LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

crazydoc schreef:. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hier een zekere vorm van indoctrinatie aanwezig lijkt te zijn.
Bijna goed.
Volgens mij zou dit intimidatie moeten zijn.

De juiste woordkeus maakt een eventuele aangifte makkelijker.

Voor de rest - prachtige brief.
Waarschijnlijk zal je alleen een standaard antwoord terugontvangen (als je al wat krijgt) met een strekking van "u heeft ongelijk, betalen graag".

crazydoc
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2010 15:10

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door crazydoc »

Guardian:
zou indoctrinatie toch meer effect hebben gehad dan het hier al zo vaak gebruikte intimidatie? :D

Nog sneller dan hun aanmaningen en ingebrekestellingen kreeg ik vanmiddag, binnen 34 uur het volgende:

Geachte heer/mevrouw,

Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan.
Ik zal uw gegevens uit ons systeem aanpassen. U zult dan aansluitend geen abonnement ontvangen.
Bij deze bevestig ik dat er geen abonnement komt en dat u verder ook geen financiële verplichtingen heeft naar editie enigma.
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma

Mogelijkheden:
.email naar compuwijzer.nl?
.eindelijk inkeer en berouw?
.gewetensvolle vakantiekracht?
. te warm onder de voeten?

In ieder geval hoop ik dat dit ook gevolge zal hebben voor alle anderen, die misleid, gedupeerd en geïntimideerd zijn.
Je zou er bijna over gaan denken om Enigma voor de warme douche voor te dragen :roll:

ps er rust geen copyright op mijn brief!
dus maak gerust gebruik van dat wat je kan gebruiken.

crazydoc
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2010 15:10

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door crazydoc »

rectificatie :compuwijzer moet natuurlijk consuwijzer.nl zijn

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Crazy, indoctrinatie of intimidatie...

maakt niet uit - jij bent 'vrij'....

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Als Radar dit nu eens ging uitzoeken en contact met Enigma opneemt. Ben wel eens benieuwd of ze echt prijzen uitkeren op de prijspuzzels of dat het een grote oplichtingsbende is. Een mooie start voor het nieuwe Radar seizoen... of Opgelicht natuurlijk.

radeloos
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2010 00:58

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door radeloos »

GATVER!! Ook ik ben slachtoffer geworden van editie enigma..
Zij beweren mij op mijn oude telefoonnummer te hebben gebeld (die al minstens een jaar niet meer in gebruik is) En zouden daar ook een opname van hebben. Ik heb m gehoord maar hij lijkt sterk on echt en in elkaar geknutseld.. Ook kan ik mij niet herinneren dat ik deze lui aan de telefoon heb gehad..
Eerste paar nummers heb ik niet gehad en ze hebben mij ook niet gemaild..
Ik werd laaiend toen ik een brief over een deurwaarde kreeg.. Als ik niet zou betalen, dan zou mijn ''dossier'' naar jansen en jansen gestuurd worden.
Ik heb ze nadat ik mijn eerste editie kreeg en de eerste brief over die deurwaarde dus ( dat was de eerste brief die ik van hen kreeg) gecontacteerd en mijn vriend laten bellen omdat ik niet wilde dat zij mijn stem hadden zodat zij mijn stem in een ''opgenomen'' gesprek zouden verwerken.. Ik heb ze zelf direct gemaild nadat mijn vriend afgewimpeld werd aan de telefoon.. dat ik niet gediend was van de manier dat zij mensen behandelen en heb ook laten weten dat ik GEEN interesse heb in een abonnement..
Dit was wat ik exact stuurde met mijn gegevens even weggewerkt uiteraard..
Ik zal ook direct de volgende mails erbij zetten..

Geachte heer/mevrouw,



Totstandkoming van het abonnement

Enige tijd geleden bent u een abonnement aangegaan. Voorafgaand aan dat abonnement heeft u een gratis proefexemplaar ontvangen. Als dat proefexemplaar niet aan de verwachtingen voldeed kon het aansluitende abonnement binnen een periode van 14 dagen worden opgezegd. Omdat wij geen opzegging binnen die 14 dagen hebben ontvangen heeft u inmiddels een factuur ontvangen voor het aansluitende abonnement.



Afkoopregeling om het abonnement per direct stop te zetten

U heeft aangegeven toch geen prijs te stellen op dit abonnement. Daarom hebben we in ieder geval het abonnement aan het einde van de periode stopgezet. En hoewel het niet gebruikelijk is dat een uitgever zijn abonnees ontslaat van een abonnementsverplichting hebben we besloten om u toch een afkoopregeling aan te bieden. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)



Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt

Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.



We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,



Met vriendelijke groet,



Debiteurenadministratie

Calatus BV / editie enigma







Van: (naam)
Verzonden: Tuesday, July 27, 2010 8:21 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice; (eigen emailadres voor de zekerheid erbij gezet)
Onderwerp: RE: Goedendag.



