LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 8 daagse reis wordt 6 dagen
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Mr. Deegroller, Jean Doedel, J. Degrelle, Jérémy Dellière: dat denk ik ook Anne Nas, allemaal dezelfde persoon. Ook de schrijfstijl is hetzelfde, bijv. U wordt steeds met een hoofdletter geschreven......
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 05 jul 2010 00:34
- Locatie: Unsere liebe Frau im Walde-Sankt Felix
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Mevr. Tineke, heeft U er al eens over nagedacht om bij de recherche te solliciteren?
-
- Berichten: 32332
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Het is zelfs voor een dooie kip duidelijk dat al deze, en andere accounts, beheerd worden en werden door één en dezelfde persoon. Daar heb je geen recherche voor nodig.Jérémy Dellière schreef:Mevr. Tineke, heeft U er al eens over nagedacht om bij de recherche te solliciteren?
Dat vaste posters af en toe opmerkingen maken over al die accounts is dus niet verwonderlijk.
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Een IP-ban lijkt me de beste oplossing voor deze droeftoeter.
-
- Berichten: 32332
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Probleem met een IP-ban is dat ook 'onschuldige' huisgenoten dan niet meer op het forum kunnen, daarom is de moderator daar zeer terughoudend mee. Bovendien is ook een IP-ban te omzeilen.Juist ja schreef:Een IP-ban lijkt me de beste oplossing voor deze droeftoeter.
Een en ander betekent blijkbaar dat we ook personen met het nivo van een vuvuzela zullen moeten gedogen.
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
In de ANVR reisvoorwaarden staat heel duidelijk in artikel 2, lid 9 dat de reistijden definitief zijn zodra u uw reisbescheiden, welke u normaal gesproken ruim voor vertrek ontvangt, heeft ontvangen. De organisatie mag hier niet zomaar vanaf wijken uitgezonderd bijzondere omstandigheden.Juist ja schreef:Topic nummer zoveel over het onderwerp vluchttijden. Reisdagen worden inderdaad ook meegeteld als vakantiedagen. Dus ja, dit mag zomaar allemaal. Klagen is zinloos. Fijne vakantie.
Ook maken diverse organisaties onderscheid tussen chartervluchten en lijnvluchten. Over het algemeen zijn lijnvluchten weliswaar wat duurder maar wijken deze zelden af van de opgegeven vertrektijden.
Tot slot kunt u natuurlijk ook altijd de vlucht en het hotel of apartement los van elkaar boeken. Dit hoeft niet perse duurder te zijn dan een pakketreis. Wel moet je erop letten dat je transfer luchthaven/hotel-apartement niet altijd geregeld is en dus je eigen verantwoordelijkheid kan zijn.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
@wiseger
u heeft helemaal gelijk,aar het speelt al zolang dit en er worden zoveel topcis over gemaakt dat sommige niet eens meer normaal kunnen antwoorden,je wordt er gaar van....
je kan het ze wijs maken maar ze blijven bezig,ja maaaaaar...
dus ik geef u een tip,maak jeniet druk,het is deze mensen niet duidelijk te maken
u heeft helemaal gelijk,aar het speelt al zolang dit en er worden zoveel topcis over gemaakt dat sommige niet eens meer normaal kunnen antwoorden,je wordt er gaar van....
je kan het ze wijs maken maar ze blijven bezig,ja maaaaaar...
dus ik geef u een tip,maak jeniet druk,het is deze mensen niet duidelijk te maken
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Ja, het staat in de voorwaarden..
Dus ja, het mag.
Ik vind alleen dat men zich er wel heel makkelijk bij neerlegt.
Het staat in de voorwaarden,niets aan te doen,is al jaren zo,dus accepteer het...
Nee,niet accepteren. Het is niet normaal om een 8 daagse vakantie te boeken,om vervolgens op dag 1 's avonds laat te arriveren en op dag 8 tegen ontbijttijd weer op schiphol te staan.
's nachts om 3 uur met 2 kleine kinderen je hotelkamer uit moeten,op weg naar het vliegveld,heeft niets met ongunstige tijden te maken.
Het mag dan in de voorwaarden staan,maar daarom blijft het wel gewoon nog steeds diefstal.
