lang pikken we dit nog? of denken we weer: heeft toch geen zin, juridisch hebben ze het waarschijnlijk voor elkaar, wat kan ik nou doen??? NEE, niet negeren, actie ondernemen, we moeten anderen mensen er voor waarschuwen, en dat kan nog meer als we het Landelijk bekendheid gaan geven!
Fit4free, eindelijk een organisatie die ook de moedertjes van een uitkering een kans gaf om te sporten, bejaarde mensen met een kleine AOW uitkering, het was eindelijk betaalbaar!!!!
ik heb 140 klachten gezien bij dit forum, maar neem aan dat dit vele vele malen hoger ligt, met zoveel locaties, het kan niet anders!!
Allemaal dezelfde steeds terugkerende klachten over de wijze van betalen en incasseren, hebben we dan allemaal ongelijk?
Natuurlijk zijn er ook mensen die tevreden zijn, vast wel, prima vooral blijven zou ik zeggen, maar het gaat om al die mensen die zich bestolen en vernederd voelen want dat is het gewoon, de sterke buiten de zwakken uit!
we moeten hier wat aan doen, en als je het ook een keer goed zat bent, support me dan, ik ga absoluut proberen om aandacht te gaan krijgen via de media om een oproep te plaatsen om alle klachten in kaart te gaan brengen
En niet gaan roepen dat het niks zal uithalen, Nee, als er helemaal niks gedaan wordt, dan komen we inderdaad nergens en dat vinden de Grote jongens bij Fit4free wel lekker.
dat ze een mooie formule hebben bedacht,en daar goed geld mee verdienen, petje af, prima, maar onrechtmatig geld incasseren of boetes op leggen van absurd hoge bedragen via de rug van mensen die het misschien net kunnen missen en al helemaal happy waren dat het een betaalbaar abonnement was, vind ik pure diefstal.!
Laat me weten wat je er van vind, support me en meld je aan, niks doen is geen optie, het moet stoppen gewoon.
Ed [email protected]
Laatst gewijzigd door Ed schot op 13 apr 2012 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Fit 4 Free
Ed schot
Het heeft geen zin om soms aktie te ondernemen. Als er geen wil is, dan is er geen weg. Het beste is om je lidmaatschap zo snel mogelijk op te zeggen en je kaartje in te leveren (als je dat al niet gedaan hebt). Doe dat wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Zoek daarna rustig naar een andere sportschool die met voorwaarden werkt die wél bij je passen.
Sukses, Maxiem.
Het heeft geen zin om soms aktie te ondernemen. Als er geen wil is, dan is er geen weg. Het beste is om je lidmaatschap zo snel mogelijk op te zeggen en je kaartje in te leveren (als je dat al niet gedaan hebt). Doe dat wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Zoek daarna rustig naar een andere sportschool die met voorwaarden werkt die wél bij je passen.
Sukses, Maxiem.