We doen zo ons bestFemmiej schreef:Helemaal mee eens, kabel blijft toch beter qua signaal..160589005 schreef:ik vind de ADSL aanbieders geen concurrentie. Dat is gewoon een slechter alternatief.
Jammer genoeg, want de klantenservice bij Tele2 vind ik een stuk beter.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Dat kabel beter is qua signaal is niet mijn ervaring.160589005 schreef:We doen zo ons bestFemmiej schreef:Helemaal mee eens, kabel blijft toch beter qua signaal..160589005 schreef:ik vind de ADSL aanbieders geen concurrentie. Dat is gewoon een slechter alternatief.
Jammer genoeg, want de klantenservice bij Tele2 vind ik een stuk beter.
Wij hadden digitale TV van Ziggo. Heel mooi beeld, niets op aan te merken.
Omdat we een interactieve TV wilden in een totaalpakket en bij KPN al IPB hadden hebben we gekozen voor KPN, ook omdat je bij KPN de digitale ontvanger met harddiskrecorder niet hoeft te kopen. Je betaalt een paar euro huur/mnd en als die kapot gaat krijg je gewoon een nieuwe. We hebben de tv via een draadloze verbindingsset met het modem verbonden en waren verrast door het prachtige beeld. We dachten dat we mooi beeld hadden via de kabel, maar nu is het via VDSL nog mooier (met HDMI-kabel).
Dus wat mij betreft: ADSL/VDSL geeft net zo'n goed, zo niet beter signaal.
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
UPDATE
Vorige week Donderdag maar weer naar UPC gebeld omdat Dhr. .... niet reageerde op mijn mail.
Aangezien Dhr. .... weer in zijn oude patroon is vervallen van afspraken niet nakomen heb ik naar een andere medewerker van Special Care gevraagd.
Ik heb aan deze Mw. uitgelegd dat ik vind dat Dhr. .... niet genoeg zijn best doet om mij van dienst te zijn. (niet terug bellen enzo.)
Omdat het haar collega was vond ze het lastig om ertussen te zitten maar zij zou contact opnemen met Dhr. .... om te vragen wat er was.
Dhr. .... zou mij die dag nog terugbellen en als hij dat niet zou doen zou Mw. mij bellen.
Ja hoor net 10 min. later gaat de telefoon, privénummer, UPC dus.
Dhr. .... had van zijn collega vernomen dat ik niet tevreden was. Duidelijk.
Na veel moeite en niet te ontkennen gebeurtenissen moest hij wel toegeven dat ik gelijk had.
Maar ja, wat verwacht ik dan wel niet van Special Care.
1) Dat UPC eindelijk eens echt gaat luisteren naar mijn klachten. (niet zoals de technische afdeling)
2) Dat UPC moeite voor de klant doet, klant is koning (in alle redelijkheid).
3) Dat UPC afspraken die ze maken nakomen.
Hij was het er wel mee eens dat ik dit inderdaad kan verwachten van Special Care.
Hij heeft aandachtig naar mij geluisterd en was inderdaad serieus met mij bezig.
Omdat ik deze maand nog steeds klachten heb wil ik korting op mijn abonnement.
Waarom zou ik betalen voor iets dat niet werkt?
Dit moest hij natuurlijk met zijn manager bespreken en hij zou mij terugbellen.
's Avonds gaat de telefoon, ja hoor, Dhr. .... , hij kan toch terugbellen..
Zijn manager heeft hij niet kunnen spreken daarom zal hij mij een andere keer terug bellen.
Wanneer zou ik u terug kunnen bellen...? Bel Dinsdag maar..
Hoelaat wilt u dat ik bel...? Maakt niet uit, zeg maar..
11.00 uur?? Ja is goed, 11.00 uur..
Het is nu Dinsdag 14.08 uur en je raadt het al...
Dhr. .... heeft nog niet gebeld...
Waarom spreekt hij dan 11.00 uur af????
Als hij vandaag niet meer belt dan wil ik echt een ander contactpersoon!
Vorige week Donderdag maar weer naar UPC gebeld omdat Dhr. .... niet reageerde op mijn mail.
Aangezien Dhr. .... weer in zijn oude patroon is vervallen van afspraken niet nakomen heb ik naar een andere medewerker van Special Care gevraagd.
Ik heb aan deze Mw. uitgelegd dat ik vind dat Dhr. .... niet genoeg zijn best doet om mij van dienst te zijn. (niet terug bellen enzo.)
Omdat het haar collega was vond ze het lastig om ertussen te zitten maar zij zou contact opnemen met Dhr. .... om te vragen wat er was.
