LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?
Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?
avondje verder, ik heb ondertussen lekker pannekoeken gegeten. nieuwsgierig naar het antwoord van de drie maal rashond eigenaar, naar het antwoord.
Nog niet...
of kijk ik te snel?
Even zoeken.
Nog niet...
of kijk ik te snel?
Even zoeken.
Nee, LD, het is niet bewezen dat bastaardjes ouder worden...niet dat ik weet.
Maar onder ons gezegd en gezwegen........je weet toch wel beter he!
Bastaardjes zijn gewoon sterk, en dat is lastig als je aan de andere partij wilt deelnemen, maar is nou eenmaal zo!
waarom kost een rashond zo duur?
Waarom de ene veeeeel duurder dan de ander?
vanwege de testjes en de keizersnede?
Waarom is dat bij een bastaard allemaal niet nodig.
nogmaals er zijn mooie rassen, en die lijken verdorie nog op een hond ook!
maar er zijn ook hondjes..rassen...sja.......mooie naam, mooie stamboom, mooie testjes gehad, duur duur.
boeiend. Maar leefbaar?
Sorry, maar over smaak valt niet te twisten, maar waarom fokt men die zo?
voor de poen toch zeker!!!
Status, allemaal poen....dus......allemaal handel.......welkom dus in broodfokkersland.
en zo helpen jullie elkander!!
Maar onder ons gezegd en gezwegen........je weet toch wel beter he!
Bastaardjes zijn gewoon sterk, en dat is lastig als je aan de andere partij wilt deelnemen, maar is nou eenmaal zo!
waarom kost een rashond zo duur?
Waarom de ene veeeeel duurder dan de ander?
vanwege de testjes en de keizersnede?
Waarom is dat bij een bastaard allemaal niet nodig.
nogmaals er zijn mooie rassen, en die lijken verdorie nog op een hond ook!
maar er zijn ook hondjes..rassen...sja.......mooie naam, mooie stamboom, mooie testjes gehad, duur duur.
boeiend. Maar leefbaar?
Sorry, maar over smaak valt niet te twisten, maar waarom fokt men die zo?
voor de poen toch zeker!!!
Status, allemaal poen....dus......allemaal handel.......welkom dus in broodfokkersland.
en zo helpen jullie elkander!!
Bent u fietsen, de hond uitlaten....of komt er ook nog een antwoord.........
suggestief zei u toch?
suggestief zei u toch?
Ik ben het eens met de stelling dat de honden het in het zuiden van europa slechter hebben dan hier , maar vind het een slechte zaak om ze hierheen te halen. We hebben hier de asiels vol zitten met kansarme hondjes. Ik denk dat we hier eerst onze eigen hondjes een kans moeten geven. Daarbij komt dat je een hoop ziektes hier heen haalt die we hier inmiddels uitgebannen hebben (denk aan Rabies)
en een hoop nieuwe ziektes die we hier nog niet gehad hebben (denk aan hartworm) daarbij komt nog dat honden gewoontedieren zijn en wat voor ons zielig is voor hun de normaalste zaak van de wereld!
hoe treurig dit ook mag zijn!!
grrrrr Pascal
p.s. dit wil dus niet zeggen dat dit me niet aan het hart gaat, maar wel moeten denken wat misschien het beste is voor onze populatie honden
en een hoop nieuwe ziektes die we hier nog niet gehad hebben (denk aan hartworm) daarbij komt nog dat honden gewoontedieren zijn en wat voor ons zielig is voor hun de normaalste zaak van de wereld!
hoe treurig dit ook mag zijn!!
