LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge hypotheken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door komijntje »

lieve anita99,

Ik heb zelf gelukkig niets met deze bank te maken, maar heb wel alle
verhalen gelezen van het begin tot het eind en als jij dat nu ook eens eerst had gedaan had je nu niet zo'n ontzettend domme reactie neergezet,
ik wens alle slachtoffers van de dsb bank veel sterkte en hopelijk
een oplossing van hun problemen.

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door moniekB »

Anita :shock:

Misschien dat je even beter kan nadenken voordat je onzin gaat verkopen.

De DSB had nooit een hypotheek boven de 125% mogen verstrekken. Volgens mij bestaat er nog zoiets als een zorgplicht.

Misschien dat jee eerst eens beter gaat lezen voordat je domme antwoorden gaat plaatsen.

Weet je hoeveel reacties en mails er zijn binnen gekomen? Weet je hoeveel elende wij hiervan hebben? Weet je hoeveel nachten wij niet slapen? Weet je hoe het voelt als je aan het einde van de maand niet te eten hebt? Weet je hoe het voelt als je kinderen liggen te huilen in bed omdat ze bang zijn hun vertrouwde omgeving kwijt te raken?

Ik hoop dat de DSB woord gaat houden en inderdaad zijn belofte na gaat komen. Na de uitzending is er tegen ons en het andere gezin gezegd dat er een oplossing komt. Ik ga ervan uit dat dit gebeurd en als dit niet zo is blijf ik vechten.

Groetjes Monique DSB gedupeerde ( 200% in de elende door de DSB )

Anita99

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Anita99 »

Komijntje:

Ik zeg toch ook niet dat ik denk dat ALLES 100% okee is verlopen?
Ik vind het alleen wel erg hypocriet om ALLE schuld bij een bank te leggen terwijl een boel hoogstwaarschijnlijk voorkomen had kunnen worden door zelf nog eens alles te bestuderen alvorens te tekenen.

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door moniekB »

Anita en daat ligt juist het probleem.

Alles rustig op je gemak nakijken is er bij de DSB echt niet bij.

Anita99

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Anita99 »

Want je MOEST binnen 2 uur tekenen?

ronald47
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:16

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door ronald47 »

Het is duidelijk die anita99 werkt gewoon voor de dsb ,komt de boel een beetje opfleuren ...

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Anita99

Wat denk jij nu? dat de gedupeerden door scha en schande door de DSB bank niet wijzer zijn geworden?
IK DENK, ik bedenk dat jij naar alle waarschijnlijkheid zon Adviseur van de DSB bent,en nu 80% provisie door je neus geboort ziet :lol:

Waarom anders zon moeite om DSB naar boven te halen?
Het lukt niet meer,mensen prikken door jullie spelletjes heen!
Je bent eigenijk net zo zielig als die woordvoerden van DSB!

Dit valt niet meer te ontkennen,dus hou maar op,de doos met mogelijke slachtoffers is hopelijk aardig leeg.
Je kunt altijd nog omscholen. :wink:

Anita99

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Anita99 »

haha ja dan zou ik zeker hier gaan reageren.

Nee, ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat ALLES de schuld is van een bank als de DSB of welke bank dan ook. Er zitten niet voor niets kleine lettertjes in een contract, die moeten ook gelezen worden.

Tuurlijk is het erg naar als mensen door een bank als de DSB in de problemen komen, maar om alle schuld bij een ander te leggen is wel erg makkelijk denk ik.

