LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
pegasus3
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2012 11:06

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door pegasus3 »

Al mijn buren hebben katten. Behalve ik. Maar die katten schijten in mijn tuin. Zelfs op de tegels. Ik heb al mottenballen gestrooid, koffieprut, maar dat helpt allemaal niet.
Voor een hond moet hondenbelasting betaald worden, ze moeten aan de lijn gehouden worden. Als ze poepen moet je het zelf opruimen. Maar voor een kat hoeft geen belasting worden betaald. Ze mogen schijten waar ze willen, ze mogen je tuin omploegen. Is dit eerlijk?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

pegasus3 schreef:Al mijn buren hebben katten. Behalve ik. Maar die katten schijten in mijn tuin. Zelfs op de tegels. Ik heb al mottenballen gestrooid, koffieprut, maar dat helpt allemaal niet.
Voor een hond moet hondenbelasting betaald worden, ze moeten aan de lijn gehouden worden. Als ze poepen moet je het zelf opruimen. Maar voor een kat hoeft geen belasting worden betaald. Ze mogen schijten waar ze willen, ze mogen je tuin omploegen. Is dit eerlijk?
Nee dat is zeer zeker niet eerlijk, kan ook niet begrijpen dat mensen zo maar hun kat laten rondstruinen, in hun tuin is toch meer dan voldoende ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Nee dat is zeer zeker niet eerlijk, kan ook niet begrijpen dat mensen zo maar hun kat laten rondstruinen, in hun tuin is toch meer dan voldoende ?
Moet je ze eens zeggen, alsof je iets heel vreemds zegt dat je last van die katten hebt :mrgreen:

kattenbelasting zou het wel eerlijker maken , maar dan worden er weer veel gedumpt is de stelling.....hoezo houden ze van katten?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:
Nee dat is zeer zeker niet eerlijk, kan ook niet begrijpen dat mensen zo maar hun kat laten rondstruinen, in hun tuin is toch meer dan voldoende ?
Moet je ze eens zeggen, alsof je iets heel vreemds zegt dat je last van die katten hebt :mrgreen:

kattenbelasting zou het wel eerlijker maken , maar dan worden er weer veel gedumpt is de stelling.....hoezo houden ze van katten?
Ik wil daar even iets tegenover stellen.
Mijn kat komt nooit, maar dan ook echt nooit buiten.
Wil hij niet eens.
Waarom zou ik dan belasting moeten betalen?
Als hij buiten zou komen (waar ik puur op tegen ben, zowel voor de buren en voor mijn kat zijn veiligheid) zou ik het nog begrijpen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef: Ik wil daar even iets tegenover stellen.
Mijn kat komt nooit, maar dan ook echt nooit buiten.
Wil hij niet eens.
Waarom zou ik dan belasting moeten betalen?
Als hij buiten zou komen (waar ik puur op tegen ben, zowel voor de buren en voor mijn kat zijn veiligheid) zou ik het nog begrijpen.
Hmm dat is inderdaad een heel moeilijk iets, helaas zullen niet veel mensen daarin eerlijk zijn of hun kat wel of niet buiten rond loopt om op die manier onder de eventuele kattenbelasting onderuit te komen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Hmm dat is inderdaad een heel moeilijk iets, helaas zullen niet veel mensen daarin eerlijk zijn of hun kat wel of niet buiten rond loopt om op die manier onder de eventuele kattenbelasting onderuit te komen.

Er zijn mensen die laten alleen hun hond in hun eigen tuin uit ( moet er niet aan denken) waarom moeten die belasting betalen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Er zijn mensen die laten alleen hun hond in hun eigen tuin uit ( moet er niet aan denken) waarom moeten die belasting betalen?
Die mensen kan ik al niet normaal vinden Ciske.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:Er zijn mensen die laten alleen hun hond in hun eigen tuin uit ( moet er niet aan denken) waarom moeten die belasting betalen?
Die mensen kan ik al niet normaal vinden Ciske.

