LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MG Events

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Vio

Re: MG Events

Ongelezen bericht door Vio »

Ik heb zojuist het bericht gelezen waar in de link naar wordt verwezen.
De directeur van dit bedrijf zegt niet blij te zijn dat de concurrent failliet gaat. Toch krijg ik een ander gevoel als ik zijn reactie op de site lees.
Ik vind dit typisch een geval van iemand nog even een trap nageven en daarnaast zijn eigen B.V. nog even flink aanprijzen. Ook ik behoor tot de gedupeerden die kaarten hebben gekocht bij MG Events. Natuurlijk zijn er fouten gemaakt bij MG events, dat is wel duidelijk anders zou het zover niet gekomen zijn, maar vele andere bedrijven hebben het tot nu toe niet aangedurfd om grote schlagerartiesten met hele hoge gages naar Nederland te halen.

mevr. Appeldoorn

Ongelezen bericht door mevr. Appeldoorn »

Ben even niet meer op dit forum geweest en zie nu dat er bepaalde kaarten kunnen worden omgeruild voor concerten van andere artiesten?
We hebben in april dit jaar bijna 280,- euro betaald voor 3 personen inclusief grieks buffet van Demis Roussos, dit was een verkaardagscadeau voor mijn moeder die 80 werd.
Ik heb helemaal niets meer gehoord of ontvangen, ook niet over eventueel omruilen (wat ik in ons geval belachelijk zou vinden want mijn moeder wilde Demis zien en horen !).
Is er nog hoop ?
Dat we ons geld terugkrijgen of iets horen?
Want het is nogal een bedrag 280,- euro !

miloja

Ongelezen bericht door miloja »

Na lang twijfelen heb ik vandaag de knoop doorgehakt en aangifte gedaan bij de politie.
Na het aanhoren van mijn verhaal vertelden ze wel dat het moeilijk te bewijzen is dat hier sprake zou zijn van oplichting. Er moet dan opzet in het spel zijn en omdat mevrouw Los het steeds heeft over de situatie na het overlijden van haar man denken ze dat alles haar boven het hoofd is gegroeid. En dan is er geen oplichting in het spel volgens hun en kunnen ze verder niets doen. Desondanks hebben ze wel mijn aangifte genoteerd en doorgestuurd naar de politie Brabant.
Ik vrees het ergste en dat we naar onze centen kunnen fluiten.
Van Eventim heb ik ook niets meer gehoord m.b.t. de concerten van Hansi Hinterseer.
Wat betreft het artikel van dhr Wijbrand v/d Sande wil ik alleen maar zeggen dat mijn gevoelen over de laatste paar jaar daar duidelijk beschreven zijn, ik ben een leek op het gebied van concerten organiseren maar zelfs ik zette wel eens vraagtekens bij de hoeveelheid concerten die werden georganiseerd. Zoals bijvoorbeeld bij Hansi, 3 concerten in een paar dagen tijd, daar is in Nederland en Belgie toch geen animo genoeg voor lijkt mij.
Maar goed, ik blijf hopen op een goede afloop.

DOA

Ongelezen bericht door DOA »

Tsja, Ik zit dit allemaal met verbijstering te lezen. Die entreekaarten komen van mijn hand. Ik werk al jaren voor Marianne voor wat betreft de vormgeving en grafisch ontwerp. Ik krijg ook nog een aardig bedrag aan geld van Marianne. Voor zover ik haar ken denk ik dat het hele verhaal in haar gezicht is ontploft. Ze is jarenlang goed geweest voor haar geld, maar ik merkte ook dat na de dood van haar man er iets is geknapt. Haar man was de zakelijke kant van het verhaal en Marianne heeft dit niet kunnen opvolgen. Vaak hebben we gesproken over hoe de markt in elkaar zat en waar ze tegenaan liep. Altijd grootse plannen, maar eigenlijk was het keukentafel romantiek. Maar of het nu willens en wetens oplichting is, dat denk ik niet. Hoe ze het heeft afgehandeld verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik denk dat ze erg in het nauw zit en iedereen gaat daar nu eenmaal op zijn eigen manier mee om.

Ik hoop voor iedereen dat ze er op de een of andere manier uit gaan komen. Voor mijzelf zie ik het somber in, maar dat gebeurt nu eenmaal. Is weinig aan te doen. Is het risico van het vak.

Armand Verhoef
De Ontwerpafdeling
Schiedam

Anke D.