Maargoed, iemand met een andere mening dan de meerderheid wordt duidelijk niet getolereerd hier. Is dat omdat ik misschien ergens wel gelijk heb en degene die een krabbel zet onder een contract dat hij/zij niet snapt zelf ook wel een beetje schuldig is aan eventuele gevolgen?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Anita99
Als er in een jury door de meerderheid schuldig word gestemd,is het schuldig!
Dus jij meent,dat hier honderd gedupeerden zitten te liegen,en jij daaruit maar moet concluderen dat 3 personen de waarheid verkondigen.
Als jij werkelijk de verhalen had gelezen,dan wist je dat hier de wet werd omzeild.en dat je de kleine lettertjes niet te zien kreeg.
En dat MAG niet,hoezeer jij dat ook probeert goed te praten!
Ook zou je niet de eerste dsber zijn die dit doet,volgens mij worden ze er voor betaald om hier en overal recht te praten wat krom is!

Nogmaals,je kunt omscholen :roll:
Laatst gewijzigd door mattie op 15 apr 2009 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Gewijzigd
Laatst gewijzigd door mattie op 15 apr 2009 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

gewijzigd
Laatst gewijzigd door mattie op 15 apr 2009 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald47
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:16

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door ronald47 »

Nou mattie je word nu wel vervelend ga lekker naar bed ! kun je het geheel niet in 1 post plaatsen .

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Ronald47
Je hebt gelijk!
Maar ik moest het even kwijt.
Zat me erg hoog,vandaar.
Zal me verder inhouden.sorry
Maar het luchte wel lekker op :wink:
Groeten Mattie
Laatst gewijzigd door mattie op 15 apr 2009 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.

SEH
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2006 11:17

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door SEH »

Ik ben zelf ruim 17 jaar werkzaam in de financiële dienstverlening en heb gedurende die tijd ook altijd met stijgende verbazing gekeken hoe dit soort wanpraktijken hebben plaats kunnen vinden zonder dat dit soort instanties erop werden aangesproken.

Eenieder die serieus met zin vak als financieel dienstverlener bezig is kent de DSB praktijken en op de één of andere manier is er altijd een hand boven het hoofd gehouden bij deze organisatie.

Het frapante is wel, ook al geven een aantal gedupeerden aan dat ze van niets wisten, dat ik regelmatig "nee" heb moeten adviseren aan potentiële relaties die mij achteraf doodleuk kwamen mededelen dat ze het zelf wel voor elkaar hadden gekregen bij bijvoorbeeld een instantie als de DSB, terwijl ik ze hiervoor vooraf had gewaarschuwd om alles kritisch te (laten) bekijken....

Ik weet uit eigen ervaring hoe het eraan toegaat in de praktijk en ben van mening dat het vertrouwen van de gemiddelde consument op een slinkse wijze is misbruikt, maar tegelijkertijd ben ik ook van mening dat teveel mensen te gemakkelijk omgaan met de algemeen bekende lokkertjes om iemand over de streep te trekken. Ik ga veelal van het principe uit dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, het vaak ook zo is en dat je dus op je hoede dient te zijn.

Inmiddels is de financiële dienstverlening door wet- en regelgeving dusdanig complex en administratief belastend geworden dat ook de met het advies samenhangende kosten zijn gestegen, en die zal de consument dus op moeten gaan hoesten willen zij nog een objectief en eerlijk advies krijgen, want die kantoren en tussenpersonen zijn er dus wel degelijk.

Helaas heeft de branche op dit moment een dusdanig imagoprobleem dat de goed- en welwillende adviseur/tussenpersoon gezien wordt als een boef die er enkel en alleen maar op uit is om geld uit je zakken te kloppen.

De meest gehoorde opmerking bij hypotheekrelaties is vaak "ik wil een zo goedkoop mogelijke hypotheek en 100% zekerheid" en dit zijn nu juist vaak zaken die niet samengaan waardoor een klant dus veelal de keuze maakt op basis van korte termijn politiek; lage lasten.

Tip; stap eens binnen bij een goede tussenpersoon die lokaal gevestigd is en zichzelf in de loop der jaren bewezen heeft door een goede service en kwaliteit in zijn/haar dienstverlening zonder argwanend te willen/moeten zijn en voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten....

