LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
EagleOne2002

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Vertel mij wat,
Na 23 jaar op een bedrijf gewerkt te hebben komt er opeens eentje die je niet tegen mag spreken, deed je dat toch lag je op straat, zoals ik dus.
De zaak wel aangekaart destijds en ze moesten betalen, deze centen zijn verdwenen in de hypotheek.
Maar arbeidsverhouding naar de knoppe, en ben nu bij een baas die wel normaal met mensen omgaat.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je dochter werk heeft, de 18 gepasseerd is en in één keer meteen zo'n hoop geld nodig heeft.

Het is een gokje, is ze bij je ex de deur uit en heeft ze het soms nodig om een kamer/woning in te richten?

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

EagleOne2002 schreef:Ja ik heb best een goede, en we gaan ook eerlijk met elkaar om, mijn petje af voor zo'n chef.
:wink:

Dus het was best positief en dat zeiden we toch ook al gisterenavond?
Het hoeft toch niet Altijd negatief te zijn, al lijkt het soms wel zo.
Klein lichtpuntje toch? :D

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Gelukkig nu weer even een positief berichtje. Wees maar blij met zo'n baas, want zo zijn ze echt niet allemaal!

Neem lekker je rust, doe wat je moet doen, en voor advies of vragen weet je ons wel te vinden hé!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Fijn om een positief bericht te krijgen EagleOne.

Als je dochter daadwerkelijk werkt heeft ze geen rechten op
alimentatie. :wink:

Fijn dat je een voorschot hebt kunnen krijgen en je advokaat
daarvoor hebt kunnen betalen, dan kan die gelijk aan de slag ermee
allemaal.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Eagle,

mischien ten overvloedde - maar inderdaad.
Een zeer fijne werkgever - die ook beseft dat een tevreden / gelukkige werknemer, een productieve werknemer is.

Net dat beetje meer waarom je wilt blijven werken.

Succes met de volgende stappen.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Dat is in ieder geval fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je werkgever, en hij je ook graag wilt houden.
Dat is wel lekker zo'n positief bericht in deze tijd. :wink:

elmo43

Ik zie het om me heen gebeuren, dat vaders na de scheiding, geen contact meer (mogen/willen) hebben met hun kinderen.
En dat gebeurd meer dan je denkt in het nadeel van de vader, door of verhaaltjes van de ex of door de kinderen zelf.

Ik heb het meegemaakt met mijn vader, ongetwijfeld heeft mijn vader fouten gemaakt, maar daar ben je ouder voor.
Evengoed maak je als kind zijnde ook fouten naar je ouders, en dat is allemaal helemaal niet erg.
Maar als je vader komt te overlijden en hij wil het e.e.a. toch nog proberen recht te zetten voor hij definitief zijn ogen sluit, en je dan als vader zijnde krijgt te horen, ja jammer voor je wil geen contact meer en fijn dat je dood gaat. Dat is een hard gelach en heel hard gezegd door je eigen kinderen.
Maar als jij niet door 1 deur wilt met je vader, dan moet en kan je niets anders dan dat te respecteren. Ik kon ook niet altijd door 1 deur met mijn vader, maar respecteerde hem wel.
Maar dat geld andersom idem dito voor de kinderen, en respecteur de keuze van je ouders dan ook.

En dat is wat ik bedoel dat het niet altijd aan de ouders ligt hoe kinderen reageren, kinderen zijn soms harder in hun oordeel dan de ouder. Maar wel lopen klagen als ze 18 zijn ik wil nu geld zien. En of ze daar dan recht op hebben of niet, je gaat met respect met je ouders om, zij zijn idd diegen die je op de wereld hebben gezet.

jeanne-veghel

elmo43 schreef:
Ik zie het om me heen gebeuren, dat vaders na de scheiding, geen contact meer (mogen/willen) hebben met hun kinderen.
En dat gebeurd meer dan je denkt in het nadeel van de vader, door of verhaaltjes van de ex of door de kinderen zelf.

Ik heb het meegemaakt met mijn vader, ongetwijfeld heeft mijn vader fouten gemaakt, maar daar ben je ouder voor.
Evengoed maak je als kind zijnde ook fouten naar je ouders, en dat is allemaal helemaal niet erg.
Maar als je vader komt te overlijden en hij wil het e.e.a. toch nog proberen recht te zetten voor hij definitief zijn ogen sluit, en je dan als vader zijnde krijgt te horen, ja jammer voor je wil geen contact meer en fijn dat je dood gaat. Dat is een hard gelach en heel hard gezegd door je eigen kinderen.
Maar als jij niet door 1 deur wilt met je vader, dan moet en kan je niets anders dan dat te respecteren. Ik kon ook niet altijd door 1 deur met mijn vader, maar respecteerde hem wel.
Maar dat geld andersom idem dito voor de kinderen, en respecteur de keuze van je ouders dan ook.

