Pagina 7 van 9

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 13 jul 2011 11:52
door mmelanie
Vervolg op verhaal Patrick: krijg ik nu een mailtje terug van ze, dat dit alleen geldt voor de Acaislim pillen en niet voor de Green tea patch!!! Weet toch echt zeker dat ik ze beide op het zelfde moment heb opgezegd, maar blijkbaar, ook als je op tijd bent geweest met opzeggen, dan vinden ze wel weer een andere manier om je op te lichten, door gewoon niet eerlijk te zijn!!! Wat een stelletje oplichters! Van mij krijgen ze geen ene cent en consuwijzer geeft mij trouwens gelijk. Ze kunnen op de manier geen overeenkomst aantonen en laat het ze het maar bewijzen dat ik om een abbonnement heb gevraagd, dat kunnen ze namelijk niet, want dat is er niet!!!!

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 14 jul 2011 00:02
door nirvana
ook ik ben misleid. En heb vervolgpakket ontvangen, zonder proefpakket te hebben gehad. Direct opgezegd en hiervan bevestiging ontvangen, maar moet wel het reeds gestuurde pakket betalen.

Ik heb ze op de wetgeving geattendeerd en dat ik geen rechtsgeldige overeenkomst met ze heb afgesloten omtrent een soort van abonnement.
Geen machting heb afgegeven voor automatisch incasso etc etc.

En nogmaals herhaalt dat ik niet ga betalen en ongeopende pakket retour ga sturen.

Ik heb de bank al ingelicht om deze rekening te blokkeren. Kreeg als reactie dat dit de laatste tijd heel veel gebeurde allemaal bedragen rond de 50 euro!!
Dat blokkeren neemt 5 dagen in beslag, mocht het tussentijds worden afgeschreven dan ga ik bank opdracht geven dit te retourneren.

Ook consuwijzer geinformeerd. Hoe meer zielen..... :shock:

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 14 jul 2011 07:30
door Help!
Rekeningnr.van het vervolgpakket is anders
dan van het proefpakket :!: (slim of uitgekookt :?: )

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 14 jul 2011 07:33
door Guardian72
Help! schreef:Rekeningnr.van het vervolgpakket is anders
dan van het proefpakket :!: (slim of uitgekookt :?: )
Nee hoor - dat is voor mensen die wakker worden, en dat rekeningnummer blokkeren. Dan incasseren ze (zonder machtiging?) lekker verder via een ander nummer.

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 14 jul 2011 19:30
door helvo
Zoals iedereen op deze site had ook ik een proefpakket van Green Tea besteld, betaald en gekregen. Dezelfde dag heb ik een brief geschreven dat ik geen gebruik meer wilde maken van hun diensten. na een tijdje werd er automatisch geld van mijn rekening afgeschreven. Dit heb ik door de bank terug laten storten. Toen stuurden ze het vervolg pakket. Dit heb ik retour gezonden, toen kwam er weer een acceptgiro. Inmiddels na een brief en drie mails dat ik geen gebruik van hun diensten wilde maken, blijven ze doorgaan met het sturen. Ik stuur alles retour en zal zeker niets betalen.

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 15 jul 2011 16:55
door missesx
jullie zeggen allemaal ik betaal niet maar uiteindelijk moet er toch betaald worden men is accoord gegaan met de algemene voorwaarden.
ik had het bedrag ook laten storneren en het pakket retourgestuurd maar de rekeningen bleven komen en ik heb echt geen zin om een deurwaarder bij de deur te hebben.
colportagewet is niet van toepassing omdat het binnen 7 dagen na ontvangst proefpakket moet worden opgezegd en kopen op afstand geld ook niet
dus advies betaal dat heb ik ook gedaan en wil je contact met ze hebben vul dan het contactformulier op de website in dan krijg je zeker reactie op het emailadres werd bij mij ook niet gereaggeerd
succes!!!!!!

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 16 jul 2011 00:09
door Jolijn
Rescue schreef:Persoonlijk vind ik het allemaal nogal duidelijk aangegeven hoe het werkt bij de algemene voorwaarden, probleem is blijkbaar dat veel mensen die nooit lezen,
je gaat gewoon een abonnement aan na de proefperiode, dat staat er ook duidelijk.
Bij 'algemene voorwaarden' verwacht men blijkbaar niet iets specifieks als een abonnement, als er alleen maar een proefpakketje wordt besteld.

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 16 jul 2011 13:16
door MAXIEM
missesx

Wat jij hebt gedaan, is helemaal niet interessant en relevant. Meer dan waarschijnlijk sta je gewoon op de loonlijnst van dit ******** bedrijfje.

Maxiem.

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 16 jul 2011 14:42
door Sanne26
Ik heb ook ooit zo'n 'proefpakketje' aangevraagd.. Toen ik de bijgesloten brief las stond daar in dat als ik niet verder wilde met hun ik binnen 7 dagen een email moest sturen dat ik geen verdere pakketten wilde ontvangen.. Ik heb meteen een email gestuurd met klantnr of whatever, kreeg keurig netjes een mail terug dat ze het stop hadden gezet! Nooit iets gekregen verder, en er is ook nooit geld van mn bankrekening afgehaald.. Dus ik vrees toch dat de meeste mensen het niet goed hebben gelezen..