grrrrr Pascal
p.s. dit wil dus niet zeggen dat dit me niet aan het hart gaat, maar wel moeten denken wat misschien het beste is voor onze populatie honden
Gast 18.44
Ja ik heb eeb echte hond met een prachtige stamboom
Waar ik 5 jaar geleden €400 voor heb betaald
Neeeeeeeeeee mijn hond komt niet van een broodfokker
En ze is nooit ziek
Gast 20.44
Hoezo broodfokkers
Omdat mijn hond een stamboom heeft
Doe niet zo achterlijk
Er zijn ook mensen die 1 nestje hebben van hun hond,waarvan mijn hond vanaf komt
Terwijl die bastaard hondjes er wel 4 of 5 nesten hebben
Dus wie is hier de fokker die de teefjes kapot fokt net als vroeger
bij elke loopsheid een nestje honden die vervolgens werden verzopen
En wij hoeven elkaar niet te helpen waarom zouden we
Ja ik heb eeb echte hond met een prachtige stamboom
Waar ik 5 jaar geleden €400 voor heb betaald
Neeeeeeeeeee mijn hond komt niet van een broodfokker
En ze is nooit ziek
Gast 20.44
Hoezo broodfokkers
Omdat mijn hond een stamboom heeft
Doe niet zo achterlijk
Er zijn ook mensen die 1 nestje hebben van hun hond,waarvan mijn hond vanaf komt
Terwijl die bastaard hondjes er wel 4 of 5 nesten hebben
Dus wie is hier de fokker die de teefjes kapot fokt net als vroeger
bij elke loopsheid een nestje honden die vervolgens werden verzopen
En wij hoeven elkaar niet te helpen waarom zouden we
bastaardjes zijn 9 van de 10 x ''ongelukjes''
de zogenaamde rashonden brengen meer op, waarom zouden ze dus zoveel nesten met bastaarden fokken je slaat de plank volkomen mis.
de zogenaamde rashonden brengen meer op, waarom zouden ze dus zoveel nesten met bastaarden fokken je slaat de plank volkomen mis.
Moeten er dan allemaal bastaard honden komen
Mag je dan niet het zuiver ras in stand houden
Geef mij daar eens een andwoord op
Mag je dan niet het zuiver ras in stand houden
Geef mij daar eens een andwoord op
Ik heb ooit eens een bastaard hondje uit het asiel gehaald
Ze zeiden daar dat het een klein hondje bleef
Naar een half jaar was hij al 70 cm hoog
En volgens mij zouden de asiels niet zo vol zitten met honden als er minder bastaard honden waren
Ze zeiden daar dat het een klein hondje bleef
Naar een half jaar was hij al 70 cm hoog
En volgens mij zouden de asiels niet zo vol zitten met honden als er minder bastaard honden waren
ho even, er zitten bijna net zoveel rashonden in het asiel als bastaarden hoor.
daarnaast moet je misschien eens met Ger gaan praten, of met de puppiewinkel in baarle nassau en vragen wat meer opbrengt, een nestje met rashondjes of een nestje met bastaarden!
ik kan je wel vertellen wat ze dan antwoorden hoor.
rashonden zijn helemaal niet verkeerd, maar bij sommige rassen zijn ze sterk aan het overdrijven.
misschien moet je leren dat ''sommige'' rassen niet betekend
''alle'' rassen.
dat zou al een hoop scheven gezichten schelen.
daarnaast moet je misschien eens met Ger gaan praten, of met de puppiewinkel in baarle nassau en vragen wat meer opbrengt, een nestje met rashondjes of een nestje met bastaarden!
ik kan je wel vertellen wat ze dan antwoorden hoor.
rashonden zijn helemaal niet verkeerd, maar bij sommige rassen zijn ze sterk aan het overdrijven.
misschien moet je leren dat ''sommige'' rassen niet betekend
''alle'' rassen.
dat zou al een hoop scheven gezichten schelen.
goeienavond samen. mooie film, the beach!
Aflsuiten, maar nog even dit,
Inderdaad wordt er iedere keer duidelijk gezegd dat dit niet tegen alle rassen is, waarom zou ik.(toch haal je steeds dit aan) En ook geef ik steeds aan dat ik alleen het zielig vind van de creaties die echt geen leven hebben.(>gedrochtjes)
En inderdaad bastaardjes, daar wordt niet mee gefokt. vandaar; bastaard.
Maar het is wel de meest natuurlijke weg. dat zuiver waar jullie het over hebben (jullie of u) is een ander zuiver, dan ik bedoel.
Zolang rashonden belachelijk duur zijn, blijven er broodfokkers.handelaren en fokkers die niet zo netjes zijn. (jaja er zijn ok goede fokkers....)
Jij betaalde 400 euro voor je hond. nou, ik vind het veel, maar dat is denk ik wel een normale of zelfs lage prijs, als ik andere topics lees.
Een rashond, via liefhebberij, niks verkeerd mee!
Voel je eens niet zo op de man aangesproken.........
Maar fokken..ik bedoel...alleen het woord al!!!!
Een bastaard..is zuiver. een rashond is een creatie. goh.wat zou het leuk zijn als de labrador iets agresiever was, korte staart, en plattere snoet....nou......dan maken we die toch!!
kost wel wat.......
maar het antwoord blijft uit.............
