LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Nog even gekeken.
Via de opgegeven link kan je in ieder geval het zeer uitgebreide manual ophalen, als je dat niet mocht hebben.
Hierin staan alle technische zaken, evenals de wijze van installatie van drivers (hoofdstuk 5) bij gebruik van CD.

Op de site staan onder Drivers ongetwijfeld meer recente drivers dan op de CD, zodat de waarde van de CD marginaal zal zijn (vriendelijke uitdrukking voor waardeloos)

Als je overgaat tot installatie/update van e.e.a. is het wel uiterst handig dat je weet waar mee bezig te zijn, anders is geindiceerd je te laten bijstaan door iemand die dat wel weet.

Werkt het geheel momenteel wel goed, of is alleen sprake van interesse?

resp0014931

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door resp0014931 »

Geachte Gast,

Bovengenoemd Triton moederbord is door mijn Computerzaak in juni in mijn ''bak'' geplaatst ter vervanging van een kapot Shuttle MOBO onder garantie. Ik kwam, nadat hij ge-installeerd was er achter dat dit MOBO maar 2 USB poorten had, in plaats van de 6 stuks die ik op het andere MOBO had. Ik nam hier geen genoegen mee en de Computerzaak zegt: niet zeuren, deze is veel beter dan de vorige, waar ik het oneens mee ben. Ik ben daarom aan het zoeken gegaan of het inderdaad zo is, maar ik kwam er achter dat het MOBO niet eens meer geleverd werd en ben nu bang dat ik een 2de hands MOBO geplaatst heb gekregen. (datum in boekje Januari 2002) Geleverd boekje met de gegevens leek niet meer nieuw te zijn, en is ook voor een leek niet te begrijpen. Op mijn PC bak aan de voorkant zitten 2 USB poorten maar die zijn/kunnen niet worden aangesloten vanwege dit MOBO anders was het niet een probleem geweest dan had ik toch nog 4 usb's gehad.
Ik ben a-technisch, dus al die termen en nummers zeggen mij totaal niets, vandaar mijn vragen aan iemand die er meer verstand van heeft en kan beoordelen of ik inderdaad een ''slechter MOBO'' heb gekregen.
Hartelijk dank,
Hilly

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Paar korte opmerkingen wegens beperkte tijd.

Kijk eens op pagina 27 bij item 17 in de handleiding. Aldaar wordt de optie beschreven hoe met optionele kabel(s) extra front-aansluitingen voor USB mogelijk te maken.

Op de site van Gigabyte kom je het bord in ieder geval al vanaf oktober 2002 tegen. Inmiddels volledig uit de tijd.

Vergelijking met Shuttle voor mij onmogelijk daar geen enkel typenummer is genoemd. Alleen het aantal USB-poorten is geen criterium; mede gezien hierboven gestelde.

Als het boekje er niet nieuw uitziet = het ook niet nieuw. Mede op basis van eerder gestelde, ga er maar gerust vanuit dat je nu een of ander 2-hands (gerepareerd ) MB hebt.

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Bovengenoemd Triton moederbord is door mijn Computerzaak in juni in mijn ''bak'' geplaatst ter vervanging van een kapot Shuttle MOBO onder garantie. Ik kwam, nadat hij ge-installeerd was er achter dat dit MOBO maar 2 USB poorten had, in plaats van de 6 stuks die ik op het andere MOBO had. Ik nam hier geen genoegen mee en de Computerzaak zegt: niet zeuren, deze is veel beter dan de vorige, waar ik het oneens mee ben. Ik ben daarom aan het zoeken gegaan of het inderdaad zo is, maar ik kwam er achter dat het MOBO niet eens meer geleverd werd en ben nu bang dat ik een 2de hands MOBO geplaatst heb gekregen.
hier hoef je geen genoegen mee te nemen.
als je eerst een kast had met 6 usbpoorten en nu maar 2, dan kun je, indien je geen maatregelen wilt nemen tegen de fabrikant, een pci-kaart plaatsen die 2 extra usbpoorten heeft, door plaatsing van de pci-kaart met 2 extra usb, heb je dan weer 4 usbpoorten.
ik wil jou het volgende adviseren, ga naar http://www.pchulplijn.nl
registreer je daar, bij de pchulplijn zitten zeer deskundige mensen die jou beslist kunnen helpen.
ook kunnen die mensen jou adviseren wat je doen moet om je recht te halen.
want ik krijg sterk de indruk dat jij behoorlijk belazerd geworden bent.

respoo14931

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door respoo14931 »

Beste Gast,
Hartelijk dank voor de genomen moeite om een en ander voor mij uit te zoeken.
Ik heb nu van U voldoende informatie gehad waar ik mee verder kan.

