LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop nooit een ACER laptop of computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gravedigger

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door gravedigger »

De meeste fabrikanten kunnen de goede werking na het verlopen van de garantieperiode niet garanderen.
Dit komt tot uiting dat de fabrikanten na het verlopen van de garantieperiode alle kosten gewoon doorberekenen.

Wat klopt er niet?
Jouw redenatie dat de fabrikant de goede werking voor 1 jaar garandeert. Wat hij WEL garandeert, is dat eventuele gebreken kosteloos worden gerepareerd !! Een laptop kan immers al na 1 dag kapot zijn en werkt dan niet meer. Daat gaat je stelling :)

Ad 56

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Geachte forum bezoekers,

Ik begrijp eigenlijk niet waarom een fabricant een apparaat maakt, waar hij niet feitelijk achter staat, wat betreft de garantie langer dan een jaar.
Dan zeg ik op mijn beurt, maak dit apparaat niet.
Of bedenk hoe je wel een iets beter apparaat kan maken, waar de fabricant wel achter staat met een langere garantie termijn.
Ik kan sommige winkeliers ook niet begrijpen, dat ze al deze sores op hun bord willen krijgen.
Ik zou eerst wel het naadje van de kous willen weten, hoe lang een dergelijk apparaat mee gaat, begrijp me niet verkeerd a.u.b. uitzonderingen zijn er altijd, bij goede en iets minder goede en gewoon slechte apparaten.
Zoals ik alles gelezen heb, dan zou ik dus never nooit een dergelijk product aankopen bij BCC , want die kijken volgens mij, niet verder dan hun neus lang is, tenminste zo komt het bij mij over, en Acer, die wil ik echt nog niet voor niets hebben.
Ik heb bij een dstributiecenter gewerkt van Acer, je word er niet goed van, van al die klachten.
En dan vooral van die goedkope typjes.
Maar met duurdere kan je ook pech hebben, ze worden nog steeds gemaakt door mensen, en mensen maken ook de computers, en hun programma's.
Dus hoe het ook zij, de fabricant en de winkelier, die behoren gewoon verder te kijken dat dat ene jaartje garantie, ik vind dit onbehoorlijk produceren en verkopen.
Nu word er al direct gezegd, je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Besft men dan niet, dat er ook mensen zijn, die haast niets te besteden hebben, die door bijv. hun gezondheid of hun invaliditeit van een uitkerinkje rond moeten komen, en dat net deze grote groep mensen het vaakst getroffen word, door onbehoorlijk gedrag van de verkoop van ondeugdelijk materiaal.
Moet dat dan op deze manier, is het antwoord ja, dan zijn het grote schoften.
Die willens en wetens hun geld verdienen over de rug van deze groep mensen, met ondeugdelijk materiaal, ze moesten zich heel erg diep schamen.
Dan is het nog zo, je hoort tegenwoordig erg veel commentaar van die Chinese troep, want fatsoenlijk materiaal komt er volgens mij niet vandaan, het is vaak erg giftig, vaak heel erg snel naar zijn grootje
en soms zeer gevaarlijk, door ondeugdelijke productie, lees electrocutie.
Kijk ook maar eens bij het speelgoed, kijk eens bij de melkpoeder, enz. enz.
Ik wil niet eens die zooi uit China.

En beste mensen, laat elkaar a.u.b in waarde, en behandel elkaar met respect.

Dit wilde ik gewoon even kwijt.

Met vriendelijke groet,

Ad

jpderuijter

Ongelezen bericht door jpderuijter »

Ik moet toch even iets kwijt: ik heb hier bedragen gelezen van tussen de € 800,00 en € 1150,00 ! Ik kan dat echt geen goedkope laptop vinden. dus de reacties dat je dan maar een duurdere had moeten kopen gaan helemaal niet op.
Het waren duurdere laptops die gewoon ondeugdelijk zijn.
Als de fabrikant al van te voren weet dat de b.v. de batterij niet lang mee gaat, waarom zorgen ze dan niet voor eentje die dat wel doet?
Nu moeten mensen als de laptop kapot gaat zelf een andere kopen en wordt er gezegd dat het een bekend probleem is, dat ze gewoon niet goed genoeg zijn!
Ik zou me doodschamen als ik de acer was voor zo een ondeugdelijk beleid.

