LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr. Frank

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door bavarian »

We krijgen melkgeld nu.

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

bavarian schreef:We krijgen melkgeld nu.
Oooh dat is vast op advies van dr. Frank. Want die werkt ook met eiwitten enzo. Nu snap ik het, ik was al bang dat we off-topic gingen, maar dat is dus niet zo.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

lol

Chain-saw
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 20:50

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Chain-saw »

Ik volg sinds ongeveer 8 wkn een koolhydraat arm dieet, dit komt overeen met het Dr. Frank dieet. Ik volg zijn boek niet, maar heb zelf op het internet gezocht naar koolhydraat arm voedsel. Zo eet ik 's ochtends en 's avonds 2 koolhydraat arme boterhammen met kaas, 's middags eet ik warm (alleen groenten en vlees) als tussendoortje eet ik een Atkins reep, en 'savonds als ik trek krijg neem ik een paar blokjes kaas of een stuk worst. Ik drink koffie met zoetjes en cola light en/of water. In 8 weken ben ik 10 kilo kwijt (incl het zondigen tijdens de paasdagen) en het is goed vol te houden, ik heb geen honger gevoel. Dus strikt het boek volgen is geen must.

laagwater
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 21:03

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door laagwater »

we kennen ze allemaal wel: "Van lucht wordt je niet dik"; "elk pondje gaat door het mondje" etc. (dit gaat natuurlijk buiten de mensen om die wegens medische reden overgewicht dan wel ietsje te zwaar zijn)
Het is toch heerlijk als je met een hulpmiddel af kan vallen dr. Frank, Sonja Bakker, montignjeuken enz. Maar je moet er wel over na blijven denken. 3 weken alleen maar eieren is niet goed natuurlijk. De website laat er geen onduidelijkheid over dat veel groenten erg belangrijk is voor de aanvulling van vezels en vitaminen. er wordt zelfs aangegeven wat de mogelijkheden van vitamine pillen zijn.
dit dieet (evenals andere crash dieten) moet je natuurlijk niet een jaar volhouden. het helpt je alleen wel na te laten denken over je eetgewoontes en wat je na de 10 weken vol moet houden.
Ik ben samen met mijn vrouw lekker bezig, de eerste weken gingen als een trein en inmiddels lekker weer een aardappletje en een broodje en we vallen nog steeds (zei het langzamer) af.
Wij hebben zelfs de zakjes van "Be In Shape" gekocht. een vergelijkbaar dieet maar dan met eiwitrijke poeders. heerlijke poeders met yoghurt en je hongergevoel verdween echt. (ik kon nooit een bakker of slager voorbij lopen zonder "honger" te krijgen en dat lukt me nu prima).
die zakjes kostte een vermogen en juist dat was een prima motivatie om strenger te lijnen dan bij andere dieeten. het is toch zonde als ej veel geld uitgeeft aan zakjes (en te krappen kleren) en het dan niet geholpen heeft.

dank dr. Frank (met een stukje gezond verstand, zuurkool met knolselderij kan nog zo gezond zijn, maar dat vreet je toch écht niet)

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

En de nieuw-en-slechts-een-post-schrijvende positivo's gaan gewoon door met hun hoera-geroep ondanks wat er allemaal in Tros-Radar is gezegd.

*LOL*

amoril
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:12

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door amoril »

tsja, veel geschrijf over voor en tegen en flink gooien met linkjes. De foodlog site waar JtC eerder in dit forum naar verwees is een zeer interessante site, ik vraag me alleen af of JtC ook de moeite heeft genomen om meer dan alleen de eerste posting te lezen. Op dezelfde site is veel meer te vinden over voedingswijzen die lijken op het Dr. Frank dieet.
Een voorbeeld is het zogenaamde paleo dieet, dat in de US is ontwikkeld door... artsen, jawel. In het kort komt deze voedingswijze er op neer dat wij zouden moeten eten als onze verre voorouders, namelijk een dieet dat bestaat uit mager vlees, bij voorkeur wild, vis, eieren,noten, fruit, en groentes. Geen granen, geen bonen, geen melkproducten.
In "The Paleo diet" van professor Loren Cordain of een ander boek over het paleo dieet wordt archeologisch bewijs opgevoerd waaruit zou blijken dat de mens na het overschakelen van jager/verzamelaar naar landbouwer minder oud zou zijn geworden, minder lang (zelfs een centimeter of 20) en ziektes zou hebben ontwikkeld als diabetes.
Let wel, vorm zelf je oordeel hierover, ik vind dit gewoon interessant. Er wordt ook verwezen naar de Inuit, die tot begin vorige eeuw leefden van vis, zeehondenvlees en vooral veel vet (tot ca. 50% van hun dieet). Bij de Inuit kwamen geen hart- en vaatziekten of diabetes voor.

