LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Ellen76 »

hoi james86,
Ik moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb van die kaalheid. Mijn man heeft er in ieder geval nooit last van gehad.
gr Ellen

anne 64
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2007 08:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door anne 64 »

Hallo Jrs
Zou je mij even willen mailen op mijn e-mailadres [email protected]
Ik zou graag eens met je verder praten
Onze sitiuaties lijken veel op elkaar

henks2
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30

Re: Efexor

Ongelezen bericht door henks2 »

beste mensen,

het gaat nog steeds vrij goed wat bijwerkingen betreft al transpireerik bij vlagen copieus

ik lijk wat rustiger te worden

wat kan ik verwachten in de komende week?

mag ik hopen weer eens rustig na te kunnen denken en wat zinnige actie te ondernemen zonder helemaal vast te lopen?

houd jullie van verdere onwikkeling op de hoogte

heel benieuwd naar vervolg

hartelijke groeten, henks2

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Efexor

Ongelezen bericht door james86 »

Ging het bij mij ook maar zo snel :P
ik zit nu precies op een week 37.5 en ik leef al een week in een wazige roes.
ik heb ze voornamelijk voor paniekstoornis, en terwijl ik eerst gewoon nog wel dingen deed (al was ik wel snel weer thuis), durf ik nu niet eens de deur uit zo erg zijn mijn klachten nu. hoort dit er ook allemaal bij? en hoe gaat het ongeveer wanneer ze echt gaan werken? word je gewoon op een dag wakker met het gevoel vannehhh ik ga vandaag eens effe lekker wat dingen ondernemen?
ik heb geen flauw benul van hoe het zal gaan.
iemand anders nog ervaringen daarover?

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

Hoi Henks2 en James,

Ik gebruik nu precies twee weken efexor 37,5 en voel me wel rustiger maar nog niet super. Ik denk dat je het van week tot week moet bekijken james je wordt ook niet van de ene op de andere dag depressief of angstig het gaat geleidelijk zo ook het herstel. Vrijdag heb ik weer afspraak met de dokter ben benieuwd of de dosis omhoog moet/gaat. Nu gaat het goed en heb weing last van bijwerkingen. Wil zo graag dat dit gaat werken en dat ik weer kan genieten van alles. Ik vind het overigens fijn om met jullie hierover te praten en om ervaringen te delen. Succes en we houden contact!

Mvg.

lilly35
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2007 22:34

Re: Efexor

Ongelezen bericht door lilly35 »

Hallo,

Ik heb bijna 1 1/2 jaar efexor geslikt, na constatering van de huisarts, dat ik zwaar depressief was.
Vervolgens ben ik doorgestuurd door m'n arts naar een psychotherapeut en naar mensendieck (ademhalings-en ontspanningsoefeningen), wat mij beide dus heel er heeft geholpen i.c.m. de efexor
Dus na heel veel negatieve berichten over efoxor, wat ik hier heb gelezen, ook nog een positieve..
En ook ik heb in het begin dat ik met efexor begon, behoorlijke last gehad van bijwerkingen.. maar die waren gelukkig na een week of 3 verdwenen.. (dat stond in de bijsluiter, dus was te verwachten)
Ik ben nu sinds zaterdag gestopt met het slikken van efexor in overleg met mn huisarts...
Ik heb nu alleen sinds vanmiddag heeel erge last van duizelingen, een heel raar gevoel in mn hoofd en "gesuis" in mn oren..helaas kon ik de tranen ook weer eens niet bedwingen.. :cry:
Is er iemand die dit herkent ??? en zoja hoe lang kan je daar last van hebben..
(ik weet dat dit van persoon tot persoon verschillend is.. maar toch ben ik wel benieuwd hiernaar)

Groetjes lilly

sterry
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2007 19:05

Re: Efexor

Ongelezen bericht door sterry »

Ik schrok eigenlijk best wel over alle negatieve reacties over het gebruik van efexor, kan me voorstellen als je wilt beginnen dat je dat dan niet durft met wat je hier allemaal leest.
Ik slik efexor 112mg per dag smorgens vroeg innemen, al 7 jaar.
Was al vele jaren deprie, wist niet waarvan, ik denk nu zelf dat mijn lichaam geen serotonine aanmaakt, ik vergelijk het net als iemand die insuline nodig hebt.