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Seh

Kijk dit vind ik een realistisch verhaal.
Dat er mensen zijn die niet willen luisteren geloof ik natuurlijk ook.
Maar er waren ook zoveel mensen die deze waarschuwing niet gehad hebben.
Ik weet nog toen wij hier in stapten dat het alleen bejubeld werd.
En om heel eerlijk te zijn,we hadden geen idee dat we hier voor op onze hoede moesten zijn?
Ook de laagste rente was voor ons geen obsessie.
Gewoon een kleine lening,zo snel mogelijk afbetalen,niet meer niet minder!
En de ombudsman op tv zei dat het voordelig was,dus namen wij aan dat het goed was.
Achteraf erg dom natuurlijk en naief.
Maar om dan zo bedonderd te worden?
Groeten Mattie

Agnesdesign
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:32

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Agnesdesign »

Ik heb alle reacties weer doorgelezen en moet zeggen dat ik het toch wel kort door de bocht vind dat er mensen zijn die vinden dat je als consument zelf van alles op de hoogte moet zijn om een goed financieel advies te krijgen. Het lijkt erop dat er in Nederland dus heel veel mensen lopen die tegen alle goede adviezen in bewust ervoor kiezen om beduveld te worden. Dat geld voor al die Dexia klanten, legio lease, vliegwiel etc zeker ook. Ook die mensen werd een mooi verhaal voorgeschoteld waar achteraf niets van waar was. Als we allemaal zo slim waren dat we zelf een hypotheek tot op de bodem zouden kunnen doorgronden dan hadden we helemaal geen finacieel adviseurs meer nodig. Dan konden we het zelf. Helaas hebben we allemaal die adviseur van DSB vertrouwd. Ik denk dat eerlijke adviseurs zich eens moeten afvragen wat de DSB bank voor hen kapot gemaakt heeft met hun misleidende praktijken. Want ik vertrouw geen enkele adviseur meer. Eigenlijk zou je de offerte van de ene adviseur moeten laten controleren door een andere adviseur. En misschien daarna nog een keer. Het gevolg is dat de andere adviseur met misschien een betere hypotheek komt, die je dan weer moet laten controleren. Want dat is wat er door sommige gesteld wordt. Volgens mij wordt er op deze manier geen hypotheek meer verstrekt. Want je bent alleen maar bezig om offertes te laten controleren. Zeg nu zelf adviseurs, mogen we als client niet een beetje vertrouwen hebben in het advies dat jullie geven?

Voor alle gedupeerden wil ik de tip meegeven: meld je aan bij bijvoorbeeld Hypotheekleed. Er moet een centraal orgaan zijn waar we onze klacht neer kunnen leggen. Dan pas kan er in kaart gebracht worden hoeveel mensen de dupe geworden zijn van de praktijken van de DSB bank. Wij hebben ons op advies van Jelle Hendrixks ons ook gemeld. Ook kun je contact opnemen met Jelle Hendrixk. Hij heeft al honderd dossiers in behandeling (ook het onze) en maakt zich echt hard voor de gedupeerden van de DSB bank.

Samen staan we sterk. Alleen beginnen we niets tegen de DSB bank.

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Goede morgen allemaal,
Ik heb zelf geen hypotheek van DSB, maar ik doe de administratie voor een aantal mensen die net als jullie hierdoor in de problemen zijn geraakt. Daarnaast bezigt DSB dit soort praktijken zoals jullie ook al hebben kunnen lezen ook bij andere kredieten. Het lijkt mij verstandig dat alle personen die een krediet in wat voor vorm dan ook bij DSB hebben lopen waarbij ook allerlei randverzekeringen zijn verkocht zich
melden bij AFM. Wel altijd eerst proberen hier met de DSB uit te komen!
Zorg ervoor dat je alles op papier hebt staan, modelingen afspraken zijn ook rechtsgeldig maar erg betrouwbaar zijn ze hier niet in!
Daarnaast zou ik een verzoek doen aan "Radar" om naast de hypotheek problemen ook de andere kredieten mee te nemen.
Terwijl ik dit aan het tikken ben, verschijnt er op Ned 1 weer een reclame van DSB!
En voor de voetballiefhebbers onder jullie,de spelers en trainer van AZ verdienen die dikke salarissen van jullie centen! Die krijgen waarschijnlijk weer een mooie auto aangeboden!