Maar tot voor een paar jaar was olijfolie zogenaamd ook heel ongezond... en nu is het zo ongeveer een must... En ik denk dat roomboter een zelfde "eerherstel" zal krijgen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Nee, niet verder gelezen, had er geen zin meer in.

NvdK
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 21:33

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door NvdK »

Montignac, Dr. Atkins, Prodimet en nu dan dr. Frank. Het is toch allemaal veel van hetzelfde. Ik heb jaren geleden Dr. Atkins dieet gevolgd en inderdaad de kilo's vlogen eraf, 12 kg in 8 weken tijd. Daarna moet je wel je koohydraten blijven beperken anders vliegen de kilo's er net zo hard weer aan.

We blijven maar jojo-en met z'n allen.

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

We blijven maar jojo-en met z'n allen.
Nee hoor, ik ben er nooit ingetrapt, en zal er nooit intrappen, juist omdát anderen er steeds weer intrappen en het resultaat immer weer hetzelfde is.

Het enige gejojo met mijn gewicht komt doordat ik in de winter minder kan fietsen dan van het voorjaar tot en met de herfst, dus aan het eind van de winter ben ik inderdaad een kilootje of 6 zwaarder dan in de zomer. Helaas.

Maar daar voor dát jojo-effect heb ik geen enkel dieet nodig.

tournesol
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 21:39

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door tournesol »

Wat jammer dat er in Radar op deze manier over Dr. Frank en zijn boek wordt gesproken. Er zijn zo veel onderzoeken die deze manier van eten positief beoordelen, maar van deze onderzoeken is er niet een genoemd.
Het is een kwestie van verstandig omgaan met de adviezen die door Dr. Frank gegeven worden: iedere dag 2 eieren eten is wel erg eentonig, maar ook helemaal niet nodig. Er staan zo veel alternatieven in de recepten die gegeven worden.
Ik ben zelf al ruim een half jaar op deze manier aan het eten: heerlijke kombinaties van (vette) vis, mager vlees en veel groenten, af en toe een stukje fruit. Ik ben ruim 7 kilo afgevallen en dat gewicht is er nog steeds af, hoewel ik inmiddels weer wat meer fruit, af en toe wat aardappelen of brood, maar nog steeds veel groente eet. Nooit meer honger gehad: alle lof voor Dokter Frank en niet alleen voor hem, maar voor alle dieten (en ook dietisten) die voorschrijven minder koolhydraten te eten. Tenslotte: mijn bloeddruk is sinds jaren weer normaal (pillen kunnen in de prullenbak) en ook mijn cholesterol is weer omlaag. Wat wil ik nog meer?
Ik vind Radar een prima programma, maar dit vond ik echt jammer.

etznab
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2010 21:46

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door etznab »

Mevrouw I. Boereboom mag wat mij betreft gratis een gezondheid check en advies ontvangen. Een dieet kan slechts een hulpmiddel zijn, een opstapje. Uiteindelijk moet je eten wat het lichaam wenst.

Harry Norder

http://www.lookalikeme.com

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door R-Estau »

Het lijkt me een nogal tijdrovende bezigheid om alles klaar te maken, zoals die mevrouw in de uitzending al zei.

Ik ben afgevallen door de maaltijden van apetito.

Engeltje_L
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 21:56

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Engeltje_L »

Ook ik doe mee aan het dieet van Dr. Frank en ik moet bekennen dat ik het dieet aanpas naar mijn eigen inzicht; het is een goede leidraad om je eetgewoonte eens goed onder de loep te nemen, uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. Je kunt diëten wat je wilt, maar als je niet bereid bent om wat te veranderen, zul je met geen enkel dieet iets bereiken. Er aan toevoegend dat dit dieet een begin kan zijn voor verandering in je eetgewoonte en dat hoeft niet op te houden als je stopt met dit specifieke dieet.. laat het een voorbeeld zijn en dat is wat Dr. Frank , denk ik, ook bedoeld met de online versie en de toegestuurde e-mails- etc.
10 weken op eiwitrijke voeding kan geen kwaad en later worden er steeds meer
" normale producten ( koolhydraten) aan toegevoegd.
Dit werd er even niet bij verteld in de uitzending.
En vergeet niet, dat bij welk dieet ook, je moet bewegen... sport is goed voor iedereen...
Ben tien weken nu bezig en ruim 7 kg afgevallen, als ik me misschien streng aan het dieet gehouden zou hebben, zou het meer kunnen zijn...
Al bij al.. ik ben zeer tevreden over het dieet
Hartelijk dank Dr. Frank

