LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] INFURN
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 mar 2012 22:21
Re: INFURN
Update:
Na flink veel stalken, twitteren, berichten via LinkedIn, 4 of meer emails per dag naar alle bekende emailadressen enzovoort heb ik eindelijk mijn geld terug, de aanhouder wint dus.
De truc is om ze zo vaak lastig te vallen zodat ze er helemaal gek van worden! Aan één stuk door lasteren via social media werkt ook mee.
Ik wil via de mail wel namen geven van personen die er voor zorgen dat je je geld terug kunt krijgen, mijn adres is te vinden als je Googled op mijn gebruikersnaam in deze topic.
Met vriendelijke groet,
Mark A. Huinder.
Na flink veel stalken, twitteren, berichten via LinkedIn, 4 of meer emails per dag naar alle bekende emailadressen enzovoort heb ik eindelijk mijn geld terug, de aanhouder wint dus.
De truc is om ze zo vaak lastig te vallen zodat ze er helemaal gek van worden! Aan één stuk door lasteren via social media werkt ook mee.
Ik wil via de mail wel namen geven van personen die er voor zorgen dat je je geld terug kunt krijgen, mijn adres is te vinden als je Googled op mijn gebruikersnaam in deze topic.
Met vriendelijke groet,
Mark A. Huinder.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 jul 2012 15:19
Re: INFURN
Hallo allemaal,
Ik zit dit een beetje allemaal te lezen en betwijfel nu og ik mijn zending wel zou krijgen....begin juni wat besteld,en levertijd 1 tot 3 weken...Tot op heden dus nog niks ontvangen...
Via de mail kon ik bij Designfurn inloggen helaas lukt dit niet,tot ik met google hier op stuit...en kon inloggen bij infurn,dat stond dus niet in de 3 mails die ik ontvangen heb.
mailen naar [email protected] heb geen zin komen net zo hard terug mijn mailbox in....
maar goed nu kon ik dus via infurn inloggen en zie ik dat de levertijd pas na half augustus gaat plaats vinden,maar ook nog wel kan gaan afwijken
Zijn er intussen al mensen die hun goederen geleverd hebben gekregen of hebben jullie allemaal je bestelling geannuleerd en geld terug ontvangen....
Groetjes Bianca
Ik zit dit een beetje allemaal te lezen en betwijfel nu og ik mijn zending wel zou krijgen....begin juni wat besteld,en levertijd 1 tot 3 weken...Tot op heden dus nog niks ontvangen...
Via de mail kon ik bij Designfurn inloggen helaas lukt dit niet,tot ik met google hier op stuit...en kon inloggen bij infurn,dat stond dus niet in de 3 mails die ik ontvangen heb.
mailen naar [email protected] heb geen zin komen net zo hard terug mijn mailbox in....
maar goed nu kon ik dus via infurn inloggen en zie ik dat de levertijd pas na half augustus gaat plaats vinden,maar ook nog wel kan gaan afwijken
Zijn er intussen al mensen die hun goederen geleverd hebben gekregen of hebben jullie allemaal je bestelling geannuleerd en geld terug ontvangen....
Groetjes Bianca
Re: INFURN
INFURN!!!
Na anderhalf jaar mailen telefoneren is het dan eindelijk gelukt om mijn geld retour te krijgen.
Mijn tip is blijf vooral doorgaan met het sturen van mails en don't give up.
Momenteel zijn er verbeteringen gaande maar dat alles kan nog lang duren.
[Contactgegevens verwijderd door de Moderator]
Hier is werkt mevr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], alleraardigst en behulpzaam. Uiteindelijk heeft zij ervoor gezorgd dat ik mijn geld retour
gestort heb gekregen.
Geef de moed niet op want het helpt dus wel!!!!!
Na anderhalf jaar mailen telefoneren is het dan eindelijk gelukt om mijn geld retour te krijgen.
Mijn tip is blijf vooral doorgaan met het sturen van mails en don't give up.
Momenteel zijn er verbeteringen gaande maar dat alles kan nog lang duren.
[Contactgegevens verwijderd door de Moderator]
Hier is werkt mevr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], alleraardigst en behulpzaam. Uiteindelijk heeft zij ervoor gezorgd dat ik mijn geld retour
gestort heb gekregen.
Geef de moed niet op want het helpt dus wel!!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2014 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19
Re: INFURN
Vandaag contact opgenomen met de dame die in het bovenstaande bericht wordt genoemd.
Het zitkussen van de egg-chair, waar ik nu al 61 (!) weken op wacht, is te laat door problemen met de verscheping. Wat staat er tegenover een stoel van 1200 euro waar je niet op kunt zitten? Niets! Infurn biedt halfslachtige excuses, slappe smoesjes, en de belofte van levering op een latere datum, maar enige tegemoetkoming is 'nicht im frage'.
Ook al druist het tegen elke rationele overweging in wacht ik wederom, als een naïeve pakezel die een wortel wordt voorgehouden, of het beloofde zitkussen nu wel geleverd wordt.
