GATVER!! Ook ik ben slachtoffer geworden van editie enigma..
Zij beweren mij op mijn oude telefoonnummer te hebben gebeld (die al minstens een jaar niet meer in gebruik is) En zouden daar ook een opname van hebben. Ik heb m gehoord maar hij lijkt sterk on echt en in elkaar geknutseld.. Ook kan ik mij niet herinneren dat ik deze lui aan de telefoon heb gehad..
Eerste paar nummers heb ik niet gehad en ze hebben mij ook niet gemaild..
Ik werd laaiend toen ik een brief over een deurwaarde kreeg.. Als ik niet zou betalen, dan zou mijn ''dossier'' naar jansen en jansen gestuurd worden.
Ik heb ze nadat ik mijn eerste editie kreeg en de eerste brief over die deurwaarde dus ( dat was de eerste brief die ik van hen kreeg) gecontacteerd en mijn vriend laten bellen omdat ik niet wilde dat zij mijn stem hadden zodat zij mijn stem in een ''opgenomen'' gesprek zouden verwerken.. Ik heb ze zelf direct gemaild nadat mijn vriend afgewimpeld werd aan de telefoon.. dat ik niet gediend was van de manier dat zij mensen behandelen en heb ook laten weten dat ik GEEN interesse heb in een abonnement..
Dit was wat ik exact stuurde met mijn gegevens even weggewerkt uiteraard..
Ik zal ook direct de volgende mails erbij zetten..
Geachte heer/mevrouw,
Totstandkoming van het abonnement
Enige tijd geleden bent u een abonnement aangegaan. Voorafgaand aan dat abonnement heeft u een gratis proefexemplaar ontvangen. Als dat proefexemplaar niet aan de verwachtingen voldeed kon het aansluitende abonnement binnen een periode van 14 dagen worden opgezegd. Omdat wij geen opzegging binnen die 14 dagen hebben ontvangen heeft u inmiddels een factuur ontvangen voor het aansluitende abonnement.
Afkoopregeling om het abonnement per direct stop te zetten
U heeft aangegeven toch geen prijs te stellen op dit abonnement. Daarom hebben we in ieder geval het abonnement aan het einde van de periode stopgezet. En hoewel het niet gebruikelijk is dat een uitgever zijn abonnees ontslaat van een abonnementsverplichting hebben we besloten om u toch een afkoopregeling aan te bieden. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)
Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt
Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.
We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Debiteurenadministratie
Calatus BV / editie enigma
Van: (naam)
Verzonden: Tuesday, July 27, 2010 8:21 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice; (eigen emailadres voor de zekerheid erbij gezet)
Onderwerp: RE: Goedendag.
Goedendag,
Het nummer dat als bestands naam staat, is dat het nummer dat gebeld is ?
Dit nummer is namelijk al ruim een jaar niet meer in mijn bezit. Iemand probeert duidelijk mij ergens voor te laten opdraaien waar ik mij niet voor aangemeld heb!
Nogmaals,
Ik kan mij NIET herinneren een gesprek met een van jullie medewerkers te hebben gehad.
Overigens heb ik afgelopen week het eerste editie enigma boekje op de mat gehad.. Eerder heb ik deze niet gehad dus kan ik hier ook niet op reageren.
U schrijft dat u een bevestiging hebt gestuurd.. Hoe dan? via de post heb ik niet gehad en zoals ik al eerder schreef is het e-mail adres dat bij u bekend is niet mijn e-mail adres.. Want mijn e-mail adres is het mail adres waar ik u mee mail.
Aan call centers werk ik niet mee en hang ik ik direct op met de woorden, nee sorry geen interesse..
Dus ik heb echt geen idee hoe ik aan dit abonnement kom! Want ik heb het niet afgesloten. De stem die ik in het gesprek hoorde komt ook niet overeen met mijn stem.
Allerlei kleine dingen waardoor mijn vermoeden van het feit dat ik het abonnement niet zelf afgesloten heb, steeds meer bevestigd wordt.
Daarom wilde ik graag samen tot een compromis komen,
Ik weet natuurlijk niet wat jullie als procedures e.d. hebben, maar ik stel voor dat ''mijn'' abonnement word stop gezet, ik kan het enige magazine dat ik gekregen heb terug sturen dat is dus het magazine van afgelopen week.
Hoewel ik het er niet mee eens ben, laat dat duidelijk zijn, ben ik eventueel bereid om een vergoeding te geven voor het ongemak, maar vooropstellend dat dit tegen mij principes in gaat.
Dit is mijn compromis, mocht u het er niet mee eens zijn hoor ik het graag en zie ik graag een andere oplossing.
Met vriendelijke groet,
(naam)
Subject: RE: Goedendag.
Date: Tue, 27 Jul 2010 09:23:30 +0200
From:
[email protected]
To: (mijn email adres)
Geachte heer/mevrouw,
Enige tijd geleden bent u (of een gezinslid) telefonisch benaderd door een callcentermedewerker. Deze heeft gevraagd of er interresse was in een gratis proefexemplaar + aansluitend abonnement op ons puzzelmagazine editie enigma. Omdat er interresse was, zijn de afspraken (met uw toestemming) opgenomen. In de bijlage vindt u die gespreksopname.