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

"Op de website van Dr. Frank kun je zogenaamd persoonlijk dieetadvies krijgen. In werkelijkheid krijgt iedereen echter dezelfde recepten toegestuurd. Het maakt dus niet uit of je een man bent die 40 kilo te zwaar is en een zittend beroep hebt of een vrouw bent die vijf kilo wil afvallen en een actief beroep heeft."

Als je even goed nadenkt, ga je toch al twijfelen? Onder het mom van "persoonlijk advies" wordt je dus gewoon genaaid. Dit heet dus misleiding. Als een bedrijf als Telfort iets dergelijks op deze wijze doet, wordt het misleiding genoemd. Ik zie niet in waarom dat hier ook niet zo is.

Ik vraag me, hoe is het de ex-SonjaBakkers vergaan, die in het begin ook zo stonden te juichen en handjeklap te doen? Die hoor je nu ook niet meer...

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

R-Estau schreef:Het lijkt me een nogal tijdrovende bezigheid om alles klaar te maken, zoals die mevrouw in de uitzending al zei.

Ik ben afgevallen door de maaltijden van apetito.
Het is ook tijdrovend om de hele dag nep-accounts aan te maken en positivo te reageren, dus die tijdrovende recepten liggen in de lijn...

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door R-Estau »

Het is ook tijdrovend om de hele dag nep-accounts aan te maken en positivo te reageren, dus die tijdrovende recepten liggen in de lijn...
Lijkt me meer een bezigheid voor iemand die een uitkering heeft of zo en de hele dag de tijd heeft om te koken.

amoril
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:12

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door amoril »

Laten we eens ophouden met bashing en inhoudelijk reageren? Als je iets voor of tegen te melden hebt probeer dat dan te onderbouwen met eigen reacties of verwijs naar blogs en andere publicaties, bij voorkeur (leesbare) wetenschappelijke...

Daar hebben andere bezoekers van het forum wat aan, niet aan welles/nietes discussies

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Ik vond deze wel wat hebben:

"Reeds in december 2009 is Dr.Frank er via zijn forum op gewezen dat hij zijn beloftes inzake een persoonlijk dieet en persoonlijke begeleiding niet na kwam. Uit de uitzending blijkt dat hij dit nog steeds niet waarmaakt. Het aantal door hem opgevoerde deelnemers klopt van geen kant, het vermelde aantal is het aantal personen dat zich ooit op zijn website hebben aangemeld. Het is maanden onmogelijk geweest je volledig af te melden.Uitloggen en opnieuw inloggen en je werd opnieuw als deelnemer geteld Tot ver in februari weigerde dr.Frank ook op maar enige wijze te antwoorden op zeer dringende vragen. Om alle valse toezeggingen. beloftes en dergelijke door dr.Frank gedaan zou te ver voeren. Opvallend is ook het aantal keren dat zijn home-page is gewijzigd.Mijn persoonlijke mening is dat hele dieetcircus van dr.Frank is opgezet tot meerdere eer en glorie van dr.Frank en zijn beurs.Het zei gezegd."

Ook weer bij de voorpagina, enkel blije berichtjes maar haast geen een die daadwerkelijk tegenargumenten biedt op de kritiek in de tekst over het dieet van Frank. Typisch...

MetraP
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 21:30

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door MetraP »

Ik vond het commentaar op het Dr.Frankdieet niet reeel.
Het boek geeft wel degelijk aan dat je na het bereiken van je ideale gewicht langzaam weer koolhydraten moet toevoegen om zo zelf uit te vinden wat je kunt eten zonder weer aan te komen. En wat betreft bewerkelijk, ja, je moet er wel een beetje moeite voor willen doen. Het gaat niet vanzelf.
Mijn suikerwaarde is gedaald naar 5.2, dat alleen al maakt het voor mij de moeite waard. Trouwens, mijn dieetiste was juist erg te spreken over het dieet en de resultaten! Ik ben nu acht kilo afgevallen, niet met kilo's tegelijk maar met wat eigen variaties goed vol te houden.

Gesloten