Nadat ik de eerste had ingenomen voelde ik me na 10 minuten hondsberoerd, kotsmisselijk, zweten enz, maar mijn depri was weg helemaal weg voelde me blij en gelukkig.

Dan maar misselijk maar voelde me zo goed.

Maar daarna ongeveer 2 a 3 weken voelde ik me heel erg raar kon niet slapen geen gevoel echt heel raar.

Ik had iemand achter me staan die zei ga door ga door, ik zei dat kan niet ik word gek.
Ben toch doorgegaan en voelde me na 5 weken prima ging opeens helemaal alleen met de auto terug uit Luxenburg, terwijl ik dat ervoor nooit had gedruft.
Ik voelde echt dat ik leefde, geweldig gewoon.
De enige bijwerkingen die lang duurde waren droge mond is nu allang over, moelijker klaarkomen is nu ook over, en iets gegroeid 5 kilo, maar dat kan ook door de overgang komen.

Soms wil ik stoppen maar als ik er dan aan denk hoe ik me weer kan voelen ga ik toch maar door.

Kortom ik wilde dat ik het 20 jaar eerder had gedaan alhowel het dan denk ik nog niet bestond.

Ik hoop dat iedereen hier wat aan heeft en zich net zo goed gaat voelen als ik
sterkte ermee allemaal.

groeten Sterre
[/url][/quote][/u][/i]

sabiena
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2007 14:18

Re: Efexor

Ongelezen bericht door sabiena »

Hoi Sterre,

Ik herken me in jouw verhaal, heb eerder hierover verteld in dit forum.
Ook mijn lijf lijkt te weinig serotonine aan te maken en de efexor werkte perfect. Ik had precies dezelfde bijwerkingen als jij. Nu ik gestopt ben komen na een half jaar toch de klachten terug.....beetje depri zonder reden en 'maalgedrag' in mijn hoofd. Eigenlijk verlang ik terug naar degene die ik was MET efexorgebruik maar wil toch sterk zijn en het eerst proberen met St.Janskruid. Dit gebruik ik nu een week en lijkt niet echt te helpen, ik slaap er alleen slecht van.
Sterre; als je je goed voelt met efexor ga er dan lekker mee door dan kom je ook niet in die fase waar ik nu in zit.
Gr. Sabiena

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Efexor

Ongelezen bericht door james86 »

Gelukkig weer een positief verhaal over efexor. Wat goed zeg Sterre!
Bij sommige mensen is het inderdaad van biologische aard, dus dat de serotoninehuishouding niet in orde is. Ik ben er dus achter gekomen dat het in de familie zit, en ook mijn drugsverleden in mijn pubertijd heeft zijn steentje bijgedragen. Sommige drugs vernietigen je serotoninesysteem zowat. Vooral xtc doet dit. Vandaar dat sommige mensen in het begin van medicijngebruik dezelfde dingen voelen als bij een xtc rush. Maargoed ikzelf zit nu op bijna 1.5 week efexor 37.5 en het gaat redelijk. Ik lach weer een beetje en ik zou het niet eens meer erg vinden als ik vrijdag word verhoogt naar 75 mg. Ik hoop dat ik net als jullie weer normaal kan functioneren over een paar weken, en niet meer altijd zo neerslachtig te zijn. Die paniek die hierdoor komt doet een mensenlichaam ook geen goed. Ik zit hier een beetje van me af te schrijven naar mensen die ik niet eens ken hahaha.....maargoed, in elk geval sterkte voor de mensen die ook net zijn begonnen.

