LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door trail46 »

witte angora schreef:
Dat zegt weinig witte angora,er zijn altijd wel weer klanten die domweg verliefd raken op een kippenhok van een auto en deze gewoon (vaak zonder proefrit of onafhankelijk advies) kopen.
Dat is dus wat ik bedoel. Dit soort bedrijven kan blijven bestaan omdat er steeds weer mensen zijn die niet verder kijken dan zou moeten.

Oke, dan begreep ik je even verkeerd. Ik bied je mijn verschoning aan :lol:

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door witte angora »

trail46 schreef:
witte angora schreef:
Dat zegt weinig witte angora,er zijn altijd wel weer klanten die domweg verliefd raken op een kippenhok van een auto en deze gewoon (vaak zonder proefrit of onafhankelijk advies) kopen.
Dat is dus wat ik bedoel. Dit soort bedrijven kan blijven bestaan omdat er steeds weer mensen zijn die niet verder kijken dan zou moeten.

Oke, dan begreep ik je even verkeerd.
Dan begrijpen we elkaar weer... :wink:

Sjarqie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 12:15

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Sjarqie »

Blijkbaar hebben deze heren nog steeds niet hun leven verbeterd...
Wij hebben op 04 december 2012 een auto gekocht. We mochten gelukkig wel proefrijden en alle mankementen zouden worden opgelost.
Een dag later lazen we alle vreselijke recensies op internet en is mijn vriend weer terug gegaan om de koop ongedaan te maken omdat we er geen vertrouwen meer in hadden. Daar werd hij zeer vriendelijk te woord gestaan en verder alle vooroordelen van tafel geveegd. Met goed vertrouwen is hij weer naar huis gekomen en hebben we een aantal dagen later onze auto kunnen halen.
Tot onze verbazing kregen we niet meteen een overschrijvingsbewijs mee en dat terwijl mijn vriend toch zijn rijbewijs achter moest laten hiervoor. Ook een factuur ontbrak. En laat dat nu net het euvel zijn.... blijkbaar is het voor deze heren/dames té ingewikkeld om een factuur te maken. Al mijn telefoontjes en mails ter spijt, we zijn nu bijna 4 maanden verder en ik heb nog steeds geen factuur.
Bij ieder belletje word je afgescheept "ik geef het door, meer kan ik ook niet doen".
Maar als er geen factuur gemaakt kan worden, hoe moet dat dan als je auto echt iets mankeert?

Inmiddels hebben we onze auto een beurt gegeven bij een garage die er verstand van heeft en mankeert er gelukkig niets aan. Ik had er toch niet aan moeten denken om hier ook nog eens om moeten te gaan leuren.....

Kortom: géén auto's kopen bij deze firma! Levert alleen maar frustratie op!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Jolijn »

Geen factuur, dus ook niet betaald?
Indien wel betaald, een soort van kwitantie/bonnetje gekregen of helemaal niks?

Sjarqie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 12:15

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Sjarqie »

Jolijn,


Nop bij afhalen kregen we geen factuur en geen vrijwarigsbewijs, Die laatste hebben we gelukkig wel binnen een week mogen ontvangen maar die factuur.... dat wil na 4 maanden nog steeds niet lukken :(

v.d.Heyden
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Wees maar blij dat het ontbreken van de factuur het enige is en dat de auto verder naar behoren is.
Er zijn hele volksstammen die hun trammelant met die firma graag zouden willen ruilen voor dat.

v.d.Heyden

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Jolijn »

Sjarqie schreef:Jolijn,


Nop bij afhalen kregen we geen factuur en geen vrijwarigsbewijs, Die laatste hebben we gelukkig wel binnen een week mogen ontvangen maar die factuur.... dat wil na 4 maanden nog steeds niet lukken :(
En wat als de garage na een jaar ofzo met een faktuur komt en ook nog wil dat je die betaalt?
Ik zou zelf iets heel simpels opstellen en daarmee naar de garage gaan of een mail sturen. In elk geval iets waar in jij zelf aangeeft dat jij dd xx-yy-zzzz aan de garage €**** hebt betaald.