Goedendag,
Het nummer dat als bestands naam staat, is dat het nummer dat gebeld is ?
Dit nummer is namelijk al ruim een jaar niet meer in mijn bezit. Iemand probeert duidelijk mij ergens voor te laten opdraaien waar ik mij niet voor aangemeld heb!
Nogmaals,
Ik kan mij NIET herinneren een gesprek met een van jullie medewerkers te hebben gehad.
Overigens heb ik afgelopen week het eerste editie enigma boekje op de mat gehad.. Eerder heb ik deze niet gehad dus kan ik hier ook niet op reageren.
U schrijft dat u een bevestiging hebt gestuurd.. Hoe dan? via de post heb ik niet gehad en zoals ik al eerder schreef is het e-mail adres dat bij u bekend is niet mijn e-mail adres.. Want mijn e-mail adres is het mail adres waar ik u mee mail.
Aan call centers werk ik niet mee en hang ik ik direct op met de woorden, nee sorry geen interesse..
Dus ik heb echt geen idee hoe ik aan dit abonnement kom! Want ik heb het niet afgesloten. De stem die ik in het gesprek hoorde komt ook niet overeen met mijn stem.
Allerlei kleine dingen waardoor mijn vermoeden van het feit dat ik het abonnement niet zelf afgesloten heb, steeds meer bevestigd wordt.
Daarom wilde ik graag samen tot een compromis komen,
Ik weet natuurlijk niet wat jullie als procedures e.d. hebben, maar ik stel voor dat ''mijn'' abonnement word stop gezet, ik kan het enige magazine dat ik gekregen heb terug sturen dat is dus het magazine van afgelopen week.
Hoewel ik het er niet mee eens ben, laat dat duidelijk zijn, ben ik eventueel bereid om een vergoeding te geven voor het ongemak, maar vooropstellend dat dit tegen mij principes in gaat.
Dit is mijn compromis, mocht u het er niet mee eens zijn hoor ik het graag en zie ik graag een andere oplossing.

Met vriendelijke groet,
(naam)


Subject: RE: Goedendag.
Date: Tue, 27 Jul 2010 09:23:30 +0200
From: [email protected]
To: (mijn email adres)







Geachte heer/mevrouw,



Enige tijd geleden bent u (of een gezinslid) telefonisch benaderd door een callcentermedewerker. Deze heeft gevraagd of er interresse was in een gratis proefexemplaar + aansluitend abonnement op ons puzzelmagazine editie enigma. Omdat er interresse was, zijn de afspraken (met uw toestemming) opgenomen. In de bijlage vindt u die gespreksopname.



Omdat wij duidelijke communicatie belangrijk vinden, hebben wij u ook nog een bevestiging gestuurd, waarin nogmaals werd uitgelegd dat het aansluitende abonnement enkel geannuleerd kan worden in de 14 dagen na de verschijningsdatum van het gratis proefexemplaar. Ook in de welkomstbrief bij uw proefexemplaar is dit nog eens herhaald.



Middels deze informatie hopen wij de twijfel over uw lidmaatschap op editie enigma weg te nemen.

Wij zien uw betaling graag per omgaande tegemoet. Het retour sturen van edities ontslaat u niet van deze betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.



Hopende u hiermee voldoende te informeren.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl







Van:...mijn email adres.....
Verzonden: Saturday, July 24, 2010 11:37 AM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Goedendag.



Goedendag,
Ik heb eerder een mail gestuurd die hieronder te lezen is.
De gegevens die opgegeven zijn:
adres
adres
adres
e-mail adres: (waar zij het naar opgestuurd hadden)
Deze e-mail klopt niet want dat is niet mijn e-mail adres! Dus graag alle info over verdere zaken naar Deze e-mail sturen.. : (mijn email adres)
Mijn dossier ligt nog niet bij jansen en jansen.
Groeten,
(naam)
p.s. graag naar mijn mail hiervoor kijken daar staat verdere informatie in.

Subject: RE: Goedendag.
Date: Fri, 23 Jul 2010 10:10:10 +0200
From: [email protected]
To: .....mijn emailadres........





Geachte heer/mevrouw,



Wij kunnen u met deze gegevens niet terugvinden in ons systeem. Kunt u ons uw adresgegevens geven, zodat wij uw registratie kunnen vinden in ons systeem en u verder kunnen helpen?

Indien uw dossier al bij Janssen en Janssen ligt, verzoeken wij u alle correspondentie via hen te voeren.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl









Van:................emailadres................
Verzonden: Wednesday, July 21, 2010 4:11 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice; ....mijn email adres zodat ik alle mail extra op papier had.....
Onderwerp: Goedendag.



Goedenmiddag,

Net heeft mijn vriend aan de telefoon informatie gevraagd bij jullie over een brief van een gerechts deurwaarde.
Deze ging over dat ik een abonnement afgesloten zou hebben bij jullie.
Hij heeft hierbij ook een gesprek tussen ''mij'' en een van jullie werknemers gehoord.
Ik kan mij zelf niet herinneren dat ik dit gesprek heb gevoerd.
Ik heb ook nooit een proef abonnement ontvangen, dus dan kan ik hier ook niet op reageren.
Ook ben ik niet op de hoogte gesteld via de e-mail dus ook hier heb ik niet op kunnen reageren.
In het gesprek kwam dan ook een ander e-mail adres naar voren dan mijn eigen e-mail adres.
Ik zit zelf zonder werk dus zulke aanbiedingen zou ik NEVER NOOIT NIET aannemen.
Ik heb dus zelf, en dat durf ik met zekerheid te zeggen, Geen abonnement bij jullie afgesloten.
De gerechts deurwaarde brief was overigens de eerste brief die ik van jullie kreeg en heb hiervoor geen boekje o.i.d. gehad.
Ik vind het dan ook onterecht dat ik hiervoor moet betalen.
Overigens vind ik het heel slecht dat jullie geen schriftelijke bevestiging vragen of iemand is wie hij/ zij zegt dat hij is.
Het laatste punt dat ik opmerkte is dat in de brief alleen de voorletter van mijn voornaam is gebruikt en niet mijn andere voorletter. Als ik iets aanvraag gebruik ik altijd mijn 2 voorletters, namelijk: (naam)

