LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Amway
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03
Re: Amway
Dara heb je vaker last van of niet? Zodra je om de oren wordt gemept.
Re: Amway
Ik ben wat wijzer dan jij.Zodra je om de oren wordt gemept.
IK houd mijn kop dicht wanneer ik niks weet van een onderwerp of stel vragen wanneer het mij interesseert......
Dus zul je het niet meemaken dat ik hier om mijn oren krijg.
Één maal heb je hier (deels) gelijk gehad.... en gekregen.....
Tálloze malen had je eigenlijk door het stof moeten kruipen om je excuses voor niet al te slimme stellingen aan te bieden.... maar dan kom je met dooddoeners als de dwaze opmerkingen waarom bekende zaken mensen niet óveral in stappen wat ze slimme zakelijke ideeen vinden!!!
Deze mensen zijn vaak zeer geroutineerder time-managers..., maar ook zij hebben maar 24 uur per dag...!!!
So be it....
Keutel nu maar verder....... So be it
(Sorry..., Jan voor jou! -"Meneer Jan" dan toch wel, hè, Henk M.....?)
Re: Amway
Quixtar - The income lies: http://www.youtube.com/watch?v=Kn34YRCA ... ed&search=
Re: Amway
Twee links naar een onthullende Dateline reportage betreffende Amway/Quixtar.
Deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=ot31XhgE_XE&NR=1
Deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=qgnvMfDu ... ed&search=
Deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=ot31XhgE_XE&NR=1
Deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=qgnvMfDu ... ed&search=
Re: Amway
Nog even op een rijtje.......
Ik zie dat op de volgende site alles, vrij objectief, op een rijtje staat.
http://www.answers.com/topic/quixtar
Enkele links zal ik er straks uit lichten....
Onze mlmscammer heeft zijn oortjes" al versnoept, dus daar zullen we niet al te veel meer van horen.
Wel frappant dat het énige wat ik Shannon misschien heb "wijsgemaakt", is dat ze zélf onderzoek moet doen. ZELF oordelen. Haar eigen gefundeerde conclusie trekken....
Het énige wat "M en m" hebben gedaan is met zelfgebakken modder gooien....![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Uit bovenstaande link zullen E en M wel weer wat getalletjes gebruiken om mee te goochelen, maar zolang zij niet weten wáár ze de juiste getallen moeten pláátsen, valt a er straks nog wel wat te lachen.
Maar het láátse wat ze natuurlijk moeten doen is echt onderzoek bij de bron....
http://www.quixtarfacts.com/digitalasse ... lv&EC=74.5
Hier komt ook het filmpje in voor wat is verkracht, sorry, bewerkt, door tegenstanders als "M en m" waardoor de spreker dronken onverkomt.
Het getuigt van een bepaalde, niet zo frisse mentaliteit. Hier volgt dat "bewerkte" filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=qyGaalJF8ng
Geknipt en geplakt uit:
http://nl.youtube.com/watch?v=L3nsXwBiSDs
Wie is de "bedrieger".....?
http://nl.youtube.com/watch?v=coIPC7wAPAw
En wederom: Wie is de bedrieger?
http://nl.youtube.com/watch?v=xyAWo1OG7M0
De waarheid?
http://nl.youtube.com/watch?v=0a9lwih3E9g
over Robert K. en geld
http://nl.youtube.com/watch?v=mzZufXWJhlE
En de kreet: Merchants of Deception gaat helemaal op voor de maker van het volgende filmpje....!
http://nl.youtube.com/watch?v=C-gfJOmCgZw
Ik persoonlijk hecht wat meer waarde aan de volgende sprekers:
http://www.youtube.com/watch?v=f61tt1lu ... ed&search=
En zo houd ik het voor gezien.
De lezer mag voor zichzelf beslissen wie de bedriegers zijn.
So be it
Ik zie dat op de volgende site alles, vrij objectief, op een rijtje staat.
http://www.answers.com/topic/quixtar
Enkele links zal ik er straks uit lichten....