Dhr. .... zou mij die dag nog terugbellen en als hij dat niet zou doen zou Mw. mij bellen.
Ja hoor net 10 min. later gaat de telefoon, privénummer, UPC dus.
Dhr. .... had van zijn collega vernomen dat ik niet tevreden was. Duidelijk.
Na veel moeite en niet te ontkennen gebeurtenissen moest hij wel toegeven dat ik gelijk had.
Maar ja, wat verwacht ik dan wel niet van Special Care.
1) Dat UPC eindelijk eens echt gaat luisteren naar mijn klachten. (niet zoals de technische afdeling)
2) Dat UPC moeite voor de klant doet, klant is koning (in alle redelijkheid).
3) Dat UPC afspraken die ze maken nakomen.
Hij was het er wel mee eens dat ik dit inderdaad kan verwachten van Special Care.
Hij heeft aandachtig naar mij geluisterd en was inderdaad serieus met mij bezig.
Omdat ik deze maand nog steeds klachten heb wil ik korting op mijn abonnement.
Waarom zou ik betalen voor iets dat niet werkt?
Dit moest hij natuurlijk met zijn manager bespreken en hij zou mij terugbellen.
's Avonds gaat de telefoon, ja hoor, Dhr. .... , hij kan toch terugbellen..
Zijn manager heeft hij niet kunnen spreken daarom zal hij mij een andere keer terug bellen.
Wanneer zou ik u terug kunnen bellen...? Bel Dinsdag maar..
Hoelaat wilt u dat ik bel...? Maakt niet uit, zeg maar..
11.00 uur?? Ja is goed, 11.00 uur..
Het is nu Dinsdag 14.08 uur en je raadt het al...
Dhr. .... heeft nog niet gebeld...
Waarom spreekt hij dan 11.00 uur af????
Als hij vandaag niet meer belt dan wil ik echt een ander contactpersoon!
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Dat wordt lastig..
Ik kan nergens heen in principe.
Ik ben al weggegaan bij UPC vandaar dit topic.
Ik heb één hele maand Tele2 gehad maar daar had ik alleen maar storingen mee.
De service van Tele2 is daarentegen wel goed maar ja.
UPC heeft dit topic gelezen en als excuus zou ik 3 maanden gratis krijgen als ik terug kwam bij UPC.
En ik mag (nog steeds) kostenloos weg bij UPC, dat heb ik zwart op wit.
Aangezien ik ook in behandeling was van Special Care ben ik hiermee akkoord gegaan.
Hopende dat Special Care de boel wel serieus neemt en natuurlijk 3 maanden gratis.
Ik heb nu met Dhr. .... afgesproken dat mocht het uiteindelijk allemaal niet gaan werken ik een vaste korting krijg.
Ik heb geen andere keus dan bij UPC te blijven..
KPN gaat over dezelfde lijn als Tele2 dus dat zal hoogstwaarschijnlijk ook niet goed werken. En KPN is DUUR.
Digitenne werkt hier bij mij echt niet, ik woon in een straat met winkels dus heb veel verkeer.
Canaal digitaal heeft met slecht weer ook storingen dus dat wordt hem ook niet.
Ik kan nergens heen in principe.
Ik ben al weggegaan bij UPC vandaar dit topic.
Ik heb één hele maand Tele2 gehad maar daar had ik alleen maar storingen mee.
De service van Tele2 is daarentegen wel goed maar ja.
UPC heeft dit topic gelezen en als excuus zou ik 3 maanden gratis krijgen als ik terug kwam bij UPC.
En ik mag (nog steeds) kostenloos weg bij UPC, dat heb ik zwart op wit.
Aangezien ik ook in behandeling was van Special Care ben ik hiermee akkoord gegaan.
Hopende dat Special Care de boel wel serieus neemt en natuurlijk 3 maanden gratis.
Ik heb nu met Dhr. .... afgesproken dat mocht het uiteindelijk allemaal niet gaan werken ik een vaste korting krijg.
Ik heb geen andere keus dan bij UPC te blijven..
KPN gaat over dezelfde lijn als Tele2 dus dat zal hoogstwaarschijnlijk ook niet goed werken. En KPN is DUUR.
Digitenne werkt hier bij mij echt niet, ik woon in een straat met winkels dus heb veel verkeer.
Canaal digitaal heeft met slecht weer ook storingen dus dat wordt hem ook niet.
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Nou hoop dan toch voor je dat het gauw is opgelost. Goed dat je het wel schriftelijk hebt dan kunnen ze er niet meer onderuit.
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Heb jij persoonlijk ervaring met UPC ?ciske schreef:fijn he dat UPC wat een flutbedrijf zeg. Wat doe je als ze niet alles goed doen , ga je er dan weg?