Ongelezen bericht door Anke D. »

Naar aanleiding van mijn aangetekende brief aan MG Events, waarin ik mijn geld terugvroeg voor de kaartjes voor de concerten van Hansi Hinterseer in Arnhem en Semino Rossi, ontving ik gisteren een brief van MG Events met de mededeling dat geld terug er niet in zat, omdat ze financieel in zwaar weer verkeren. Echter ik heb nu wel de toegangsbewijzen voor beide concerten ontvangen, zodat ik deze naar Eventim op kan sturen. Van Eventim had ik al een brief ontvangen, nadat ik me bij ze had gemeld, waarin gevraagd werd de originele toegangskaarten voor het concert op te sturen en het volledig ingevulde formulier. Het formulier was echter niet bijgevoegd. Na een telefoontje naar de klantenservice van Eventim zou dit formulier alsnog opgestuurd worden. Dit is nu anderhalve week geleden. Ik heb het nog steeds niet ontvangen. Ik ga nu morgen mijn toegangskaarten voor het concert van Semino Rossi met zo volledig mogelijk al mijn gegevens aan Eventim toesturen. Vooral omdat er in de brief van MG Events stond dat er contact opgenomen moet worden met Eventim voor 1 januari 2010. Voor het concert van Hansi Hinterseer is nog geen oplossing. Hier volgt t.z.t. nog nader bericht over. Dus die kaartjes bewaar ik. Dus als er nog mensen zijn die kaartjes besteld en betaald hebben voor Semino Rossi, reageer voor 1 januari 2010 :!: :!: :!:

paul2903

Ongelezen bericht door paul2903 »

Ook ik ben de dupe. 4 kaarten met een totaal van 219,-. Het ging om kaarten voor Demis Roussos. Een grieks artiest, krijg een alternatief voor duitse slager. Ik kan mij hier totaal niet in vinden en heb zodoende de rechtsbijstand ingeschakeld.

Ik hoop op succes van de rechtsbijstand of wellicht via de Tros!!

Tmom

Ongelezen bericht door Tmom »

Ook ik ben met 2 entreekaarten de dupe van mw. Los haar praktijken inzake het Demis Roussos concert. Al vanaf 11 oktober probeer ik mijn geld terug te krijgen maar ben net als velen door deze dame aan het lijntje gehouden en tot op heden geen stap verder gekomen. Toen ik vervolgens aangifte van oplichting wilde doen werd mij medegedeeld dat dit niet mogelijk was omdat de persoon/organisatie bekend was en via diens website werd aangegeven dat er problemen waren en er gepoogd werd hiervoor een oplossing te vinden - we weten inmiddels allemaal hoe voortvarend mw. Los dit aanpakt -. Het advies van de politie en later ook van Consuwijzer was deze dame via een civiele procedure aan te pakken.

Nu zijn we inmiddels weer een paar weken en ik vraag mij af of deze dame het faillissement daadwerkelijk heeft ingediend/aangevraagd of dat dit is uitgesproken, daar ik er op http://www.faillissementen.com/registernl.php niets over kan vinden.

Een 'simpele' reactie van mw. Los met: "Ik kan niet aan mijn financiële verplichtingen voldoen en ik verwijs u naar een andere organisator" ontslaat haar niet van haar verplichtingen. Als daarbij een faillissement niet is ingediend/aangevraagd of uitgesproken, lijkt mij dit toch minstens de verdenking van oplichting te rechtvaardigen..

Toine

sholly

Ongelezen bericht door sholly »

Ook wij hebben een brief van Eventim ontvangen met het verzoek om een andere voorstelling in te vullen. Wij hadden kaartjes besteld en betaald voor Demis Roussos en nu kunnen we naar een Duits festival in Duitsland. Maar ze willen ook de kaartjes van Demis Roussos bijgevoegd hebben, maar deze hebben wij nooit ontvangen. We hebben alleen 226,-- betaald. Ik heb hierover een mail naar Eventim gestuurd maar geen duidelijk antwoord gekregen. Ook heb ik dit probleem doorgegeven aan TV-gelderland maar ook daar heb ik geen reaktie ontvangen. Afgelopen weekend ontvingen wij een brief van MG-events dat we maar kontakt op moesten nemen met Eventim. Maar Mevr. Los weet ook wel dat heel veel mensen WEL BETAALD HEBBEN MAAR NOOIT GEEN KAARTJES ONTVANGEN HEBBEN. De brief van Eventim moest voor 1/1/10 terug zijn dus ik heb hem wel opgestuurd met een kopie van de mail maar ik ben bang dat we nu weer het schip in gaan.
MG events is failliet, en van een kale kip kan je niet plukken. De enigste die tot op heden wat aan al deze problemen gedaan heeft is TV-gelderland, andere laten niets horen Radar of Kassa allebei niet.

