LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff / T-mobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

snepke mag ik nog even ter aanvulling de datum van de uitspraak,en de plaats waar het vonnis is uitgesproken ( vestiging rechtbank )

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Vonnis d.d. 13januari 2010
  • Rechtbank Breda, locatie Breda
      @jvn als je nu in het gebruikerspaneel je pb activeert kan je priveberichten ontvangen en versturen kan je door op PB te klikken van degene die je een berichtje wil sturen

    Pavlova
    Berichten: 512
    Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door Pavlova »

    snepke schreef:
    De Tegenpartij schreef:Snepke, toch gefeliciteerd.

    Onderaan je vonnis staat een stempel. Wat staat daar ? (moet zijn; ...voor grosse conform....)
    Als dat er staat kan je direct een deurwaarder benaderen, wat wel belangrijk is; wie is in de kosten veroordeeld ? Lindorff of Canal Digitaal ?
    • Er staat VOOR EERSTE GROSSE en eiseres is veroordeelt tot betalen en dat is cd
    • Moet ik ze nu eerst aanschrijven en een betaaltermijn stellen
    Dat zou ik wel doen, het beste via de gemachtigde van Lindorff dus in dit geval MG de Jong. Verwijs naar het vonnis en geef aan binnen welke termijn je betaling wil (stel wel een redelijke termijn vast zodat dit ook redelijkerwijs kan worden nagekomen voordat je tot actie overgaat)
    Vergeet niet je banknummer op te geven :)

    @jvn: ik weet niet of dit vonnis gepubliceerd zal worden.

    "•Niet alle rechterlijke uitspraken worden gepubliceerd. Het is dus mogelijk dat die ene uitspraak waarnaar u zoekt, simpelweg niet in de databank is opgenomen en daarom niet wordt gevonden. U kunt in dat geval, als u beschikt over het zaaknummer, een verzoek om publicatie sturen aan het gerecht dat de uitspraak gedaan heeft. Daarvoor kunt u gebruik maken van het formulier dat u aantreft onder de knop 'reageren' op de deelsite van het betreffende gerecht." (bron www.rechtspraak.nl)

    Guardian72
    Berichten: 6858
    Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
    Contacteer:

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door Guardian72 »

    Ik weet niet of ik je moet feliciteren of zo..

    Tuurlijk, je hebt gelijk gekregen, en er moet betaald worden.
    Maar schijnbaar mag drammen, onjuistheden verkondigen en mensen 2 jaar tergen dus straffeloos.

    Gemiste kans van de rechter.

    Maar, in elk geval is dit min of meer het einde.
    Tenzij de schadevergoeding niet betaald word.. dan IJ maar inschakelen?

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door snepke »

    Guardian72 schreef: Maar schijnbaar mag drammen, onjuistheden verkondigen en mensen 2 jaar tergen dus straffeloos.
    • Het lijkt er wel op,gewone mensen zijn vogelvrij,dat maakt niet uit al schrijf je die onterecht aan,het zijn toch maar mensen,als het nu criminelen waren proberen we het 1 keer,betalen ze niet ,boeken we de vordering af.En nu maar hopen dat ze de vordering niet doorverkopen aan IJ daar zie ik ze ook nog voor aan,nu dan nog de verklaring die Mevr Bosch me belooft heeft.
    Laatst gewijzigd door snepke op 20 jan 2010 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door snepke »

    Pavlova schreef:
    snepke schreef:
    De Tegenpartij schreef:Snepke, toch gefeliciteerd.

    Onderaan je vonnis staat een stempel. Wat staat daar ? (moet zijn; ...voor grosse conform....)
    Als dat er staat kan je direct een deurwaarder benaderen, wat wel belangrijk is; wie is in de kosten veroordeeld ? Lindorff of Canal Digitaal ?
    • Er staat VOOR EERSTE GROSSE en eiseres is veroordeelt tot betalen en dat is cd
    • Moet ik ze nu eerst aanschrijven en een betaaltermijn stellen
    Dat zou ik wel doen, het beste via de gemachtigde van Lindorff dus in dit geval MG de Jong. Verwijs naar het vonnis en geef aan binnen welke termijn je betaling wil (stel wel een redelijke termijn vast zodat dit ook redelijkerwijs kan worden nagekomen voordat je tot actie overgaat)
    Vergeet niet je banknummer op te geven :)
    • Op het vonnis staat gemachtigde Rosmalen Gerechtsdeurwaarders,die hebben mijn dagvaarding ook gebracht.,moet het niet daar naartoe dan?
      Pavlova schreef: Vergeet niet je banknummer op te geven :)
    • Ze hebben me zeker 20 brieven gestuurd waar een acceptgiro bijzat.Daar stond mijn rekeningnummer op dus dat weten ze