Graag hoor ik van u,
(naam)



Maar ik ben in geen geval te gaan betalen nu ik dit allemaal lees.. maarja.. Ik weet niet meer wat ik moet doen..
Ik hoorde vandaag van iemand die zei.. het is een louche praktijkje.. en zij zullen geen verdere stappen ondernemen als je niet betaald want dan zullen ze eerst naar de rechter moeten.. Een deurwaarde mag ook jouw huis niet leeg halen als je niet betaald want ook dit moet door de rechter bepaald worden..
Maar ik twijfel dus.. moet ik nou betalen of niet.. ik heb geen zin om in de ****** komen door zo'n rot stunt!! ik zit midden in een verhuizing en ben gewoon bang om mij op mijn nieuwe adres in te schrijven..bang dat ze mijn huis leeg komen halen.. Ik heb namelijk geen verstand van dit soort zaken.. FOR GOD SAKE!! ik ben net 20 :S ik begin net verstand te krijgen van financiën
Maargoed.. Dat terzijde..
Wie weet wat mijn rechten zijn of in ieder geval wat ik kan doen.. Iemand inschakelen.. Maar net als wat ik net al beschreef.. ik heb geen baan en dus ook geen geld om advocaten te betalen ofzo!
Ik ben ten einde raad..
Hoe kom ik er in vredes naam vanaf.. Zonder te betalen want no way dat ik dat ga doen..
Nog een detail.. Een vriendin van me heeft exact het zelfde en krijt nu ook deurwaarde brieven.. Bij haar is het nog net een tikkeltje anders maar heb dr nog niet veel navraag over gedaan..

Zou het helpen om te dreigen met juridische stappen? Want ben bereid om daar geld voor opzij te gaan zetten .. maar editie enigma krijgt geen rooie cent van me :S
Groetjes

Fam. Mulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2010 10:14

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Fam. Mulder »


Verdorie wij zitten ook in het zelfde schuitje.
Onze dochter van 16 schijnt het abonn. te zijn aangegaan. Hoe ,waar en wanneer weet ik niet. Na het eerste exemplaar met nota gelijk het hele zaakje terug gestuurd. Proefexemplaar nooit ontvangen. Vandaag een herinnering voor het abonnementsgeld ontvangen. Ga echt niet betalen, ik heb geen abonn., heb nooit getekend, mijn dochter van 16 kan dat volgens mij zonder mij niet aangaan.
Hoe nu verder???
Gr Fam. Mulder :twisted:

GJVDH
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2010 12:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door GJVDH »

Ik vind net een brief van Editie Enigma in mijn brievenbus. Herinnering voor een abonnement. Voor een puzzel blaadje? Ik ga nooit op telefonische aanbiedingen in. Ik weet 100% zeker dat ik nooit iemand aan de telefoon heb gehad. Ik ben sinds een paar dagen weer thuis en ben daarvoor een aantal weken afwezig geweest.
Ik kan dus aantoonbaar niet op welke aanbieding dan ook ingegaan zijn. Daarnaast heb ik een hekel aan welk puzzelblad dan ook. Ik hou niet van puzzelen. Dit soort dingen komen altijd in het weekend... Ik wil ze graag even spreken en ben erg benieuwd naar mijn opname...

Moniekske-xx
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2010 22:19

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Moniekske-xx »

Ook ik kreeg vandaag een herinnering van Enigma tav mijn zoon.
Wij hebben nooit iets ontvangen????
Hij zit nog op de middelbare school en heeft ook geen inkomsten, ik ga deze kosten zeker niet betalen!! Ze mogen mij de tape van t gesprek toesturen, (ook al gelezen ergens op internet dat ze dat niet doen, omdat de opname te slecht zou zijn :?: ) Ook ga ik als ik geen reactie op mijn mail en brief krijg contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering.
Het kan net zo goed iemand zijn die zich als iemand anders voordoet, dit zou verboden moeten worden!!

Kortom.. ik betaal geen dubbeltje!!!

Oja, het telefoonnummer wat op de herinnering staat is niet meer in gebruik????!


Dit is de mail wat mijn zoon en ik hebben verstuurd.

Geachte heer/mevrouw,

Betreft kenmerk ..
Factuurnummer ..
Bij dezen wil ik u mededelen dat ik geen abonnement heb afgesloten op Editie Enigma.
Ik was dan ook zeer verbaasd toen ik plotseling een herinnering van deze uitgave in mijn post ontving, aangezien ik nimmer de website van deze puzzelmagazine bezocht heb. Ik vraag u bij dezen om mijn "abonnement" in te trekken, want ik vind het een inferieure zaak betrokken te worden bij een aanmelding waar ik zelf totaal geen weet van heb. Ik heb u reeds eerder geprobeerd te contacteren op het nummer 0900-2030123, maar deze was niet meer in gebruik. Hopend op een snelle respons.

Deze E-mail heeft mijn zoon van net 18 jaar op 14-08-2009 naar u verzonden, via mijn e-mail adres! En tevens doorgestuurd naar mijn werkgever.

Daar wij helemaal niet op de hoogte zijn van een of ander contact met deze firma ga ik deze kosten niet betalen. Wij hebben notabene nooit iets ontvangen! En daarbij zit mijn zoon zit nog op het middelbaar onderwijs en heeft geen inkomsten.

Na het lezen van de klachten op internet mbt uw firma is mij heel veel duidelijk geworden. Ik zelf (de moeder) zal ook Aktie ondernemen en had graag het “bewijs” van een overeenkomst die is afgesloten via tape, mail enz. Of zijn deze niet goed te beluisteren zoals bij veel gedupeerde slachtoffers het geval zou zijn??