Anke D.

Voor de mensen die wel betaald hebben, maar geen kaartjes ontvangen hebben, lijkt het me zinvol om een kopie van je bankrekening met de betaling van je geboekte kaartjes naar Eventim te sturen. Zo kunnen zij zien dat je in ieder geval ook werkelijk betaald hebt. Dit moet volgens mij evengoed zijn als het opsturen van de kaartjes. Succes :D

Prisma

Ongelezen bericht door Prisma »

Aan de verhalen te lezen heb ik kennelijk ook geluk gehad.
Ik had ook twee kaartjes gekocht voor Demis Roussos. Nadat het gecanceld werd heb ik deze direct terug gestuurd. Na twee weken wachten nog geen geld ontvangen. Toen heb ik een week lang regelmatig gebeld, gemaild en gefaxt. Uiteindelijk op de laatste dag van die week kreeg ik iemand aan de lijn die zij dat het geld die dag nog over zou worden gemaakt. Weer een smoes dacht ik. Maar 's avonds bleek het geld inderdaad terug gestort te zijn.
Het is de eerste keer dat ik 'zaken' heb gedaan met een organisatie in deze brance. Dus mijn vertrouwen is toch wel beschadigd. Vooraf had ik ook al twijfels omdat ik toen al nauwelijks reactie kreeg op vragen per mail, fax, telefoon op wat praktische vragen. Uiteindelijk vond ik hierop antwoord op hun site (blijkbaar later toegevoegd).
Maar toch, een volgende keer pak ik het anders aan. En als ik er geen goed gevoel over heb, dan bestel ik maar niks.

Groeten Rob

Murano

Ongelezen bericht door Murano »

Ook ik heb kaarten van Semino Rossi ( deze worden inmiddels omgeruild door eventim) en Hansi Hinterseer. Ik krijg ook steeds maar geen reactie op e-mails naar MG Trading. Van eventim heb ik gehoord dat ze bezig zijn ivm Hinterseer, daar is nu nog weinig over bekend.

Zodra ik meer weet zet ik het hier neer.
Laatst gewijzigd door Murano op 19 feb 2011 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

sinel47

Ongelezen bericht door sinel47 »

Een ingetogen klein hoera vanuit hier, want wat schetste vanmorgen onze verbazing: met de post de laatste 2 kaartjes ( de eerste 2 kaartjes 2 weken geleden al gehad) ontvangen van die Ladiner Weihnachts concert dat plaats zou vinden in Schelluinen, later in Leerdam, en de 2 kaartjes van Andrea Berg die ik al reeds teruggestuurd had. Misschien heeft het niet aardige mailtje toch geholpen. In overleg met Eventim, die mij trouwens al een aantal keren vlot en vriendelijk te woord gestaan hebben, heb ik de kaartjes vanmiddag teruggestuurd naar Eventim. We hebben netjes onze wensen m.b.t. de vervangende kaartjes ingevuld. Nu maar hopen dat alles wel goed gaat. Zo gauw ik wat hoor of krijg, laat ik het hier even weten.

Nu de 3 kaarten van Hansi Hinterseer nog, en we zijn weer wat opgewekter.

Ondanks alle ellende die we van MG hebben gehad, wens ik iedereen toch een goed uiteinde en een gezond muzikaal 2010

m.v.g.
Simon

admo

Ongelezen bericht door admo »

Ook wij hebben 4 kaarten voor het concert van Hansi Hinterseer op 28 januari in Arnhem in huis en natuurlijk betaald aan MG-Events. Het totaalbedrag was
€ 248,00. Wij hebben een briefkaart van Semmel Concerts Gmbh gekregen en volgens de daarop staande instructie kontakt opgenomen met Eventim Nederland. Deze heeft ons op 9 december bericht dat de artiest, dus Hansi Hinterseer en zijn promotor op dat moment probeerden een passende oplossing te vinden. Zodra zij wat zouden horen kregen wij ook bericht. Inmiddels is het 31 december en wij hebben nog niets vernomen. Je zou nu kunnen gaan denken dat Hansi Hinterseer zijn Nederlandse fans waarschijnlijk in de kou zal laten staan.