Wat zijn de mogelijkheden om hier een rechtszaak van te maken? Dat wil zeggen: de stoel is geleverd, maar incompleet, zou ik alsnog mijn rechtsbijstandverzekering kunnen aanspreken om mijn geld (of een gedeelte hiervan) terug te krijgen, wanneer zoals ik verwacht het ontbrekende onderdeel dit millennium niet meer geleverd gaat worden?
Het zitkussen van de egg-chair, waar ik nu al 61 (!) weken op wacht, is te laat door problemen met de verscheping. Wat staat er tegenover een stoel van 1200 euro waar je niet op kunt zitten? Niets! Infurn biedt halfslachtige excuses, slappe smoesjes, en de belofte van levering op een latere datum, maar enige tegemoetkoming is 'nicht im frage'.
Ook al druist het tegen elke rationele overweging in wacht ik wederom, als een naïeve pakezel die een wortel wordt voorgehouden, of het beloofde zitkussen nu wel geleverd wordt.
Wat zijn de mogelijkheden om hier een rechtszaak van te maken? Dat wil zeggen: de stoel is geleverd, maar incompleet, zou ik alsnog mijn rechtsbijstandverzekering kunnen aanspreken om mijn geld (of een gedeelte hiervan) terug te krijgen, wanneer zoals ik verwacht het ontbrekende onderdeel dit millennium niet meer geleverd gaat worden?
Re: INFURN
Om een lang verhaal kort te maken:
Sinds november vorig jaar wachtte ik op m'n zitzak, die niet binnen de erg lange en verlengde termijn is geleverd.
Gisteren is mijn geld (weliswaar zonder rente) voor niet geleverde goederen eindelijk gerestitueerd.
Na erg veel geduld en ongeloof gewacht op het aflopen van de contractuele termijn (en veel mails, zelfs tot en met de CEO), heb ik m'n order gecancelt en restitutie van de betaling geëist. Die terugbetaling moest via het hoofdkantoor (in de UK) en dat zou 4 weken kunnen duren. Toen dat na 4 weken nog niet het geval was (ik was niet verbaasd), heb ik ze per mail in gebreke gesteld en gezegd dat als het niet binnen 2 weken op m'n rekening zou zijn bijgeschreven, ik aangifte zou doen bij de politie en alles en iedereen zou mobiliseren om ze (juridisch) aan te pakken (desnoods via Interpol).
Ze schuiven zelfs de schuld van het niet leveren in de schoenen van het bedrijf dat de distributie voor hun verzorgt. Daar heb ik toch geen boodschap aan?
Onvoorstelbaar dit! Het is notabene onderdeel van een bedrijf dat genoteerd is aan de Duitse aandelenbeurs. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we hier te maken hebben met een bedrijf dat willens en wetens mensen flest, rente trekt van ons geld en hoopt dat een percentage mensen het erbij laat zitten.
Oh ja: inmiddels heb ik elders voor veel minder een prima zitzak gekocht en geleverd gekregen. Heb m'n lesjes wel weer geleerd. Dit hoofdstuk is afgesloten. Het genieten kan weer beginnen ...
Sinds november vorig jaar wachtte ik op m'n zitzak, die niet binnen de erg lange en verlengde termijn is geleverd.
Gisteren is mijn geld (weliswaar zonder rente) voor niet geleverde goederen eindelijk gerestitueerd.
Na erg veel geduld en ongeloof gewacht op het aflopen van de contractuele termijn (en veel mails, zelfs tot en met de CEO), heb ik m'n order gecancelt en restitutie van de betaling geëist. Die terugbetaling moest via het hoofdkantoor (in de UK) en dat zou 4 weken kunnen duren. Toen dat na 4 weken nog niet het geval was (ik was niet verbaasd), heb ik ze per mail in gebreke gesteld en gezegd dat als het niet binnen 2 weken op m'n rekening zou zijn bijgeschreven, ik aangifte zou doen bij de politie en alles en iedereen zou mobiliseren om ze (juridisch) aan te pakken (desnoods via Interpol).
Ze schuiven zelfs de schuld van het niet leveren in de schoenen van het bedrijf dat de distributie voor hun verzorgt. Daar heb ik toch geen boodschap aan?
Onvoorstelbaar dit! Het is notabene onderdeel van een bedrijf dat genoteerd is aan de Duitse aandelenbeurs. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we hier te maken hebben met een bedrijf dat willens en wetens mensen flest, rente trekt van ons geld en hoopt dat een percentage mensen het erbij laat zitten.
Oh ja: inmiddels heb ik elders voor veel minder een prima zitzak gekocht en geleverd gekregen. Heb m'n lesjes wel weer geleerd. Dit hoofdstuk is afgesloten. Het genieten kan weer beginnen ...
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 aug 2012 14:09
Re: INFURN
Tsja, heel treurig, al die reacties. Maar voor mij een bevestiging van wat ik al vermoedde.
Ik vond deze ellenlange klaagzang over Infurn, omdat ik vandaag bewust op zoek ging naar ervaringen met het bedrijf. Waarom?