Touroperators zoals Oad,Neckermann, Arke enz enz hebben echt wel invloed op vluchttijden. Indien de ene chartermaatschappij niet wilt meewerken aan acceptabele vertrektijden,kunnen ze gewoon de ander nemen... Echter,het interesseert ze helemaal niets hoe laat je vertrekt of terugkomt. je hebt geboekt en betaald,dus prima toch....
SERVICE is het toverwoord. Zodra mensen massaal klagen over vertrektijden en gaan boeken bij andere(kleinere bureaus) dan de grote jongens,moet je eens kijken hoe snel ze gunstige vluchttijden kunnen realiseren.
Dus ja, het mag.
Ik vind alleen dat men zich er wel heel makkelijk bij neerlegt.
Het staat in de voorwaarden,niets aan te doen,is al jaren zo,dus accepteer het...
Nee,niet accepteren. Het is niet normaal om een 8 daagse vakantie te boeken,om vervolgens op dag 1 's avonds laat te arriveren en op dag 8 tegen ontbijttijd weer op schiphol te staan.
's nachts om 3 uur met 2 kleine kinderen je hotelkamer uit moeten,op weg naar het vliegveld,heeft niets met ongunstige tijden te maken.
Het mag dan in de voorwaarden staan,maar daarom blijft het wel gewoon nog steeds diefstal.
Touroperators zoals Oad,Neckermann, Arke enz enz hebben echt wel invloed op vluchttijden. Indien de ene chartermaatschappij niet wilt meewerken aan acceptabele vertrektijden,kunnen ze gewoon de ander nemen... Echter,het interesseert ze helemaal niets hoe laat je vertrekt of terugkomt. je hebt geboekt en betaald,dus prima toch....
SERVICE is het toverwoord. Zodra mensen massaal klagen over vertrektijden en gaan boeken bij andere(kleinere bureaus) dan de grote jongens,moet je eens kijken hoe snel ze gunstige vluchttijden kunnen realiseren.
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Dat is niet helemaal juist. Luchtvaartmaatschappijen kopen zogenaamde slottijden bij Schiphol; de middagvluchten zijn het duurst en de (vroege) ochtendvluchten en avondvluchten minder duur. Transavia probeert de prijzen van zijn tickets zo laag mogelijk te houden en koopt dus de minder gunstige slottijden zodat u zo voordelig mogelijk op vakantie kan want als Transavia een gunstige prijs heeft, dan krijgen de reisorganisaties die ook. En dus betaald u als consument minder voor een pakketreis. De enige invloed die touroprators dan ook hebben is dat ze een zo laag mogelijk ticketprijs willen van Transavia en dus de minder gunstige vluchttijden. Geloof me, als er pakketreizen samengesteld gaan worden met zogenaamde lijndienstvluchten dan is vakantie voor veel mensen niet meer te betalen. Wel betere vluchttijden dus die niet wijzigen maar de prijs gaat flink omhoog; kunnen we daar weer met z'n allen over vallen.Richard.S schreef:Touroperators zoals Oad,Neckermann, Arke enz enz hebben echt wel invloed op vluchttijden.
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Ben het volledig eens met Richard S. Sommige hier leggen zich er veel te gemakkelijk bij neer dat ze zeer ongunstige vluchttijden aangesmeert krijgen.
Slechte voorwaarden zijn er om veranderd te worden. En dan moeten we ons niet en masse erbij neerleggen.
De verdediging van juist ja snijdt maar zeer beperkt hout. Zelf geeft hij aan dat de vroege ochtendvluchten en avondvluchten minder duur zijn. Waarom is het dan altijd zo dat de avondvluchten (zeg trouwens maar gerust nachtvluchten) HEEN zijn en de vroege ochtendvluchten TERUG. Dat zou dan ook best andersom mogen zijn.
Slechte voorwaarden zijn er om veranderd te worden. En dan moeten we ons niet en masse erbij neerleggen.
De verdediging van juist ja snijdt maar zeer beperkt hout. Zelf geeft hij aan dat de vroege ochtendvluchten en avondvluchten minder duur zijn. Waarom is het dan altijd zo dat de avondvluchten (zeg trouwens maar gerust nachtvluchten) HEEN zijn en de vroege ochtendvluchten TERUG. Dat zou dan ook best andersom mogen zijn.