Aflsuiten, maar nog even dit,
Inderdaad wordt er iedere keer duidelijk gezegd dat dit niet tegen alle rassen is, waarom zou ik.(toch haal je steeds dit aan) En ook geef ik steeds aan dat ik alleen het zielig vind van de creaties die echt geen leven hebben.(>gedrochtjes)
En inderdaad bastaardjes, daar wordt niet mee gefokt. vandaar; bastaard.
Maar het is wel de meest natuurlijke weg. dat zuiver waar jullie het over hebben (jullie of u) is een ander zuiver, dan ik bedoel.
Zolang rashonden belachelijk duur zijn, blijven er broodfokkers.handelaren en fokkers die niet zo netjes zijn. (jaja er zijn ok goede fokkers....)
Jij betaalde 400 euro voor je hond. nou, ik vind het veel, maar dat is denk ik wel een normale of zelfs lage prijs, als ik andere topics lees.
Een rashond, via liefhebberij, niks verkeerd mee!
Voel je eens niet zo op de man aangesproken.........
Maar fokken..ik bedoel...alleen het woord al!!!!
Een bastaard..is zuiver. een rashond is een creatie. goh.wat zou het leuk zijn als de labrador iets agresiever was, korte staart, en plattere snoet....nou......dan maken we die toch!!
kost wel wat.......
maar het antwoord blijft uit.............
Zolang jullie weigeren te lezen heeft het voor mij geen zin meer om antwoord te geven.
A. ik fok niet met mijn honden.
B. ik heb rashonden, maar zoek ze niet uit op de platste snuit, meeste rimpels, korste staart etc.
Wanneer dringt het is tot jullie botte hersens door dat niet iedere liefhebber van rashonden daarmee bezig is.
Ik denk dat menigeen van jullie met verbazing zou hebben gekeken wanneer jullie mijn pitbull hadden gezien.
Dit dier was gewoon puur een gezonde hond, zonder eigenaardigheden.
De meeste mensen zagen niet eens dat het een pitbull was.
Ook mijn poedel en pekinees zijn gewoon gezonde honden geweest zonder vreemde trekjes of wat dan ook.
Maar ik wacht nog steeds op het antwoord wat er volgens sommige mis zou zijn geweest met mijn pekinees, poedel en pitbull.
Geef daar eerst eens een antwoord op.
A. ik fok niet met mijn honden.
B. ik heb rashonden, maar zoek ze niet uit op de platste snuit, meeste rimpels, korste staart etc.
Wanneer dringt het is tot jullie botte hersens door dat niet iedere liefhebber van rashonden daarmee bezig is.
Ik denk dat menigeen van jullie met verbazing zou hebben gekeken wanneer jullie mijn pitbull hadden gezien.
Dit dier was gewoon puur een gezonde hond, zonder eigenaardigheden.
De meeste mensen zagen niet eens dat het een pitbull was.
Ook mijn poedel en pekinees zijn gewoon gezonde honden geweest zonder vreemde trekjes of wat dan ook.
Maar ik wacht nog steeds op het antwoord wat er volgens sommige mis zou zijn geweest met mijn pekinees, poedel en pitbull.
Geef daar eerst eens een antwoord op.
wie zegt dat dan?
je voelt je ontzettend aangevallen, dit is maar een discussie hoor!
Er wordt slechts een mening gegeven, over lezen gesproken, dat naar eigen mening dat niet mijn smaak is, en dat ik dat geen hond vind.
Verder heb ik nergens geschreven, of wie dan ook, dat je fokt?
Waarom ontloop je the question?
En antwoord op je vragen, heb ik al gegeven. kijk bij antwoorden, antwoord drie.
En dat is mijn antwoord, dus niet van heeeeeeeeeeel de wereld.
verder wordt er ook niet gezegd dat je honden niet gezond zijn., waren.
ook dat is in dat bericht besproken.
Wel dat OVER HET ALGEMEEN bastaardjes gezonder /sterker zijn, maar dat zegt helemaal niets over de gezondheid van jouw honden of wie zijn rashond dan ook.
Ben jij die persoon van suggestief?
je voelt je ontzettend aangevallen, dit is maar een discussie hoor!