Gelukkig heb ik een rechtsbijstandsverzekering bij mijn werkgever en zal deze na een antwoord van uw kant benaderen.

Deze brief zal dan ook via mijn werkgever verstuurd worden zodat ik zeker weet dat deze zal aankomen.



Met vriendelijk groet,

Een zeer boze moeder!!

djtijger
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:58

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door djtijger »

Ik ben onlangs ook gebeld door editie enigma of ik een abbonement wou op hun blad. Door een anquette op school werd ik steeds gebeld door allerlei instanties of ik lid wou worden. Editie enigma was de laatste en toen ben ik heel erg boos geworden dat ze mij met rust moesten laten, de mevrouw die ik toen aan de lijn had die zei dat ze me begreep en dat ze me toch een gratis blad zou opsturen waarop ik antwoordde is goed maar voor de rest wil ik niks meer ontvangen. Zij zei hierop dat ik een mail kreeg en dat ik die moest bevestigen als ik geen abbonement wil. Echter heb ik die mail nooit gekregen!!!!!!!!!
Ik werd dit weekend ineens gebeld door mijn moeder die mij vertelde dat ik een brief had gekregen van editie enigma; EEN HERINNERING VAN 62.65 Euro wat ik niet kan betalen want ik ben een student van 19.
Ik werd Echter Zo boos omdat ik tegen die mevrouw had gezegd dat ik niks met dat blad voor de rest te maken wou hebben.
Mijn moeder ging die maandag gelijk naar hun bellen ( OOK NOG EENS 0.30 eurocent per minuut) werd een heel bandje afgespeeld en toen werd ineens gezegt alle medewerkers in gesprek en de verbinding was verbroken, ze heeft de hele dag geprobeerd te bellen maar is niet er doorheen gekomen!!!!

Toen ben ik maandag avond gelijk achter de laptop gesprongen om een mail naar hun te sturen waar ik nu nog niks terug heb ontvangen!!!!
Ik heb in die mail gezet dat ik het niet ga betalen en ik stuur dat boekje ook weer terug.

Mijn moeder en ik hopen dat we hier ook zo snel mogelijk uit komen!!!!!!
Ik raad andere jongeren aan geen anquettes meer in te vullen op school want zo doende ben ik in de problemen gekomen..!!!

yasin
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2010 19:28

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door yasin »

Ik ben ook opgelicht door editie enigma weet iemand hoe ik hiervan af kan komen.

Moniekske-xx
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2010 22:19

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Moniekske-xx »

Meld je aan bij " bel me niet register" En ik heb een klacht ingediend bij Kassa. Ook op 't forum van Kassa zijn veel gedupeerden.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... agina/165/

Tevens heb ik mail contact gehad met EE, ze zetten t abonnement per 11-01-2011 stop :shock: Wij hebben geen abonnement en daarbij nooit iets ontvangen, geen mail geen tijdschrift, dat houd in dat de overeenkomst niet kan ingaan omdat er niks is ontvangen. Er is sprake van een onterechte incasso procedure ( of aanmaning).
Ik heb geen proefexemplaar van het blad ontvangen.
Derhalve is er geen proef periode ingegaan.
Ik heb dan ook geen overeenkomst gesloten, noch een betalingsverplichting t.a.v. Editie Enigma

Blijf mails en brieven versturen (en bewaar deze), ontvang je weer een exemplaar stuur deze direct aangetekend retour!


Kortom, ik betaal niks, en laat je niet bang maken dat ze je huis komen leeg halen, dat kan alleen maar met tussenkomst van een rechter!!

Wieringa
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2006 13:18

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Wieringa »

Beste lezers,

Graag wilde ik u erop wijzen dat de editieenigma alleen de laatste 15 seconden opnemen.

Ik heb bewust een antwoord gegeven in 1 zin n.l:

dat ik wel een blad wil ontvangen en verder geen abonnement wil en eraan vast zit of een abonnment moet afzeggen.
En dan de dame zegt volgens de afspraken zoals afgesproken meteen te vragen wat die zijn,zodat deze op de band staan,dit had ze dus niet gedaan....aangezien ze gebonden is aan de limiet tijdsopname....

Dus kunnen ze verder niets verplichten.

In mijn geval hebben ze vlak in de vakantie periode dat wij thuis zijn ons benaderd.

De vrouw was op opdringerige wijze met mij in gesprek een abonnement aan te smeren,blijkbaar hoe meer mensen erin stinken hoe meer bonussen.

Dus heb ik heb een blad ontvangen,maar deze was eerst bij buren bezorgd en deze waren 3 weken later thuis gekomen dan deze bij hun in de bus kwam.

Wij waren eind juli thuis na 10 dagen weg geweest te zijn en kreeg de brief pas rond 16 augustus in de bus .

Dus ik was volgens de brief dus te laat,dit pikte dus niet en ging mij afmelden,kreeg e-mailbericht dat ik te laat was volgens hun brief.

Dus e-mailde onderstaande:
Onderwerp: ongevraagd een abonnement door u opgedrongen


Klantenservice editienigma.nl,

Weken geleden was ik telefonisch benadert om een gratis proefexemplaar te ontvangen.
Dit wilde ik dus niet,maar aangezien uw van uw medewerkster dat hieraan geen abonnement was verbonden heb ik dit maar aangenomen aangezien zij maar bleef aandringen.
Ik heb telefonisch ook gezegd ik beslist geen abonnement wilde.
Nu blijken wij dit blad niet in onze vakantie periode te hebben ontvangen ,gisteren vonden wij het op de mat met een brief daarbij.
Waarschijnlijk is deze verzending tijdens wisseling van TNT-ers (vakantieperiode) verkeerd bezorgd en door de buren in de straat die net thuis zijn gekomen in de bus gestopt.

