LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OutletPlanet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bob Schurkjens schreef:En ze jokken dat ze nog steeds die keurmerken mogen voeren:

Afbeelding


Tsja, dan weet je wel hoe de vlag er bij hangt.

bron: http://www.outletplanet.nl/wie-zijn-wij-i-1.html
Aangezien men dit nog steeds zo stelt - mag bewuste misleiding - en dus opzet in het niet leveren en achterhouden van betalingen als zijnde waar aangenomen worden. Aangifte doen, als ze je geld niet terug willen geven. oplichting / misleiding is het minste.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ze hebben een gewoon adres op een bedrijventerrein en kennelijk is niemand op het idee gekomen om de stap naar de kantonrechter te zetten?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

sfhappel schreef:Beste mensen,

Ook ik heb slechte ervaringen met dit bedrijf
Via een link van marktplaats kwam ik op hun site.Deze site ziet er professioneel uit echter
dit zijn ze dus niet.
Goederen besteld maar niet geleverd gekregen. Op hun site stond niet vermeld dat het niet op voorraad was .
Na diversen mails dat ik mijn geld terug wilde geen reactie meer.Ze zijn ruim over de tijd dat ze wettelijk moeten terug betalen.
De volgende dingen is mij opgevallen na de mededeling bij outletplanet dat ik melding zou maken bij diversen instellingen.
bv logo gebruiken van kieskeurig logo van q shops keurmerk en de melding gemaakt dat ik melding zou maken van hun 0900 nr bij de opta zijn die allemaal van hun site verdwenen .
De reviews zijn dubieus er staan ook geen datums bij.
Op diversen forums zie je dat er steeds de zelfde mails naar de klanten worden gestuurd.
Er zijn er inmiddels heel wat gedupeerd.(geen goederen geen geld)
Bij thuiswinkel.org zijn ze geroyeerd -geschorst
zie link http://www.keurmerk.info/leden_partners/waarschuwingen
Bij Q SHOPS KEURMERK ook sinds vorige week niet meer te vinden.
Kieskeurig neemt geen prijzen meer van hun op.
Kortom ook deze instellingen weigeren outletplanet
Ik raad een ieder aan die hetzelfde hebben meegemaakt aangifte te doen van internet oplichting via de site mijnpolitie (er lopen al aangiftes)

Dus niet meer kopen daar!

Met vriendelijke groet,
SF HAPPEL
Vreemd dat die keurmerk-sites nu pas de samenwerking met outletplanet stop zetten.. Dit is iets wat bij hun al jaren bekend is en ze zouden er juist moeten zijn om ons te laten zien dat het goede webwinkels zijn! Mijn inziens hadden die keurmerksites al jaren geleden moeten stoppen met de samenwerking met outletplanet.

Nog vreemder is idd dat outletplanet nogsteeds verwijst naar Qshops en dat daar blijkbaar geen actie op ondernomen wordt..

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nicky_The schreef: Nog vreemder is idd dat outletplanet nogsteeds verwijst naar Qshops en dat daar blijkbaar geen actie op ondernomen wordt..
De keurmerken hebben geen enkele waarde, en geen mogelijkheden om misbruik aan te pakken.
Bij "pcwinkeljc" die nog lang onterecht een keurmerk voerde - kon het keurmerk alleen maar een mail of een brief sturen met daarin de eis tot verwijderen - maar meer ook niet.

ConsumeRR
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2012 11:13

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door ConsumeRR »

Outletplanet is een regelrechte ramp. Een malafide en onbetrouwbare 'webwinkel'!
Aangekochte spullen werden stuk geleverd en pas na herhaaldelijke mails en bellen werd er
een tegoedbon toegezegd.
Nu ik deze wil inleveren en iets wil bestellen wordt er gewoon weer niet thuis gegeven.
Overduidelijk probeert 'Superwomen' in dit forum hier namens Outletplanet de boel nog enigszins te redden. Tegen haar zou ik willen zeggen: zorg liever dat ze de boel daar op orde krijgen voor ze straks voor de deur staan met draaiende camera's (van welk consumentenprogramma dan ook..). Mijn advies: hier nooit kopen. Stelletje prutsers...!
Bedankt voor de tip omtrent aangifte. Ga ik doen.

adbentick
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2012 21:29

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door adbentick »