Sjarqie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 12:15

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Sjarqie »

v.d.Heyden schreef:Wees maar blij dat het ontbreken van de factuur het enige is en dat de auto verder naar behoren is.
Er zijn hele volksstammen die hun trammelant met die firma graag zouden willen ruilen voor dat.

v.d.Heyden

Kan u ook vertellen dat ik erg opgelucht was toen bleek dat de auto verder gewoon goed is. En die factuur is nu puur frustratie en een principe kwestie

kajira32
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2013 17:47

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door kajira32 »

3 weken geleden hebben wij een Renault Megane Cabrio gekocht, er werd gezegd dat de auto in perfecte staat was en helemaal niks mankeerde. Dit bleek ijdele hoop want al na 6 dagen klapte de voorkant van de uitlaat er onder uit, ANWB erbij en deze mannen gaven te kennen dat de gehele uitlaat verrot was en gewoon even is dicht gesmeerd.
Bij de garage een nieuw voorstuk laten monteren en uiteraard het bedrijf gebeld met de opmerking wat voor waardeloze auto ze hadden geleverd maar wilden totaal niet mee werken en zeiden dat dit jammer was voor ons. Ook bleken de homokineten rechts duidelijk hoorbaar en gaf aan dat dit garantie werk was we zouden 3 maanden garantie krijgen op het rollende gedeelte en dit valt hier onder maar wilden hier niks van weten.
Ze zijn ook totaaol niet vriendelijk aan de telefoon en terugbellen doen ze al helemaal niet, ze maken zich er met een smoesje vanaf want ze willen je absoluut niet te woord staan.
Vandaag opnieuw ellende met de auto, wilde niet starten en deed vervolgens helemaal niks meer dus weer ANWB erbij, blijkt dat de achterdemper van binnen verrot is en er geen kracht meer zit in de uitlaat waardoor de uitlaat het gas niet kwijt kan.
Ook laat de binnenkant van het dak zijn hoes al los, dus al met al geldt voor mij de volgende conclusie:

Dit bedrijf is niet te vertrouwen!!!!!!!!!! :evil:
Vermijd dit bedrijf want de auto`s die ze hebben staan zijn oude leasebakken die al hele lange tijd stil staan en als er gezegd wordt dat ze ze goed nakijken, dit is dus absoluut niet waar!!!!!!!!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door dhc »

Vermijd dit bedrijf want de auto`s die ze hebben staan zijn oude leasebakken die al hele lange tijd stil staan en als er gezegd wordt dat ze ze goed nakijken, dit is dus absoluut niet waar!!!!!!!!
Goh, zou dat niet handig zijn geweest als je dat eerst had uitgezocht...voor je een auto zonder keuring koopt...

bult, schuld.....

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door witte angora »

Vermijd dit bedrijf want de auto`s die ze hebben staan zijn oude leasebakken die al hele lange tijd stil staan en als er gezegd wordt dat ze ze goed nakijken, dit is dus absoluut niet waar!!!!!!!!
Als je nou eens begonnen was met je eigen advies op te volgen?

teaser0627
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2013 19:41

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door teaser0627 »

OPLICHTERS< CRIMINELEN<FRAUDEURS<VERVALSERS !!!!!!auto bedrijf nieuw- vennep Ook ik ben er met open ogen slachtoffer van geworden. OPLICHTERS< CRIMINELEN<FRAUDEURS<VERVALSERS etc..het word een te lange lijst. Mensen doe het niet AUB...Het ziet er veel mooier uit dan het is echt waar. Het is midden november als ik in eerste instantie bel voor een auto die achteraf helemaal niet meer te koop is. Ene Jon komt met een mooi verhaal en ik koop zo stom dat ik ben een auto en ruil ook mijn auto in. De auto zou de volgende dag opgehaald mogen worden, volgende dag bel ik naar de zaak en krijg te horen dat de auto papieren niet in de zaak zijn,,,vaag en vreemd denk ik. Denk toch maar even een check te doen op internet, en BOEM het begin van oplichting.