Ik ook niet choco , zielig voor dat dier.

roy1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:17

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door roy1982 »

Als een kat bij mij in de tuin schijt, krijgt ie een grote emmer water over zich heen! Als dat niet mocht helpen, gooi ik wel een dikke steen! En het liefst naar de baasjes! ik vind dat ik geen last hoef te hebben van zon smerig stinkbeest in mijn tuin!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

roy1982 schreef:Als een kat bij mij in de tuin schijt, krijgt ie een grote emmer water over zich heen! Als dat niet mocht helpen, gooi ik wel een dikke steen! En het liefst naar de baasjes! ik vind dat ik geen last hoef te hebben van zon smerig stinkbeest in mijn tuin!
'Het liefst' naar de baasjes?
Als ik u een steen naar een kat zou zien gooien, kreeg u hem van mij persoonlijk dubbel en dwars terug!
Wraak nemen op een dier, omdat zijn baasje een dombo is, is echt belachelijk.
En tevens strafbaar.
Een kat een steen op zijn kop gooien is dierenmishandeling.
En nee, hij hoort daar niet te poepen, maar dat moet u met het baasje uitvechten, niet met dat weerloze dier.

roy1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:17

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door roy1982 »

VioletPrue schreef:
roy1982 schreef:Als een kat bij mij in de tuin schijt, krijgt ie een grote emmer water over zich heen! Als dat niet mocht helpen, gooi ik wel een dikke steen! En het liefst naar de baasjes! ik vind dat ik geen last hoef te hebben van zon smerig stinkbeest in mijn tuin!
'Het liefst' naar de baasjes?
Als ik u een steen naar een kat zou zien gooien, kreeg u hem van mij persoonlijk dubbel en dwars terug!
Wraak nemen op een dier, omdat zijn baasje een dombo is, is echt belachelijk.
En tevens strafbaar.
Een kat een steen op zijn kop gooien is dierenmishandeling.
En nee, hij hoort daar niet te poepen, maar dat moet u met het baasje uitvechten, niet met dat weerloze dier.

Ik ga zon beest ook echt geen steen naar zijn kop gooien. Bij mij 2 huizen verder hebben ze ook 2 katten. Die heb ik met de tuinslang en een paar emmers water duidelijk gemaakt, dat ik der niet van gediend ben, dat ze bij mij in de tuin zitten. En ik moet zeggen dat het rete goed gewerkt heeft

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

Uiteindelijk is elke eigenaar straks te traceren, want vanaf dit jaar is het volgens mij verplicht dat elke kat gechipt wordt. Daar staan alle gegevens van de eigenaar in - kanttekening is wel dat katten die doorgaans weg worden gegeven vaak ook niet overgezet worden op de naam van de nieuwe eigenaar.

Het zal dan iets makkelijker zijn - wel veel werk - om belasting voor buitenkatten te heffen.
Zelf ben ik geen voorstander voor die belasting - niet van katten (heb ook binnenkatten) en niet van honden. De hondenbelasting is voor het schoonhouden van de stad, en dat geld wordt daar eigenlijk zelden voor gebruikt.

De hond is hier gewoon een melkkoe van de overheid.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

De hond is hier gewoon een melkkoe van de overheid.
precies, want het wordt niet voor de honden gebruikt ,gaat allemaal in de staatskas.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ah moet zeggen dat de gemeente het hier allemaal netjes bijhoudt waar de hondenuitlaatvelden zijn.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik heb hier een woonwijk met aan het begin over de hele lengte van de wijk voor de honden,dan in het midden rond om de singel die is ook vrij lang aan beiden kanten een grasveld mogen geen honden uitgelaten worden!
en aan het begin van de wijk weer zo'n strook over de gehele lengte van de wijk...
ook wer voor de honden..

nou je voelt hem al..mensen zijn gewoon te lui...echt heerlijk gezicht als ik net mijn boterham sta te maken en ik die hond gaat net zitten kakken voor me neus...
zit nog wel een stoep en een 1 baans weggetje voor auto's tussen...maar kan het in detail zien..

afijn veel controle geweest toen was het even rustig,maar nu weer volop...
en echt het is..beide kanten zitten 4 straten tussen..1 straat is een blok huizen..
dus niet ver????????
1,5 minuut?
no moet ik zeggen dat de roteb elke dag komt met de poepescooper,zo'n karretje...
en katten :twisted: :twisted: van de week deed mijn man achter het raam...geluid maken ze van sssttt weg...nou die kat keek hem aan van...ben je gek of zo :lol: :lol:
en ging gewoon lekker verder met liggen hoor....
maar is het nu de tijd dat ze krolsch worden?wordt er ff niet goed van...gisterenavond!!!
dan gooi ik er dus wel een emmer water overheen....weg zeg ik wil slapen..