Helaas worden onze angsten waarschijnlijk waarheid na het lezen van alle berichten die over Outletplanet zijn geplaatst. Zijn er mensen die wel de moeite hebben genomen om een bezoek te brengen aan deze zaak? Zo ja wat was daar de uitkomst van? Zo nee, zijn er dan nog meer mensen die twijfelen te gaan? Het misschien een goed idee om als één collectief daar heen te gaan en de spullen of het geld terug te halen waar een ieder recht op heeft.

opgelichtdoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2012 21:07

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door opgelichtdoor »

Ook opgelicht door outletplanet.nl? Niets geleverd gekregen of geen geld terug? Stuur een mail; samen staan we sterker! Laten we samen actie ondernemen!

[email protected]

dennis098
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2012 17:26

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door dennis098 »

Bij alle berichten die hier over Outletplanet zijn geplaatst, herken ik het patroon van mijn huidige bestelling. Bestelling uit voorraad geplaatst, na betaling veranderde de status ineens naar niet invoorraad maar het kon wel worden geleverd binnen 8 werkdagen. Na deze 8 dagen maar zelf gemaild hoe het ermee stond. Kreeg als antwoord dat ze leveringsproblemen hadden vanwege een ongeluk met vrachtvervoerder of zoiets, dus nog even geduld.

Na 2 weken stilte heb ik wederom een aantal malen gemaild en uiteindelijk kreeg ik te horen dat het product niet meer werd geleverd, kreeg daarbij een aanbod om een ander product uit te zoeken met 10% pechkorting en de belofte om de order met voorrang te behandelen. Ik ben hierop ingegaan en hun terug gemaild met een ander product. Hierna heb ik niets meer van outletplanet vernomen (totale stilte) dus ook nog geen bevestiging gehad van dat ik op hun aanbod ben ingegaan.

Ik zal nog een aantal keren proberen om duidelijkheid in de situatie te krijgen, daarna maar zoals hier aanbevolen een aangetekend brief om de koop te ontbinden en eventueel klachten indienen bij onderstaande instanties:

Mijnpolitie.nl.
Het Europees Consumenten Centrum (is misschien ook effectief). http://www.consumenteninformatiepunt.nl/
Reclame code commissie voor de misleidende teksten op hun website -->
6000 artikelen snel geleverd, ze kunnen echter niets leveren.
Status in voorrad op de site betekent in de praktijk niet in voorraad.
Service continue bereikbaar betekent zolang je telefoon het doet kan je ons bellen ( betekent dus niet dat ze de call opnemen). Het zelfde geldt voor email, ze zijn per email continu bereikbaar zolang je internet en emailprovider werken kan je continu emailen...nogal logisch lijkt me. Vervolgens gaan de emails linea recta naar het prullebakje. Enz...enz...enz

Sent1
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2012 11:12

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Sent1 »

Goedemorgen,

Op 18 oktober 2012 heb ik op de website www.outletdagknaller.nl (onderdeel van www.outletplanet.nl) 2x de Topex bouwlamp 500 watt besteld en het bedrag (€ 21,85) direct betaald via Ideal.

Inmiddels is het vandaag 1 november 2012 en is mijn bestelling nog niet geleverd.

Hierover heb ik al een bericht gestuurd op 19 oktober 2012, op 24 oktober 2012, op 26 oktober 2012, op 29 oktober 2012, op 30 oktober 2012 en 31 oktober 2012, zowel via het contactformulier op de website als via de e-mailadressen [email protected], [email protected], [email protected] en [email protected]. Het laatste adres (support@) geeft een delivery failure, dus daar stuur ik geen berichten meer heen.

Tot op heden heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen.

Groeten, Silvia

dennis098
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2012 17:26

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door dennis098 »

Zojuist bericht ontvagen van service@outletplanet:

Op 31 oktober 2012 heeft de rechtbank Almelo het faillissement uitgesproken van Outletplanet B.V. Indien U nog een vordering heeft op Outletplanet B.V. kunt u deze schriftelijk indienen bij de curator. Daniels Huismant.a.v. Mr. J. A. D. M. DanielsPostbus 317600 AA Almelo

Wat nu ???????????

dennis098
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2012 17:26

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door dennis098 »

Op 31 oktober 2012 heeft de rechtbank Almelo het faillissement uitgesproken van Outletplanet B.V. Indien U nog een vordering heeft op Outletplanet B.V. kunt u deze schriftelijk indienen bij de curator. Daniels Huismant.a.v. Mr. J. A. D. M. DanielsPostbus 317600 AA Almelo

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Tja, dat kon ook niet anders..

