LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
frederica
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2003 17:32

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door frederica »

Jetse,

Je ziet dat inderdaad niet helemaal goed.

Stel dat je waarde van je aandelen gemiddeld € 20.000 was over het belastingjaar, maar je schuld aan Dexia is € 25.000 (waardoor dus een restschuld ontstaat van € 5.000).

Dan geef je dus aan als aandelenbezit € 20.000 en als schuld € 25.000 minus 2.500 (tenzij gehuwd dan 5.000). Dan is dus je bezit 20.000 en je schuld als je gehuwd bent ook 20.000, waardoor er dus belast wordt: € 0 x 4% = 0. En dat wordt dan weer belast tegen 30%.

Dus uiteindelijk betaal je nooit belasting in box III zolang je schuld hoger is dan de waarde. En dat is nou juist waar het hier allemaal om gaat. Moesten we maar belasting betalen in box III, dan hadden we allemaal geen problemen met Dexia.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Misschien kan Plukker en/of Sara hier nog wat over zeggen.

Harry

frederica
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2003 17:32

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door frederica »

Dit is een fiscale aangelegenheid, geen juridisch probleem.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Oh ik dacht dat Plukker een gepensioneerde fiscalist was. :!:

Harry

Jetse
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2003 08:16

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jetse »

Dag Frederica,

Je hebt volstrekt gelijk.
Zo zie je maar hoe wel elkaar kunnen bezighouden.
Blijft nog wel het geldende rentetarief.
Dat staat niet in verhouding tot de werkelijkheid.
De opmerking van Zalm - onder verwijzing naar de staatsleningen - blijft hypocriet en tendeert naar het gedrag van een monopolist.

Vriendelijke groet,
Jetse

[email protected]

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door [email protected] »

:evil: In mijn naiviteit leende ik fl35.000. en belegde dit in Winstverdriedubbelaars. Daarnaast deed ik ook a fl 200.-- per maand mee bij Sprintplan. De opbrengst van de laatste is o,o, nulkommanul, en bij de bank ben ik mijn geleend bedrag kwijt, waarvoor ik nog geruime tijd, 10 jaar, moet betalen. Verder ben ik mijn geld kwijt bij L.lease en resteert een schuld van bijna Euro 30.000. Het was allemaal bedoeld om iets extra te hebben bij mijn pensionering. Ik kwam erachter dat ik geboekt stond bij de BKR daar mijn vrouw de hypotheek wilde oversluiten. Ik meende dat mijn hart stil stond toen alles tot mij doordrong. Heb e.e.a. ook doorgegeven aan de DSI. Voor het bedrag ad. 8.500. euro heb ik onder protest een betalingsregeling getroffen en dien maandelijks totaal 490 euro te betalen. Dit is nu onmogelijk geworden daar ik ben afgekeurd en mijn inkomsten maandelijks met bruto 1300 euro zijn gezakt. Zelf heb ik geen bezittingen maar mijn partner wel. Het verhaal van de directeur op Televisie dat er niet aan huis of auto zal worden gekomen klopt volgens mij niet daar Dexia nu rechtszaken aanspant. Sterkte en ik hoop dat de politiek en jurisprudentie van de komende zaken in het voordeel zullen gaan van de in onwetendheid gehouden kleine belegger. Helaas heb ik mijn partner ook een Winstverliezer :!: :( aangepraat die eind volgend jaar expireert. Achteraf praten is gemakkelijk maar zowel mijn partner als ik wisten absoluut niets van een lening. Anders begint een normaal denkend mens er toch niet aan. Wel ben ik ontzettend naief geweest. Peter :? :twisted:

Gesloten