LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MLMvoorstanderNL

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

Als je ergens voor gaat en niet meer los laat heb je grote kans op slagen...

Dat je dit al niet geloofd zegt mij voldoende...
Afgaan op cijfertjes brengt je nergens...

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:Als je ergens voor gaat en niet meer los laat heb je grote kans op slagen...
Het heeft alleen een kans van slagen als er überhaupt een kans van slagen is. En die is bij mlm bijzonder klein. Dat heb je middels jouw eigen voorbeeld waar mee doorgerekend is al aangetoond.
Dat er mensen zijn die slagen in mlm is ook wel duidelijk en al bewezen. Waar het daarna op misgaat is waarom die enorm grote masse andere distributeurs niet slaagt. En ondanks als je posts hier kom je niet verder dan "zij doen er niet genoeg voor en willen het niet genoeg". Maar een bewijs dat dit inderdaad de reden is ontbreekt.
MLMvoorstanderNL schreef:Dat je dit al niet geloofd zegt mij voldoende...
Afgaan op cijfertjes brengt je nergens...
Als je persoonlijk wil worden kan ik dat ook. Wat mij opvalt aan jou is dat je ons erg graag wil overtuigen dat mlm een geweldige kans is om onafhankelijk te worden en hier zelf ook in gelooft. Maar zodra het aankomt op het onderbouwen van jouw overtuiging hierin je tekort schiet en vooral niet de berekeningen kan doorprikken en zelfs je kop in het zand steekt als de spreekwoordelijke struisvogel als het gaat om cijfers.

Zo ook deze:
MLMvoorstanderNL schreef:Als iemand zou reageren als jij en om allemaal cijfers zou vragen dan zou ik je melden die niet te hebben... Moet je voor de gein eens zo bijdehand gaan doen op een bijeenkomst. Daar zit ik echt niet op te wachten..

Wij vertellen mensen over ons MLM bedrijf, wat er bereikt is en wat er mogelijk is.
Overtuigen doen we niet.. enkel ventileren.. de keuze is aan de rest..

Zoals wij zeggen : Succes is een keuze...de keuze is aan U.
Als het echt zo simpel zou zijn als kiezen voor succes dan trekt mlm wel heel veel mensen aan die niet kiezen voor succes. We hebben Amway als voorbeeld genomen maar elke mlm organisatie zal soortgelijke cijfers laten zien. Gemiddelde omzetten (en dus inkomsten die tegenvallen).
Ook bij jullie organisatie zal het beeld hetzelfde zijn. En dan zou als ik op een presentatie aanwezig zou zijn ook de vraag komen waarom al die anderen het dan zo slecht doen. Ga jij dan voor die volle zaal melden dat die anderen gewoon niet voor succes gekozen hebben?
Trouwens is het stellen van dergelijke vragen bijdehand doen? Moet ik daaruit concluderen dat jullie enkel op zoek zijn naar ja-knikkers?

MLMvoorstanderNL schreef:Ik kan mijn beweringen wel hard maken maar zal jou dat van jou standpunt af doen wijken? ik denk van niet dus waarom zou ik moeite doen ;)
Jou beweringen zijn gebaseerd op een Wikipedia pagina...come on! :P
Ik zou zeggen, maak je beweringen eindelijk eens hard. Weerleg de gemaakte berekeningen en laat zien dat mlm wel een goede kans biedt op een goed inkomen (modaal namen we als norm) en zelfs een goede kans biedt op financieel onafhankelijk worden. Laten we daarna nog eens kijken of mijn standpunt ongewijzigd blijft.

En tenslotte, mijn mening is gebaseerd op vele bronnen. Wikipedia biedt een leuke bevestiging van mijn mening, maar heeft deze niet gevormd.
Inderdaad, ik beleg, onder andere. Middels de kennis die ik daar heb opgedaan heb ik wel eens gespit in de 10K forms van onder andere Amway en Herbalife, en daarna wat doorgerekend. Dat was een van de dingen waarop ik mijn mening gebaseerd heb.

kuklos

Ik vraag me trouwens af, als die Dixons medewerker toehapt, zou jij hem dan adviseren om alle klanten in de winkel te vragen of ze interesse hebben in de kans waar hij net is ingestapt? Denk je dat hij nog lang zijn baan zal behouden als hij dat gaat doen?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:Ik vraag me trouwens af, als die Dixons medewerker toehapt, zou jij hem dan adviseren om alle klanten in de winkel te vragen of ze interesse hebben in de kans waar hij net is ingestapt? Denk je dat hij nog lang zijn baan zal behouden als hij dat gaat doen?
Lijkt me heel onverstandig.. Daarmee verlies je namelijk zelf een enorme bak aan potentiele klanten. Die medewerker ziet per dag namelijk veel meer mensen en heeft dus veel meer kans.. Al die mensen hoef jij niet meer te doen..
Verlies van markt dus.. In plaats dat je er van profiteert heb je er een zware concurrent bij.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