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Dat komt omdat chartervluchten bij pakketreizen vaak worden uitgevoerd door Transvia. Die vliegen om , ik noem maar wat, 05:00 heen naar Malaga, komen aan om 07:30, mensen + bagage het vliegtuig uit, mensen die weer terug naar huis gaan + bagage het vliegtuig in en om 08:30 vertrekt de vlucht weer richting Amsterdam om daar om 11:00 uur aan te komen. Omdat Transavia Nederland als basis heeft kunnen die vluchttijden moeilijk omgedraaid worden. Daarom is het vaak ook zeer ongunstig om te vliegen met Turkse airlines. Die hebben hun basis in Turkije en vliegen midden in de nacht (soms wel om 2 of 3 uur ;s nachts) van Turkije naar Amsterdam (de terugvlucht van uw pakketreis) om vervolgens vroeg in de ochtend de terugvlucht richting Turkije (de heenvlucht van uw pakketreis) te hebben. Helemaal ongunstig dus.Jos Das schreef:Waarom is het dan altijd zo dat de avondvluchten (zeg trouwens maar gerust nachtvluchten) HEEN zijn en de vroege ochtendvluchten TERUG. Dat zou dan ook best andersom mogen zijn.
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Met bovenstaande is ook niks mis, wel zou het naar mijn mening verplicht moeten zijn om opener te communiceren over vliegtijden. De verhalen die hier vaak naar boven komen: mensen vragen/boeken transavia en/of een gunstige vliegtijd tegen extra geld, vervolgens vliegen ze met pegasus/corendon op een ongunstige tijd en is het bidden/smeken om het extra betaalde terug te krijgen.
Dat vind ik niet kunnen. Ongunstige vliegtijden: prima, vaak weet je dit bij het boeken van de vlucht/reis. Veranderende vliegtijden, daar vind ik dat er te makkelijk naar de voorwaarden gewezen wordt. Maar goed, dat is ook een van de redenen dat ik lijnvluchten boek.
Dat vind ik niet kunnen. Ongunstige vliegtijden: prima, vaak weet je dit bij het boeken van de vlucht/reis. Veranderende vliegtijden, daar vind ik dat er te makkelijk naar de voorwaarden gewezen wordt. Maar goed, dat is ook een van de redenen dat ik lijnvluchten boek.
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Veel bedrijven overboeken, vlg hun algemene voorwaarden kunnen ze tot de dag voor je vertrek doorgeven dat je met een ander charterbedrijf vliegt, zelfs vanaf een ander vliegveld, het extra betaalde geld voor bv Transavia, (ik geloof E 25,00 pp) ben je meestal kwijt, all in the game vlg bijvoorbeeld D-Reizen cs , of je voorstaande nu niet leuk vindt of oneerlijk vindt , de klant is de pineut
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Bovenstaande zin ben ik het dus mee eens. Die constante veranderingen in het nadeel van passagiers daar ben ik het niet mee eens. Op dit moment is het all-in-the-game en de reden waarom ik geen pakketreis boek, of met lijnvlucht, maar dan mag je nog wel hopen dat het ooit veranderd....Jos Das schreef:Slechte voorwaarden zijn er om veranderd te worden. En dan moeten we ons niet en masse erbij neerleggen.
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Het is gewoon jammer dat nederlandse touroperators zo krampachtig blijven vasthouden aan een ontransparante structuur! Laat mensen kiezen dmv vroegboeken dat ze de vlucht krijgen zoals ze hem tonen (nu komt het addertje, nederlandse touroperators zeggen vaak tijden nog onbekend, zodat ze gewoon met U kunnen schuiven)
De vluchten (charters) die ze inkopen daar staan de tijden al vast van!
Dus zeg maar als voorbeeld 15 stoelen transavia vertrek 11.00 heen en 20 stoelen 20.30 heen. Dan gaan ze wanneer ze boekingen hebben voor die data puzzelen met de mensen die geboekt hebben om die 35 stoelen zo handig mogelijk vol te zetten.
Beter werkt het duitse systeem, daar kun je op de sites van de luchthavens (bv airport dusseldorf) de charters al maaaaaanden van te voren de vluchttijden zien. Ook als je boekt krijg je al je vliegtijden door.
Ik vlieg al jaren vanaf duitsland (altijd in de schoolvakanties) en heb tot op heden nog nooit een vluchtwijziging gehad!! (vertraging reken ik niet mee)
en als je op sites zoals bv holidaycheck.de kijkt en je kan met een paar dagen flexibel zijn in datum en luchthaven, kun je vaak gunstige tijden opzoeken.