Omdat ik in juni op zoek ging naar een bepaald model stoel v.e. beroemde Deense ontwerper. Peperduur in gerenommerde winkels. Ik surfte heel wat af om ze ergens een paar tientjes per stuk goedkoper te vinden (en checkte ook de betrouwbaarheid v.d. verschillende winkels) en dat is gelukt. Ze blijven duur. Ook zocht ik op internet naar tweedehands exemplaren. Die zijn er; en vintage kosten ze de helft v.d. nieuwe. Toch heb ik nieuwe besteld bij een betrouwbaar bedrijf, omdat de officiële licentiehouder dit model produceert met langere poten voor een beter zitcomfort. Een absolute rib uit mijn lijf, maar o, wat ben ik blij nu ik dit alles lees.
Ik belandde gisteren bij Infurn, omdat ik aan vrienden snel even het bewuste model wilde laten zien dat ik heb besteld. Ik googlede het model en bovenaan plopte ineens Infurn op. Nooit eerder bij mijn weten. Dus Infurn weet heel goed de zoekopdrachten van mijn computer te vinden, want uit alle modellen plopte gelijk mijn favoriet naar voren. Verbaasd klikte ik het aan en het blijkt de helft v.h. bedrag te kosten dat ik moet gaan betalen. Ik schrok me een hoedje en dacht dat ik me bij die dure meubelwinkel had laten beetnemen. Mijn partner was niet geamuseerd en de vrienden gniffelden een beetje. Ik voelde me nogal dommig. Dus vandaag maar eens Infurn verder nageplozen.
Opluchting 1: het blijken kopieën te zijn (dat wisten jullie al, maar ik nog niet). Dat hoeft niet erg te zijn, maar pas in het gebruik kan de koper beoordelen of dit ranke model stabiel genoeg blijkt voor intensief gebruik en ongezien moet de koper er maar op vertrouwen dat het een mooie kopie is. Ik koop alleen een kopie, als ik die ergens in een showroom kan bekijken en voelen. Uit ervaring weet ik dat een andere beroemde stoel, sledemodel, ooit als 'weggooistoel' voor 2 tientjes viel aan te schaffen bij bijna alle bouwmarkten en goedkope meubelgiganten; zeer slechte replica die er in de folder best leuk uit zag.
Opluchting 2: het bewuste model bij Infurn heeft nog de oude zithoogte. Haha, bijna 'peuterhoogte', zodat het tafelblad op borsthoogte komt
Opluchting 3: al jullie reacties. Alhoewel ik het voor jullie rot vind. Maar ik ben erg verbaasd dat zoveel mensen zo naïef een bestelling plaatsen zonder tevoren enig zoekwerk te verrichten op internet.
Waarom schrijf ik dit alles? Om je argumenten te geven die je een volgende keer voorzichtiger maken. Een kopie is pas o.k., als je het hebt kunnen uittesten. En dan nog: wat je in de showroom ziet staan, hoeft nog niet per se dezelfde kwaliteit op te leveren wat je in zo'n showroom daarna via internet moet bestellen.
Ik vond deze ellenlange klaagzang over Infurn, omdat ik vandaag bewust op zoek ging naar ervaringen met het bedrijf. Waarom?
Omdat ik in juni op zoek ging naar een bepaald model stoel v.e. beroemde Deense ontwerper. Peperduur in gerenommerde winkels. Ik surfte heel wat af om ze ergens een paar tientjes per stuk goedkoper te vinden (en checkte ook de betrouwbaarheid v.d. verschillende winkels) en dat is gelukt. Ze blijven duur. Ook zocht ik op internet naar tweedehands exemplaren. Die zijn er; en vintage kosten ze de helft v.d. nieuwe. Toch heb ik nieuwe besteld bij een betrouwbaar bedrijf, omdat de officiële licentiehouder dit model produceert met langere poten voor een beter zitcomfort. Een absolute rib uit mijn lijf, maar o, wat ben ik blij nu ik dit alles lees.
Ik belandde gisteren bij Infurn, omdat ik aan vrienden snel even het bewuste model wilde laten zien dat ik heb besteld. Ik googlede het model en bovenaan plopte ineens Infurn op. Nooit eerder bij mijn weten. Dus Infurn weet heel goed de zoekopdrachten van mijn computer te vinden, want uit alle modellen plopte gelijk mijn favoriet naar voren. Verbaasd klikte ik het aan en het blijkt de helft v.h. bedrag te kosten dat ik moet gaan betalen. Ik schrok me een hoedje en dacht dat ik me bij die dure meubelwinkel had laten beetnemen. Mijn partner was niet geamuseerd en de vrienden gniffelden een beetje. Ik voelde me nogal dommig. Dus vandaag maar eens Infurn verder nageplozen.
Opluchting 1: het blijken kopieën te zijn (dat wisten jullie al, maar ik nog niet). Dat hoeft niet erg te zijn, maar pas in het gebruik kan de koper beoordelen of dit ranke model stabiel genoeg blijkt voor intensief gebruik en ongezien moet de koper er maar op vertrouwen dat het een mooie kopie is. Ik koop alleen een kopie, als ik die ergens in een showroom kan bekijken en voelen. Uit ervaring weet ik dat een andere beroemde stoel, sledemodel, ooit als 'weggooistoel' voor 2 tientjes viel aan te schaffen bij bijna alle bouwmarkten en goedkope meubelgiganten; zeer slechte replica die er in de folder best leuk uit zag.