De politie van Nieuw Vennep zegt op de hoogte te zijn van hun praktijken en zeggen dood leuk,,, dat is hun werk wijze dan had u maar de kleine letters moeten lezen, wij kunnen niks voor u doen, daarbij komt ze verkopen hele goeie auto's voor een leuk bedrag, woorden van de dienstdoende agent (ik geloofde mijn oren niet). Lang verhaal kort maken mijn auto kreeg ik een week later, na het gesprek had die John het lef mij te vragen na het ophalen van de auto, ook wat met hem te gaan eten. Het heeft ook langer dan een week geduurd voordat ik mijn vrijwaring kreeg, steeds smoesjes zoals wij doen het morgen, en dan gewoon niet doen. De auto heb ik nu drie weken, maar die auto staat meer stil dan wat anders, want die auto vertoont een hoop mankementen. Als je verhaal wilt halen krijg je Willem of, Rob ad lijn die nooit ergens wat van weten. Die verwijzen je ook nog eens door naar die Jon. Ik ben heel wat geld lichter, het doet pijn dat er mensen zoals dat soort figuren rond lopen. Heren gaan jullie zo door want eens komen jullie iemand tegen die een nog groter crimineel of oplichter dan jullie is. Hoop van harte dat jullie bedrijf op de FLES gaat.

Veel is ons eigen schuld, maar op het moment dat je daar staat denk je daar niet aan.
Vele familie leden zeiden ....mij was dit niet overkomen, waardoor jij je nog dommer gaat voelen.
Maar was geen ene vezel in mij dat zei NIET Doen....
Wat ik zeker wist is, is niet gaan uit eten met die JOHN.
Het is dec 2013 en ja mensen zij houden zich nog steeds bezig met dit soort praktijken, zelfde werkwijze, niet meteen je vrijwaring krijgen etc.potentiele kopers nogmaals wees opgepast,,,,niet bij Auto Centrum Nieuw-Vennep B.V.
Als ik hierdoor mensen kan tegenhouden niet naar ACN te gaan, dan is mijn missie geslaagd.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door witte angora »

teaser0627 schreef: Als ik hierdoor mensen kan tegenhouden niet naar ACN te gaan, dan is mijn missie geslaagd.
En dat zal vast lukken, want daarom is dit topic inmiddels 7 pagina's lang.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door trail46 »

teaser0627 schreef: Het is dec 2013 en ja mensen zij houden zich nog steeds bezig met dit soort praktijken, zelfde werkwijze, niet meteen je vrijwaring krijgen etc.potentiele kopers nogmaals wees opgepast,,,,niet bij Auto Centrum Nieuw-Vennep B.V.
Een beetje teveel zelfbeklag hoor. Wie koopt er nu een (volgens u dure) auto zonder een uitgebreide proefrit en een bezoekje aan de ANWB voor een snelle aankoopkeuring, kost een paar euro maar dan weet je wel wat je koopt. Vervolgens geeft je kennelijk jou auto af zonder direct (zijn ze verplicht en zonder die vrijwaring zou er door mij geen inruilauto achter gelaten worden) de vrijwaring te krijgen/eisen. Kortom, oplichters is in dit een te groot woord,aan het topic te zien is louche handelaren en een domme koper zijn een betere termen.Waarom namelijk niet eerst uitzoeken waar je iets koopt in plaats van na de aankoop??

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door sjoegel »

Teaser moet goed opletten bij het kopen van een auto en vooraf de betrouwbaarheid van het bedrijf checken maar vooral de auto laten keuren en niet achteraf. Dat heet lichtvaardig handelen en is ook laakbaar zo niet erg onhandig.

Hansiepans
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2014 16:48

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Hansiepans »

Kan iemand mij vertellen of het bedrijf "Kwik Clean Auto" uit Nieuw Vennep, misschien het nieuwe bedrijf is van deze mensen?
Ze zitten in het pand ernaast, adverteren sinds een maand pas op Marktplaats en hebben eveneens vrij goedkope wagentjes.
Mocht iemand wel goede ervaringen hebben met dit bedrijf dan hoor ik het graag aangezien ik misschien een auto wil kopen daar en op internet niets over dit bedrijf kan vinden.