Weggaan lijkt allemaal zo simpel, begin ermaar eens aan als je aan een kabelaar gewend bent, de administratieve rompsslomps is vrij groot
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Henri42 schreef:
Heb jij persoonlijk ervaring met UPC ?
Wat dacht jezelf? Natuurlijk heb ik ervaring met dit flutbedrijf!!
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Dat is duidelijk toch, alleen een motivatie ontbreektciske schreef:Henri42 schreef:
Heb jij persoonlijk ervaring met UPC ?
Wat dacht jezelf? Natuurlijk heb ik ervaring met dit flutbedrijf!!
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Henri42 schreef: Dat is duidelijk toch, alleen een motivatie ontbreekt
Is dat zo? Duidelijk genoeg toch , voordat je iets een flutbedrijf noemt zijn er echt wel genoeg problemen met dit bedrijf geweest.
Voor mij nooit meer UPC
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
JA hoor... Daar gaaaaaan we weerrrrr
Ben echt weer helemaal klaar met UPC...
Ga nu echt weg en kom nooooooit meer terug, al geven ze een jaar gratis...
Ik weet niet waar ik hier op het forum was gebleven met mijn UPC ervaringen maar ik heb nog steeds klachten.
Zo rond Mei werkte de mediabox ineens perfect, alles werkte.
Dubbele opnames, enkele opnames, On Demand en live pauzeren, gewoon zoals het hoort te kunnen.
Dit gemeld aan Dhr. .... van Special Care.
Omdat het nu allemaal goed werkte heeft hij mijn Case gesloten.
Nog geen maand later was het allemaal weer raak, software update en de mediabox flipte aan alle kanten. Hij ging aan/uit, opnieuw software downloaden en zo een keer of 10 achter elkaar. Stroom eraf en erop wilde niet helpen. Uiteindelijk de software update handmatig nog een keer gedaan en hij 'deed' het weer.
Maar de problemen waren weer terug hoor.
Geen dubbele opnames, geen enkele opnames en live pauzeren werkte weer niet zoals gewoonlijk.
Na een hoop klagen is dan op 19 September weer een monteur geweest.
Die heeft wederom alles doorgemeten en het signaal nagekeken en alles was natuurlijk goed.
Ik had inmiddels weer een nieuwe mediabox gekregen en deze geinstalleerd.
De monteur stelde voor om mijn oude mediabox dan gelijk mee te nemen om de box na te kijken.
Hij heeft de box meegenomen en een paar weken later krijg ik een brief van UPC, waar mijn mediabox is en dat ik kan gaan betalen als ik hem niet terug stuur.
Ik weer bellen natuurlijk, zegt hij dat ik maar een bewijsje bij de monteur moet gaan vragen!!!
Dus als hun monteur, hun mediabox meeneemt en dit niet doorgeeft. Moet ik maar een bewijsje aan de monteur gaan vragen?
Hij werkt toch bij/voor hun?
Ik heb gezegd dat ze het maar lekker zelf uit moeten zoeken en dat het niet mijn probleem is. Ik zou nog horen of ze de kosten nog op mij zouden verhalen maar uiteraard hebben ze niets laten weten.
Daarna kreeg ik een telefoontje, een automatisch bericht van UPC, ik heb een betalingsachterstand.
Terwijl het toch echt afgeschreven was die maand.
Ik weer bellen, nee het was een foutje ik had inderdaad betaald en hij vond het maar raar dat ik dat automatische telefoontje had gekregen.
Nu is mijn jaarcontract bijna verlopen en ik ga nu echt weg bij UPC.
Ik heb nog steeds problemen met mijn mediabox en UPC doet niets om het op te lossen.
Al in April/Mei zou de nieuwe software komen, maar is er nog steeds niet.
Het is toch te zot voor woorden dat ik nu een extra box zou moeten nemen om 2 dingen op te kunnen nemen.
Ik betaal er nu al voor dat ik dubbel op zou kunnen nemen!
Nee nu willen ze weer een monteur sturen, kan ik weer vrij nemen.. Nou mooi niet!
BAH wat een *** bedrijf!
Ben echt weer helemaal klaar met UPC...
Ga nu echt weg en kom nooooooit meer terug, al geven ze een jaar gratis...
Ik weet niet waar ik hier op het forum was gebleven met mijn UPC ervaringen maar ik heb nog steeds klachten.
Zo rond Mei werkte de mediabox ineens perfect, alles werkte.
Dubbele opnames, enkele opnames, On Demand en live pauzeren, gewoon zoals het hoort te kunnen.
Dit gemeld aan Dhr. .... van Special Care.