Nogmaals hartelijk dank hiervoor.

Groeten
Hilly


Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Ook door mij graag gedaan (Ik ben degene die verschillende keren voor je op Gigabyte-site heeft gekeken.)

Succes met vervolg.

filiaal[1071]
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 aug 2004 19:18

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door filiaal[1071] »

zo zie je maar dat zelfs die vriendelijke pc boer om de hoek je een oor aannaait!

Lampje

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Lampje »

zo zie je maar dat zelfs die vriendelijke pc boer om de hoek je een oor aannaait!

Wie naait je tegenwoordig geen oor aan?
Eerlijke detaillisten bestaan niet meer, indien ze er nog wel zijn, dan zijn ze met een lampje te zoeken.
Dit is de huidige Nederlandsche Economie waar je opgelicht wordt!
Zo is het en zo zal het ook wel zo blijven.

filiaal[1071]
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 aug 2004 19:18

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door filiaal[1071] »

Dat weet ik, maar de mensen hier zijn er heilig van overtuigt dat het bij een pc boer om de hoek zoveel beter is dan bij een groot bedrijf, deze kwestie bewijst het tegendeel...

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Het is niet een bewijs van het tegendeel, maar er wordt zo aangetoond dat beide de kluit belazeren.


Vodafone nummerinformatie

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Vodafone nummerinformatie »

Ik wil even zeggen dat ik (een part-time windows tuner) zeer goede ervaringen heb bij Pc Geleen op de rijksweg in Geleen!!!! :D

Prima service!!


rees94
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2004 08:06

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door rees94 »

Ik denk dat jij ontzettend geluk heb gehad Henk , want ze zijn nu nergens meer te bereiken ,maar zijn er wel met de poen van de klanten vandoor!! kijk hun website maar , vanaf 28 september niets meer bijgewerkt !!

harm1952

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door harm1952 »

ik heb goede ervaringen met m computers ut leiden,
een eenmansbedrijf,levert nieuwe systemen tegen goede prijs,goede service,komt aan huis,persoonlijk,je mag altijd bellen bij problemen,nee echt mijn complimenten hoor!!
dus mensen uit omgeving leiden..ik raad dit bedrijf echt aan,
hier is de website:www.m-computerservice.nl

hoi_jolanda
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2005 08:56

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door hoi_jolanda »

www.pcdokter.nl

Ook voor computerreparaties.

Weinig winkels, zien er niet uit, maar zijn correct en geweldig in service. Ze helpen je bij het samenstellen van je computer, wat jij nodig hebt als "actieve gameplayer", "programmeur met zware applicaties draaiend" of als "beetje internetten en Word gebruiker" klant.

Je kunt ook elke computerkast en muis kiezen, ze hebben ook meerdere modellen en kleuren bijvoorbeeld.

Ik weet zeker dat je verkocht bent als je er langs gaat. Wij hebben in de loop van de laatste 6 jaar 2 computers daar gekocht, en nog eentje voor mijn tante.

Ik heb deze ervaring in de vestigingen van Haarlem en Amsterdam.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Mirreke »

Volgens mij probeert Hoi Jolanda om de corrupte eigenaar van pcdoctor een handje te helpen in zijn zwendel...

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door jurrien »

Leg eens uit ! Ik ben benieuwd waarom je dit zegt. Ik kan hem helemaal niet maar nadat ik op de website keek wilde ik gaan kijken voor wat onderdelen. Maar als jij een slechte ervaring hebt ,deel die dan met ons.
Jurrien


Gesloten