LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTI - Europa raadsel

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Tot ons aller verbazing lezen we dat mevrouw Ageeth12 nog steeds bezig is om alles recht te praten wat krom is. Zij zit ook al bijna tegen de twintig jaar op alle forums die er zijn te vinden over deze dubieuze dagtochten/meerdaagse reizen/agressieve verkoopdemonstraties.
Over Mercator mag helemaal niets gezegd worden door deze mevrouw. Zij waarschuwt zelfs Mercator als een ander bedrijf hun shows misbruiken zoals u in onderstaand mail uit 2004 zelf kunt lezen!
Ook wij hebben met meerdere mensen dergelijke zelfde praktijken mee gemaakt met Mercator, net als de andere organisaties die onder vaak wisselende namen werken. Zij zijn inderdaad meest afkomstig uit Duitsland o.l.v. Hubert Wiechmann uit Duitsland. (op de forumsites te lezen). Deze vrij agressieve man zijn wij zelf vaker tegen gekomen bij verkoopdemonstraties door het hele land. Hij noemt zich dan vaker Philip uit Zwitserland. Hij was ook te zien/horen bij de uitzending Groeten van Max op 11 juli 2011.
Mercator/Fortuna zijn wel telefonisch en schriftelijk bereikbaar en Fortuna is als enige wel aangesloten bij de SGR maar ook zij hebben precies dezelfde goedkopen artikelen die voor heel veel geld verkocht worden. Het voordeel met een reis bij hen heb je pas wanneer men daar een clubkaart koopt voor € 5,- per maand = € 60,- per jaar maar er zitten altijd ‘infoshows’ aan verbonden. (Op eigen site te lezen). Maar er zijn altijd mensen die zelfs hier van genieten maar niet (willen) zien wat er echt gebeurt, deze mensen laten wij gewoon in hun waarde.
Door het gehele land worden wij nu gewaarschuwd dat Mercator momenteel uitnodigingen verstuurt waarop staat dat de mensen genomineerd zijn als winnaar voor een Audio-set!!
Let op: genomineerd betekent bij hen: er wordt er 1 weggegeven (hetgeen ook zeer twijfelachtig gaat).
Nogmaals: alle reisorganisaties waar verkoopshows aan vastzitten en zelfs nog gratis zijn, zijn alleen bedoelt voor de vooral oudere mensen om hen zoveel mogelijk veel te dure producten aan te smeren die nauwelijks iets waard zijn. Reageren op mevrouw Ageeth12 die al meer dan zeventien jaar meer dan 500 reisjes heeft gemaakt met deze bedrijven die oude mensen oplichten, heeft dus ook totaal geen zin. Onderstaand één van de vele mailtjes van deze mevrouw.

Citaat:
ageeth
wti/losser - 07 aug 2004 15:21
Ik ga alleen met de gratis reisjes mee. Want ik weet hoe ze het doen na 5 jaar met ze zijn meegeweest. Ze presteren het zelfs om van de concurrent de shows te misbruiken. Ik heb mercator-reizen hiervan op de hoogte gesteld. Als je zo iets wil doen neem dan mercator/fortuna reizen. De bussen zijn hollands en je kan ze beter bereiken via de telefoon of internet. Ik weet precies waar we zitten en hoe duur de reizen en de excursies zijn. De meeste kennissen zijn ook weer naar ze terug gegaan.
Groetjes,
Ageeth Balm

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Vandaag via andere sites onderstaande waarschuwing van iemand te lezen, dit gaat over één van de verkoopdemonstraties:
nico schreef:
16 augustus 2011 10.08 uur
Heeft die Harold Makske ze nog wel allemaal op een rijtje om ouderen zo op te lichten?
13 augustus was er ook een reisje in het kader van boer Ewald wordt 60.
Alles wat op de folder stond werd niet waar gemaakt en in plaats van in een hotel restaurant terecht te komen werden ze gedropt in de kantine van een aftandse camping,en toen de mensen verhaal gingen halen werden ze uitgemaakt voor asociale, hoe durft hij.
Als ik die ezel van een Makaske tegenkom zal ik hem eens manieren bij brengen.
En als ik zo'n site had met zovele negatieve reacties dan zou ik me kapot schamen, maar dat bio varken kent geen scrupels en leeft van oplichterij hopelijk komt hij gauw de verkeerde tegen dan is het afgelopen met deze praktijken, veel beloven en niets geven is zijn motto.

16 augustus 2011 09.27 uur
nico schreef:
Mercatorreizen heeft een reis aangeboden met als uiteindelijk doel Paleis het Loo, maar eerst krijgt men een rondleiding op hun nieuwe locatie en kan men alle producten bewonderen die ze verkopen en uiteraard gekocht kunnen worden tegen een veel te hoge prijs en ook kan men dan de beloofde prijs ophalen.