Onze mlmscammer heeft zijn oortjes" al versnoept, dus daar zullen we niet al te veel meer van horen.
Wel frappant dat het énige wat ik Shannon misschien heb "wijsgemaakt", is dat ze zélf onderzoek moet doen. ZELF oordelen. Haar eigen gefundeerde conclusie trekken....
Het énige wat "M en m" hebben gedaan is met zelfgebakken modder gooien....
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Uit bovenstaande link zullen E en M wel weer wat getalletjes gebruiken om mee te goochelen, maar zolang zij niet weten wáár ze de juiste getallen moeten pláátsen, valt a er straks nog wel wat te lachen.
Maar het láátse wat ze natuurlijk moeten doen is echt onderzoek bij de bron....
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
http://www.quixtarfacts.com/digitalasse ... lv&EC=74.5
Hier komt ook het filmpje in voor wat is verkracht, sorry, bewerkt, door tegenstanders als "M en m" waardoor de spreker dronken onverkomt.
Het getuigt van een bepaalde, niet zo frisse mentaliteit. Hier volgt dat "bewerkte" filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=qyGaalJF8ng
Geknipt en geplakt uit:
http://nl.youtube.com/watch?v=L3nsXwBiSDs
Wie is de "bedrieger".....?
http://nl.youtube.com/watch?v=coIPC7wAPAw
En wederom: Wie is de bedrieger?
http://nl.youtube.com/watch?v=xyAWo1OG7M0
De waarheid?
http://nl.youtube.com/watch?v=0a9lwih3E9g
over Robert K. en geld
http://nl.youtube.com/watch?v=mzZufXWJhlE
En de kreet: Merchants of Deception gaat helemaal op voor de maker van het volgende filmpje....!
http://nl.youtube.com/watch?v=C-gfJOmCgZw
Ik persoonlijk hecht wat meer waarde aan de volgende sprekers:
http://www.youtube.com/watch?v=f61tt1lu ... ed&search=
En zo houd ik het voor gezien.
De lezer mag voor zichzelf beslissen wie de bedriegers zijn.
So be it
Re: Amway
Ik zal je even bijstaan....:
http://www.mlmlegal.com/amway.html
Een kort uittreksel:
PRELIMINARY STATEMENT
All but a few of the regular¬line products sold under the Amway name are manufactured by Amway or its subsidiary, Nutrilite Products, Inc. (Van Andel, Tr. 1805) Amway's plant and equipment are modern and efficient. (RX 68 to RX 277) Amway follows recognized industry standards of good manufacturing practice. (RPF 90) It has a substantial research and development operation and expends generally as much per sales dollar as larger competitors in the personal care products field. (RPF 86)
186. Amway's products have very high consumer acceptance. A market study in the record shows that of 37 brands of laundry detergent, Amway's product, with only a very small market share and no national advertising, was third in brand loyalty. (Cady, Tr. 5823) Amway's dishwashing liquid soap led all 16 brands surveyed in consumer acceptance. (Cady, Tr. 5819¬22) In each of the markets for automatic dishwasher detergents, detergents for fine clothing, bleaches, rug cleaners, and laundry additives, Amway's products were second in brand loyalty. (Cady, Tr. 5822) Professor Cady, a marketing specialist from the Harvard Graduate School of Business Administration, testified that (Tr. 5823):
What this means overall is that consumers are obviously well served by the products that Amway supplies them with. In fact, they are so well¬served, in the face of a large number of available substitutes, they purchase Amway products to a degree which is almost unknown to other brands in the market. [72] Amway has achieved this consumer acceptance for its products while having no more than 1.7% of any market in which it competes (RX 406) and while spending a total of about two million dollars for advertising and sales promotion for the years 1972 through 1975, while its top five competitors were spending about 2.3 billion dollars for that purpose. (RX 410 to RX 413)
187. Amway, through its distributors, provides services to consumers not readily available when products are purchased at a retail store. Amway has a 100% money¬back guarantee which permits a customer who is not satisfied with an Amway product to return it with the choice of replacement, repair, credit, or refund of full purchase price (RPF 93, 94, 9Cool
CONCLUSIONS
The Amway Sales and Marketing Plan is not a pyramid plan. In less than 20 years, the respondents have built a substantial manufacturing company and an efficient distribution system, which has brought new products into the market, notably into the highly oligopolistic soap and detergents market. Consumers are benefited by this new source of supply, and have responded by remarkable brand loyalty to Amway products. (Finding 186) The vertical restraints by which Amway has achieved this entry¬¬avoiding conventional retailing through grocery stores by direct selling¬¬are reasonable.