In de brief d.d. 23 juli j.l wordt gemeld dat wij het eerste exemplaar gaan ontvangen van een halfjaarabonnement die ik niet afgesloten heb.
En in de brief staat dat wij binnen 14 dagen dit kunnen intrekken,u bedrijf weet donders goed dat de vakantieperiode van meerdere Nederlanders is begonnen.
Hierdoor hebben wij deze brief niet gelezen,en ben nu heel verbaasd toch te ondervinden dat dit wel een abonnement blijkt te zijn.

Op uw wijze van reclame mensen telefonisch te benaderen en een abonnement op slinkse wijze aan de man te brengen ben ik niet gediend.
Ik verzoek u binnen een week mij te berichten dit ongedaan te maken.
Een klacht bij de consumentenbond ga ik a.s. maandag mijn beklag over uw werkwijze melden.
Indien u geen gehoor aan mijn verzoek doet ,ga ik dit ook melden bij Tros Radar of andere omroepinstellingen m.b.t consumentenbelangen.

Tevens verzoek u onze gegevens te verwijderen in uw administratie en aangezien ik u ik u geen toestemming verleen deze over te dragen aan derden!


Vervolgens kreeg ik onderstaande:
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestig ik, dat de opzegging van uw abonnement op editie enigma is ontvangen en verwerkt.

Zoals we in het telefoongesprek, de welkomstbrief en de brief bij het proefexemplaar hebben aangegeven kon het aansluitende abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen zou worden opgezegd. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie. Omdat wij uw opzegging na die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het abonnement dus niet meer annuleren. Na deze abonnementsperiode zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen. Uw laatste editie ontvangt u rond 04-02-2011.
Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.
Met vriendelijke groet
Klantenservice editie enigma


Vervolgens belde ik hun op en wilde na 4 minuten "bewust ? " a 30 eurocent p/min) in de wacht onzin reclame gehoord te hebben.

Kreeg ik een vriendelijke sprekende man die met mij samen de band opnamen afluisterde en concludeerde dat degene mij sprak verkeerd begonnen was en dat ik beslist geen abonnement wilde is dit alsnog ingetrokkenen en ik verzocht dit per e-mail te bevestigen.

Dit is dus gebeurd en vervolgens heb ik een bericht verzonden mijn adres gegevens aan derden niet te geven aangezien hiermee niet ingestemd heb en dit niet tijdens gesprekken over gesproken is.

Dus mensen vraag de bandopnames op,succes verzekerd als u op deze wijze instemd voor een proef exemplaar !

Het zal eens dat consumenten belangen kan regelen dat het wettelijk verboden is dat mensen bij proefexemplaren een abbonement moeten afzeggen,dus moeten reageren.

Maar dat een consument pas een abonnement afneemt na toestemming van consument een abonmment te nemen,dus schriftelijk per brief of e-mailbericht.

En niet op de slinkse wijze van o.a editieenigma die is gewoon schandalig!


Groeten,

Rolf

te Almere

Moniekske-xx
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2010 22:19

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Moniekske-xx »

Wieringa schreef:Beste lezers,

Graag wilde ik u erop wijzen dat de editieenigma alleen de laatste 15 seconden opnemen.

Ik heb bewust een antwoord gegeven in 1 zin n.l:

dat ik wel een blad wil ontvangen en verder geen abonnement wil en eraan vast zit of een abonnment moet afzeggen.
En dan de dame zegt volgens de afspraken zoals afgesproken meteen te vragen wat die zijn,zodat deze op de band staan,dit had ze dus niet gedaan....aangezien ze gebonden is aan de limiet tijdsopname....

Dus kunnen ze verder niets verplichten.

In mijn geval hebben ze vlak in de vakantie periode dat wij thuis zijn ons benaderd.

De vrouw was op opdringerige wijze met mij in gesprek een abonnement aan te smeren,blijkbaar hoe meer mensen erin stinken hoe meer bonussen.

Dus heb ik heb een blad ontvangen,maar deze was eerst bij buren bezorgd en deze waren 3 weken later thuis gekomen dan deze bij hun in de bus kwam.

Wij waren eind juli thuis na 10 dagen weg geweest te zijn en kreeg de brief pas rond 16 augustus in de bus .

Dus ik was volgens de brief dus te laat,dit pikte dus niet en ging mij afmelden,kreeg e-mailbericht dat ik te laat was volgens hun brief.

Dus e-mailde onderstaande:
Onderwerp: ongevraagd een abonnement door u opgedrongen


Klantenservice editienigma.nl,

Weken geleden was ik telefonisch benadert om een gratis proefexemplaar te ontvangen.
Dit wilde ik dus niet,maar aangezien uw van uw medewerkster dat hieraan geen abonnement was verbonden heb ik dit maar aangenomen aangezien zij maar bleef aandringen.
Ik heb telefonisch ook gezegd ik beslist geen abonnement wilde.
Nu blijken wij dit blad niet in onze vakantie periode te hebben ontvangen ,gisteren vonden wij het op de mat met een brief daarbij.
Waarschijnlijk is deze verzending tijdens wisseling van TNT-ers (vakantieperiode) verkeerd bezorgd en door de buren in de straat die net thuis zijn gekomen in de bus gestopt.