De vluchten (charters) die ze inkopen daar staan de tijden al vast van!
Dus zeg maar als voorbeeld 15 stoelen transavia vertrek 11.00 heen en 20 stoelen 20.30 heen. Dan gaan ze wanneer ze boekingen hebben voor die data puzzelen met de mensen die geboekt hebben om die 35 stoelen zo handig mogelijk vol te zetten.
Beter werkt het duitse systeem, daar kun je op de sites van de luchthavens (bv airport dusseldorf) de charters al maaaaaanden van te voren de vluchttijden zien. Ook als je boekt krijg je al je vliegtijden door.
Ik vlieg al jaren vanaf duitsland (altijd in de schoolvakanties) en heb tot op heden nog nooit een vluchtwijziging gehad!! (vertraging reken ik niet mee)
en als je op sites zoals bv holidaycheck.de kijkt en je kan met een paar dagen flexibel zijn in datum en luchthaven, kun je vaak gunstige tijden opzoeken.
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Het verschil zitten in de lijndiensten en chartervluchten, ook in Duitsland, het verschuiven van vliegtijden. zomaar puzzelen met een geparkeerd vliegtuig kost landingsrechten.
Het verschil zit erin een komplete vlucht laten vervalen, heen en terug en 2 vliegtuigen in een proppen.
Het verschil zit erin een komplete vlucht laten vervalen, heen en terug en 2 vliegtuigen in een proppen.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
wat henri zegt is gewoon zo...
ik vlieg altijd met lijnvluchten ,iets duurder ,maar ik weet wel dat ik op die tijd ga,nog nooit problemen gehad!
wel als ik eens naar griekenland ging,maar dan heb ik het over vertraging.
en idd als je met een turkse of spaanse of weet ik welk land een maatschappij vliegt,die begint in zijn land(meestal)en haalt hier de mensen weer op...en meestal is dat erg vroeg .
transavia is meestal beginnen rond 5 uur...
je kan er gewoon van uit gaan dat de chartervluchten niet te vertrouwen zijn...kwa tijden.en daar kan het reisburo niks aan doen ,wel de operator want die is het er mee eens...anders moeten ze veel betalen...en de maatschappij die vliegt,maar ja anvr staat erg sterk..
maar nu is de nma bezig..nu maar eens kijken wat er uitkomt,hoorde dat dreizen ook een inval heeft gehad vandaag
ik vlieg altijd met lijnvluchten ,iets duurder ,maar ik weet wel dat ik op die tijd ga,nog nooit problemen gehad!
wel als ik eens naar griekenland ging,maar dan heb ik het over vertraging.
en idd als je met een turkse of spaanse of weet ik welk land een maatschappij vliegt,die begint in zijn land(meestal)en haalt hier de mensen weer op...en meestal is dat erg vroeg .
transavia is meestal beginnen rond 5 uur...
je kan er gewoon van uit gaan dat de chartervluchten niet te vertrouwen zijn...kwa tijden.en daar kan het reisburo niks aan doen ,wel de operator want die is het er mee eens...anders moeten ze veel betalen...en de maatschappij die vliegt,maar ja anvr staat erg sterk..
maar nu is de nma bezig..nu maar eens kijken wat er uitkomt,hoorde dat dreizen ook een inval heeft gehad vandaag
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
En vandaag is ook bekend geworden dat de Inspectie Verkeer en Waterstaat hoge boetes gaat uitdelen aan vliegmaatschappijen die zich nog steeds niet aan de compensatie regels houden (gelden overigens niet voor chartervluchten dus nog een extra reden om een lijnvlucht te boeken).
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
het verschil in prijs tussen lijndiensten en chartervluchten is vrij groot, ook bij lijndiensten heb je van de 8 dagen er 6 of hooguit 7- over, wij calculeren het verschuiven van starttijden inwiseger schreef:En vandaag is ook bekend geworden dat de Inspectie Verkeer en Waterstaat hoge boetes gaat uitdelen aan vliegmaatschappijen die zich nog steeds niet aan de compensatie regels houden (gelden overigens niet voor chartervluchten dus nog een extra reden om een lijnvlucht te boeken).
Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen
Ik calculeer het iedere keer moeten opstarten van mijn UPC mediabox met DVR ook in omdat ik digitenne totale prut vind. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het ermee eens ben.