One of the reasons for this rapid growth is that Amway's products have very high consumer acceptance. A marketing specialist called to testify at the hearings stated that Amway's laundry detergent, which has a very small market share and no national advertising, ranks third out of thirty¬seven brands in brand loyalty. Other Amway products, including its automatic dishwasher detergent, detergent for fine clothing, bleach, rug cleaner, and laundry additives, each rank second in brand loyalty. Amway's liquid dishwashing soap led all sixteen brands surveyed in brand loyalty. [4]
In 1970, retail prices set for most Amway catalog products were set below the prices for comparable items sold in department stores but above prices charged by discount stores. (CX 522¬Z¬ 176 to 177)
Er is niet veel veranderd......... Wink
SBI
En Maarschalk....., wat moet het onderstaande je toch verschikkelijk zéér doen!!
an efficient distribution system....![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
http://www.mlmlegal.com/amway.html
Een kort uittreksel:
PRELIMINARY STATEMENT
All but a few of the regular¬line products sold under the Amway name are manufactured by Amway or its subsidiary, Nutrilite Products, Inc. (Van Andel, Tr. 1805) Amway's plant and equipment are modern and efficient. (RX 68 to RX 277) Amway follows recognized industry standards of good manufacturing practice. (RPF 90) It has a substantial research and development operation and expends generally as much per sales dollar as larger competitors in the personal care products field. (RPF 86)
186. Amway's products have very high consumer acceptance. A market study in the record shows that of 37 brands of laundry detergent, Amway's product, with only a very small market share and no national advertising, was third in brand loyalty. (Cady, Tr. 5823) Amway's dishwashing liquid soap led all 16 brands surveyed in consumer acceptance. (Cady, Tr. 5819¬22) In each of the markets for automatic dishwasher detergents, detergents for fine clothing, bleaches, rug cleaners, and laundry additives, Amway's products were second in brand loyalty. (Cady, Tr. 5822) Professor Cady, a marketing specialist from the Harvard Graduate School of Business Administration, testified that (Tr. 5823):
What this means overall is that consumers are obviously well served by the products that Amway supplies them with. In fact, they are so well¬served, in the face of a large number of available substitutes, they purchase Amway products to a degree which is almost unknown to other brands in the market. [72] Amway has achieved this consumer acceptance for its products while having no more than 1.7% of any market in which it competes (RX 406) and while spending a total of about two million dollars for advertising and sales promotion for the years 1972 through 1975, while its top five competitors were spending about 2.3 billion dollars for that purpose. (RX 410 to RX 413)
187. Amway, through its distributors, provides services to consumers not readily available when products are purchased at a retail store. Amway has a 100% money¬back guarantee which permits a customer who is not satisfied with an Amway product to return it with the choice of replacement, repair, credit, or refund of full purchase price (RPF 93, 94, 9Cool
CONCLUSIONS
The Amway Sales and Marketing Plan is not a pyramid plan. In less than 20 years, the respondents have built a substantial manufacturing company and an efficient distribution system, which has brought new products into the market, notably into the highly oligopolistic soap and detergents market. Consumers are benefited by this new source of supply, and have responded by remarkable brand loyalty to Amway products. (Finding 186) The vertical restraints by which Amway has achieved this entry¬¬avoiding conventional retailing through grocery stores by direct selling¬¬are reasonable.