Wat nu? Een brief sturen naar de curator met de gemaakte kosten en de overgeschreven kosten voor het niet ontvangen product.
Echter, vraag ik mij af of u het bedrag wel weer terug zult zien..

dennis098
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2012 17:26

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door dennis098 »

Weet je wat ik niet begrijp, het faillisementtraject liep waarschijnlijk al maanden. Waarom is de website pas vandaag 1 nov. (in de middag) uit de lucht gehaald. Proberen ze op deze manier nog geld van de consumenten af te troggelen? Ze weten immers al dat ze niets meer kunnen leveren.
Sent1 schreef:Goedemorgen,

Op 18 oktober 2012 heb ik op de website http://www.outletdagknaller.nl (onderdeel van http://www.outletplanet.nl) 2x de Topex bouwlamp 500 watt besteld en het bedrag (€ 21,85) direct betaald via Ideal.

Inmiddels is het vandaag 1 november 2012 en is mijn bestelling nog niet geleverd.

Hierover heb ik al een bericht gestuurd op 19 oktober 2012, op 24 oktober 2012, op 26 oktober 2012, op 29 oktober 2012, op 30 oktober 2012 en 31 oktober 2012, zowel via het contactformulier op de website als via de e-mailadressen [email protected], [email protected], [email protected] en [email protected]. Het laatste adres (support@) geeft een delivery failure, dus daar stuur ik geen berichten meer heen.

Tot op heden heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen.

Groeten, Silvia

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

dennis098 schreef:Weet je wat ik niet begrijp, het faillisementtraject liep waarschijnlijk al maanden. Waarom is de website pas vandaag 1 nov. (in de middag) uit de lucht gehaald. Proberen ze op deze manier nog geld van de consumenten af te troggelen? Ze weten immers al dat ze niets meer kunnen leveren.
Dan zou je nog kunnen overwegen aangifte te doen van faillisementsfraude - aangezien men zoals gezegd op de 18e bestellingen en betalingen heeft geaccepteerd..
Niet echt kosher te noemen..

dennis098
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2012 17:26

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door dennis098 »

Guardian72 schreef:
dennis098 schreef:Weet je wat ik niet begrijp, het faillisementtraject liep waarschijnlijk al maanden. Waarom is de website pas vandaag 1 nov. (in de middag) uit de lucht gehaald. Proberen ze op deze manier nog geld van de consumenten af te troggelen? Ze weten immers al dat ze niets meer kunnen leveren.
Dan zou je nog kunnen overwegen aangifte te doen van faillisementsfraude - aangezien men zoals gezegd op de 18e bestellingen en betalingen heeft geaccepteerd..
Niet echt kosher te noemen..
Ik heb volgende mail verstuurd naar de curator met een cc naar ECC

Geachte heer Mr. Daniels,

Hoe kan ik mijn vordering op Outletplanet B.V. bij u indienen?
Ik begrijp zo en zo al niet hoe het mogelijk is om nog producten op de website aan te bieden terwijl een faillisementaanvraag loopt.
Outletplanet weet immers al dat ze de producten niet kunnen leveren. De website is pas vandaag 1 nov. in de middag off-line.
Dit vind ik misleiding om mensen geld af te troggelen.

Mvg,

Dennis

Een copy van deze mail is tevens verstuurd naar het Europees Consumenten Centrum

dennis098
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2012 17:26

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door dennis098 »

dennis098 schreef:
Guardian72 schreef:
dennis098 schreef:Weet je wat ik niet begrijp, het faillisementtraject liep waarschijnlijk al maanden. Waarom is de website pas vandaag 1 nov. (in de middag) uit de lucht gehaald. Proberen ze op deze manier nog geld van de consumenten af te troggelen? Ze weten immers al dat ze niets meer kunnen leveren.
Dan zou je nog kunnen overwegen aangifte te doen van faillisementsfraude - aangezien men zoals gezegd op de 18e bestellingen en betalingen heeft geaccepteerd..
Niet echt kosher te noemen..
Ik heb volgende mail verstuurd naar de curator met een cc naar ECC

Geachte heer Mr. Daniels,

Hoe kan ik mijn vordering op Outletplanet B.V. bij u indienen?
Ik begrijp zo en zo al niet hoe het mogelijk is om nog producten op de website aan te bieden terwijl een faillisementaanvraag loopt.
Outletplanet weet immers al dat ze de producten niet kunnen leveren. De website is pas vandaag 1 nov. in de middag off-line.
Dit vind ik misleiding om mensen geld af te troggelen.