Opluchting 2: het bewuste model bij Infurn heeft nog de oude zithoogte. Haha, bijna 'peuterhoogte', zodat het tafelblad op borsthoogte komt
Opluchting 3: al jullie reacties. Alhoewel ik het voor jullie rot vind. Maar ik ben erg verbaasd dat zoveel mensen zo naïef een bestelling plaatsen zonder tevoren enig zoekwerk te verrichten op internet.
Waarom schrijf ik dit alles? Om je argumenten te geven die je een volgende keer voorzichtiger maken. Een kopie is pas o.k., als je het hebt kunnen uittesten. En dan nog: wat je in de showroom ziet staan, hoeft nog niet per se dezelfde kwaliteit op te leveren wat je in zo'n showroom daarna via internet moet bestellen.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 aug 2012 14:09
Re: INFURN
Een tweede reactie op het Infurn- 'Inferno': 2 personen noemden de Van Woustraat 99 in Amsterdam als een aanknopingspunt. Als je dat adres goochelt, dan blijkt het daar een drukke bedrijvigheid te zijn.
Er plopt inderdaad een uitzendbureau op. Grappig genoeg met een 6 letterige naam, waarvan er 4 dezelfde van Infurn zijn. Toevallig. Maar google je de naam van dat uitzendbureau, dan is de site niet (meer) bereikbaar.
Op hetzelfde adres zit ook een tweedehands damesmodezaak. Zonder dat er een naam v.d. bedrijfsvoerder staat vermeld. Bovendien is op het adres een lid geregistreerd v.d. Van Wou Winkeliersvereniging. Ratatata, ze heeft alleen een voornaam. Heel apart.
En op 99 II (wat betekent dat, tweede verdieping?) een pizzeria, die mogelijk alleen per taxi bezorgt; althans, dat doet de vage naam vermoeden. Verder is op 99 H een éénpersoons foto- of communicatieproductiebedrijfje gevestigd. Allemaal vermeldingen Van Woustraat 99 dus.
Kortom, internet is geduldig. Met surfers om de tuin leiden welteverstaan. Maar wij als koper kunnen ook geduld hebben ... eerst niet al te goedgelovig flink rondsurfen; en dan pas kopen. Want dit soort 'bedrijven' kunnen alleen maar bestaan door klanten die er in trappen.
Ik wens jullie toe dat alle Infurners eieren voor hun geld kiezen en geld terugstorten. Houd vol, zeur ze de kop gek. Maar weet dat ze met je meelezen.
Succes!
Er plopt inderdaad een uitzendbureau op. Grappig genoeg met een 6 letterige naam, waarvan er 4 dezelfde van Infurn zijn. Toevallig. Maar google je de naam van dat uitzendbureau, dan is de site niet (meer) bereikbaar.
Op hetzelfde adres zit ook een tweedehands damesmodezaak. Zonder dat er een naam v.d. bedrijfsvoerder staat vermeld. Bovendien is op het adres een lid geregistreerd v.d. Van Wou Winkeliersvereniging. Ratatata, ze heeft alleen een voornaam. Heel apart.
En op 99 II (wat betekent dat, tweede verdieping?) een pizzeria, die mogelijk alleen per taxi bezorgt; althans, dat doet de vage naam vermoeden. Verder is op 99 H een éénpersoons foto- of communicatieproductiebedrijfje gevestigd. Allemaal vermeldingen Van Woustraat 99 dus.
Kortom, internet is geduldig. Met surfers om de tuin leiden welteverstaan. Maar wij als koper kunnen ook geduld hebben ... eerst niet al te goedgelovig flink rondsurfen; en dan pas kopen. Want dit soort 'bedrijven' kunnen alleen maar bestaan door klanten die er in trappen.
Ik wens jullie toe dat alle Infurners eieren voor hun geld kiezen en geld terugstorten. Houd vol, zeur ze de kop gek. Maar weet dat ze met je meelezen.
Succes!
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 aug 2012 14:09
Re: INFURN
Nu ik toch bezig ben, een laatste reactie op personen die hier Dominidesign als vemoedelijk betrouwbaar aanmerken.
Surf een uurtje en je raakt op dezelfde manier verstrikt in vage adressen en gegevens.
De showroom van Dominidesign zou de meelfabriek in Heemstede zijn
Google je [dit adres (Moderator)], dan vind je inderdaad een monmentale molen, waarin een atelier zit. Op het adres worden vele beeldend kustenaars genoemd, maar nergens Dominidesign. Apart.
Kijk je weer op de site van Dominidesign, dan vind je onderaan weer een adres in Londen en ook nog Nadomini Ltd.