angel1978 schreef:
kuklos schreef:Ik vraag me trouwens af, als die Dixons medewerker toehapt, zou jij hem dan adviseren om alle klanten in de winkel te vragen of ze interesse hebben in de kans waar hij net is ingestapt? Denk je dat hij nog lang zijn baan zal behouden als hij dat gaat doen?
Lijkt me heel onverstandig.. Daarmee verlies je namelijk zelf een enorme bak aan potentiele klanten. Die medewerker ziet per dag namelijk veel meer mensen en heeft dus veel meer kans.. Al die mensen hoef jij niet meer te doen..
Verlies van markt dus.. In plaats dat je er van profiteert heb je er een zware concurrent bij.
Angel, bij het MLM systeem is dat geen nadeel, maar juist een voordeel. Jij als 'aanbrenger' van de Dixons verkoper verdient namelijk ook aan de verkopen van de mensen onder je. Dat is nu juist het leuke van MLM: als je goede mensen aanbrengt die veel klanten kunnen werven, dan pluk je daar zelf ook de vruchten van.
Nee heb geen zin om jullie berekening te weerleggen.. Wat heeft dat voor zin.. Ik kan niks bewijzen en jullie ook niet

Enkel aannames e.d.
Nou, dat is wel erg kort door de bocht. Jij komt met de aannames van jou systeem, zoals de percentages van de omzet die je uit elke laag krijgt en het aantal klanten, omzet en nieuwe verkopers dat je in elke laag hebt. Dat vullen we slechts aan met enkele tamelijk stevige gegevens, zoals het aantal mensen op aarde en in Nederland en de hoogte van de bijstand en een modaal inkomen in Nederland.

Vervolgens tonen we aan (zonder overige aannames van onze kant) dat het aantal mensen dat van dit systeem kan leven wel erg klein is. Natuurlijk zullen er mensen zijn of komen die ervan kunnen leven, maar de berekeningen tonen keihard aan dat dit er niet veel kunnen zijn. Dat heeft niets met aannames te maken.

En wíe dan tot dat selecte groepje gaat behoren is van tevoren moeilijk te zeggen. Maar wat je wél kunt zeggen is dat er in het systeem maar een beperkt aantal lagen mogelijk is, tenzij je 'roofbouw' pleegt op de al bestaande lagen, en dat er voor een goed inkomen een minimaal aantal lagen onder je moet zijn. Om überhaupt tot een goed inkomen te kunnen komen, mogen er daarom niet te veel lagen boven je zijn. Anders kunnen er immers te weinig mensen onder je komen om een goede omzet te genereren. En dan is het sowieso niet mogelijk om een goed inkomen te genereren, hoeveel inspanning je ook doet.

Dat is de eerste voorwaarde. Vervolgens moet je zelf de juiste mentaliteit hebben en er voldoende tijd en energie in stoppen. Dat heeft met je eigen houding te maken. Niet iedereen heeft de juiste houding, maar dat is ook niet erg. 'Succes is een keuze' geef je hierover zelf ook aan, en dat ben ik op dit niveau met je eens. Maar... mits er voldoende potentiële klanten en verkopers zijn.

Tenslotte, als derde voorwaarde, de mensen onder je moeten ook uit het juiste hout gesneden zijn. Dat wordt al lastiger. Want hoe dieper de lagen worden, hoe minder zicht je hebt op de mensen die in die lagen zitten. Bovendien geldt dat de beste mensen waarschijnlijk er als eerste bij zijn om aan het systeem mee te doen. De eerste lagen onder je zullen dus nog wel redelijk goed hun best doen, maar uiteindelijk zullen de onderste lagen, die ook voor de noodzaklijke omzet moeten zorgen, niet zo actief zijn of snel afhaken als ze erachter komen dat de markt (bijna) verzadigd is.

MLMvoorstanderNL

Die percentages die je krijgt onder een bepaalde laag is wel degelijk gebaseerd op realiteit.

Ik zei al dat ik dus van ACN ben en daar heb ik me door laten inspireren in mijn verhaal...dus het verhaal van de bonus is ook gebaseerd op feiten.

MLMvoorstanderNL

@Kuklos: Nee dat adviseer ik niet.. Zou wel discreet blijven.. Werk en MLM even gescheiden houden. Maar collega's dat zou wel kunnen.

MLMvoorstanderNL

Hebben jullie wel enig idee wat voor impact het heeft als je voor een bedrijf werkt dat geen reclame maakt op tv. Dit zorgt dat de naamsbekendheid niet snel zal verspreiden. Nu als je tegen iemand Amway zegt zal diegene je misschien wel kunnen vertellen wat voor producten dat zijn ongeveer.. Maar dat heeft járen geduurd denk ik. Daarbij is het assortiment van Amway zo ontzettend breed... er valt altijd wel iets te slijten ergens...