    Pavlova
    Berichten: 512
    Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door Pavlova »

    Snepke schreef:
    • Ze hebben me zeker 20 brieven gestuurd waar een acceptgiro bijzat.Daar stond mijn rekeningnummer op dus dat weten ze
    Vaak staat er op de dagvaarding waar betalingen en/of correspondentie heen moeten en met vermelding van welk kenmerk enz.

    Je banknummer zullen ze vast hebben, maar voor een vlotte afhandeling is het toch raadzaam deze te vermelden. Sorry, weet ik uit ervaring.

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door snepke »

    Dus moet het naar Rosmalen gerechtsdeurwaarders en moet ik het dossiernr eropzetten?Moet ik ook een kopie van het vonnis meesturen.Hoe moet ik zo'n brief opstellen.

    jvn
    Berichten: 221
    Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door jvn »

    Pavlova schreef:
    snepke schreef:
    De Tegenpartij schreef:Snepke, toch gefeliciteerd.

    Onderaan je vonnis staat een stempel. Wat staat daar ? (moet zijn; ...voor grosse conform....)
    Als dat er staat kan je direct een deurwaarder benaderen, wat wel belangrijk is; wie is in de kosten veroordeeld ? Lindorff of Canal Digitaal ?
    • Er staat VOOR EERSTE GROSSE en eiseres is veroordeelt tot betalen en dat is cd
    • Moet ik ze nu eerst aanschrijven en een betaaltermijn stellen
    Dat zou ik wel doen, het beste via de gemachtigde van Lindorff dus in dit geval MG de Jong. Verwijs naar het vonnis en geef aan binnen welke termijn je betaling wil (stel wel een redelijke termijn vast zodat dit ook redelijkerwijs kan worden nagekomen voordat je tot actie overgaat)
    Vergeet niet je banknummer op te geven :)

    @jvn: ik weet niet of dit vonnis gepubliceerd zal worden.

    "•Niet alle rechterlijke uitspraken worden gepubliceerd. Het is dus mogelijk dat die ene uitspraak waarnaar u zoekt, simpelweg niet in de databank is opgenomen en daarom niet wordt gevonden. U kunt in dat geval, als u beschikt over het zaaknummer, een verzoek om publicatie sturen aan het gerecht dat de uitspraak gedaan heeft. Daarvoor kunt u gebruik maken van het formulier dat u aantreft onder de knop 'reageren' op de deelsite van het betreffende gerecht." (bron http://www.rechtspraak.nl)
    reactie jvn:aan Palova,dat klopt ja het komt wel vaker voor dat vooral kleine zaken niet op hun site staan,maar toch bedankt voor je reactie!

    jvn
    Berichten: 221
    Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door jvn »

    snepke schreef:Dus moet het naar Rosmalen gerechtsdeurwaarders en moet ik het dossiernr eropzetten?Moet ik ook een kopie van het vonnis meesturen.Hoe moet ik zo'n brief opstellen.
    reactie jvn: snepke ik zou dit even voorleggen aan Mark, daar is hij goed in thuis,
    misschien kun je de stukken naar hem doorfaxen of scannen.
    Als hij dat voor jou wil doen dan zou ik daar zeker gebruik van maken.
    Dan weet je zeker dat het op de juiste manier gebeurd.
    Vraag aan Mark of hij eventeel beslag kan leggen mochten ze alsnog vervelend gaan doen wat de uitbetaling betreft,je hebt nu in ieder geval een vonnis!
    En dat is belangrijk.
    Wat het uiteindelijke bedrag betreft ,ik weet niet goed of ik je daar nu voor moet feliciteren :x
    2 jaar procederen en dat voor die paar rooie rot centen!
    Ik heb de publicatie van het vonnis gelezen dat jij op het forum had geplaatst,
    een ding viel mij direct op,en dat is het slimme geraffineerde trucje van het ONVERPLICHT aanbieden van die 75 euro.Dat herken ik uit mijn eigen letselschade zaak en andere zaken.Ik kreeg destijds ook dat aanbod,met een schijnheilige glimlach aangeboden! Op die manier proberen ze om onder een eventuele hogere claim uit te komen.Dan zijn ze de rechterlijke uitspraak voor,begrijp je?
    Het is een oude juridische truc die verzekeraars ook vaak toepassen.
    Omdat ze natuurlijk doorhadden dat jij geen rechtshulp kreeg hebben ze daar handig gebruik van gemaakt,en je weer te grazen genomen.
    Maar in ieder geval heb je wel eer herstel,en een bewijs dat je geen wanbetaler bent.
    Wacht even de reactie af van Mark,morgen ga ik verder zoeken of ik jouw arrest kan vinden,daarna mailen we wel verder.Ik denk dat je nu wel toe bent aan een beetje rust! Met een hartelijke groet, jvn