Alvast dank!

Aussiechick
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2014 20:39

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Aussiechick »

Hi, sorry to write in English but I do not speak Dutch as I just moved to this country. I too have fallen victim of fraud with a car I purchased from Auto Centrum Nieuw-Vennep. Long story short, they told me any problems would be fixed before purchase and I would receive the car with a new APK. Of course neither happened and as a newcomer to this country it was not hard to fool me as I do not know how the Dutch systems work. I was told I would receive the APK paper in the mail and my receipt, of course that didn't happen. Now John Van Der Peijl, the owner of the company has forged a paper with my signature that says I agreed to take the car without APK. I have no other papers to prove this forgery and lies and I have an unusable car with problems that will cost me more than the car cost to buy! He is never available on the phone and in person I just get lies. I would get more reason out of a conversation with one of the ducks by the canal. The police told me they can do nothing, that is unbelievable that he can commit such crimes and still be allowed to operate! I would like to take legal action but it seems on my own there is not much credibility, just my word against his. If others are taking action against this person/company I would like to take part so we can help bring this crook to justice!

It has been a terrible "welcome" to the Netherlands but I know that this can not be representative of the place. I look forward to discovering the great things about this country and forgetting this terrible experience, hopefully after justice is served!

Pistoffbunny
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2014 07:42

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Pistoffbunny »

Hansiepans schreef:Kan iemand mij vertellen of het bedrijf "Kwik Clean Auto" uit Nieuw Vennep, misschien het nieuwe bedrijf is van deze mensen?
Ze zitten in het pand ernaast, adverteren sinds een maand pas op Marktplaats en hebben eveneens vrij goedkope wagentjes.
Mocht iemand wel goede ervaringen hebben met dit bedrijf dan hoor ik het graag aangezien ik misschien een auto wil kopen daar en op internet niets over dit bedrijf kan vinden.

Alvast dank!
Dat zijn de zelfde oplichters,

Pistoffbunny
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2014 07:42

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Pistoffbunny »

Hallo,

Ik en mijn vriendin waren afgelopen zaterdag (8 Febr.2014) naar Nieuw-Vennep gereden bij de firma "Kwik Clean Auto"
we hadden daar een leuke auto via internet gevonden, dus besloten we onaangekondigd langs tegaan om te kijken waar de auto stond, daar aangekomen merkte ik al op dat de showroom onverlicht was en je kon nauwelijks de auto's zien "mijn eerste alarmbel ging af", ik vroeg aan een medewerker in een kantoortje als hij wel open was, antwoord was "ja" en verweest ons om met een trap naar de eerste etage tegaan, daar aangekomen zagen we de auto staan in een goedverlichte showroom. wat mij opviel is dat ik vroeg welke dagen ik voor een proefrit kon komen, werd er gezegd "Dat doen we niet, alleen als je de auto koopt", mijn tweede alarmbel ging af, een dag later ging ik ff op internet voor referenties want ik kreeg mijn alarmbellen maar niet uit, tot mijn schrik zag ik de verhalen van slachtoffers die in zee zijn gegaan met deze handelaar, ik was al eens eerder opgelicht door een andere dealer in Purmerend, maar deze handelaar slaat echt alles wat ik hier leest, we hebben gelukkig geen ene moer betaald of getekend bij deze gochelaar. :)

TIP: kijk altijd als er referenties zijn over de auto dealer
maak een afspraak voor een proefrit, betaal nooit een bedrag voor testritten ect ect, hoor je een kerkbel afgaan, wegwezen! :wink:

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door witte angora »

Pistoffbunny schreef:verweest ons om met een trap naar de eerste etage tegaan,
Dat is dan in ieder geval hetzelfde pand. Stonden er zowel aan de voorkant als aan de zijkant rechts ook auto's? Of is daar in ieder geval gelegenheid om auto's neer te zetten? De trap is, als je het pand in gaat, in een hoek aan de linkerkant, en de 'garage' aan de achterkant?

Gesloten