Ga je omgekeerd zoeken, dan kom ik vele pagina's tegen met bedrijven gevestigd op dat adres, maar na een tijdje hield ik op met scrollen, geen Dominidesign, wel veel Nadomini LTD geloof ik, ik ben het al weer kwijt.
Vervolgens tik je in Nadomini Ltd en tot je verbazing vind je dan [Adresgegevens verwijderd door de Moderator] Wijk aan Zee. Zonder verdere naam of info of wat ook. Grappig. Google sateliet geeft hier een onduidelijk beeld. Kan niet zien of het een winkel is.
Tik in Wijk aan Zee; en je krijgt: DSUS Design meubels (weer een andere naam dus) met de vermelding: POSTADRES!!!!! Klik je die vermelding aan op de site van http://www.teloos.nl, dan krijg je de vermelding v.e. showroom [Adresgegevens verwijderd door de Moderator]in Heemstede. Op Teloos kun je vervolgens op hun homepage klikken en dan kom je weer uit op Dominidesign.com Dan heb je een mooi rondje gemaakt en kun je weer opnieuw beginnen.
Ik weet genoeg, hopelijk jullie ook
Surf een uurtje en je raakt op dezelfde manier verstrikt in vage adressen en gegevens.
De showroom van Dominidesign zou de meelfabriek in Heemstede zijn
Google je [dit adres (Moderator)], dan vind je inderdaad een monmentale molen, waarin een atelier zit. Op het adres worden vele beeldend kustenaars genoemd, maar nergens Dominidesign. Apart.
Kijk je weer op de site van Dominidesign, dan vind je onderaan weer een adres in Londen en ook nog Nadomini Ltd.
Ga je omgekeerd zoeken, dan kom ik vele pagina's tegen met bedrijven gevestigd op dat adres, maar na een tijdje hield ik op met scrollen, geen Dominidesign, wel veel Nadomini LTD geloof ik, ik ben het al weer kwijt.
Vervolgens tik je in Nadomini Ltd en tot je verbazing vind je dan [Adresgegevens verwijderd door de Moderator] Wijk aan Zee. Zonder verdere naam of info of wat ook. Grappig. Google sateliet geeft hier een onduidelijk beeld. Kan niet zien of het een winkel is.
Tik in Wijk aan Zee; en je krijgt: DSUS Design meubels (weer een andere naam dus) met de vermelding: POSTADRES!!!!! Klik je die vermelding aan op de site van http://www.teloos.nl, dan krijg je de vermelding v.e. showroom [Adresgegevens verwijderd door de Moderator]in Heemstede. Op Teloos kun je vervolgens op hun homepage klikken en dan kom je weer uit op Dominidesign.com Dan heb je een mooi rondje gemaakt en kun je weer opnieuw beginnen.
Ik weet genoeg, hopelijk jullie ook
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2014 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd
Reden: Adresgegevens verwijderd
Re: INFURN
Kun je wellicht de betaalstroom tracen ?
Degene die de centen ontvangt is degene die achter deze mist van adressen zit.
Degene die de centen ontvangt is degene die achter deze mist van adressen zit.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 aug 2012 14:09
Re: INFURN
Crazyme,
Geen idee, ik heb er geen belang bij. Kzou zeggen, volg mijn pad en pluis het verder uit. Ik weet genoeg.
Ik kan iedereen melden dat het barst van dit soort lucratieve designmeubel internet [Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator], want op mijn zoektocht naar die bewuste stoel had ik ook een bepaalde tafel op het oog. Die wordt alleen geleverd door internetleverancier Fashionforhome in Berlijn, met je raadt het al, weer een Ltd adres in London. Ik maakte ook daar een rondje langs het z.g. showroomadres (een appartementengebouw dat in de steigers staat of zo); en kwam ook een keer in Italië terecht. Dus hoopte ik de tafel nog elders geleverd te zien, maar helaas, alleen (zogenaamd?) daar. Ook aan de designer v.d. tafel zit een luchtje. Want ik meen mij de tafel van vroeger te herinneren als een behoorlijk oud Fins of Italiaans top-ontwerp (maar weet de naam niet meer; voor mij indertijd in ieder geval veel te duur) en hij wordt plots weggezet als een jong Deens ontwerp (kleinzoon van). Ook spotgoedkoop. Bij toeval hoop ik nog eens de èchte tafel in een catalogus tegen te komen. Al met al was ik in juni al afgehaakt. En nu helemaal.
Doe je best met je research werk.
Iemand nog in voor grote internet-aankopen?
Geen idee, ik heb er geen belang bij. Kzou zeggen, volg mijn pad en pluis het verder uit. Ik weet genoeg.
