Pagina 7 van 12

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 13 feb 2012 13:55
door Koentjevdam
Tot mijn grote spijt moet ik mee ook aanmelden bij dit topic.

Ik en 2 maten dachten ffe een verjaardagscadeau te kopen voor 25 euro voor een vriend van ons!

Ik denk ik pak mooi het rekeningnummer van mijn spaarrekening voor automatische incasso. Wat bleek m'n rekeningnummer = geblokkeerd dus ik kreeg eerst een mailtje:
We bevestigen hiermee uw opzegging voor de transactie ID 49974996.
Vriendelijke groeten

Webbilling.com B.V.
Lottumseweg 43
5971BV Grubbenvorst
Niederlande

Vervolgens een betaalherrinering van 24,95 + administratiekosten = 37,45
Vervolgens nog een betaalherrinering van 1 + adminstratiekosten = 13,50
En 3 dagen erna krijg ik er nog een 29,97 + administratiekosten = 42,47
Allen met deze tekst:
zoals overeengekomen wilden we uw bankrekening belasten met het verschuldigde bedrag voor de door ons geleverde internetdiensten. Uw bank heeft ons helaas meegedeeld, dat het verschuldigde bedrag niet van uw rekening kan worden afgeboekt. De door uw bank opgegeven reden voor het niet tot stand komen van de afboeking wird omschreven als "REKNR GEBLOKKEERD VOOR INCASSO". Het verschuldigde bedrag, alsmede de ontstane bank- en clearingkosten, werden onze rekening belast.

De eerder genoemde opdrachtgever heeft ons met de invordering van het verschuldigde bedrag belast, aangezien tot op heden nog geen betalingen konden worden vastgesteld. Om verdere problemen en extra kosten te vermijden, vorderen we u hierbij op, het totaalbedrag van 42,47 EUR tot en met uiterlijk 27.02.2012 - op onze rekening over te boeken:


Kan ik hier wat tegen doen denken jullie?

Ik ben maar een arme student die niet leeggeplukt wil worden!

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 13 feb 2012 14:03
door Guardian72
Stuur ze de vraag met welke van de 3 items die zij gestuurd hebben nu de geldige is.

Ik bedoel - als incasso niet lukt, kan gebeuren, is dat m.i. niet een reden om direct maar 3 verschillende rekeningen te sturen.

Indien ze niet ingaan op enige verduidelijking, en dus niet uitleggen welke factuur/herinnering de juiste is - KAN je niet eens iets betalen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 13 feb 2012 19:48
door Chanmaster
Beste mensen dit heeft niets met Webbiling van doen maar met de administratieve wantoestanden bij ONLINE. Schrijf Webbiling eenvouding even aan en geef daarin aan dat uw de nota keurig en op tijd hebt voldaan. Daarmee hebt u aan uw verplichtingen voldaan. ONLINE gaat vervolgens eerdaags wel een deskundig bezoekje krijgen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 14 feb 2012 09:20
door Guardian72
Chanmaster schreef:Beste mensen dit heeft niets met Webbiling van doen maar met de administratieve wantoestanden bij ONLINE. Schrijf Webbiling eenvouding even aan en geef daarin aan dat uw de nota keurig en op tijd hebt voldaan. Daarmee hebt u aan uw verplichtingen voldaan. ONLINE gaat vervolgens eerdaags wel een deskundig bezoekje krijgen.
Behalve kreten - heb je onderbouwing voor de connectie tussen 'webbilling' en 'online' ? Aangezien webbilling doorgaans een betalingsportal is voor sexsites...
Online is een (niet zo`n beste) internet provider.

Of is dit weer een standaard kreet zonder inhoud? (Zal helaas niet de eerste keer zijn)

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 11 mar 2012 12:47
door Sander42
Hallo,

Ook onze zoon kreeg een e-mail van Webbiling met de mededeling dat hij 47,45 over moest maken.
Hij had ergens op ingelogd maar had (gelukkig)niet de juiste gegevens
opgegeven.
Nu word ons gevraagt dit bedrag voor 26 maart over te maken als we dit doen word er direct gedreigd met het incassobureau.
Wat nu te doen? overmaken of niet ?
Als we het overmaken hebben ze direct onze gegevens.
Wie kan ons hier een antwoord opgeven?

Mvg

Sander

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 11 mar 2012 12:52
door Jolijn
Bob Schurkjens schreef:Vraag is waar je precies voor betaald hebt, wat de voorwaarden van de dienst waren/zijn, en of deze duidelijk zijn gemaakt voordat je de dienst af nam. En of deze vervolgens voldoen aan de wettelijke vereisten in Nederland.