truus44

Ongelezen bericht door truus44 »

Ik reageer namens mijn ouders die kaartjes hebben gekocht voor een concert van Hansi Hinterseer. Op dit moment weten we helemaal niet wat we moeten doen om misschien ons geld of wat dan ook nog terug te krijgen. Ik hoor jullie de hele tijd iets over Eventim zeggen? Hoe kan ik daarmee in contact komen? Bij mgtading krijg je natuurlijk geen contact meer en vanmorgen nog met het beurs gebouw in Eindhoven gebeld om te vragen of het concert Uberhaupt nog doorging (niet dus). Kan iemand mij helpen.

Mvg Simone

[email protected]

Anke D.

Ik heb inmiddels keurig mijn kaartjes voor Semino Rossi omgeruild gekregen van Eventim. Waarvoor hartelijk dank :D . Voor mensen die nieuw zijn op dit forum, nogmaals het telefoonnummer van Eventim klantenservice 020-5110070 of mailen naar [email protected] . Ik had ook nog kaartjes voor Hansi Hinterseer. Hier is nog niets over bekend. Misschien komt er nog een vervangend concert ergens in de loop van dit jaar. Meld je in ieder geval aan bij Eventim, dan krijg je hier bericht over als het zover mocht komen. Wat Eventim voor ons doet is prima. Zij hebben niets te maken met mg Events en handelen namens Semmel concerts, die gedupeerden zo min mogelijk in de kou wil laten staan. Zoals de meesten inmiddels wel weten is geld terug geen optie. Het faillissement van mg Events is aangevraagd en van een kale kip kun je geen veren plukken. Dus voor de mensen die nog kaartjes hebben en geen aktie ondernomen hebben, neem contact op met Eventim. Succes.

sholly

Ongelezen bericht door sholly »

Wij hadden ook 4 kaartjes besteld voor Demis Roussos a 226 euro. Maar wij hebben de kaartjes nooit ontvangen. In eerste instantie zou Eventim voor ons ook een oplossing bedenken maar deze week kreeg ik te horen dat we geen andere aanbieding krijgen.
DUS GEEN KAARTJES EN GELD WEG. Terwijl we wel het bewijs hebben dat we betaald hebben. Dus mensen als je geen kaartjes heb kun je het bij Eventim ook wel vergeten.

patricia1969

Ongelezen bericht door patricia1969 »

Hallo iedereen, ik heb nog een tip over mg event er zou 29 januari een concert van Mark Pircher gegeven worden door mg event maar dit is overgenomen door de oostenrijkse spekbaron zij stond tijdens concerten van Mevr Los worst te verkopen .Zij heeft dit overgenomen om Marrianne te eren voor haar jaren plezier met de concerten .Een ieder die ook de nieuwsemail ontvangde kreeg deze mail automatisch door gemailt in november.Misschien gaat het door en is ze aanwezig

adres feesttent Zijltaart
auto A50 tussen Nijmegen /eindhoven afslag eerde/veghel,richting veghel
rotonde zijtaart aanhouden let op na rotonden rechts aanhouden na 2 km aan hoofdweg rijdt u zo op de feest locatie. citeer mail van se spekbaron
Laatst gewijzigd door patricia1969 op 27 jan 2010 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

gerbets

Ongelezen bericht door gerbets »

Marianne eren waar voor ????
Toch zeker niet voor alle klanten die ze de laatste tijd heeft bedrogen
Lijkt me beter dat ze daar haar gezicht niet laat zien .
Want wie trapt er nu nog in die leugens van haar.
Ze was alleen nog maar op geld uit en dacht helemaal niet meer aan haar klanten.

Hansifan

Ongelezen bericht door Hansifan »

28 januari zou het een prachtige dag worden.
We zouden samen een concert bezoeken van Hansi Hinterseer. Maar het gaat niet door.
Ik wens iedereen die morgen naar Arnhem zou afreizen heel veel sterkte. :(

Hansifan

Ongelezen bericht door Hansifan »

Goed nieuws voor alle Hansifans die kaarten hebben hebben gekocht van MG Events.

Ik heb een kaartje van Hertlein gehad, daarop staat dat alle gedupeerden hun kaartjes kunnen inleveren bij de kassa in Nordhorn voor het concert van 19 februari as. :D

Gesloten