nee kat/poes kan er niks aan doen ,de baasjes zijn het...
1x heb ik wel in een reactie bij een kat een hollerpieper verkocht maar dat kwam ,ik kwam de huiskamer in zit er ineens een kat voor me voeten,nou je hoorde me in ams gillen,je schrikt gewoon even...naar buiten gejaagd pui stond open..kijk dat vind ik ff minder....geen beesten van mezelf dus ik wil ze ook niet van een ander...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:geen beesten van mezelf dus ik wil ze ook niet van een ander...
En dat maak katte-eigenaren die hun katten buiten los laten lopen maar
eens wijs !
:twisted:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tja....mijn vriendin zegt(wat ik onzin vind maar?)die heeft een nieuwe kitten,althans is nu wel weer een jaartje,ja ik heb haar naar buiten gedaan zo fijn,ze wil niet anders,het is hun instinct...het moet,.
ik vind het eerlijk gezegd gel.l...zo'n kitten als je die van het begin af aan binnen houd,dan weet het beestje niet beter?

nee lekker je kat buiten houden dat is zit te janken voor de pui en te krabben ,dat iedereen wakker ligt,behalve de eigenaars en dan de volgende morgen zeggen kom maar binnnen..wil je naar binnen ?ja tr.t dat wilde hij al 12 uur...
nou dat is dierenliefde...

of omdat je coniveren kapot gaan van de kattenp.s?
maar goed beestjes kunnen er niks aan doen...dat zeg ik wel.
baasjes die zijn het..

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door bobske »

Ik heb dagelijks 5 katten in mijn tuin die alles onderpoepen en tegen mijn deuren pissen. Mijn eigen kat heeft een mooie buitenren omdat ik zelf niet wil dat anderen last heeft van MIJN kat. Ik kan in de zomer zelf niet in de tuin zitten vanwege de stank en omdat mijn hond de poep op gaat graven en op eet en daar weer enorm ziek van wordt. Twee katten zitten vaak voor het raam en pesten mijn kat die door de stress in mijn huis plast. Twee zijn van de buurvrouw die geen enkele moeite doet om te uit mijn tuin te halen maar komt heel gauw klagen als mijn kat in de buitenren zit te miauwen naar het buurmeisje. Mijn kat praat graag tegen mensen namelijk. GEK van te worden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

bobske schreef:Ik heb dagelijks 5 katten in mijn tuin die alles onderpoepen en tegen mijn deuren pissen. Mijn eigen kat heeft een mooie buitenren omdat ik zelf niet wil dat anderen last heeft van MIJN kat. Ik kan in de zomer zelf niet in de tuin zitten vanwege de stank en omdat mijn hond de poep op gaat graven en op eet en daar weer enorm ziek van wordt. Twee katten zitten vaak voor het raam en pesten mijn kat die door de stress in mijn huis plast. Twee zijn van de buurvrouw die geen enkele moeite doet om te uit mijn tuin te halen maar komt heel gauw klagen als mijn kat in de buitenren zit te miauwen naar het buurmeisje. Mijn kat praat graag tegen mensen namelijk. GEK van te worden.

Te gek voor woorden, mijn overbuurman heeft een kattenverjager aanstaan, daar schijten ze de hele zooi onder, alle planten gaan kapot.

Probeer eens als het je lukt een fikse straal water over die katten van je buren te stralen, hoop voor je dat ze weg blijven daardoor .

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik denk dat uit deze hele discussie maar weer eens blijkt dat vooral ménsen last van elkaar hebben :( .
Ik heb 2 katten die alleen even buiten zijn als ik thuis ben en nooit, maar dan ook nooit de tuin uit mogen of kunnen.
Ik heb om mij heen 5 buren met honden, een of meerdere. Ik kan niet in mijn tuin komen of die krengen slaan allemaal aan. Want ze zitten bijna allemaal de hele dag opgesloten in de tuin. Daar poepen ze ook, dus kan je nagaan hoe het 's zomers bij mij ruikt. 's Nachts blaffen ze ook. Mijn katten zijn altijd 's nachts binnen.
Kortom: het zijn niet de dieren. Het zijn de baasjes. Ik heb zielsmedelijden met die honden. Niet met mijn katten :wink: want die hebben echt genoeg aan die tuin.

Gesloten