Weer zo'n oplichting dus mensen
GA ER NIET HEEN HET IS JE EIGEN SCHULD ALS JE OPGELICHT WORDT

biettie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2011 00:50

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door biettie »

Mijn moeder heeft ook een brief gehad. Winstberichtencentrale voor katalogus ondernemingen, loterij bedrijven en postorderbedrijven nederland.

Eer wordt een dagje Bieschbosch beloofd en ze is genomineerd voor de 3e prijs van 2500 euro.
Grappig is ook het venstertje;
Let op *** Laatste poging tot aflevering *** Let op
Dit is een kopie van onze brief van 15-10-2010.
Helaas, we hebben van u voor deze dag geen aangifte. Wij gaan ervan uit dat onze brief niet werd afgeleverd. Gelieve uw inschrijvingskaart snel aan ons terug te sturen, zodat we alles naar behoren kunnen afsluiten.
Getekend, Jan smid.

Er wordt veel beloofd, maar als je goed leest, blijkt er nergens vast te liggen dat men ook daadwerkelijk de winnaar is, al wordt deze suggestie wel degelijk gewekt.
Jammer dat sommige mensen niet gewoon een baan kunnen zoeken en zich bezighouden met het stelen van andermans zuurverdiende geld......

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Mercator reizen zit niet achter het reis van het loo. Dat is arriveer reizen/well fair.

Voor de verkopers is het een gewoon een baan. Wat dacht je van de werkgelegenheid in de horeca en het touringcarvervoer. Als dit wegvalt gaan er banen verdwijnen in deze sectoren. Wie zit daar op te wachten. Graag ook eens daarover nadenken.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

graag kijken naar mijn reactie onder phonix reizen over honderdnamen.

Ienepiene
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 09:12

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Ienepiene »

Ik vind het altijd leuk om addertjes in het gras te zoeken als ik weer eens een prijs zou hebben gewonnen. Bij de winstberichtencentrale ben ik genomoneerd voor derde prijs: 2500 euro. Er staat echter dat de prijs gegarandeerd contant wordt overgedragen aan mij ( dus met naam genoemd) als ik bij de overdracht aanwezig ben, dit alles met oorkonde bevestigd. Bij de meeste van dit soort reclames staat dat je in aanmerking komt voor, mogelijk winnaar bent, kans maakt op ect. ect. ect.. Aangezien de winstberichtencentrale gezien vorige berichten dus echt niet van plan is geld uit te keren is dit mijns inzien illegaal.
In tegenstelling tot vorige teksten wordt de show gepresenteerd door vrienden van Antwerpen. En moet je slechts 7.95 betalen voor de "spectaculaire dagtocht met grote super-bingo-show, live-muziek, rondvaart en stadsbezichtiging". Dhr. Ruit heeft alweer een prijs gewonnen; dit keer van 4500 euro. En zijn er nog allerlei andere leuke geschenken en verrassingen. Ook leuk; de eerste 50 inzenders krijgen een tanktegoedbon van 100 euro terwijl je met de bus gaat. Is dit om de verkooppraatjes te kunnen ontvluchten zonder afhankelijk te zijn van de bus :lol:

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Weet je zeker dat het 2500 euro is. Niet toevallig het euro teken weggelaten. Dat geintje ken ik. Dan is het namelijk 2500 kronen.

Antibericht
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 16:52

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Antibericht »

Heb de brief van Winstberichtencentrale ook ontvangen. Voorheen woonde hier iemand van 70+, de brief is duidelijk op ouderen gericht.

Ageeth12, in de brief staat duidelijk dat het euro's zijn.

Ienepiene, de truc is dat die zin ook anders te lezen is. Er staat letterlijk "Want de contantgeld winnaar, meneer/mevrouw [...], ontvangt gegarandeerd 2500,- euro contant overdragen[sic]."

Dit valt te lezen als dat meneer/mevrouw [...] de winnaar is. Maar ook als "want de contantgeld winnaar, zal ik u eens vertellen meneer/mevrouw [...], ontvangt gegarandeerd 2500,- euro contant overgedragen". Dat wil zeggen, de contantgeld winnaar ontvangt gegarandeerd het geld. En uiteraard is dat niet meneer/mevrouw [...].

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door seconds-out »

Antibericht schreef:
Dit valt te lezen als dat meneer/mevrouw [...] de winnaar is. Maar ook als "want de contantgeld winnaar, zal ik u eens vertellen meneer/mevrouw [...], ontvangt gegarandeerd 2500,- euro contant overgedragen". Dat wil zeggen, de contantgeld winnaar ontvangt gegarandeerd het geld. En uiteraard is dat niet meneer/mevrouw [...].
Zo waar..gehaaide juristentaal is het.
Het zit zo inelkaar geflanst dat elke consument denkt dat hij gewonnen heeft en elke rechter na 10 seconden weet dat de zaakjes mooier voorgesteld worden dan het lijkt.