Ik kan iedereen melden dat het barst van dit soort lucratieve designmeubel internet [Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator], want op mijn zoektocht naar die bewuste stoel had ik ook een bepaalde tafel op het oog. Die wordt alleen geleverd door internetleverancier Fashionforhome in Berlijn, met je raadt het al, weer een Ltd adres in London. Ik maakte ook daar een rondje langs het z.g. showroomadres (een appartementengebouw dat in de steigers staat of zo); en kwam ook een keer in Italië terecht. Dus hoopte ik de tafel nog elders geleverd te zien, maar helaas, alleen (zogenaamd?) daar. Ook aan de designer v.d. tafel zit een luchtje. Want ik meen mij de tafel van vroeger te herinneren als een behoorlijk oud Fins of Italiaans top-ontwerp (maar weet de naam niet meer; voor mij indertijd in ieder geval veel te duur) en hij wordt plots weggezet als een jong Deens ontwerp (kleinzoon van). Ook spotgoedkoop. Bij toeval hoop ik nog eens de èchte tafel in een catalogus tegen te komen. Al met al was ik in juni al afgehaakt. En nu helemaal.
Doe je best met je research werk.
Iemand nog in voor grote internet-aankopen?
Re: INFURN
Complimenten voor je speurwerk ! Zo heb ik Infurn ook eens uitgeplozen. Is gewoon een eenmansbedrijfje wat zichzelf gigantisch opblaast. helaas is het topic wat ik opende en waar ik een discussie had met de "CEO" zoals hij zichzelf noemde weggehaald.
De lange levertijden komen doordat het eeuwen duurt voordat hij genoeg heeft om weer een containertje over te laten komen uit China. De rechtsvorm is een Engelse limited zoals je ook gezien hebt. Berucht omdat je anoniem kunt ondernemen.
De lange levertijden komen doordat het eeuwen duurt voordat hij genoeg heeft om weer een containertje over te laten komen uit China. De rechtsvorm is een Engelse limited zoals je ook gezien hebt. Berucht omdat je anoniem kunt ondernemen.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 aug 2012 14:09
Re: INFURN
@Sjoege,
Wat maakt dat je denkt dat er gewacht moet worden tot een container in China vol is? Tzou kunnen, maar hoe kom je eraan?
Andere opties zijn niet uit te sluiten, gebruik je grimmige fantasie. N.l. dat er helemaal geen Chinese containers worden verscheept naar louzy adressen. Waarom zouden deze 'ondernemers' van wie oplichting de bedrijfsdoelstelling is al die moeite doen? En nog iets: het mogen gladde jongens en meisjes zijn, hun louche manier van werken dringt niet de gedachte bij me op dat ze in staat zijn zakelijke contacten met Chinese producenten te onderhouden. Daar zijn de grote Europese winkelketens van meubels, huishoudelijke artikelen, etc. beter in, dacht ik zo.
Stel dat wel waar is wat je zegt, hoe stel jij je voor dat al die totaal verschillende bestellingen van jullie in 3 maanden tijd geleverd kunnen worden door een Chinese producent: haha, 1 dikke namaak Le Corbusier, 3 fake Alvar Alto's, 6 z.g. fatboys etc. En dat een container vol. Dat gaat logistiek toch helmaal niet werken. En als die oplichters werkelijk zo hard zouden werken om dit voor elkaar te krijgen, dan zouden ze met al die moeite wel een transparant bedrijfje hebben. Nee joh, volgens mij liggen die lui met benen op tafel een beetje te telefoneren om allerlei vriendjes in te schakelen om een klager te woord te staan.
Iets anders is dat al die malefide sites (het zijn er zoveel) met design producten echt niet al die spullen kúnnen leveren. Dacht je dat de legale licentiehouders dit zomaar zouden laten gebeuren?
Waar komen dan die meubeltjes vandaan die een enkeling van jullie toch binnen krijgt? Geen idee, maar ik laat mijn creativiteit ff werken: de lastigste klager krijgt een meubel dat ook zíj op internet hebben gevonden. Wie weet een paar beschadigde winkeldochters v.e. bonafide winkel; v.e. faillisement of wat ook. Dat kost hen dan een cent, maar dat is wisselgeld. Rendabel, want iedereen gelooft weer dat het toch-misschien-je-weet-nooit-zie-je-wel nog goedkomt.
Ontdek zouijst op deze RadaR site dat er eerder al 2 korte discussies hebben gelopen over Fashion4home in Berlijn. Waarvan 1 v.d. 2 eindigt met een bijdrage van zo'n happy end: meubel gearriveerd, niks aan de hand. Ben benieuwd of de eigenaar inmiddels een soortgelijke bedbank is tegengekomen in de etlage v.d. 'buurman' v.e. Zweedse meubelgigant. Of dat het en Fashion4 mannetje was die het stuk schreef.
Ik heb allemaal geen idee of dit zo in elkaar steekt, maar naïeve goedgelovigheid vraagt enig tegenwicht door spoken te zien.
@CrazyYou, voor hoeveel geld ben jij het schip in gegaan, of lijdt je geen verlies?
Wat maakt dat je denkt dat er gewacht moet worden tot een container in China vol is? Tzou kunnen, maar hoe kom je eraan?
Andere opties zijn niet uit te sluiten, gebruik je grimmige fantasie. N.l. dat er helemaal geen Chinese containers worden verscheept naar louzy adressen. Waarom zouden deze 'ondernemers' van wie oplichting de bedrijfsdoelstelling is al die moeite doen? En nog iets: het mogen gladde jongens en meisjes zijn, hun louche manier van werken dringt niet de gedachte bij me op dat ze in staat zijn zakelijke contacten met Chinese producenten te onderhouden. Daar zijn de grote Europese winkelketens van meubels, huishoudelijke artikelen, etc. beter in, dacht ik zo.