Omdat wij duidelijke communicatie belangrijk vinden, hebben wij u ook nog een bevestiging gestuurd, waarin nogmaals werd uitgelegd dat het aansluitende abonnement enkel geannuleerd kan worden in de 14 dagen na de verschijningsdatum van het gratis proefexemplaar. Ook in de welkomstbrief bij uw proefexemplaar is dit nog eens herhaald.
Middels deze informatie hopen wij de twijfel over uw lidmaatschap op editie enigma weg te nemen.
Wij zien uw betaling graag per omgaande tegemoet. Het retour sturen van edities ontslaat u niet van deze betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.
Hopende u hiermee voldoende te informeren.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl
Van:...mijn email adres.....
Verzonden: Saturday, July 24, 2010 11:37 AM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Goedendag.
Goedendag,
Ik heb eerder een mail gestuurd die hieronder te lezen is.
De gegevens die opgegeven zijn:
adres
adres
adres
e-mail adres: (waar zij het naar opgestuurd hadden)
Deze e-mail klopt niet want dat is niet mijn e-mail adres! Dus graag alle info over verdere zaken naar Deze e-mail sturen.. : (mijn email adres)
Mijn dossier ligt nog niet bij jansen en jansen.
Groeten,
(naam)
p.s. graag naar mijn mail hiervoor kijken daar staat verdere informatie in.
Subject: RE: Goedendag.
Date: Fri, 23 Jul 2010 10:10:10 +0200
From:
[email protected]
To: .....mijn emailadres........
Geachte heer/mevrouw,
Wij kunnen u met deze gegevens niet terugvinden in ons systeem. Kunt u ons uw adresgegevens geven, zodat wij uw registratie kunnen vinden in ons systeem en u verder kunnen helpen?
Indien uw dossier al bij Janssen en Janssen ligt, verzoeken wij u alle correspondentie via hen te voeren.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl
Van:................emailadres................
Verzonden: Wednesday, July 21, 2010 4:11 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice; ....mijn email adres zodat ik alle mail extra op papier had.....
Onderwerp: Goedendag.
Goedenmiddag,
Net heeft mijn vriend aan de telefoon informatie gevraagd bij jullie over een brief van een gerechts deurwaarde.
Deze ging over dat ik een abonnement afgesloten zou hebben bij jullie.
Hij heeft hierbij ook een gesprek tussen ''mij'' en een van jullie werknemers gehoord.
Ik kan mij zelf niet herinneren dat ik dit gesprek heb gevoerd.
Ik heb ook nooit een proef abonnement ontvangen, dus dan kan ik hier ook niet op reageren.
Ook ben ik niet op de hoogte gesteld via de e-mail dus ook hier heb ik niet op kunnen reageren.
In het gesprek kwam dan ook een ander e-mail adres naar voren dan mijn eigen e-mail adres.
Ik zit zelf zonder werk dus zulke aanbiedingen zou ik NEVER NOOIT NIET aannemen.
Ik heb dus zelf, en dat durf ik met zekerheid te zeggen, Geen abonnement bij jullie afgesloten.
De gerechts deurwaarde brief was overigens de eerste brief die ik van jullie kreeg en heb hiervoor geen boekje o.i.d. gehad.
Ik vind het dan ook onterecht dat ik hiervoor moet betalen.
Overigens vind ik het heel slecht dat jullie geen schriftelijke bevestiging vragen of iemand is wie hij/ zij zegt dat hij is.
Het laatste punt dat ik opmerkte is dat in de brief alleen de voorletter van mijn voornaam is gebruikt en niet mijn andere voorletter. Als ik iets aanvraag gebruik ik altijd mijn 2 voorletters, namelijk: (naam)
Graag hoor ik van u,
(naam)
Maar ik ben in geen geval te gaan betalen nu ik dit allemaal lees.. maarja.. Ik weet niet meer wat ik moet doen..
Ik hoorde vandaag van iemand die zei.. het is een louche praktijkje.. en zij zullen geen verdere stappen ondernemen als je niet betaald want dan zullen ze eerst naar de rechter moeten.. Een deurwaarde mag ook jouw huis niet leeg halen als je niet betaald want ook dit moet door de rechter bepaald worden..
Maar ik twijfel dus.. moet ik nou betalen of niet.. ik heb geen zin om in de ****** komen door zo'n rot stunt!! ik zit midden in een verhuizing en ben gewoon bang om mij op mijn nieuwe adres in te schrijven..bang dat ze mijn huis leeg komen halen.. Ik heb namelijk geen verstand van dit soort zaken.. FOR GOD SAKE!! ik ben net 20 :S ik begin net verstand te krijgen van financiën
Maargoed.. Dat terzijde..
Wie weet wat mijn rechten zijn of in ieder geval wat ik kan doen.. Iemand inschakelen.. Maar net als wat ik net al beschreef.. ik heb geen baan en dus ook geen geld om advocaten te betalen ofzo!
Ik ben ten einde raad..
Hoe kom ik er in vredes naam vanaf.. Zonder te betalen want no way dat ik dat ga doen..
Nog een detail.. Een vriendin van me heeft exact het zelfde en krijt nu ook deurwaarde brieven.. Bij haar is het nog net een tikkeltje anders maar heb dr nog niet veel navraag over gedaan..
Zou het helpen om te dreigen met juridische stappen? Want ben bereid om daar geld voor opzij te gaan zetten .. maar editie enigma krijgt geen rooie cent van me :S
Groetjes