One of the reasons for this rapid growth is that Amway's products have very high consumer acceptance. A marketing specialist called to testify at the hearings stated that Amway's laundry detergent, which has a very small market share and no national advertising, ranks third out of thirty¬seven brands in brand loyalty. Other Amway products, including its automatic dishwasher detergent, detergent for fine clothing, bleach, rug cleaner, and laundry additives, each rank second in brand loyalty. Amway's liquid dishwashing soap led all sixteen brands surveyed in brand loyalty. [4]
In 1970, retail prices set for most Amway catalog products were set below the prices for comparable items sold in department stores but above prices charged by discount stores. (CX 522¬Z¬ 176 to 177)
Er is niet veel veranderd......... Wink
SBI
En Maarschalk....., wat moet het onderstaande je toch verschikkelijk zéér doen!!
an efficient distribution system....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Amway
Maarschalk....., ga je me nu weer over een maandje vragen of ik wil bewijzen waar het staat??
an efficient distribution system
So be it.
een EFFICIENT distributie systeem!!!!!
an efficient distribution system
an efficient distribution system
an efficient distribution system
an efficient distribution system
So be it.
een EFFICIENT distributie systeem!!!!!
an efficient distribution system
an efficient distribution system
an efficient distribution system
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Amway
Beste
9 pagina´s discussie terwijl het antwoord op de vraag van TS maar 1 woord hoeft te zijn,
nl, NEE
9 pagina´s discussie terwijl het antwoord op de vraag van TS maar 1 woord hoeft te zijn,
nl, NEE
Re: Amway
T.o. jouw "nee-tje' kan ik miljoenen "ja-tjes" zetten....
Je moet wel een beetje "duizelig" zijn om dan JOU nog te geloven...!![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Di bedrijf IS te vertrouwen... hoewel bij gelegenheid bepaalde mensen met een mentaliteit zoals hier regelmatig voorkomt, mísbruik van de gelegenheid maken.
Vreemd dat daar nooit over gesproken wordt......
So be it
Je moet wel een beetje "duizelig" zijn om dan JOU nog te geloven...!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Di bedrijf IS te vertrouwen... hoewel bij gelegenheid bepaalde mensen met een mentaliteit zoals hier regelmatig voorkomt, mísbruik van de gelegenheid maken.
Vreemd dat daar nooit over gesproken wordt......
So be it
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Amway
Beste So Beat it,
Doe dit maar, en liefst niet op dit forum, dan zijn we even van je verlostT.o. jouw "nee-tje' kan ik miljoenen "ja-tjes" zetten....
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03
Re: Amway
... beweert Van Andel, Tr. 1805an efficient distribution system
... beweert Van Andel, Tr. 1805an efficient distribution system
... beweert Van Andel, Tr. 1805an efficient distribution system
... beweert Van Andel, Tr. 1805an efficient distribution system
Maar de FTC is niet gek, die zien wel meer advocaten opdraven van wie het verweer tot gehakt verwerkt wordt. Zo ook hier. Ook in 1979 liet de rechter amway al alle hoeken van de rechtbank zien. Het duurt alleen bij sommige niet al te snuggere navolgers bijna 3 decennia tot e.e.a. doordringt, wat van één van deze sukkels een trotse vermelding oplevert van een verweer waar de rechter achter mekaar de vloer mee aangeveegt heeft. De uitspraak van deze rechter in deze zaak? Hier komt-ie:
I
It is ordered, That respondents Amway Corporation and Amway Distributors Association, and their officers, agents, employees, representatives, members, successors and assigns, and respondents Jay VanAndel and Richard M. DeVos, individually, and their agents, employees, and representatives, directly or indirectly through any corporate or other device, in connection with the offering for sale, sale, or distribution of cleaning or personal care products, or any other products or goods in commerce, as 'commerce' is defined in the Federal Trade Commission Act, shall forthwith cease and desist from:
1. Fixing, establishing, or maintaining, or attempting to fix, establish, or maintain, the price at which any distributor sells or offers for sale any product at wholesale or retail.