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door snepke »

    Bedankt jvn.Inderdaad het is niet veel,dus ze kunnen ongestoord hun gang gaan.Als mijn rechtsbijstand me had geholpen had het anders gelopen denk ik,dan had het niet zolang geduurd ook ,denk ik.
    • Ze hebben gewoon gedacht ze heeft geen hulp,dus blijven dreigen dan betaald ze op den duur toch wel,want op den duur is ze het zat
    • Ze kunnen ongestraft hun gang gaan
    • Het is nu gelukkig afgelopen,ze hebben me niet klein gekregen,ik heb schijnbaar toch een langere adem dan zij.
        En van Mark heb ik nog niets gehoord.Ik ben wel lid van jurofoon ,heb daar naar toe gemaild of ze me kunnen helpen met een brief opstellen(ben ik nu ongeveer een half jaar lid van)En jvn als je op het pb icoontje klikt kun je iemand een prive bericht sturen
      Laatst gewijzigd door snepke op 19 jan 2010 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

      Pavlova
      Berichten: 512
      Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door Pavlova »

      snepke schreef:Dus moet het naar Rosmalen gerechtsdeurwaarders en moet ik het dossiernr eropzetten?Moet ik ook een kopie van het vonnis meesturen.Hoe moet ik zo'n brief opstellen.
      Tenzij Rosmalen naar MG de Jong verwijst in de dagvaarding (bel anders Rosmalen even voordat je de brief verzendt)

      Ik zou het dossiernummer zeker even vermelden (ik krijg nl regelmatig poststukken te verwerken waarop geen enkel gegeven, soms nog niet eens een naam, staat vermeld waaruit ik zou kunnen opmaken om wat voor een dossier het gaat, en een week later krijgt mijn collega aan de telefoon een woest persoon aan de telefoon die klaagt dat we niet op post reageren, maar dat even terzijde)

      Een kopie vonnis is zeker handig. Verder kun je volstaan met bijvoorbeeld:

      Geachte heer, mevrouw,

      In de bijlage doe ik u een kopie van het recentelijk gewezen vonnis toekomen, naar de inhoud waarvan ik u kortheidshalve verwijs.

      Blijkens dit vonnis is uw cliënt veroordeeld om een bedrag van € 75,00 aan mij te betalen.

      Graag zie ik dit bedrag van € 75,00 binnen ... dagen van u tegemoet op mijn bankrekening ........ onder vermelding van .... (bijvoorbeeld proceskosten oid).

      Indien laatstgenoemd bedrag niet binnen de door mij gestelde termijn in mijn bezit is, zal ik een gerechtdeurwaarder opdracht geven over te gaan tot het betekenen van het vonnis en het nemen van verdere executiemaatregelen. De kosten hiervan komen geheel voor uw rekening.

      Ik ga ervan uit dat u het niet zo ver laat komen en zie uw betaling tegemoet.

      Hoogachtend,

      De Tegenpartij
      Berichten: 389
      Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

      Snepke,

      CD is veroordeeld dus zal je je tot hen moeten wenden, niet naar Lindorff. Je kan ze aanschrijven om het bedrag te voldoen, gewoon per normale post. Zet er wel een duidelijke termijn in. Na deze termijn kan je het vonnis aanbieden aan een deurwaarderskantoor in de omgeving van de vestigingsplaats van CD (Kan officieël bij elke deurwaarder, maar de meeste gebruiken een kantoor in de omgeving van de schuldenaar)
      Deze kan het vonnis dan "betekenen". De kosten voor deze betekening komen voor rekening van CD maar kan door de deurwaarder eerst bij jouw in rekening worden gebracht (kosten bedragen 82,75)
      Mochten ze dan nog niet betalen kan de deurwaarder, beslag leggen op goederen, rekeningen etc.