Stel dat wel waar is wat je zegt, hoe stel jij je voor dat al die totaal verschillende bestellingen van jullie in 3 maanden tijd geleverd kunnen worden door een Chinese producent: haha, 1 dikke namaak Le Corbusier, 3 fake Alvar Alto's, 6 z.g. fatboys etc. En dat een container vol. Dat gaat logistiek toch helmaal niet werken. En als die oplichters werkelijk zo hard zouden werken om dit voor elkaar te krijgen, dan zouden ze met al die moeite wel een transparant bedrijfje hebben. Nee joh, volgens mij liggen die lui met benen op tafel een beetje te telefoneren om allerlei vriendjes in te schakelen om een klager te woord te staan.
Iets anders is dat al die malefide sites (het zijn er zoveel) met design producten echt niet al die spullen kúnnen leveren. Dacht je dat de legale licentiehouders dit zomaar zouden laten gebeuren?
Waar komen dan die meubeltjes vandaan die een enkeling van jullie toch binnen krijgt? Geen idee, maar ik laat mijn creativiteit ff werken: de lastigste klager krijgt een meubel dat ook zíj op internet hebben gevonden. Wie weet een paar beschadigde winkeldochters v.e. bonafide winkel; v.e. faillisement of wat ook. Dat kost hen dan een cent, maar dat is wisselgeld. Rendabel, want iedereen gelooft weer dat het toch-misschien-je-weet-nooit-zie-je-wel nog goedkomt.
Ontdek zouijst op deze RadaR site dat er eerder al 2 korte discussies hebben gelopen over Fashion4home in Berlijn. Waarvan 1 v.d. 2 eindigt met een bijdrage van zo'n happy end: meubel gearriveerd, niks aan de hand. Ben benieuwd of de eigenaar inmiddels een soortgelijke bedbank is tegengekomen in de etlage v.d. 'buurman' v.e. Zweedse meubelgigant. Of dat het en Fashion4 mannetje was die het stuk schreef.
Ik heb allemaal geen idee of dit zo in elkaar steekt, maar naïeve goedgelovigheid vraagt enig tegenwicht door spoken te zien.
@CrazyYou, voor hoeveel geld ben jij het schip in gegaan, of lijdt je geen verlies?
Re: INFURN
Het verhaal gaat dat Crazyhim voor enkele tonnen is benadeeld. Ik ken hem, hij is daar al lang overheen. Positieve gast.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 aug 2012 10:52
Re: INFURN
Good morning,
I'd like to apologize for the delays, and lack of communication the majority here have experienced with Infurn.
We'd like to make up for this, and are currently looking into all orders affected, when you post a review here, please state your order number (starting with AU-xxxxx) for a faster solution to any problem you may experience,
alternatively, we can be contacted on our English support as well, via following:
E-mail: [email protected]
Telephone: +44 2031376754
Or my personal desk: +45 69 91 26 40
KInd Regards,
Terry
Customer services
Infurn / Designfurn
I'd like to apologize for the delays, and lack of communication the majority here have experienced with Infurn.
We'd like to make up for this, and are currently looking into all orders affected, when you post a review here, please state your order number (starting with AU-xxxxx) for a faster solution to any problem you may experience,
alternatively, we can be contacted on our English support as well, via following:
E-mail: [email protected]
Telephone: +44 2031376754
Or my personal desk: +45 69 91 26 40
KInd Regards,
Terry
Customer services
Infurn / Designfurn
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 aug 2012 14:09
Re: INFURN
Crazy mesjogge,
Gekkie, echt waar? Dacht er vermoedelijk zelf ook rijk van te worden?
In ernst: pijnlijk om hardhandig te ervaren dat oneerlijke boterhammen duur worden betaald.
Tegelijk mooi, die positieve wending. Hopelijk 'landt' die bij mensen die op het punt staan in dezelfde ervaring te stappen.
Gekkie, echt waar? Dacht er vermoedelijk zelf ook rijk van te worden?
In ernst: pijnlijk om hardhandig te ervaren dat oneerlijke boterhammen duur worden betaald.
Tegelijk mooi, die positieve wending. Hopelijk 'landt' die bij mensen die op het punt staan in dezelfde ervaring te stappen.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 aug 2012 14:09
Re: INFURN
@Bianca Sunshine39,
Dat het emailadres niet werkte dat je gebruikte, komt omdat er sinds een paar maanden weer een ander is; zie hierboven. Ook hun virtuele 'bezoek'adres is sinds die tijd n.l. veranderd. Met een beetje internetten heb je het zo. Allemaal in het swingende hart van London op AA locatie. Maar je hebt er eigenlijk niks aan, want het is steeds een (andere) tussenpersoon die zich leent om het eigen emailadres te koppelen aan dat van het bedrijf. In ruil voor geld natuurlijk.