Iedereen kan vandaag een incassobureau beginnen. Als je niet betaalt, kan men de vordering uit handen geven aan een deurwaarder. Dan nog kun je het niet eens zijn met de vordering. Een kantonrechter moet dan uitspraak doen.

In geval van Webbilling zal het allemaal niet zo'n vaart lopen!
Je hebt nog niet betaald, dus vervang eerste gedeelte door 'vraag is waar je precies voor gaat betalen'.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 13 mar 2012 12:52
door sigmasailor
Ook ik heb sinds vorige week last van Webbilling. Ze gaan dwars door de inmiddels door ING aangebrachte blokkades heen (bedankt ING). ING doet niets; het is niet hun zaak en je moet maar aangifte doen bij de politie is het standpunt. ING beweert zelf dat de fraude afdeling nog geen meldingen binnen heeft van Webbilling; misschien moeten de jongens en meisjes van die afdeling maar eens en cursusje Google volgen? Via 0800 TUIG krijg je te horen dat je maar moet aantonen dat de incasso onterecht is. Zucht, laat ik nu gedacht hebben dat het andersom was?

Kortom: de politie wil liever geen aangifte opnemen, de ING vindt het hun zaak niet, de politiek laat dit allemaal toe. Waar moet dit heen? Hoe is het mogelijk dat het een bedrijf als Webbilling wordt toegestaan automatische incasso's te doen of überhaupt te bestaan. Dit forum (gelukkig ben ik niet alleen) is in ieder geval een fijne plaats om je ongenoegen eens vast te leggen. Lijkt me een leuk topic voor de TV.

Naschrift: gelukkig hebben ze bij ING ook competent personeel. Iemand van de centrale klachtenafhandeling zag het probleem en heeft het uitgezocht. Hij kwam ook op dit forum terecht en geeft de zaak door aan de Fraude afdeling. Wordt vervolgd; Webbilling heeft wat uit te leggen! Ook als ze niet direct betrokken zijn zullen ze daar veel zorgvuldiger met incasso's om moeten gaan.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 13 mar 2012 12:55
door sigmasailor
Lotgenoot1210 schreef:Ook ik was slachtoffer van Webbilling op 30 september. Het was slechts 25 euro, maar toch.
Nav forum, bijgaand mijn relaas wat ik wil delen. Ik hoop dat andere lotgenoten hier wat aan hebben.

NEEM KONTAKT OP MET DE FRAUDE AFDELING VAN DE BANK.
MEN NEEMT HET ECHT SERIEUS.
Dan heb je denk ik een andere bank dan ING. Bij ING maakt het ze allemaal niets uit en ontkennen ze glashard dat er een probleem is. Welke bank neemt dit wel serieus op?

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 15 mar 2012 20:33
door BurScentiic
ik heb hier ook een probleem met webbilling of zo iets.. wat kan ik daar aan doen of moet ik naar mijn bank toe gaan en laten blokkeren? de email is als volg

Opdrachtgever : Webex
Voor Rg.-Nr. : BIN000309825X048804864 van 02.01.2012 - Internetdienstverlening
Te vorderen bedrag : 132,45 EUR
Zeer geachte dames en heren,

zoals overeengekomen wilden we uw bankrekening belasten met het verschuldigde bedrag voor de door ons geleverde internetdiensten. Uw bank heeft ons helaas meegedeeld, dat het verschuldigde bedrag niet van uw rekening kan worden afgeboekt. De door uw bank opgegeven reden voor het niet tot stand komen van de afboeking wird omschreven als "ADMINISTRATIEVE REDEN". Het verschuldigde bedrag, alsmede de ontstane bank- en clearingkosten, werden onze rekening belast.

De eerder genoemde opdrachtgever heeft ons met de invordering van het verschuldigde bedrag belast, aangezien tot op heden nog geen betalingen konden worden vastgesteld. Om verdere problemen en extra kosten te vermijden, vorderen we u hierbij op, het totaalbedrag van 132,45 EUR tot en met uiterlijk 21.03.2012 - op onze rekening over te boeken:


Hoofdvordering 119,95 EUR
Kosten 8,50 EUR
Administratieve onkosten 4,00 EUR
Totaal 132,45 EUR


Ontvanger: Webbilling.com B.V.
Rekeningnummer: 637037316
Banknummer: AMSTERDAM
IBAN: NL30COBA0637037316
BIC: COBANL2X

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 15 mar 2012 20:40
door Guardian72
Webex is een online vergader toepassing.
Vaak zijn bedrijven klanten.