In de brief d.d. 23 juli j.l wordt gemeld dat wij het eerste exemplaar gaan ontvangen van een halfjaarabonnement die ik niet afgesloten heb.
En in de brief staat dat wij binnen 14 dagen dit kunnen intrekken,u bedrijf weet donders goed dat de vakantieperiode van meerdere Nederlanders is begonnen.
Hierdoor hebben wij deze brief niet gelezen,en ben nu heel verbaasd toch te ondervinden dat dit wel een abonnement blijkt te zijn.

Op uw wijze van reclame mensen telefonisch te benaderen en een abonnement op slinkse wijze aan de man te brengen ben ik niet gediend.
Ik verzoek u binnen een week mij te berichten dit ongedaan te maken.
Een klacht bij de consumentenbond ga ik a.s. maandag mijn beklag over uw werkwijze melden.
Indien u geen gehoor aan mijn verzoek doet ,ga ik dit ook melden bij Tros Radar of andere omroepinstellingen m.b.t consumentenbelangen.

Tevens verzoek u onze gegevens te verwijderen in uw administratie en aangezien ik u ik u geen toestemming verleen deze over te dragen aan derden!


Vervolgens kreeg ik onderstaande:
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestig ik, dat de opzegging van uw abonnement op editie enigma is ontvangen en verwerkt.

Zoals we in het telefoongesprek, de welkomstbrief en de brief bij het proefexemplaar hebben aangegeven kon het aansluitende abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen zou worden opgezegd. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie. Omdat wij uw opzegging na die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het abonnement dus niet meer annuleren. Na deze abonnementsperiode zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen. Uw laatste editie ontvangt u rond 04-02-2011.
Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.
Met vriendelijke groet
Klantenservice editie enigma


Vervolgens belde ik hun op en wilde na 4 minuten "bewust ? " a 30 eurocent p/min) in de wacht onzin reclame gehoord te hebben.

Kreeg ik een vriendelijke sprekende man die met mij samen de band opnamen afluisterde en concludeerde dat degene mij sprak verkeerd begonnen was en dat ik beslist geen abonnement wilde is dit alsnog ingetrokkenen en ik verzocht dit per e-mail te bevestigen.

Dit is dus gebeurd en vervolgens heb ik een bericht verzonden mijn adres gegevens aan derden niet te geven aangezien hiermee niet ingestemd heb en dit niet tijdens gesprekken over gesproken is.

Dus mensen vraag de bandopnames op,succes verzekerd als u op deze wijze instemd voor een proef exemplaar !

Het zal eens dat consumenten belangen kan regelen dat het wettelijk verboden is dat mensen bij proefexemplaren een abbonement moeten afzeggen,dus moeten reageren.

Maar dat een consument pas een abonnement afneemt na toestemming van consument een abonmment te nemen,dus schriftelijk per brief of e-mailbericht.

En niet op de slinkse wijze van o.a editieenigma die is gewoon schandalig!


Groeten,

Rolf

te Almere
En hoe is het bij u afgelopen?

Wieringa
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2006 13:18

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Wieringa »

Moniekske-xx schreef:
Wieringa schreef:Beste lezers,

Graag wilde ik u erop wijzen dat de editieenigma alleen de laatste 15 seconden opnemen.

Ik heb bewust een antwoord gegeven in 1 zin n.l:

dat ik wel een blad wil ontvangen en verder geen abonnement wil en eraan vast zit of een abonnment moet afzeggen.
En dan de dame zegt volgens de afspraken zoals afgesproken meteen te vragen wat die zijn,zodat deze op de band staan,dit had ze dus niet gedaan....aangezien ze gebonden is aan de limiet tijdsopname....

Dus kunnen ze verder niets verplichten.

In mijn geval hebben ze vlak in de vakantie periode dat wij thuis zijn ons benaderd.

De vrouw was op opdringerige wijze met mij in gesprek een abonnement aan te smeren,blijkbaar hoe meer mensen erin stinken hoe meer bonussen.

Dus heb ik heb een blad ontvangen,maar deze was eerst bij buren bezorgd en deze waren 3 weken later thuis gekomen dan deze bij hun in de bus kwam.

Wij waren eind juli thuis na 10 dagen weg geweest te zijn en kreeg de brief pas rond 16 augustus in de bus .

Dus ik was volgens de brief dus te laat,dit pikte dus niet en ging mij afmelden,kreeg e-mailbericht dat ik te laat was volgens hun brief.

Dus e-mailde onderstaande:
Onderwerp: ongevraagd een abonnement door u opgedrongen


Klantenservice editienigma.nl,

Weken geleden was ik telefonisch benadert om een gratis proefexemplaar te ontvangen.
Dit wilde ik dus niet,maar aangezien uw van uw medewerkster dat hieraan geen abonnement was verbonden heb ik dit maar aangenomen aangezien zij maar bleef aandringen.
Ik heb telefonisch ook gezegd ik beslist geen abonnement wilde.
Nu blijken wij dit blad niet in onze vakantie periode te hebben ontvangen ,gisteren vonden wij het op de mat met een brief daarbij.
Waarschijnlijk is deze verzending tijdens wisseling van TNT-ers (vakantieperiode) verkeerd bezorgd en door de buren in de straat die net thuis zijn gekomen in de bus gestopt.

In de brief d.d. 23 juli j.l wordt gemeld dat wij het eerste exemplaar gaan ontvangen van een halfjaarabonnement die ik niet afgesloten heb.
En in de brief staat dat wij binnen 14 dagen dit kunnen intrekken,u bedrijf weet donders goed dat de vakantieperiode van meerdere Nederlanders is begonnen.
Hierdoor hebben wij deze brief niet gelezen,en ben nu heel verbaasd toch te ondervinden dat dit wel een abonnement blijkt te zijn.