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 16 jul 2011 14:45
door Guardian72
missesx schreef: colportagewet is niet van toepassing omdat het binnen 7 dagen na ontvangst proefpakket moet worden opgezegd en kopen op afstand geld ook niet
dus advies betaal dat
Als je de moeite had genomen om te lezen, had je kunnen zien dat Puresential in vele gevallen GEEN proefpakket heeft verzonden, maar wel incasso heeft gedaan, en daar vervolgens de conclusie aan verbind dat iemand accoord gaat met een abonnement.

Probleem:
- niets geleverd, dus ook geen voorwaarden of opzegmogelijkheid - DUS geen overeenkomst.
- geen overeenkomst, en niets leveren, maar wel incasseren is diefstal en incassofraude, want geen accoord incasso.

Colportagewet en kopen op afstand is inderdaad niet van toepassing - maar in de soortgelijke gevallen wel de bankwet en het wetboek van strafrecht.

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 16 jul 2011 16:55
door nirvana
Mijn advies: Ga naar consuwijzer.nl, meldt daar het bedrijf en de klacht.

Van consuwijzer krijg je dan exact te horen, hoe e.e.a. behoort te gaan volgens de wet. En hoe te reageren op puresential praktijken.

Des te meer klagen, des te eerder krijgt dit bedrijf WEDEROM een "opvoedkundige tik" op de vingers :mrgreen: :twisted:

En voor diegene die deze wetsovertreders toch blijven sponsoren, namens andere gedupeerde....bedankt :evil:

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 17 jul 2011 15:06
door Mandy74
Hallo,

Ook ik heb helaas niet goed gelezen! Maar ondanks dat ga ik niet betalen.
Ik zal consuwijzer bellen en een klacht indienen over dit bedrijf. Zijn er al mensen die niet betaald hebben en nu een paar maanden later nog last hebben van aanmaningen of incasso?

Groeten Mandy

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 19 jul 2011 15:34
door monique.jungslager
Ik heb hetzelfde meegemaakt, wel opgezegd, paktje retour gestuurd, maar nu word ik belaagd door betalingsherinneringen
:evil: IK WEIGER TE BETALEN VOOR IETS DAT IK NIET WIL!

Ik heb ook 088-0707070 gebeld (consumentenautoriteiten) en er net een klacht gedropt.
De medewerker vertelde mij dat Puresential het abonnement wel in de voorwaarde heeft gezet, maar niet op de site hebben geplaatst waar het proefpakketje kon worden aangevraagd. Dit is dus misleiding! Ze hadden op deze bewuste pagina moeten zetten dat hier een abonnement aan vast zat

ik ben zo woest want ik heb vandaag al tig mailtjes gekregen, en wederom vorige week een pakket in de bus....weer teruggestuurd....

Ben zo boos joh.....ben benieuwd wanneer de deurwaarders komen....
Mijn bank heeft in ieder geval hun banknummer geblokkeerd en ook mij werd verteld dat dit scheer en inslag is op dit moment!

Melden dus bij 0880707070......

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 19 jul 2011 19:26
door Jolijn
monique.jungslager schreef:De medewerker vertelde mij dat Puresential het abonnement wel in de voorwaarde heeft gezet, maar niet op de site hebben geplaatst waar het proefpakketje kon worden aangevraagd. Dit is dus misleiding! Ze hadden op deze bewuste pagina moeten zetten dat hier een abonnement aan vast zat
Waag er nog een mailtje aan en zet bovenstaand erin. Noem datum en tijdstip vh gesprek en indien bekend naam vd medewerker.

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 20 jul 2011 00:35
door Michelle1973
20 juli 2011.
ZONDER mijn toestemming hebben ze 59,85 van mijn rekening afgehaald.
Ik heb hier nooit om gevraagd!
Gestorneerd bij de bank en ze een HELE boze mail gestuurd.
Ik betaal geen cent, al komen er 100 incassobureau`s aan mijn deur. Ik accepteer dit niet!
Wie heeft er nog meer last van deze walgelijke lui, anno juli 2011??

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 20 jul 2011 00:43
door Michelle1973
missesx schreef:jullie zeggen allemaal ik betaal niet maar uiteindelijk moet er toch betaald worden men is accoord gegaan met de algemene voorwaarden.
ik had het bedrag ook laten storneren en het pakket retourgestuurd maar de rekeningen bleven komen en ik heb echt geen zin om een deurwaarder bij de deur te hebben.
colportagewet is niet van toepassing omdat het binnen 7 dagen na ontvangst proefpakket moet worden opgezegd en kopen op afstand geld ook niet
dus advies betaal dat heb ik ook gedaan en wil je contact met ze hebben vul dan het contactformulier op de website in dan krijg je zeker reactie op het emailadres werd bij mij ook niet gereaggeerd
succes!!!!!!
Geloof me: IK BETAAL GEEN CENT!!!!
Als hun mij een proefpakketje sturen ZONDER voorwaarden erbij, en vervolgens hondsbrutaal bijna 60 euro van mijn rekening halen krijg je het met mij aan de stok! En trouwens, wélk bedrijf heeft nu zulke barbaarse voorwaarden?!! Ze proberen iedereen gek te maken met hun dreigmailtjes over incasso dit en voorwaarden dat, waardoor de helft het toch maar gaat betalen. Bingo!! Lekkere verdiensten voor ze! Laat die deurwaarders maar komen hahahahaha
:lol: :lol:

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 21 jul 2011 18:23
door Bendo
Ook ik ben er - net als zo velen - ingetuind en zit nu opgescheept met een doos(je) vol Green Tea Patches, die ik helemaal niet wil.
Ik heb inmiddels de Consuwijzer-brief naar Puresential gemaild en kreeg onderstaande reaktie:

Geachte mw...,



Wij doen al het mogelijke om onze klanten goed te informeren. Het spijt ons te merken dat een en ander voor u desondanks toch niet duidelijk is geweest.

Wanneer u niet opzegt binnen 7 werkdagen na ontvangst van het proefpakket gaan wij ervan uit dat u als klant tevreden bent over onze producten. Dit staat vermeld in de algemene voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan voor u het proefpakket bestelde. In onze communicatie kondigen wij duidelijk een vervolgzending aan. Daarbij geven wij ook aan dat de kennismaking vrijblijvend is. U bent nergens toe verplicht.

Het Puresential proefpakket is volgens onze gegevens op 7 juni door de TNT bij u thuis door de brievenbus bezorgd.

Wij versturen het kwartaalpakket altijd pas ruim nadat de 7 werkdagen verstreken zijn. Dit betekent dat u helaas niet tijdig uw automatische lidmaatschap heeft opgezegd.

Puresential heeft het beleid dat reeds verzonden producten niet opnieuw worden verkocht. Dit zorgt ervoor dat wij de hoogst mogelijke kwaliteit van onze producten kunnen garanderen. Om deze reden kunt u als klant een pakket of een deel van een pakket niet meer aan ons retourneren.


We hebben echter uw abonnement bij deze beeindigd en u zult geen verdere pakketten van ons ontvangen. Wellicht ten overvloede wijzen wij u er op dat u voor de producten die u zijn toegezonden betaling aan ons bent verschuldigd.


Let op! Om uw verzoek te kunnen volgen hebben wij een ticketnummer voor u gegenereerd. Bij het eventueel beantwoorden van deze mail verzoeken wij u het ticketnummer in het onderwerp niet te veranderen of te verwijderen.





Met vriendelijke groet,

het Puresential Team


Uitermate storend en irritant.

Mijn vraag is: wat nu verder te doen?

Groet!
Bendo

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 21 jul 2011 18:34
door Jolijn
monique.jungslager schreef: Ik heb ook 088-0707070 gebeld (consumentenautoriteiten) en er net een klacht gedropt.
De medewerker vertelde mij dat Puresential het abonnement wel in de voorwaarde heeft gezet, maar niet op de site hebben geplaatst waar het proefpakketje kon worden aangevraagd. Dit is dus misleiding! Ze hadden op deze bewuste pagina moeten zetten dat hier een abonnement aan vast zat

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 21 jul 2011 18:50
door Bendo
Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend en om advies t.a.v. vervolgstappen gevraagd bij www.consuwijzer.nl.

:twisted:

Re: Puresential Green Tea Patch

Geplaatst: 25 jul 2011 14:44
door Bendo
Van Consuwijzer kreeg ik vandaag onderstaand advies.
Groet,
Bendo


Geachte mevrouw ...,



Hartelijk dank voor uw vraag van 21 juli 2011. U schrijft dat u de voorbeeldbrief ‘ontkennen van totstandkoming overeenkomst’ gebruikt hebt van de website van ConsuWijzer. U hebt een e-mail gekregen van Puresential waarin ze u er toch aan herinneren dat u moet betalen en dat u niet binnen de bedenktijd hebt gereageerd. Uw vraag aan ons is wat u nu verder kunt doen.



Wat kunt u nog doen?

Weet u zeker dat u geen overeenkomst hebt met de ondernemer? Dan hoeft u eigenlijk niets te doen. Vaak is het wel verstandig om in ieder geval te laten weten dat u het niet eens bent met de rekening. Dat hebt u al gedaan. Verder is het aan de ondernemer om volgende stappen te ondernemen.



Vragen?

Hebt u nog vragen? Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100165841 Op http://www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.







Met vriendelijke groet,









ConsuWijzer

(T) 088 - 070 70 70





Nu op ConsuWijzer: de Online Shopscan

Op internet kunt u eenvoudig prijzen vergelijken en zo een voordelige koop sluiten. Maar weet u ook van wie u koopt en hoe betrouwbaar de webwinkel is? De ConsuWijzer Online ShopScan helpt u om verder te kijken dan alleen de prijs. Eigenlijk net zoals u dat in een echte winkel doet. Aan de hand van een aantal vragen kunt u een goed oordeel vormen over het bedrijf achter de webshop.

De Online Shopscan vindt u op http://www.consuwijzer.nl