Groetjes

Graaffr
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2006 11:16

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Graaffr »

Beste Ilse,

Ik gebruik Efexor reeds sinds 2001. Ik heb toen een dosis gekregen van 300 mg. In het begin (dus het eerste jaar) waren mijn gevoelens ook nul. Dit veranderd op een gegeven moment totdat je lichaam er beter van wordt. Nu 2007 zit ik nog op 112,5 mg. Dus ik ben heel rustig aan het afbouwen en dat is goed. Neem er de tijd voor en wat ik je kan aanraden is om daarnaast ook hard te gaan lopen (joggen). Dit helpt de serotonine huishouding. Ik ben er tevreden over en kan nu zeggen dat ik me goed voel.
Ik wens je veel succes.

Boettiehond
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:14

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Boettiehond »

Ik heb in de afgelopen 12 jaar zo'n 10 soorten AD gebruikt, waaronder Efexor, en heb GEEN van de middelen afgebouwd. Alle AD's hadden voor mij nare bijwerkingen waaronder: niet mezelf zijn, sufheid, vermoeidheid maar niet kunnen slapen, signalen die later binnenkomen dan dat het werkelijk gebeurt (heel fijn in het verkeer, zelfs lopen was gevaarlijk) enz. enz.

Mijn depressie is door alle middelen ook niet beter geworden. Dat is pas gebeurd toen ik zelf op zoek ging. Dingen die me stress opleverden heb ik uit mijn leven gebannen. Daar zaten ook mijn ouders bij maar stress is stress en als ik door mijn ouders ook maar 1 % depressief blijf schrap ik ze uit mijn leven. Uiteindelijk is mijn man mijn ex-man geworden en doe ik alleen nog maar waar ik zelf zin in heb. Door alles in mijn leven aan te pakken kwam ik na een jaar of 7 tot de ontdekking dat ik lichamelijk niet gezond was. Het heeft daarna nog een paar jaar geduurd voordat een arts dat ook vond maar inmiddels heb ik een diagnose namelijk een zeer zeldzame vorm van Reuma.

Ik ben opgenomen geweest op de PAAZ en heb daarna in deeltijdtherapie gezeten. Ongelofelijk dat men daar niet heeft gezien dat ik lichamelijk helemaal kapot was en dus niet geestelijk. Zelfs met begeleiding gaat het nog niet altijd goed. Vaak is het gesprek met de psychiater kort en gaat het alleen om een vervolgrecept. Precies zoals velen van jullie hier zeggen. En mocht je denken dat je baas bent over je eigen lijf..... vergeet het maar. De psychiater was heeeeel boos op me toen ik hem vertelde dat ik met de Efexor was gestopt en dat ik ook geen andere medicatie meer wilde.

Stoppen het ik altijd van de ene op de andere dag gedaan. Dat geeft bijwerkingen maar wil je maandenlang lichte bijwerkingen of wil je je 2 weken afgrijselijk ziek voelen ?? Aan ieder de keuze maar ik heb altijd voor de laatste optie gekozen. Enne.... voor degene die geen rare dingen gaan doen van alcohol drink maar een krat bier leeg of een fles wijn. Je lever gaat dan heel hard werken en werkt al die AD troep er ook meteen uit. Probleem opgelost.

Iedereen sterkte.
Groetjes van Ria

henks2
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30

Re: Efexor

Ongelezen bericht door henks2 »

beste mensen,

ik geloof dat efexor na een dag of 12 flink wat rust in mijn hoofd heeft gebracht (enkele bijwerking, transpireren)

maar ik zit hier nu en merk dat al mijn spieren staalhard gespannen zijn

gaat dat ook over?

voor de rest, goed

met hartelijke groeten, henks2

jrs66
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:43

Re: Efexor

Ongelezen bericht door jrs66 »

Beste Anne,
Ben met vakantie, dus kan je niet mailen. In welke dingen lijken onze situaties dan op elkaar, ben heel benieuwd. Misschien kunnen we elkaar helpen. Groetjes, jrs.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Efexor

Ongelezen bericht door james86 »