Er wordt slechts een mening gegeven, over lezen gesproken, dat naar eigen mening dat niet mijn smaak is, en dat ik dat geen hond vind.
Verder heb ik nergens geschreven, of wie dan ook, dat je fokt?
Waarom ontloop je the question?
En antwoord op je vragen, heb ik al gegeven. kijk bij antwoorden, antwoord drie.
En dat is mijn antwoord, dus niet van heeeeeeeeeeel de wereld.
verder wordt er ook niet gezegd dat je honden niet gezond zijn., waren.
ook dat is in dat bericht besproken.
Wel dat OVER HET ALGEMEEN bastaardjes gezonder /sterker zijn, maar dat zegt helemaal niets over de gezondheid van jouw honden of wie zijn rashond dan ook.
Ben jij die persoon van suggestief?
antwoorden kunt u vinden bij bericht 5 mrt 16.00 en 16.18
(onder andere)
(onder andere)
Ook in die berichten staan geen antwoorden op mijn vragen.
Ik heb echter wel alle vragen beantwoord.
Dus ik wacht nog steeds.
Ik heb echter wel alle vragen beantwoord.
Dus ik wacht nog steeds.
gast van 6 maart 9.29 uur,
ik wordt helemaal dol van jou, wie zegt er dat jij met jou honden fokt, waarom betrek je het allemaal op jezelf.
of ben je dan toch stiekum fokker van een creatuur?
hoe kunnen wij weten wat er mis is geweest met jou honden?
we praten over honden in het algemeen, niet alleen over de jouwes
en wat rashonden betreft zijn er vele mooie zuivere rassen, maar er zijn ook honden waarbij je nekharen overeind gaan staan, dat zijn geen honden meer, dat zijn modehondjes, showmodellen...
ik wordt helemaal dol van jou, wie zegt er dat jij met jou honden fokt, waarom betrek je het allemaal op jezelf.
of ben je dan toch stiekum fokker van een creatuur?
hoe kunnen wij weten wat er mis is geweest met jou honden?
we praten over honden in het algemeen, niet alleen over de jouwes
en wat rashonden betreft zijn er vele mooie zuivere rassen, maar er zijn ook honden waarbij je nekharen overeind gaan staan, dat zijn geen honden meer, dat zijn modehondjes, showmodellen...
waarom komt er ook geen reactie van je over het ''speciale voer'' voor een rashond?
waarom heeft een rashond speciaal voer nodig? om het beter op te pakken schrijft men...
dat is toch van de gekke! een hond die normale brokken niet gewoon zou kunnen eten?
Kijk, dat bedoel ik dus, van dat soort rassen gaan mijn nekharen staan
waarom heeft een rashond speciaal voer nodig? om het beter op te pakken schrijft men...
dat is toch van de gekke! een hond die normale brokken niet gewoon zou kunnen eten?
Kijk, dat bedoel ik dus, van dat soort rassen gaan mijn nekharen staan
Er is iets fout gegaan gisteren 21.36
Er staat leerling
Maar het moet LD ZIJN
Er staat leerling
Maar het moet LD ZIJN
tja en elke hond heeft een speciaal karakter, daarom worden de goldens tegenwoordig zo agressief
Natuurlijk heeft een rashond geen speciaal voer nodig
Bovendien begrijp ik niet waarom gast zich zo druk maakt over rashonden
Wat is er mis mee
Gewoon omdat je een speciaal ras mooi vind deugd het niet
En wat heeft dit nu met broodfokkers te maken
Bovendien begrijp ik niet waarom gast zich zo druk maakt over rashonden
Wat is er mis mee
Gewoon omdat je een speciaal ras mooi vind deugd het niet
En wat heeft dit nu met broodfokkers te maken
ik denk dat je vooral naar het soort ras moet kijken.
bij naar adem knorrende bulletjes kan ik niet echt begrip opbrengen voor de mensen die dit ''mooi'' vinden.
neem je echter een ras dat echt ''hond'' is gebleven, waar niet zoveel aan veranderd is, .. tja, dat is prachtig natuurlijk.
by the way, deze topic gaat toch ook over rashonden?
bij naar adem knorrende bulletjes kan ik niet echt begrip opbrengen voor de mensen die dit ''mooi'' vinden.
neem je echter een ras dat echt ''hond'' is gebleven, waar niet zoveel aan veranderd is, .. tja, dat is prachtig natuurlijk.
by the way, deze topic gaat toch ook over rashonden?