Ik zou eens aan webex vragen of ze jou kennen (met het mail adres waar webbilling je mailt) en of zij zaken doen met webbilling.
(ons bedrijf krijgt rechtstreeks van hen facturen, en webbilling is echt niet in the picture)

Als je echt geen zaken met ze gedaan hebt, kan je dat aan webbilling melden, en ze vragen hun vordering aan de daadwerkelijke klant te richten, danwel rechtsgeldig bewijs van overeenkomst tussen jou en Webex te overhandigen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 15 mar 2012 21:03
door BurScentiic
Guardian72 schreef:Webex is een online vergader toepassing.
Vaak zijn bedrijven klanten.

Ik zou eens aan webex vragen of ze jou kennen (met het mail adres waar webbilling je mailt) en of zij zaken doen met webbilling.
(ons bedrijf krijgt rechtstreeks van hen facturen, en webbilling is echt niet in the picture)

Als je echt geen zaken met ze gedaan hebt, kan je dat aan webbilling melden, en ze vragen hun vordering aan de daadwerkelijke klant te richten, danwel rechtsgeldig bewijs van overeenkomst tussen jou en Webex te overhandigen.
ik ken webex niet maar wel webbilling zelf wel met 2account's, 2daytrial 2/3euro ofzo ik zo oke doe maar?
maar wat blijkt 1maand geleden 20euro afgeschreven ik d8t wtf gebeurt er?

en nu opeens in 1week 3 email van 2x45euro en 1 x 120euro ofzo gewoon weigeren of meedoen?
en ik heb geen juiste adress aangetoond ik ga maar morge ff naar bank en die boel laten blokkeren kijken of het lukt,
ze bedreigen wel met incassobureau heb ik ook een keer gehad was mijn eigeschuld ook, van usenext ftp niet optijd betaald,

maar wat kan ik doen om dit te forceren en heb ik er recht om dit te doen
site=http://www.redtubeplatinum.com

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 16 mar 2012 08:04
door Guardian72
BurScentiic schreef: ik ken webex niet maar wel webbilling zelf wel
Opdrachtgever : Webex
Als 'webbilling' stelt dat opdrachtgever 'Webex' is (http://www.webex.com/overview/index.html stelt: What is WebEx web conferencing?
Web conferencing lets you connect with anyone, anywhere, in real time. WebEx combines desktop sharing through a web browser with phone conferencing and video, so everyone sees the same thing while you talk.)

Lijkt me stug dat dit bedrijf zaken doet met pornoboer webbilling.

Alleen al daarom lijkt me hun 'verzoek' onjuist.

Daarnaast, waarom zouden mensen betalen voor sexfilms terwijl er zoveel al gratis is?

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 17 apr 2012 19:07
door BurScentiic
beste mensen,

ik heb een mail gekregen na aanleiding van Webbilling A.g na dat ik dat niet had betaald kreeg ik niet mail in mijn inbox?

Klik op de afbeelding hierboven om te betalen en controleer of u terecht komt op:
http://betalen.nibincasso.nl
Dit is een email met gegevens van uw factuur:


Dossiernummer : 7580461
Opdrachtgever : Webbilling
Kenmerk opdrachtgever : 448247276--49202960
Geachte mevrouw/mijnheer,

Meerdere malen hebben wij u schriftelijk gewezen op de openstaande vordering van Webbilling. U heeft nog steeds niet betaald. Wij verlangen uw betaling, ad € 129.00, binnen 5 dagen na dagtekening.

U kunt deze vordering ook contant of met uw pinpas betalen bij elke vestiging van GWK Travelex. Kijk op www.gwktravelex.nl voor de vestigingen bij u in de buurt.

Nog gemakkelijker; betaal direct online via de volgende link.
U komt vervolgens in uw eigen vertrouwde bankomgeving terecht.

Indien de betaling niet binnen vijf dagen na dagtekening is bijgeschreven op het door ons vermelde rekeningnummer geven wij onze buitendienstmedewerker opdracht uw woonadres te bezoeken.Tijdens dit bezoek inventariseert deze buitendienstmedewerker eventueel de aanwezige (roerende) zaken.De hierbij opgemaakte lijst kan in een later stadium,na dagvaarding en verkrijging vonnis,aan een gerechtsdeurwaarder worden overlegd om eventueel over te gaan tot executiemaatregelen.

Hoogachtend,

Nationaal Incasso Bureau

Open deze mail opnieuw, nadat u de betaling via deze e-mail heeft gedaan. U zult zien dat de status is veranderd.