Marjalala
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2011 13:34

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Marjalala »

Ik kreeg een brief voor mevrdhr Krischer. Dat ben ik niet, dus ik schreef er RETOUR op en wilde hem naar de brievenbus brengen. Toen zag ik door het venster van de envelop het regeltje: "betreft: overdracht 3e prijs 2500 euro contant aan memeer of mevrouw Krischer ?"
Dat vraagtekentje riep bij mij wel een vraag op, maar voor die arme Krischer vond ik het toch wel erg zielig dat deze brief bij mij was aangekomen. Vooral omdat dhr. Ruit, mevr. Knop en mevr. Titjen hun geldprijs al wel hadden geïncasseerd. Ik ging googelen om een telefoonnummer oid te ontdekken, en de brief bij Krischer te kunnen bezorgen.

In plaats daarvan vond ik dit forum.
Nou, er ging een wereld voor me open. Ik denk dat ik Krischer vooral een plezier doe door deze brief door te sturen naar de Consuwijzer. De beste manier om veel geld te 'winnen' is nog altijd: geen dure onzin kopen.

Sterk stukje tekstschrijverij trouwens. Ik zie dat ik niet de enige ben die hem meerdere malen heeft doorgelezen, en zich afvraagt of dit nog legaal is. Bedankt voor de waarschuwingen!

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

In principe mag je die brief niet doorsturen aan de consumentenautoriteit. Het is geen brief gericht aan jouw maar aan een ander. Je heb hier te maken met de postwet en volgens die wet mag een brief gericht aan een ander niet openmaken.

WGDB

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door WGDB »

Minister Donner heeft gisteren toevallig de postwet aangepast dus het verhaal is weer anders geworden.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Wet op de privacy is er ook nog.

WGDB

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door WGDB »

Die wordt maandag aangepast volgens het AD.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Had ik allang van moeten horen. Wij werken ermee in onze bedrijfstak op het juridische vlak.

WGDB

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door WGDB »

Wij ook maar dan via inlichtingendiensten.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door trebelski »

Over een minuut of 10 het programma VaraKassa op Ned 1 met daarin de misstanden in deze louche branche.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door trebelski »

In deze uitzending van Kassa: Malafide verkoopreisjes blijven maar doorgaan
In mei van dit jaar deelde de Consumentenautoriteit boetes uit aan drie bedrijven die busreisjes organiseerden waar agressieve en misleidende verkoopdemonstraties plaatsvonden. In totaal ging het om een bedrag van €630.000. Kassa krijgt nog vaak klachten van consumenten die misleid zijn.

Het begint allemaal zo mooi. Er valt een persoonlijk geadresseerde uitnodiging op de mat waarin vooral senioren worden uitgenodigd om mee te gaan met een boot- of busreis. De reis moet een leuk en gezellig dagje uit zijn. Niets is minder waar, want ondertussen wordt je keihard misleid. Consumenten krijgen tijdens dit soort verkoopreisjes allerlei misleidende en onjuiste informatie waardoor men aankopen doet die ze anders niet gedaan zouden hebben. Dergelijke foute handelspraktijken zijn in strijd met de wet.

Voor Kassa redenen genoeg om met een eigen groep senioren mee te gaan om deze foute praktijken met de verborgen camera vast te leggen. De intimiderende en agressieve werkwijze ziet u vanavond in Kassa.
Laatst gewijzigd door trebelski op 22 okt 2011 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

oliefantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:15

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door oliefantje »

hallo is er iemand die mij kan helpen?

ik heb vorige week een uitnodiging van geld prijs De Vriendenvereniging"helgoland gekregen op mijn moeder haar adres?

mijn man en moeder vonden dat ik daar maar op moest gaan reageren en dat heb ik uiteindelijk gedaan maar heb er zelf een raar gevoel bij het gaat om de kruiswoordraadsel"mooi Europa"maar ik kan mij er niets van herinderen?

en heb een uitnodiging voor max 4 persoonen gekregen

nu heb ik de bijgesloten antwoordt kaart opgestuurd en er op gezet dat ik met 2 personen mee ging

en er staan op dat het zou plaats vinden op 11-10-2012

wat moet ik verder hier mee doen omdat ik in onzekerheid zit

en ze hebben mij adres niet waar dat ik zelf woon alleen die van mij moeder

is er iemand die mij hier verder mee kan helpen

graag zou ik zo spoedig mogelijk een bericht terug willen ontvangen,

mvg.

Gesloten