Hey Henks2,

Hoe gaat het nu bij jou? Ik zit nu op dag 13 van efexor, en de bijwerkingen zoals misselijkheid en een heel verdoofd gevoel gaan zo langzaam aan weg. Wel merk ik dat de paniek, angst en gespannenheid waarvoor ik ze ben gaan slikken, nu velen malen erger zijn dan voordat ik ging slikken. Normaal ging ik nog wel gewoon weg, maar nu is de deur uitgaan al een hele grote stap. Daar baal ik best wel van, omdat ik me ook onwijs verveel. Maar me arts was juist blij dat ik heel erg angstig was, omdat dit een teken schijnt te zijn dat het middel op de juiste manier zn werk gaan doen. Verder transpireer ik ook veel henks, dat heeft volgens mij echt iedereen die AD is gaan slikken. Ik vind het net lijken alsof ik al mn angst eruit zweet ofzo. Die erge gespannenheid waar je het over hebt ervaar ik ook heel erg maar dit moet ook weggaan. Ik hoop het althans. Ik ga nu mijn 3de week in en ik hoop spoedig toch wel wat vooruitgang te zien zodat ik gewoon weer aan het werk kan, en weer lekker de stad in of iets dergelijks. Maar ik lees het wel weer als er weer reacties zijn. Veel sterkte en succes verder.

Groetjes, James

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

Hoi,

Dag 21 (37,5 gr) Heb nu wat last van bijwerkingen in tegenstelling tot voorbijgaande weken. Ben vooral heel moe en beetje chagrijnig heb de laatste dagen te lang geslapen misschien heeft dat er ook mee te maken. Typerend is dat ik me op mijn werk beter voel dan wanneer ik vrij ben. Dokter zegt dat dat vaak voor komt, ik moet leren ontspannen. Ga nu week vier in. Dokter adviseert ddor te gaan met dosis 37,5 en zegt dat het ongeveer 2 maanden duurt voordat je echt iets positief in de stemming merkt. Als dat niet zo is dan pas dosis verhogen volgens hem. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr.

henks2
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30

Re: Efexor

Ongelezen bericht door henks2 »

beste mensen beste james,

ik ben bijzonder gelukkig dat ik de meest vreselijke bijwerkingen niet heb (behalve copieus transpireren)

mijn gedachten lijken weer redelijk op orde

wel heel onaangename spierverstarringen

zoals ik zei ik ben misschien gelukkig hierin en hoop verder ook weer gelukkig te zijn

misschien werkt dit op langere termijn

hoopvol, met vriendelijke groeten, henks2

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Efexor

Ongelezen bericht door james86 »

Hallo beste Henk,

je boft wel zeg met zo weinig bijwerkingen. Ik ben nu week 3 in gegaan en de meeste bijwerkingen gaan zo rustig aan bij mij ook weg.
Dat zweten heb ik weer helemaal niet. Alleen de eerste 1,5 week, en nu is het helemaal verdwenen. Zo zie je maar hoe de bijwerkingen kunnen verschillen per persoon. Voor welke klachten kreeg jij efexor Henk?

Groeten

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Efexor

Ongelezen bericht door james86 »

Weet iemand trouwens of de onwijs grote pupillen die ik van efexor krijg ook nog wel weggaan of blijft dat altijd als je efexor slikt?

henks2
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30

Re: Efexor

Ongelezen bericht door henks2 »

beste mensen, beste james

ja ik ben gelukkig met het niet krijgen van de (vreselijke) bijwerkingen

dit efexor geeft me weer even lucht, ik kan weer een beetje denken

zag allerlei akelige verhalen over bijwerkingen maar heb zelf nauwelijks last

mijn dokter wil een therapeut inschakelen maar ik probeer altijd dingen zelf op te lossen

ach, we zien wel, alles goed nu...

groetjes, henks2

samboe
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 12:49

Re: Efexor

Ongelezen bericht door samboe »

jhj
Laatst gewijzigd door samboe op 12 dec 2007 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten