Nounou, dat vind ik ook weer te kort door de bocht.maar om respect te krijgen moet je eerst iets doen dat respectvol is. Colporteur spelen is precies het tegenovergestelde daarvan!
Als een colporteur zich aan de geldende spelregels houdt dan heb ik totaal geen moeite met dit beroep en respecteer de persoon die dit beroep uitoefent. Ook wanneer hij/zij voor mijn deurtje staat.
Wat me opvalt is dat er hier constant stevige discussies zijn inzake colportage alsmede de vele klachten hieromtrent. Maar naar mijn idee neemt niemand, of in iedergeval te weinig personen, de daadwerkelijke moeite om zijn/haar klacht bij de betreffende leverancier alsóók bij de consuwijzer te deponeren.
Als iedereen die naast het geklaag hier en elders dat nou ook eens zou doen, kan het niet anders dan dat de wetgeving uiteindelijk inzake colportage aangescherpt zal gaan worden.
Kortom, maak gebruik van het formulier en de mogelijkheid van het indienen van een een klacht bij de overheidsinstelling genaamd Consuwijzer.
Blijf niet roepen en klagen in de woestijn.
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=26140