Omdat het nu allemaal goed werkte heeft hij mijn Case gesloten.
Nog geen maand later was het allemaal weer raak, software update en de mediabox flipte aan alle kanten. Hij ging aan/uit, opnieuw software downloaden en zo een keer of 10 achter elkaar. Stroom eraf en erop wilde niet helpen. Uiteindelijk de software update handmatig nog een keer gedaan en hij 'deed' het weer.
Maar de problemen waren weer terug hoor.
Geen dubbele opnames, geen enkele opnames en live pauzeren werkte weer niet zoals gewoonlijk.
Na een hoop klagen is dan op 19 September weer een monteur geweest.
Die heeft wederom alles doorgemeten en het signaal nagekeken en alles was natuurlijk goed.
Ik had inmiddels weer een nieuwe mediabox gekregen en deze geinstalleerd.
De monteur stelde voor om mijn oude mediabox dan gelijk mee te nemen om de box na te kijken.
Hij heeft de box meegenomen en een paar weken later krijg ik een brief van UPC, waar mijn mediabox is en dat ik kan gaan betalen als ik hem niet terug stuur.
Ik weer bellen natuurlijk, zegt hij dat ik maar een bewijsje bij de monteur moet gaan vragen!!!
Dus als hun monteur, hun mediabox meeneemt en dit niet doorgeeft. Moet ik maar een bewijsje aan de monteur gaan vragen?
Hij werkt toch bij/voor hun?
Ik heb gezegd dat ze het maar lekker zelf uit moeten zoeken en dat het niet mijn probleem is. Ik zou nog horen of ze de kosten nog op mij zouden verhalen maar uiteraard hebben ze niets laten weten.
Daarna kreeg ik een telefoontje, een automatisch bericht van UPC, ik heb een betalingsachterstand.
Terwijl het toch echt afgeschreven was die maand.
Ik weer bellen, nee het was een foutje ik had inderdaad betaald en hij vond het maar raar dat ik dat automatische telefoontje had gekregen.
Nu is mijn jaarcontract bijna verlopen en ik ga nu echt weg bij UPC.
Ik heb nog steeds problemen met mijn mediabox en UPC doet niets om het op te lossen.
Al in April/Mei zou de nieuwe software komen, maar is er nog steeds niet.
Het is toch te zot voor woorden dat ik nu een extra box zou moeten nemen om 2 dingen op te kunnen nemen.
Ik betaal er nu al voor dat ik dubbel op zou kunnen nemen!
Nee nu willen ze weer een monteur sturen, kan ik weer vrij nemen.. Nou mooi niet!
BAH wat een *** bedrijf!
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Tsja kijk hier maar eens goed op het forum. Geen van alle echt goed. De betere vraag was geweest de minst slechte. Qua signaal en prijs gaat het nog wel maar de meeste (grote) providers hebben bagger klantenservice (haast het woord onwaardig), waar mensen zitten met 0 verstand van zaken die alleen standaard antwoorden kunnen geven. Ik heb meegemaakt dat zo'n ******** bij de helpdesk (Ziggo) op mijn vraag: wat is het mac adres van de modem wist te antwoorden, sorry wij ondersteunen geen Apples.Femmiej schreef:Wat zijn jullie ervaringen?
Welke provider is goed, qua signaal, prijs, klantenservice?
Welke juist niet?
Kijk je puur naar signaal en prijs dat kom je al snel op een van de kabel providers uit. Die leveren snelheid voor een lage prijs (kijk maar eens naar prijs per mb). En vooral, die leveren redelijk wat ze beloven, meest 80-90% van de maximale snelheid. Bij adsl kom je meestal niet eens tot de helft.
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Dat is een beetje een voorbarige conclusie. Het betere beeld kan ook aan de betere ontvanger liggen, en zelfs aan de combinatie ontvanger - tv. De bandbreedte van VDSL is lager dan bij kabel op de hoogste snelheid. Het is dus technisch zeer onwaarschijnlijk dat VDSL een beter beeld geeft dan Kabel.Doortje21 schreef: Dus wat mij betreft: ADSL/VDSL geeft net zo'n goed, zo niet beter signaal.
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
De kabelaars blijven mi de betere providers en in de toekomst de glasvezel providers 
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Har06 schreef:De kabelaars blijven mi de betere providers en in de toekomst de glasvezel providers
Ik heb gewoon ADSL , bevalt mij prima.
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
Ligt er geen coax kabel in je huis ?ciske schreef:Har06 schreef:De kabelaars blijven mi de betere providers en in de toekomst de glasvezel providers
Ik heb gewoon ADSL , bevalt mij prima.
Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??
jawel ,maar wordt niet gebruikt.