2. Stating that distributors are required to, or do, charge a particular price in wholesale or retail sales of any product.
3. Entering into any contract, agreement, understanding, or arrangement with any distributor which fixes, establishes, or maintains the price at which that distributor sells or offers for sale any product as wholesale or retail.
4. Taking any action, or counseling any distributor to take any action, designed to detect the price at which any distributor sells or offers for sale any product at wholesale or retail, including but not limited to: requiring distributors, in proving that they made retail sales to ten different persons in a month, to disclose the price at which they made such sales; directing or requesting any distributor to report to his Direct Distributor, to Amway, or to any other person or entity, knowledge he or she has of another distributor selling products at a price different from Amway's suggested wholesale or retail price; or allowing the price information submitted by any distributor seeking a full or partial refund of amounts paid by him or her for state retail sales tax, to be seen by any person other than those responsible for paying out such refunds, or to be used for any purpose other than paying out such refunds.
Provided, however, it shall not be a violation of this order for Amway to receive information about the price a distributor charged in a particular retail sale if such information is received by Amway solely as a result of such [3] sale being one of the following types: (1) a sale wherein the purchaser used a bank credit card in making the purchase; (2) a sale of catalog merchandise wherein the purchaser paid by personal check payable to Amway; or (3) a sale to a commercial account wherein Amway financed the purchase.
5. Taking any action, or counseling any distributor to take any action, designed to deter distributors from selling or offering for sale products at a price different from Amway's suggested wholesale or retail prices, including but not limited to: addressing communications regarding price to any individual distributor, rather than to distributors as a class; delaying, or threatening to delay, the shipment of products to any distributor; withholding, or threatening to withhold, any distributor's Performance Bonus, if such distributor is otherwise entitled to such Bonus; underselling, or threatening to undersell, any distributor in retaliation for such distributor having sold or offered to sell products at a price different from Amway's suggested wholesale or retail prices.
6. Preventing or discouraging, or attempting to prevent or discourage, any distributor from selling or offering for sale products at retail to any person or entity, on the grounds that such person or entity is the customer of another distributor.
7. Requiring a distributor who is terminating his relationship with Amway to sell his remaining products back to Amway or to another distributor; provided, however, it shall not be a violation of this order to give a distributor who is terminating his relationship with Amway the opportunity to sell his remaining products back to Amway or another distributor.
8. Preventing, or attempting to prevent, a fund raising organization from selling or offering for sale products at a price different from Amway's suggested retail price.
9. Preventing, or attempting to prevent, distributors from advertising the prices at which they are selling or offering for sale products, including but not limited to, failing to include a place for distributors to disclose price in any existing or future sales aids, promotional literature, advertising mats, advertising scripts, etc., used by distributors in advertising Amway products. [4]
10. Publishing or distributing, directly or indirectly, any wholesale or retail price list, order form, promotional material, or any other document which lists resale prices for products without stating clearly and conspicuously thereon: 'The prices stated here are suggested prices only. Distributors are not obligated to charge these prices. Each distributor is entitled to determine independently the prices at which products may be sold to other distributors or to consumers.'
II
It is further ordered, That the aforesaid respondents and their officers, agents, employees, representatives, members, successors, and assigns, directly or indirectly, in connection with inducing or seeking to induce the participation of any person in any distribution, sales, or marketing plan, in commerce, as 'commerce' is defined in the Federal Trade Commission Act, do forthwith cease and desist from:
1. Misrepresenting in any manner the past, present, or future profits, earnings, or sales from such participation.
2. Representing, by implication, by use of hypothetical examples, or otherwise, that distributors earn or achieve from such participation any stated amount of profits, earnings, or sales in excess of the average profits, earnings, or sales of all distributors in any recent year respondents may select, unless in conjunction therewith such average profits, earnings, or sales is clearly and conspicuously disclosed, or the percent of all distributors who actually achieved such stated profits, earnings, or sales in such year is clearly and conspicuously disclosed.