E: [email protected]
T: 088 122 22 22
W: http://www.nibincasso.nl

moet ik dit nu gaan betalen of is dit een fraude van webbilling kan ik een zaak openen ik wil graag wat info hebben over wat ik kan doen om de zaak te stoppen.

ik kreeg ook een andere mail paar weken terug, ziet er zo uit.

Dear customer

It's twice 35.00 EUR and once 2.98 EUR + 3x 12.50 EUR chargeback fee's.

You have registered for a trial membership at tour2.redtubeplatinum.com, which is automatically converted to a full membership, unless it is cancelled within the trial period of 2 days.

Your membership hasn't been cancelled in due time and was then cancelled due to the chargebacks.

Therefore, the amount is due and has to be paid.

Please contact us again if you have any further questions.

Please don't create a new issue ticket. For further questions please reply to this email directly.

Bitte erstellen Sie keinen neuen Vorgang (Ticket) zu diesem Anliegen. Bei weiteren Fragen antworten Sie bitte direkt auf diese E-Mail.

Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 17 apr 2012 23:47
door Bob Schurkjens
Heb je echt je gegevens achtergelaten bij pornoboer redtubeplatinum? Nee toch?

Ze kunnen niet bewijzen dat jij degene bent geweest die zich heeft aangemeld. Je hoeft dus niets te betalen. Het incassobureau heeft beslist geen toegang tot je woning. Allemaal bluf. Bij de kantonrechter zijn ze kansloos. Niet betalen dus. Laat ze maar dreigen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 18 apr 2012 08:07
door BurScentiic
Bob Schurkjens schreef:Heb je echt je gegevens achtergelaten bij pornoboer redtubeplatinum? Nee toch?

Ze kunnen niet bewijzen dat jij degene bent geweest die zich heeft aangemeld. Je hoeft dus niets te betalen. Het incassobureau heeft beslist geen toegang tot je woning. Allemaal bluf. Bij de kantonrechter zijn ze kansloos. Niet betalen dus. Laat ze maar dreigen.
gegevens email thats it maar ik heb me wel aangemeld dus daar zit ik mee..

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 10 mei 2012 15:50
door beekh264
Weet iemand of Webbilling het ooit weleens tot een rechtszaak heeft durven laten komen en wat de uitspraak van de rechter was over dit soort lousche praktijken ?
Of blijft het bij bij allerlei intimidatie in de hoop dat mensen bang worden en gaan betalen.
Ik vind het ongelovelijk dat deze persoon hier al jaren mee bezig is en nog steeds niet is aangepakt.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 14 mei 2012 12:57
door identifier
Ook ik heb te maken gekregen met webbilling.

Maar ik lag hun uit en hun incasso bureau, het Nationaal incasso bureau.
Dit zal het NVIO niet leuk vinden, wat het NIB doet.

Als eerste heeft een incasso bureau geen ene rechtelijke macht.
Dit zijn mensen die een eigen zaak wilde starten, maar heel die markt verzieken.

Een gerechtsdeurwaarder mag beslag leggen op je spullen, dit is heel wat anders.
Dit is namelijk een advokaat die gewoon zijn geld wilt verdienen, welliswaar de advokaat van de duivel, maar we laten de bijbel er nog even buiten.

affijn... ik krijg dus in iedergeval die mails van webbilling.
IN me spambox... ROOD gemarkeerd... en toen ik het wilde openen begon
me antivirus te loeie van hey, pas op... geen zuivere koffie.

Ik dus direct verweiderd, omdat ik dacht dat het spam was.

Toen ik op mijn bank keek, was er wel erg veel geld afgehouden.
Bleek dat webbilling ineens, hou je vast;
3x 0,29 cent af had gehouden.
1x 29,25 euro
1x 39,95 euro

nu ga ik als christen de bijbel er bij halen.
Ik zit namelijk echt elke zondag in de kerk om vanaf dit punt hun een oor aan te naaien. *niet dus*

Ik die mail toch nog maar eens geopend.

Ik dacht nou... okey... die 1ne x...
Een maandlater weer het zelfde... ik dacht ja... nu is het goed.
Ik dus die bedragen terug laten halen, 10 bedragen dus, onder het mom van; geen machtiging afgegeven.

Gaan hun een mail sturen... opnieuw.... het zelfde als wat ik eerder heb gezien.
bij ELKE mail ... echt ELKE mail, werd 13 euro administratie kosten gerekend.

Dit mag dus niet, want als ze het in 1 factuur kunnen proppen, moeten ze dat doen. En hadden ze slechts iets van €25,- administratie kosten mogen rekenen
ipv dus die 13x10=€130,- (fout 1)

Maar goed... en nog meer drijgmails... en nog meer... en nog meer....