Mvg,

Dennis

Een copy van deze mail is tevens verstuurd naar het Europees Consumenten Centrum

Antwoord ontvangen:

Geachte heer Leendertz,



Helaas moet ik u berichten dat uw bestelling in verband met het faillissement niet meer uitgeleverd zal worden. U kunt uw vordering bij mij in dienen ter verificatie. Op voorhand bericht ik u echter dat de verwachting is, dat er bij de afwikkeling van het faillissement geen uitkering aan de schuldeisers plaats zal vinden.

Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.


Met vriendelijke groet,

Daniels Huisman N.V.

Namens J.A.D.M. Daniels q.q. curator

M.a.w goed opgelicht en niets meer aan te doen !!!!!!!!!!!!!!!!
Oppassen op ebay, volgens mij zijn ze daar nog actief onder hun eigen naam Henk , Mieke, Looms ...enz

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De zaken gaan gewoon door op http://stores.ebay.nl/OUTLETPLANET

Vindt eBay verder ook prima.

dennis098
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2012 17:26

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door dennis098 »

Zo juist een klacht ingediend bij mijnpolitie.nl wegens faillisementfraude zoals aanbevolen door forumlid Guardian72. Ook bedankt Bob voor het posten van de ebay url.

Tevens ook de curator een mail gezonden:
-----------------------------------
Bla...bla...bla..
Tot mijn verbazing heb ik echter wel gemerkt dat de zaken gewoon doorgaan maar nu via ebay http://stores.ebay.nl/OUTLETPLANET
Frauduleus lijkt me, is dit niet de taak van de curator om dit te voorkomen voordat er meer gedupeerden vallen dus meer schuldeisers die volgens jullie niet worden geholpen?

Zou wel netejs zijn om op de website in ieder geval dit faillisement te vermelden.

Deze prakktijken ga ik in ieder geval melden bij mijnpolitie.nl en uit principe kwestie zal ik beroep doen op mijn rechtsbijstandverzekering (consument).
--------------------------------------

Ook de zakelijke gegevens op ebay gecheckt. Klopt precies zoals de gegevens uit het insolventieregister van de Hoge Raad:

Naam: Outlet Planet BV
Correspondentieadres: Van den Broekeweg 5a 7602PG Almelo
KvK-nummer: 08133077

Handelend onder de naam: OUTLETPLANET

publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
01-11-2012 alm.12.603.F.1300.1.12 Uitspraak faillissement op 31 oktober 2012

Curator: mr. J.A.D.M. Daniëls
Adres: Postbus 31 7600AA Almelo
Telefoon: 0546-760860

Rechtbank: Almelo
Rechter-commissaris: mr. M.L.J. Koopmans
Insolventienummer: F.12/603


Ik hoop dat er meer zijn die aangifte doen !!!!!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bob Schurkjens schreef:De zaken gaan gewoon door op http://stores.ebay.nl/OUTLETPLANET

Vindt eBay verder ook prima.
ebay / marktplaats .. doen m.i. erg weinig tegen oplichters.
Maar dat de curator nu al zegt 'u zult wel niets krijgen' en men nog steeds doorgaat - hoe veel bewijs voor bewuste faillisementsfraude / oplichting wil je hebben?

(mogelijk zou je de FIOD attent moeten maken op dit soort dingen, daar de gewone politie nauwelijks expertise aan boord heeft)

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Zou het kunnen dat ze een doorstart maken?

Ik zie namelijk het volgende:
http://www.kvk.nl/#?q=outletplanet

2 inschrijvingen bij de kvk, waarvan 1 uitgeschreven.


En als je daar op het adres zoekt, dan krijg je ook nog "Kikado im- en export" op hetzelfde adres, wat inmiddels ook uitgeschreven is. Wellicht zijn dit dezelfde eigenaren?

Gesloten