III
It is further ordered, That respondent Amway Corporation or its officers, agents, representatives, employees, successors or assigns shall, within thirty (30) days from the effective date of this order, deliver a copy of this order to all persons who are currently Amway distributors.
IV
It is further ordered, That respondents and their successors and assigns notify the Commission at least thirty (30) days prior to any proposed change in the corporate respondents such as dissolution, assignment or sale resulting in the emergence of successor corporations, the creation or dissolution of subsidiaries, or any other change in the corporations or in the Amway Sales and Marketing Plan which may affect compliance obligations arising out of the order. [5]
V
It is further ordered, That the respondents herein shall within sixty (60) days from the effective date of this order, file with the Commission a report in writing setting forth in detail the manner and form in which they have complied with this order.
Re: Amway
Je hele bombarieverhaal komt neer op 2, slechts twee (2) zaken!!!
Prijs fixing. Het bedrijf mag dus NIET de verkoopsprijs bepalen..
(Dat waren dus al vier A-4-tjes........)
Verder moet gelet worden op de presentatie van de mogelijkheden:
DE betreffende klacht is NU in die mate niet meer van toepassing.
Na een lange histoirie kunnen gemiddelde inkomens wel vermeld worden....
Zoals gewoonlijk maak je het weer een storm in een glas water...
So be it!
Prijs fixing. Het bedrijf mag dus NIET de verkoopsprijs bepalen..
(Dat waren dus al vier A-4-tjes........)
Verder moet gelet worden op de presentatie van de mogelijkheden:
DE betreffende klacht is NU in die mate niet meer van toepassing.
Na een lange histoirie kunnen gemiddelde inkomens wel vermeld worden....
Zoals gewoonlijk maak je het weer een storm in een glas water...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
So be it!
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03
Re: Amway
Jij spoort echt niet!
Als de FTC zo'n gunstige mening over amway heeft, waarom slepen ze amway dan voor de rechter? Ben jij wel helemaal van deze planeet?
Als de FTC zo'n gunstige mening over amway heeft, waarom slepen ze amway dan voor de rechter? Ben jij wel helemaal van deze planeet?
Re: Amway
Juist ja..., ik vergis me......
De rechter was zo positief over Amway.....
Dank je wel voor de terechte correctie... en wederom bedankt voor jouw positieve bijdrage!!!!
SBI
(Een mislukte poging van de FTC, dus......! en ik had inderdaad een "blind spot"!)
De rechter was zo positief over Amway.....
Dank je wel voor de terechte correctie... en wederom bedankt voor jouw positieve bijdrage!!!!
SBI
(Een mislukte poging van de FTC, dus......! en ik had inderdaad een "blind spot"!)
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03
Re: Amway
Aan één kant pleit het voor je dat je niet begrijpt hoe een gerechtelijke uitspraak en de weergave van de rechtsgang daarin werkt. Er wordt niet een mening van de rechter weergegeven, maar de gang van zaken gedurende het proces. Het begint met de aanklacht, dan het verweer van amway, en dan de uitspraak.De rechter was zo positief over Amway.....
Kortom, de FTC doet zijn woordje, amway doet zijn woordje, en de rechter veroordeelt amway... eh, ik bedoel de rechter doet uitspraak. Zo werkt het bij ons ook. In het verslag staat iets positiefs over amway, omdat amway in het verweer iets positiefs over zichzelf heeft gezegd. Simpeler is het niet voor je te maken.
En als de rechter zo positief was over amway, waarom komt hij dan met een veroordeling op 12 punten?
Wat je mislukt noemt, een veroordeling op 12 punten. Hoe zou de uitspraak er volgens jou uit hebben moeten zien om het wél gelukt te noemen? Amway heeft gewoon regelrecht voor de bips gekregen, en het was destijds in 1979 ook niet de laatste keer.(Een mislukte poging van de FTC, dus......! en ik had inderdaad een "blind spot"!)
Oja, dat is ook nog een groep die goed aan mlm verdient; advocaten...