LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
dedolle
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005 15:27

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door dedolle »

Al een aantal jaren heb ik WAO.Deze stond altijd op de 10e, hooguit de 12e op de rekening.Sinds oktober vorig jaar is het steeds verder opgeschoven tot de 15e de laatse 4 maanden.Dit is dus al een verschil van 3 á 5 dagen.Daar komt nu dus nog eens 10 dagen bij.In totaal 13 á 15 dagen.Wij WAO-ers hebben al eerst 30% (waar blijft deze verrekening?)en nu 25% salaris moeten inleveren.Voor de lol kom je niet in de WAO.De kosten rijzen de pan uit.Ziektekosten een stuk hoger en eigen bijdrage van 170 euro is in januari/februari al in rekening gebracht! Veel medicijnen moet je zelf betalen! De gemeentelijke belastingen komen in maart.Zuiveringslasten ook.Alles moet je zelf betalen als je net boven bijstandsniveau zit.Hier heb ik 35 jaar voor gewerkt!Nu mag ik van mijn vakantiegeld rekeningen betalen!Bedankt Rutte!!Hij zal geen problemen hebben als hij geen premiertje meer kan spelen.Riant wachtgeld en geen sollicitatieplicht!! Leve de VVD!!!Weg met de sociale gedachte.Ieder voor zich en God voor ons allen.Vooral de allerrijkste ontzien en de WAO-ers laten betalen.Schande voor Nederland! :x :twisted:

boss 111
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2011 20:45

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door boss 111 »

word tijd dat je er iets tegen onderneemt he
zijn gewoon een stelletje schaapjes nederlanders

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door bianca82 »

heb in totaal 2x in mijn leven ww moeten krijgen 1e keer in 2001 en de laatste keer in 2010

beide keren heb ik toch echt 3 maanden moeten wachten.. kreeg een voorschot tussentijd (eenmalig) toen ik aangaf dat ik in de financiele problemen begon te komen doordat ze erzo lang over deden..

en voor de rest is het altijd goed gegaan (het optijd betalen) nooit problemen gehad.. tot... jawel roffel... mijn allerlaatste uitbetaling

14 maart was mijn laatste ww dag zogezegt (half jaar was verstreken) tot op heden.. nog niks ontvangen..

heb inkomsten formulier niet gehad dus toen ik daar over belde om een kopie te krijgen (digiD net weer aanmoeten vragen omdat mn oude gehackt was) dat kopietje kreeg ik 4 dagen later, gelijk opgestuurd en tot op heden niks..
als het goed is moet ik morgen terug gebeld worden hierover... laten we hopen dat het gebeurd.. of anders bel ik maandag weer met er gelijk achteraan een aangetekende brief

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@dedolle
het zouden mijn woorden kunnen zijn alleen ik zeg er niet veel meer over,over de politiek,maar denk er net zo over.

nou we kunnen doen wat ze willen....maar het gaat toch echt door hoor :evil:

en idd dolle...de laatste mnd bereiden ze je al voor,het komt steeds later...
mar goed ze zeggen wel(gebeld van de week)dat het kan voorkomen dat het uiterlijk de 27ste is maar meestal doen ze het zo storten dat het voor het weekend is....ze kunnen het ook de 21ste of de 22ste wegdoen,staat ook in de brief rond de 23ste...feit blijft....zit lang tussen......ja ?

wim koevoet
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:55

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door wim koevoet »

BELANGRIJK :!: :!:

Beste mensen

ik heb de SP op de hoogte gebracht van dit Probleem,en mailde mij het volgende:

Dank voor uw E-mail aan de SP 2e Tweede Kamerfractie over het bericht dat het UWV de uitkeringen pas rond de 23ste gaat uitbetalen.
Wij hebben hierover de afgelopen tijd veel verontrustende brieven en E-mail ontvangen.
Wij weten welke problemen het later uitbetalen voor veel mensen oplevert.
Daarom hebben wij de minister verzocht om binnen 2 weken opheldering te geven
over het voornemen van het UWV.
Vervolgens zullen wij proberen om de betaaldagen weer in de oude situatie te
herstellen.
Het zou goed zijn als u andere partijen ook zou mailen zodat zij zich net als de SP bewust worden van de grote problemen die het kan opleveren.

Met vriendelijke groet,
Bart van Kent,
SP Fractie

dus beste mensen mail zo veel mogelijk over dit probleem naar alle politieken partijen!!! Dit is wel het minste dat we kunnen ondernemen om het UWV een halt toe te roepen

Ik ga proberen of de SP bereid is evt. een actie op touw te zetten om de daad bij het woord te voegen

Wim/Utrecht

opabos
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2011 12:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door opabos »

Betaal op de oude uitkerings datum uit en doe dan op 23 ste eenmalig het verschil uit daarna kan er gewoon op de 23 ste uitgekeerd worden.