Op uw wijze van reclame mensen telefonisch te benaderen en een abonnement op slinkse wijze aan de man te brengen ben ik niet gediend.
Ik verzoek u binnen een week mij te berichten dit ongedaan te maken.
Een klacht bij de consumentenbond ga ik a.s. maandag mijn beklag over uw werkwijze melden.
Indien u geen gehoor aan mijn verzoek doet ,ga ik dit ook melden bij Tros Radar of andere omroepinstellingen m.b.t consumentenbelangen.

Tevens verzoek u onze gegevens te verwijderen in uw administratie en aangezien ik u ik u geen toestemming verleen deze over te dragen aan derden!


Vervolgens kreeg ik onderstaande:
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestig ik, dat de opzegging van uw abonnement op editie enigma is ontvangen en verwerkt.

Zoals we in het telefoongesprek, de welkomstbrief en de brief bij het proefexemplaar hebben aangegeven kon het aansluitende abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen zou worden opgezegd. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie. Omdat wij uw opzegging na die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het abonnement dus niet meer annuleren. Na deze abonnementsperiode zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen. Uw laatste editie ontvangt u rond 04-02-2011.
Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.
Met vriendelijke groet
Klantenservice editie enigma


Vervolgens belde ik hun op en wilde na 4 minuten "bewust ? " a 30 eurocent p/min) in de wacht onzin reclame gehoord te hebben.

Kreeg ik een vriendelijke sprekende man die met mij samen de band opnamen afluisterde en concludeerde dat degene mij sprak verkeerd begonnen was en dat ik beslist geen abonnement wilde is dit alsnog ingetrokken en en ik verzocht dit per e-mail te bevestigen.

Dit is dus gebeurd en vervolgens heb ik een bericht verzonden mijn adres gegevens aan derden niet te geven aangezien hiermee niet ingestemd heb en dit niet tijdens gesprekken over gesproken is.

Dus mensen vraag de bandopnames op,succes verzekerd als u op deze wijze instemd voor een proef exemplaar !

Het zal eens dat consumenten belangen kan regelen dat het wettelijk verboden is dat mensen bij proefexemplaren een abbonement moeten afzeggen,dus moeten reageren.

Maar dat een consument pas een abonnement afneemt na toestemming van consument een abonmment te nemen,dus schriftelijk per brief of e-mailbericht.

En niet op de slinkse wijze van o.a editieenigma die is gewoon schandalig!


Groeten,

Rolf

te Almere
En hoe is het bij u afgelopen?

----- Original Message -----
From: Editie Enigma, Klantenservice
To: r.v.wieringa
Sent: Wednesday, August 18, 2010 10:30 AM


Geachte heer,

Wij hebben uw abonnement kosteloos geannuleerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
MMM.editieenigma.nl

Wieringa
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2006 13:18

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Wieringa »

Wieringa schreef:
Moniekske-xx schreef:
Wieringa schreef:Beste lezers,

Graag wilde ik u erop wijzen dat de editieenigma alleen de laatste 15 seconden opnemen.

Ik heb bewust een antwoord gegeven in 1 zin n.l:

dat ik wel een blad wil ontvangen en verder geen abonnement wil en eraan vast zit of een abonnment moet afzeggen.
En dan de dame zegt volgens de afspraken zoals afgesproken meteen te vragen wat die zijn,zodat deze op de band staan,dit had ze dus niet gedaan....aangezien ze gebonden is aan de limiet tijdsopname....

Dus kunnen ze verder niets verplichten.

In mijn geval hebben ze vlak in de vakantie periode dat wij thuis zijn ons benaderd.

De vrouw was op opdringerige wijze met mij in gesprek een abonnement aan te smeren,blijkbaar hoe meer mensen erin stinken hoe meer bonussen.

Dus heb ik heb een blad ontvangen,maar deze was eerst bij buren bezorgd en deze waren 3 weken later thuis gekomen dan deze bij hun in de bus kwam.

Wij waren eind juli thuis na 10 dagen weg geweest te zijn en kreeg de brief pas rond 16 augustus in de bus .

Dus ik was volgens de brief dus te laat,dit pikte dus niet en ging mij afmelden,kreeg e-mailbericht dat ik te laat was volgens hun brief.

Dus e-mailde onderstaande:
Onderwerp: ongevraagd een abonnement door u opgedrongen


Klantenservice editienigma.nl,

Weken geleden was ik telefonisch benadert om een gratis proefexemplaar te ontvangen.
Dit wilde ik dus niet,maar aangezien uw van uw medewerkster dat hieraan geen abonnement was verbonden heb ik dit maar aangenomen aangezien zij maar bleef aandringen.
Ik heb telefonisch ook gezegd ik beslist geen abonnement wilde.
Nu blijken wij dit blad niet in onze vakantie periode te hebben ontvangen ,gisteren vonden wij het op de mat met een brief daarbij.
Waarschijnlijk is deze verzending tijdens wisseling van TNT-ers (vakantieperiode) verkeerd bezorgd en door de buren in de straat die net thuis zijn gekomen in de bus gestopt.

In de brief d.d. 23 juli j.l wordt gemeld dat wij het eerste exemplaar gaan ontvangen van een halfjaarabonnement die ik niet afgesloten heb.
En in de brief staat dat wij binnen 14 dagen dit kunnen intrekken,u bedrijf weet donders goed dat de vakantieperiode van meerdere Nederlanders is begonnen.
Hierdoor hebben wij deze brief niet gelezen,en ben nu heel verbaasd toch te ondervinden dat dit wel een abonnement blijkt te zijn.