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Als de fabrikant nu niet achter zijn produkten stond dan kan je daar in ieder geval commentaar op geven.

Wat nu is gebeurd schertst echter alle verbazing.

Of ik even het serienummer van de batterij van de laptop van mijn zoon in wil vullen op internet. Want, zegt Acer, mogelijk heeft u een batterij uit een foute serie.

Hoezo? De laptop is al een paar jaar oud. De garantie is toch maar een half jaar?

Waar zeurt BBCS nou eigenlijk over?

De fabrikant neemt toch gewoon zijn verantwoordelijkheid!!!!!!

Wat is er dan mis met Acer?

En, jpderuijter, u heeft gelijk, dit zijn geen goedkope prijzen.

Mag je wel iets van verwachten.

Nog even iets anders.... De laptop van de zaak heb ik momenteel al 6 jaar in gebruik.
Een HP 486. Werkt nog uitstekend.

Ik krijg ook geen andere want de Centrino 2Ghz waar ik dit mee type is niks sneller voor het gewone huis- tuin- en keukenwerk dan die ouwe 486.

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

@ Puma,

Indien de fabrikant produkten heeft geleverd welke de garantietermijn ruimschoots hebben overschreden is het een kwestie van goodwill of zoals ik het stel: verantwoordelijk blijven voor produkten ook na de garantieperiode.

Ik had er trouwens wel van gehoord en gelezen over de Sony- batterijen.

Mogelijk komen die van Acer ook van Sony.

En zo sluis je de verantwoordelijkheid door naar toeleveranciers.

Ook niks mis mee.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

@MichielFRL
zakelijke notebooks (bij Acer de Travelmate serie).
Er gelden dat ook verschillende garantie voorwaarden voor de beide series!
dat klopt, er zit een groot verschil tussen zakelijk en consumentenrecht.

we praten hier over consumenten recht en hoe slecht sommige detaillisten daar mee om gaan.
Van een goedkope accuboormachine van de Gamma kun en mag je niet dezelfde kwaliteit verwachten met de dezelfde prestaties als van een Makita of een DeWalt!!!!!!

Verkeerd voorbeeld. Van een DeWalt kun je hetzelfde verwachten als van een Gamma eigen merk, alleen is het 4 tot 5 keer zo duur.
kun jij aangeven waarop je dit baseert? geef een link naar waar dit staat, het is nameloijk complete onzin.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Van een goedkope accuboormachine van de Gamma kun en mag je niet dezelfde kwaliteit verwachten met de dezelfde prestaties als van een Makita of een DeWalt!!!!!!

Verkeerd voorbeeld. Van een DeWalt kun je hetzelfde verwachten als van een Gamma eigen merk, alleen is het 4 tot 5 keer zo duur.
kun jij aangeven waarop je dit baseert? geef een link naar waar dit staat, het is nameloijk complete onzin.
Is geen onzin uilskuiken!!!

De Gamma machines zijn goedkoop en licht uitgevoerd en Makita's en de DeWalts zijn zware machines.

Als je dus met zo'n lichte machine zware werk gaat doen, dan help je die machines naar de knoppen.

Die machines van de Gamma zijn niet voor het zware werk gemaakt.

Ik zeg niet dat die machines van de Gamma niet deugen.
Het ligt er maar net aan wat je met die machines wilt gaan doen.
Quote:

we praten hier over consumenten recht en hoe slecht sommige detaillisten daar mee om gaan.

Heeft niks met het consumentenrecht te maken.

De zakelijke machines zijn veel duurder en het uitgangspunt is betrouwbaarheid en de duurzaamheid.

Bij consumenten ligt het uitgangspunt op de aanschafprijs.

DAT is het grote verschil.

Een verschil in de laptops:

Een HP met een aanschafprijs van € 693,52 heeft standaar 1 jaar garantie. Hier beteft het een consumenten laptop.

Een HP met een aanschafprijs van € 2.675,42 heeft standaard 3 jaar garantie. Hier betreft het een zakelijke laptop.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

BBCS
Wil je geen commentaar geven, als je niet leest wat er gepost wordt??