En dat is wat ik bedoel dat het niet altijd aan de ouders ligt hoe kinderen reageren, kinderen zijn soms harder in hun oordeel dan de ouder. Maar wel lopen klagen als ze 18 zijn ik wil nu geld zien. En of ze daar dan recht op hebben of niet, je gaat met respect met je ouders om, zij zijn idd diegen die je op de wereld hebben gezet.

Sluit me aan bij bovenstaande. :)

EagleOne2002

witte angora schreef:Als je dochter werk heeft, de 18 gepasseerd is en in één keer meteen zo'n hoop geld nodig heeft.

Het is een gokje, is ze bij je ex de deur uit en heeft ze het soms nodig om een kamer/woning in te richten?
Nee ze is daar al een poosje de deur uit, en zit bij de vriend van haar in ouderlijk huis zover ik weet.
Denk eerder dat koste wat kost ons gezin eraan moet geloven, omdat ze zelf geen deel daarvan uitmaakt, terwijl wij die optie wel aangeboden hebben, en nog.
Alleen heb ik daar nu geen zin meer in, of ben ik nu te hard?
En Mark bedankt voor de hulp aanbod.

elmo43

Mijn eerlijke mening of jij te hard ben naar je dochter toe, NEE absoluut niet.
Je hebt altijd aangegeven dat je ervoor haar bent als ze je nodig heeft, alleen heeft zij dit nooit gedaan tot nu dan. :wink:

jeanne-veghel

elmo43 schreef:Mijn eerlijke mening of jij te hard ben naar je dochter toe, NEE absoluut niet.
Je hebt altijd aangegeven dat je ervoor haar bent als ze je nodig heeft, alleen heeft zij dit nooit gedaan tot nu dan. :wink:

Het zal ook een keer ophouden en het mes snijdt altijd aan 2 kanten.
Soms is het nodig afstand te nemen, ook al doet het pijn.
Je hebt ook de zorg voor een nieuw gezin en blijkbaar wil de dochter
daar dan niet bij horen op een of andere manier.
Mijn dochter komt wel bij haar vader en zijn nieuwe gezin en dat
werkt uitstekend. Het kan dus wel. :D
Kies in deze voor jezelf en huidig gezin, want anders ga je het niet redden. :(

elmo43

Het zal ook een keer ophouden en het mes snijdt altijd aan 2 kanten.
Soms is het nodig afstand te nemen, ook al doet het pijn.
Je hebt ook de zorg voor een nieuw gezin en blijkbaar wil de dochter
daar dan niet bij horen op een of andere manier.
Mijn dochter komt wel bij haar vader en zijn nieuwe gezin en dat
werkt uitstekend. Het kan dus wel.
Kies in deze voor jezelf en huidig gezin, want anders ga je het niet redden.
precies Jeanne zo kan het idd ook. :wink:

EagleOne2002

Dit ga je niet geloven.

Het schijnt dat ze op korte termijn samen wil gaan wonen volgens een vriend, en dat ze al werk heeft, maar elke cent welkom is om dit te bespoedigen.

Ik wil dit eerst bevestigd zien, maar kan mijn oren niet geloven.

Ik kom hier snel op terug.

Eagle

jeanne-veghel

EagleOne2002 schreef:Dit ga je niet geloven.

Het schijnt dat ze op korte termijn samen wil gaan wonen volgens een vriend, en dat ze al werk heeft, maar elke cent welkom is om dit te bespoedigen.

Ik wil dit eerst bevestigd zien, maar kan mijn oren niet geloven.

Ik kom hier snel op terug.

Eagle

Al is de ....... nog zo snel lieve dochter, de waarheid achterhaald hem wel :mrgreen:

Het kaarsje schijnt te helpen :)

EagleOne2002

hoop alleen dat deze info ook gebruikt word bij het LBIO pfffffff
Maar thx :wink:

jeanne-veghel

EagleOne2002 schreef:hoop alleen dat deze info ook gebruikt word bij het LBIO pfffffff
Maar thx :wink:

Positief blijven denken en je voorstellen dat alles alvast wordt opgelost
in je voordeel. :idea:

De cosmos zal de rest voor je doen. :D

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

@Eagle

een fantastische werkgever heb je. Hij ziet in dat je na het beslag bijna voor joker werkt, gaat daarvoor met je in overleg en zegt daarbij dat hij je niet kwijt wil. Zulke werkgevers zijn zeldzaam en moet je koesteren. Daarnaast betaalde hij de nota van de advocaat zodat je de juridische hulp krijgt die je zo hard nodig hebt.

En dan nog dat dochter'lief' werkt, hierdoor vermindert of vervalt haar recht op alimentatie. En dan toch de gehele alimentatie vorderen om sneller te kunnen gaan samenwonen.... :evil:

Ik hoop voor je dat het kort geding positief uitpakt.
Sterkte.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

@Eagle: gelukkig heb je het type werkgever zo te horen waar ik al om duimde voor je. Fijn, even lucht.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:Als je dochter werk heeft, de 18 gepasseerd is en in één keer meteen zo'n hoop geld nodig heeft.

Ik zat toch wel redelijk warm, blijkbaar...

Gesloten