Opeens krijg ik dat mailtje van dat nationale incasso bureau...
je moet betalen, want anders... naja... je kent het wel.

ik dacht, okey... doe ik niet... het bleek trouwens dat het over een porno site ging. Zit ik dus niet op... mag ik niet... niet van de Here, niet van mijn vriendin.
bovendien wil ik dat niet eens. (fout 2)

maar goed... ik bel op... ik zeg; wa is da nou allemaal jonge, da was ik niet.
Adres klopte niet in de factuur, de naam al helemaal niet... enkel dus blijkbaar
me email adres en mn bankrekening nummer. (fout 3)

Hij zegt je moet betalen, maar even je dossier er bij pakken.
Zegt hij... okey... wel appart, want er is blijkbaar met je telefoonnummer bevestigd dat jij het wel bent, exact het zelfde als waar je nu mee belt.

Het grappige is, ik belde afgeschermt. Als hij het kan zien is dat een inbreuk
op de privacy wet, moeilijk verhaal, laten we het er op houden dat dat alleen bij
112 mag. (fout 4)

Hij zegt, maar dan is er fraude gepleegt, dus gaat de opdracht gever aangifte doen van fraude als je niet gaat betalen. (fout 5) ik moet aangifte doen van misbruik van mijn bankgegevens, wat neerkomt op identiteitsdiefstal ofzo.

Ik zeg tegen hem, ja maar welk IP adres heb je dan?
Toen kwam ik er achter dat hij blufte, want toen zee hij;
De opdrachtgever heeft nog geen gegevens door gestuurd. (fout 6)
Terwijl hij toch echt net zee, dat mijn telefoon nummer overeenkwam.

Terwijl er blijkbaar ook telefonische aanmaningen aan mij waren gedaan, die
ik niet heb gehad, ook niet op de voice mail + ik heb nergens ingebeld of wat.
(fout 7)

Ik mijn telefoonrekening dus nog eens voor de zekerheid na gekeken.
Maar nee, nergens stond een 0906 nummer.

Blijkbaar ging het om een erotische website, dus MOET er een 0906 nummer
gebruikt worden.

088 = contact centers (gratis contact)
0900 = info nummers (per minuut of per gesprek)
0909 = mediums / belspellen
0906 = erotisch ...

ik heb zelf ook zo'n nummer, 0900 dan, over godswoord.
Echt epic fail van hun.

Maar goed. Die komen dr eigen nog wel tegen.
Het strafrechtelijk onderzoek is gestart...
EINDELIJK! Dan komt de officier van justitie dus gewoon bij hunzelf uit.

We horen het wel.

God Bless!

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 15 mei 2012 18:05
door ArnoutQ
Hallo,

Ik ben ook de pineut geweest vanaf begin dit jaar is er ook elke maand een on achterhaalbaar bedrag van mijn rekening geschreven, elke keer 2 bedragen per maand. Ik heb het bedrag wat ik kon storneren terug, maar heb nog een bedrag tegoed van dit gewetenloze louche bedrijf. Ik vraag me af of mensen die ook door dit bedrijf zijn lastig gevallen al hun geld ook weer terug gekregen hebben. Ik heb de bank dit bedrijf laten blokkeren, en ze hadden beloofd het te gaan onderzoeken of de resterende bedrag terug te vorderen valt.

Maar dat het alzo lang leeft dit probleem vind ik nogal zorgelijk.

groeten Arnout

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 15 mei 2012 20:57
door hidde-aukema
ik heb in december 2 dagen lang 80 euro per dag afgeschreven gehad. ik heb het laten blokkeren. en alles teruggeboekt. toch naar politie gegaan. nu inmiddels een dagvaarding binnen van dit bedrijf. wat moet ik hiermee?

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 16 mei 2012 08:02
door Guardian72
hidde-aukema schreef:ik heb in december 2 dagen lang 80 euro per dag afgeschreven gehad. ik heb het laten blokkeren. en alles teruggeboekt. toch naar politie gegaan. nu inmiddels een dagvaarding binnen van dit bedrijf. wat moet ik hiermee?

Heb je aangifte gedaan?
Zo ja, dan die goed bewaren.
Zo nee, dan met deze dagvaarding (is het een echte? datum zitting en zo?) nogmaals naar de politie en geef aan dat men alweer door middel van dwang probeert je ten onrechte (neem ik aan) te laten betalen.

Wie heeft de dagvaarding gebracht? een (echte) deurwaarder? Of is dit een 'concept'dagvaarding (wat dus een bedreiging met rechtsmaatregelen is) ?