En de emails aan het bedrijf worden beheerd door iemand die ze alleen maar forwardt naar de 'koppelaar'. En die zit op dat z.g. bezoekadres. Kost een paar pound per maand, maar ja, op zo'n adres zitten een paar 100 van dat soort bedrijfjes, dus dat schuift toch lekker door.
Dat het emailadres niet werkte dat je gebruikte, komt omdat er sinds een paar maanden weer een ander is; zie hierboven. Ook hun virtuele 'bezoek'adres is sinds die tijd n.l. veranderd. Met een beetje internetten heb je het zo. Allemaal in het swingende hart van London op AA locatie. Maar je hebt er eigenlijk niks aan, want het is steeds een (andere) tussenpersoon die zich leent om het eigen emailadres te koppelen aan dat van het bedrijf. In ruil voor geld natuurlijk.
En de emails aan het bedrijf worden beheerd door iemand die ze alleen maar forwardt naar de 'koppelaar'. En die zit op dat z.g. bezoekadres. Kost een paar pound per maand, maar ja, op zo'n adres zitten een paar 100 van dat soort bedrijfjes, dus dat schuift toch lekker door.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 aug 2012 14:09
Re: INFURN
@Neehe en @Those who Teach,
Rechtsbijstandverzekering? Beursgenoteerd? Haha!
Er is een grote waarschijnlijkheid dat alle naIeve internet meubelkopers met hun vooruit-betalingen de pot spekken v.e. grootschalig piramidespel of zo. Dat is een veel omvangrijker bedrog dat áchter deze internetpraktijken zit. Al de ''inkomsten' van die bedrijfjes zijn a.h.w. toeleveranciers.
Misschien dat de stomannetjes / -vrouwtjes en katvang(st)ers in zo'n internetbedrijfje dat zelf niet eens door hebben, die zijn wie weet wel net zo naïef als de kopers. Ze lenen 'alleen' hun emailadres uit, onder grootste geheimhouding natuurlijk. En beheren misschien wel ergens in de keten een bankaccount; hebben zelf ook geen toegang tot de hoogste baas. Totdat ze zelf het schip in gaan. Of geloost worden, dat kan natuurlijk ook. Vreselijk terryble, maar waar.
Rechtsbijstandverzekering? Beursgenoteerd? Haha!
Er is een grote waarschijnlijkheid dat alle naIeve internet meubelkopers met hun vooruit-betalingen de pot spekken v.e. grootschalig piramidespel of zo. Dat is een veel omvangrijker bedrog dat áchter deze internetpraktijken zit. Al de ''inkomsten' van die bedrijfjes zijn a.h.w. toeleveranciers.
Misschien dat de stomannetjes / -vrouwtjes en katvang(st)ers in zo'n internetbedrijfje dat zelf niet eens door hebben, die zijn wie weet wel net zo naïef als de kopers. Ze lenen 'alleen' hun emailadres uit, onder grootste geheimhouding natuurlijk. En beheren misschien wel ergens in de keten een bankaccount; hebben zelf ook geen toegang tot de hoogste baas. Totdat ze zelf het schip in gaan. Of geloost worden, dat kan natuurlijk ook. Vreselijk terryble, maar waar.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19
Re: INFURN
In response to Terry of Infurn customer services:
The number of my order is AU-51129. I'd be highly surprised if I'd get something out of this. I've been waiting for the delivery of my order for more than a year now, and so far I've heard nothing but weak excuses and postponements.
The number of my order is AU-51129. I'd be highly surprised if I'd get something out of this. I've been waiting for the delivery of my order for more than a year now, and so far I've heard nothing but weak excuses and postponements.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 aug 2012 10:52
Re: INFURN
I have spoken to my colleague , who i believe has been speaking with you today, we are awaiting a reply from logistics and will get back to you via telephone tomorrow as promised.Those who teach schreef:In response to Terry of Infurn customer services:
The number of my order is AU-51129. I'd be highly surprised if I'd get something out of this. I've been waiting for the delivery of my order for more than a year now, and so far I've heard nothing but weak excuses and postponements.
We apologize for the delays caused, and are looking forward to a fast solution, i can assure you, we are working hard to improve our damaged image caused by previous leadership and management.
Kind regards,
Terry
Infurn Support
Re: INFURN
Although Terry claims to be working to restore the damaged image / reputation (in my modest opinion "damaged" would definitely qualify as the understatement of the year) Infurn is still up to its sleazy business practices. I hate to admit it but I fell for it. Mea culpa mea maxima culpa: I ordered (as recently as 31-8-2012) and should have done my frigging research in advance. In my particular case I decide to make use of their time limited 30% off promotion. Bad mistake! To my suprise their order history showed they planned to charge me for the full amount and so did my credit card history. I tried to contact them and cancel my order. To date I haven't had a single reply. I'm currently in the process of disputing / cancelling the creditcard transaction. Based on what I've read and my experiences sofar with Infurn I'd say avoid doing any business with this bunch of shysters!!!!!!!!!
P.S. For Terry's sake i've responded in "engrish"
P.S. For Terry's sake i've responded in "engrish"