UWV verschuifd de datum naar voren dus kom ik op jaarbasis (denk ik) 2 weken te kort want je krijgt de uitkering met terugwerkende kracht uitgekeerd

voordat ik in de wao terecht kwam dat was in 1983 heb ik 6 weken moeten wachten en is op de dag van vadaag nog niet recht getroken

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

hier ook de brief ontvangen, mocht je een voorschot willen ontvangen stuur de brief dan voor 9 mei terug , ik zeg het hier nog maar even want de dagen vliegen je om de oren.

boss 111
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2011 20:45

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door boss 111 »

Re: UWV gaat later betalen - 14 apr 2011 22:07
Al een aantal jaren heb ik WAO.Deze stond altijd op de 10e, hooguit de 12e op de rekening.Sinds oktober vorig jaar is het steeds verder opgeschoven tot de 15e de laatse 4 maanden.Dit is dus al een verschil van 3 á 5 dagen.Daar komt nu dus nog eens 10 dagen bij.In totaal 13 á 15 dagen.Wij WAO-ers hebben al eerst 30% (waar blijft deze verrekening?)en nu 25% salaris moeten inleveren.Voor de lol kom je niet in de WAO.De kosten rijzen de pan uit.Ziektekosten een stuk hoger en eigen bijdrage van 170 euro is in januari/februari al in rekening gebracht! Veel medicijnen moet je zelf betalen! De gemeentelijke belastingen komen in maart.Zuiveringslasten ook.Alles moet je zelf betalen als je net boven bijstandsniveau zit.Hier heb ik 35 jaar voor gewerkt!Nu mag ik van mijn vakantiegeld rekeningen betalen!Bedankt Rutte!!Hij zal geen problemen hebben als hij geen premiertje meer kan spelen.Riant wachtgeld en geen sollicitatieplicht!! Leve de VVD!!!Weg met de sociale gedachte.Ieder voor zich en God voor ons allen.Vooral de allerrijkste ontzien en de WAO-ers laten betalen.Schande voor Nederland!
scheelt zon 600 euro ..dus 2weeklonen die ze je afpakken.is wel slim van het uvw .dat je een voorschot kunt vragen op loon dat ze je afnemen daarnaast werkt het ook nog door in je vakantiegeld dat je weiniger krijgt

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

vogels schreef:
.dus 2weeklonen die ze je afpakken
Ze pakken helemaal NIKS van je af! Je krijgt 10 dagen later betaald, NIET 10 dagen minder!
Vertel dat maar aan diegeen die WEL op tijd geld van JOU wil zien. :x

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Wat ik probeer aan te geven is, dat zo'n (grote instantie) als het UWV zomaar klakkeloos deze beslissing kan nemen.

Dit terwijl de kleine man/vrouw geen poot hebben om op te staan tegenover de instanties die geen stro-breed willen toegeven als je hen verzoekt de automatische incasso een paar dagen later in wilt laten gaan.

Het is gewoon een schande!

Ik denk dat er via de wet een verplichte betaaldatum moet worden gesteld.

dedolle
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005 15:27

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door dedolle »

@Vogels.Ze pakken helemaal NIKS van je af! Je krijgt 10 dagen later betaald, NIET 10 dagen minder!

Vogels,als jij altijd je salaris op de 28ste van iedere maand krijgt,en jouw baas zegt nu ineens,jammer dan, maar eerst moet de maand om zijn en dan ga ik de 10e storten,scheelt mij een hoop centjes,dan ben jij denk ik ook niet zo blij.Moet jij ook alles omgooien,en die dagen overbruggen en rekeningen voorschieten.En nee,het wordt inderdaad niet afgepakt,maar het is niet voor niets dat ze dit nu net in de maand na het vakantiegeld gaan doen,want dan kunnen we de rekenningen daar mee opvangen.Dus geen vakantie voor ons WAO-ers dit jaar.Rund um hause, want we kunnen toch al zoveel uitstapjes maken als je niet werkt toch??Zelfs de zomerbloeiers in de tuin kunnen er dit jaar nog niet eens vanaf!Prettige vakantie allemaal!! :mrgreen:

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door mje »

Dit kabinet bezuinigt ten koste van de minderen in de samenleving vogels.
Hoeveel rente vangen ze met deze maatregel. Weg met die armoezaaiers
denken ze bij de VVD en het CDA :o

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

mje schreef:Dit kabinet bezuinigt ten koste van de minderen in de samenleving vogels.
Hoeveel rente vangen ze met deze maatregel. Weg met die armoezaaiers
denken ze bij de VVD en het CDA :o
Denk zelf dat dit niets met politiek te maken heeft, in het vorige kabinet schoof het UWV reeds al 2x de betaal data op.
Zie ook mijn eerdere topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 64&t=92424
Laatst gewijzigd door Fredje_68 op 16 apr 2011 01:18, 2 keer totaal gewijzigd.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door mje »

Was dus ook al kassa .

Net zoals het kwartje van Kok.

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Zit er nu gewoon tot mijn nek toe in en weet geen uitweg meer....

Iemand anders met mooie praatjes?

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door mje »

Zoek dan hulp als je er niet meer uitkomt.

moonsien73
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2011 13:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door moonsien73 »

Hypotheekverstrekker weigerde om de incasso datum te verzetten ..........
Heeft iemand van de slimme gasten nu een oplossing voor mij? Of kan ik geld zo maar te voorschijn toveren? Ik blijf nu dus elke maand een probleem houden. Zo kom je vanzelf wel in de problemen. Uwv gaat er te gemakkelijk vanuit dat de hypotheekverstrekker het goed vindt dat de datum naar de 23e wordt verschoven.
:|

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

mje schreef:Zoek dan hulp als je er niet meer uitkomt.
Dus ik moet hulp gaan zoeken omdat UWV er een zooitje van maakt?
Vraag me wel eens af of we niet in de omgekeerde wereld leven.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

waarom zou ik mijn vakantiegeld moeten gebruiken.
ik heb gewoon bezwaarschrift ingedient en al contact gezocht met mijn rechtsbijstand . ik laat me toch geen 2weekgelden afnemen :mrgreen:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

piet jagers schreef: . ik laat me toch geen 2weekgelden afnemen :mrgreen:

ze nemen je geen geld af, je krijgt het op een latere datum , 10 dagen later!

Gesloten