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Rense »

Voor alle mensen hier.

Bezint eer ge begint!

Ik ben zelf al jaren adviseur en kan u het volgende mededelen:

Bij een goede adviseur heeft u altijd een orienterend gesprek.
U ontvangt altijd een uitgewerkte berekening.
Hierin vindt u de opbouw van de hypotheeksom de hypotheekverdeling en de bruto en netto maandlasten.
U ontvangt altijd een adviessamenvatting.
De aanvraag is altijd conform de berekening.
De offerte wordt in een persoonlijk gesprek uitgebreidt met u doorgenomen. Hierin zijn alle bepalingen opgenomen.
U heeft zelf de keuze uit taxateur en notaris.

Kortom u wordt uitgebreidt geinformeerd voordat u bij de notaris de stukken ondertekend.

Is dit niet het geval ga dan niet met deze "adviseur" in zee.

Simpel maar doeltreffend toch!

Succes.

Overigens alle begrip voor de verhalen hier want ook ik heb regelmatig mensen bij mij aan het bureau die niet meer te helpen zijn door de constructies van DSB en aanverwante kornuiten.

karen2
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2007 11:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door karen2 »

Beste mensen,

Ik vind dat in programma's als Radar de financiele markt te negatief wordt afgeschilderd, omdat ze alleen bepaalde situaties belichten.

Ik heb voor een bank gewerkt die zich wel aan de gedragscode hield. Daardoor moest ik heel vaak aanvragen afwijzen (ik behandelde met name scheidingszaken). Klanten werden vaak boos als ze werden afgewezen. Ze dreigden dat ze gingen oversluiten naar een bank die niet zo moeilijk deed. Ondanks dat wij duidelijk aangaven dat het risico onverantwoord was, gingen ze dan toch vaak ergens anders die lening aan.

Ik geloof absoluut dat er marktpartijen zijn die klanten misleiden met valse/onvolledige informatie. Maar er is ook een grote groep klanten die geen `nee` accepteert, als ze eenmaal verliefd zijn geworden op een specifieke woning. Dat zijn geen slachtofers van dubieuze tussenpersonen, dat zijn mensen zie zelf verantwoordelijkheid moeten nemen.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Agnesdesign.
Daarom werd ik gisteravond(vanacht) een beetje erg boos.
Weer de zoveelste eigen schuld......figuur.
Terwjl hier alles volgeplenst staat met de praktijken van DSB.
Adviseurs en Advocaten die zich sterk maken voor gedupeerden.en op tv,met allemaal de boodschap dat er niets van klopt!
Ik ben het met jou eens,je moet toch een goed advies kunnen krijgen,waarom noemen ze zich anders Adviseurs.
Alles wat niet goed is en fout is gegaan,maar steeds bij de gedupeerde neerkwakken,ja daar kan ik me echt boos om maken.

Wat je zei over de integere Adviseurs,dat DSB ook voor hun veel kapot maakt.
Daar zijn al een aantal driftig mee bezig hoor.
Ook zij maken zich boos over deze wanpraktijken,en hebben klachten bij de AFM gedeponeerd.
Deze mensen worden geschaad en aangekeken op de wanpraktijken van DSB
Kijk op de site van AM assurantie magazine,DSB 1 voor de prijs van 2.

Mischien schiet ik soms een beetje uit mijn slof,maar na 8 jaar onder dit juk?
Iedere keer dat onrecht weer meemaken,en dan komt er weer zon figuur,Tja dan kan ik ze wel.....
Groeten Mattie

Gesloten