Pruim

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik kan geen link geven. Mijn uitspraak is namelijk gebaseert op eigen jarenlange ervaring.
Er werd een vergelijk gemaakt met gamma, makita en dewalt. Mijn ervaring is dat van deze drie een makita het het langste volhoudt voor het naar de schroothoop kan.

Maar als je wilt discusseren over elektrisch gereedschap, dan kun je beter een nieuw topic openen. Dit onderwerp heeft niet zoveel met computers te maken.

puma73

Quote:
Quote:
Quote:

wel degelijk zakelijke koop valt niet onder het consumentenrecht.
De zakelijke machines zijn veel duurder en het uitgangspunt is betrouwbaarheid en de duurzaamheid.

Bij consumenten ligt het uitgangspunt op de aanschafprijs.

DAT is het grote verschil.
onzinpraat in optimaforma
misschien al eens in een spiegel gekeken?????????/

jpderuijter

Ongelezen bericht door jpderuijter »

Het is gewoon onzin. Logisch dat een laptop van € 2600,00 een garantie van drie jaar heeft: die zit namelijk gewoon bij de prijs inbegrepen!
Ik koop een laptop van € 800,00 en moet dan nog zelf de extra garantie bij kopen. Als ze dat gewoon bij de prijs in doen zou die gewoon € 900,00 hebben gekost.
Dus die vergelijking slaat nergens op.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 02 Nov 2008 13:13 door BBCS

De forumregels gelden nog steeds ook voor jou hoor.
Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=367

BBCS
Contacteer:

wel degelijk zakelijke koop valt niet onder het consumentenrecht.

Dat zakelijke koop niet onder het consumentenrecht valt, dat klopt.

Maar een zakelijke laptop is duurder en heeft standaard 3 jaar garantie.

Daar zit het verschil in.

Het gaat hierbij totaal niet om die consumentenrecht.

Je hebt 2 laptops:

Een dure en een goedkope.
Op die dure zit standaard 3 jaar garantie en op die goedkope 1 jaar garantie.

Omdat op die dure 3 jaar garantie zit, mag je dan er vanuit gaan dat op de goedkope dan ook 3 jaar garantie van toepassing is?

Het antwoord is nee.

Stel voor dat morgen een laptopfabrikant met een laptop op de markt komt van €5000,- en standaard met een garantie van 6 jaar.
Betekent dat je dan van die goedkope laptop dan ook standaard 6 jaar garantie mag verwachten???

puma73

zoek een nieuw liedje, je wordt afgezaagd, op dit soort flauwekul reageer ik niet meer

BBCS
Contacteer:

Is geen flauwekul.

Jouw stelling:

Als een fabrikant laptops maakt met 1 jaar garantie en met 3 jaar garnatie, dan heb je altijd recht op 3 jaar garantie.

Van de goedkoopste laptop mag en kun je altijd hetzelfde verwachten als van de duurste.

Is die goedkoopste van mindere kwaliteit, dan kun je je beroepen op de non-conformiteit, omdat de kwaliteit hetzelfde moet zijn als van de duurste.

Wie spreekt er nu flauwekul?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het gaat hierbij op dit forum WEL om het consumentenrecht ..
Het gaat bij het probleem van de TS ook WEL om het consumentenrecht !

Daarnaast is de wet WEL van toepassing voor consumenten..

De rest van de onzin die je aanhaalt is hier niet van toepassing :?

Het is in ieder geval wel duidelijk dat je je spullen niet bij BBCS moet kopen.. Je wordt belazerd waar je bij staat :?

angel1978

Wie spreekt er nu flauwekul?
Overduidelijk JIJ !

Niet zijn stelling, niet wat hij zegt !

JIJ praat flauwekul !

BBCS
Contacteer:

Quote:

Het gaat hierbij op dit forum WEL om het consumentenrecht ..
Het gaat bij het probleem van de TS ook WEL om het consumentenrecht !

Daarnaast is de wet WEL van toepassing voor consumenten..
De vraag was of je van een dure product hetzelfde mag en kunt verwachten als van een dure, met name de duurzaamheid en de kwaliteit.

Daar gaf ik dan ook antwoord op.

angel1978

De wet heeft daar al antwoord op gegeven.

Wat jij zegt is pure flauwekul !

Gesloten