      De Tegenpartij
      Berichten: 389
      Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

      Pavlova was me voor :wink: , maar ik zou toch de korte weg kiezen en direct naar CD gaan. Deze is de veroordeelde in de zaak, en deze krijgen ook de deurwaarder als het vonnis betekend moet worden.

      Pavlova
      Berichten: 512
      Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door Pavlova »

      De Tegenpartij schreef:Snepke,

      CD is veroordeeld dus zal je je tot hen moeten wenden, niet naar Lindorff. Je kan ze aanschrijven om het bedrag te voldoen, gewoon per normale post. Zet er wel een duidelijke termijn in. Na deze termijn kan je het vonnis aanbieden aan een deurwaarderskantoor in de omgeving van de vestigingsplaats van CD (Kan officieël bij elke deurwaarder, maar de meeste gebruiken een kantoor in de omgeving van de schuldenaar)
      Deze kan het vonnis dan "betekenen". De kosten voor deze betekening komen voor rekening van CD maar kan door de deurwaarder eerst bij jouw in rekening worden gebracht (kosten bedragen 82,75)
      Mochten ze dan nog niet betalen kan de deurwaarder, beslag leggen op goederen, rekeningen etc.
      @Tegenpartij: CD is veroordeeld, klopt. Maar de zaakgemachtigde (deurwaarder bv) handelt doorgaans ook indien een vonnis is afgewezen of de zaak geroyeerd is met onkostenvergoeding dit ook af voor de opdrachtgever. En uit ervaring weet ik dat eea dan ook sneller gaat.

      snepke
      Berichten: 3581
      Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
      Locatie: thuis

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door snepke »

      @Pavlova je bent een engel
      • @Tegenpartij ik heb je 8 januari een mailtje doorgestuurd,daar staat in dat Lindorff namens cd de schadevergoeding betaald,dus ik neem aan dat ik bij Lindorff moet zijn,toch
      • Maar als ik toch bij cd moet zijn kan ik dan dezelfde brief gebruiken

      De Tegenpartij
      Berichten: 389
      Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

      Ok, misschien dat Lindorff idd direct betaald. In de zaak welke ik had Lindorff/Greenchoice hebben we het geld bij Greenchoice gehaald, ondanks het feit dat deze naar Lindorff verwezen. Ik hou van korte lijnen :wink:
      Juridisch gezien is het CD waar je mee te maken hebt, niet Lindorff.

      De brief van Pavlova is prima bruikbaar voor CD 8)

      Pavlova
      Berichten: 512
      Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door Pavlova »

      snepke schreef:@Pavlova je bent een engel
      • @Tegenpartij ik heb je 8 januari een mailtje doorgestuurd,daar staat in dat Lindorff namens cd de schadevergoeding betaald,dus ik neem aan dat ik bij Lindorff moet zijn,toch
      • Maar als ik toch bij cd moet zijn kan ik dan dezelfde brief gebruiken
      Ja je kunt dezelfde brief gebruiken uiteraard. Je kunt bijvoorbeeld er dan ook nog voor kiezen een kopie naar bijv. de deurwaarder te sturen en onderaan de brief dit te vermelden aan wie kopieen verzonden zijn. Als men verstandig is betaalt men gewoon zo snel mogelijk.

      Deurwaarder Mark
      Berichten: 563
      Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

      Ha Snepke,

      Ik ben blij dat deze zaak nu bijna tot een einde komt. Ik kan me voorstellen dat je het bedrag wellicht teleurstellend vind, maar bedenk dan maar waar het in eerste instantie om ging: gelijk krijgen!!! En dat heb je gehad, geniet daar maar van! Dat is uiteindelijk onbetaalbaar!

      De brief zoals Pavlova 'm heeft geciteerd is prima, heb daar niets aan toe te voegen hoor. Ik zou de brief sturen naar de deurwaarder die de zaak behandelde, dat is inderdaad de beste en snelste oplossing.

      Mocht er niet betaald worden, en je wilt verdere actie, geef je maar een gil!

      snepke
      Berichten: 3581
      Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
      Locatie: thuis

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door snepke »

      Tegenpartij en Pavlova bedankt voor jullie advies,ik ga er gelijk werk van maken.
      • Het is niet veel,maar betalen zullen ze.
      • Ik schrijf die brief maar naar alletwee weet ik zeker dat ze hem lezen.Bedankt :D

      Gesloten