Op uw wijze van reclame mensen telefonisch te benaderen en een abonnement op slinkse wijze aan de man te brengen ben ik niet gediend.
Ik verzoek u binnen een week mij te berichten dit ongedaan te maken.
Een klacht bij de consumentenbond ga ik a.s. maandag mijn beklag over uw werkwijze melden.
Indien u geen gehoor aan mijn verzoek doet ,ga ik dit ook melden bij Tros Radar of andere omroepinstellingen m.b.t consumentenbelangen.

Tevens verzoek u onze gegevens te verwijderen in uw administratie en aangezien ik u ik u geen toestemming verleen deze over te dragen aan derden!


Vervolgens kreeg ik onderstaande:
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestig ik, dat de opzegging van uw abonnement op editie enigma is ontvangen en verwerkt.

Zoals we in het telefoongesprek, de welkomstbrief en de brief bij het proefexemplaar hebben aangegeven kon het aansluitende abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen zou worden opgezegd. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie. Omdat wij uw opzegging na die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het abonnement dus niet meer annuleren. Na deze abonnementsperiode zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen. Uw laatste editie ontvangt u rond 04-02-2011.
Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.
Met vriendelijke groet
Klantenservice editie enigma


Vervolgens belde ik hun op en wilde na 4 minuten "bewust ? " a 30 eurocent p/min) in de wacht onzin reclame gehoord te hebben.

Kreeg ik een vriendelijke sprekende man die met mij samen de band opnamen afluisterde en concludeerde dat degene mij sprak verkeerd begonnen was en dat ik beslist geen abonnement wilde is dit alsnog ingetrokken en en ik verzocht dit per e-mail te bevestigen.

Dit is dus gebeurd en vervolgens heb ik een bericht verzonden mijn adres gegevens aan derden niet te geven aangezien hiermee niet ingestemd heb en dit niet tijdens gesprekken over gesproken is.

Dus mensen vraag de bandopnames op,succes verzekerd als u op deze wijze instemd voor een proef exemplaar !

Het zal eens dat consumenten belangen kan regelen dat het wettelijk verboden is dat mensen bij proefexemplaren een abbonement moeten afzeggen,dus moeten reageren.

Maar dat een consument pas een abonnement afneemt na toestemming van consument een abonmment te nemen,dus schriftelijk per brief of e-mailbericht.

En niet op de slinkse wijze van o.a editieenigma die is gewoon schandalig!


Groeten,

Rolf

te Almere
En hoe is het bij u afgelopen?

----- Original Message -----
From: Editie Enigma, Klantenservice
To: r.v.wieringa
Sent: Wednesday, August 18, 2010 10:30 AM


Geachte heer,

Wij hebben uw abonnement kosteloos geannuleerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
MMM.editieenigma.nl

Maar ze hebben mij nog niet per e-mail met een bevestiging dat mijn gegevens bij derden zijn gewist.Maar ik betwijfel dat ze bij hun contacten mijn gegevens al hebben laten wissen.



Indien mij zij mij dit na een week nog niet berichten ,dien ik een klacht in vanwegen schending van mij privacy gegevns te verstrekken aan derden.
.
Volgens hun voorwaarden worden gegevens verstrekt aan derden hun partners ...indien je een abonement had,dit hadden ze bij mij onterecht gegenereerd en inmiddels ingetrokken is.

Ik wacht dus af.

citaat website: http://editieenigma.nl/?cmd=showText&id=17

Calatus BV legt van haar klanten in het kader van haar dienstverlening ondermeer naam en adresgegevens vast. Deze gegevens worden gebruikt ter uitvoering van de overeenkomst en om abonnees en klanten te informeren over aanbiedingen. De gegevens kunnen ook worden gebruikt door onze partners om klanten te informeren over relevante aanbiedingen. Als u op deze informatie geen prijs stelt dan kunt u dit schriftelijk doorgeven aan: Calatus BV, Postbus 377, 5500 AJ Veldhoven, afdeling klantenservice editie enigma.

Moniekske-xx
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2010 22:19

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Moniekske-xx »

Ik heb na de mail wisseling van afgelopen maandag niks meer vernomen.
(zelf ga ik geen contact meer met ze opnemen)
Heb nogmaals in mijn laatste mail EE erop gewezen dat er geen overeenkomst is omdat ik niks heb ontvangen.

Pff ik maak me hier zo kwaad om, hoe kunnen ze een abonnement van iemand die net 18 is, nog op t middelbaar onderwijs zit en geen inkomsten heeft aansmeeren...
Ik als moeder ben toch wettelijk verantwoordelijk tot zijn 22ste?

Maarja we wachten maar weer af.

Moniekske-xx
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2010 22:19

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Moniekske-xx »

Net een mail ontvangen van EE


Geachte heer/mevrouw,

Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen proefexemplaar ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma


Gelukkig ben ik ervan verlost, zal de mail ook printen en de komende jaren bewaren!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Moniekske-xx schreef: Gelukkig ben ik ervan verlost, zal de mail ook printen en de komende jaren bewaren!!
Inlijsten!!

gerdalevi
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2010 00:03

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gerdalevi »

ik werd 3 weken geleden opgebeld voor een proefabonnement ik vertelde dat ook ik geen abonnement wilde kreeg het proefabonnement en heb meteen via de in log code doorgegeven dat ik geen abonnement wil kreeg een mailtje terug dat het was afgemeld hoop dat het verder goed is dus afwachten.

Gesloten