MLM kent gewoon geen marktverzadiging...

Ook niet in het geval van bijvoorbeeld ACN die in de diensten zit. én nog een samen werkt met 'the phone house' die in de gewone markt zitten...

Marktverzadiging is gewoon weg onmogelijk en als het al mogelijk is duurt het jaaaaareeeeen...

En nee dit kan ik niet hard maken.... maken jullie die marktverzadiding eens hard dan? Waarom bestaat Amway nog en waarom groeit de omzet nog steeds? na 30 jaar.. verklaar dat maar ;)

brokkel

Ongelezen bericht door brokkel »

@MLMvoorstander En jij zegt dat jouw markt nog niet verzadigt is?
Er zijn in NL al 22miljoen abonnementen, er is dus alleen nog een vervangingsmarkt en die zal altijd gebaseerd zijn op prijs. Vandaag jij, morgen je (goedkopere) concurrent. Nee, de groei is nog te vinden in die martk!!!
Je behoort met jouw MVNO tot een selecte groep van maar liefst 55 concurrenten.
Zoals vaak is aangegeven, jij kan nog enkele klanten werven maar nooit genoeg om een inkomen te behalen. Jij kan nog wel enkele distributeurs werven maar nooit genoeg om daaronder iets op te bouwen.

Ik durf er wel een goed flesje wijn op te zetten dat jij over 5 jaar nog steeds bij je baas bezig bent met dan een nieuwe MLM-kans die jou binnen 5 jaar volledig financiële vrijheid biedt.

Ik wens je succes maar je kan maar maximaal 14 lagen wereldwijd behalen en jij zit in die laag 10 (wereldwijd). De enige die profiteren zijn de eigenaren van ACN (Donald Trump is je heel dankbaar voor zijn riante salaris) die met alle plezier jouw € 60,00 licentiegeld in ontvangst nemen.

kuklos

Zelfs je collega's zou ik niet doen. Die zitten er ook niet op te wachten dat jij hun als commercieel object ziet.

Elke markt kent verzadiging. Het is alleen de vraag wanneer deze verzadiging optreedt.

Nu neem je Amway als voorbeeld en bent helaas wat informatie vergeten. Inderdaad groeit de omzet van Amway nog steeds. Hiervoor kunnen de volgende redenen gegeven worden:
1) Inflatie, waarbij de duurder wordende producten meer opleveren.
2) Groei van het aantal klanten zowel absoluut als relatief
a) Absolute groei vindt plaats in harde getallen, dus aantal klanten.
b) Relatieve groei, groei van het aantal klanten harder dan de bevolkingsgroei.
3) Groei van de omzet per klant

Welke redenen welk deel van de groei veroorzaken weet ik niet, daarvan zijn geen cijfers. 2b en 3 zullen minder voorkomen, alhoewel ik dit niet kan bewijzen.
Of Amway echt groeit is de vraag. Dan zouden we eerst moeten weten welk deel van de omzetgroei komt door hogere prijzen. Nadat hiervoor gecorrigeerd is zou je daarna moeten corrigeren voor de stijgende wereldbevolking. En dan pas weet je de echte groei van Amway.

MLMvoorstanderNL

@Brokkel: Uit jou reactie maak ik op dat je niet weet wat ACN doet en hoe het werkt. Donald Trump is geen eigenaar (jammer joh)

Ik ga je ook niet uitleggen wat ACN doet maar alles wat jiij net zegt daar hebben we geen last van in ieder geval.

Ik lust geen wijn maar die staat ;)

Ik ben al onafhankelijk als ik 4 ruggen in de maand heb.. dat zit er nog wel in hoor geloof mij ;)
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 24 mei 2011 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Nog even een voorbeeld ter illustratie van de absolute en relatieve groei.
Stel de wereldbevolking bestaat ui 1 miljard mensen. En 10% daarvan is klant bij jou. Jij hebt dan 100 miljoen klanten.
Het volgende jaar groeit de wereldbevolking naar 2 miljard mensen. En jouw klantenbestand naar 150 miljoen klanten.
Absoluut heb je een groei gezien van 50 miljoen klanten, 50% meer dan het jaar ervoor. Doch relatief gezien is jouw groei een krimp, want in plaats van 10% van de bevolking als klant is slechts 7,5% nu jouw klant.

MLMvoorstanderNL

Maar de omzet is gestegen en daar draait het toch om?
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 24 mei 2011 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Angel, bij het MLM systeem is dat geen nadeel, maar juist een voordeel. Jij als 'aanbrenger' van de Dixons verkoper verdient namelijk ook aan de verkopen van de mensen onder je. Dat is nu juist het leuke van MLM: als je goede mensen aanbrengt die veel klanten kunnen werven, dan pluk je daar zelf ook de vruchten van.
qua laagdiepte..

Als dat echter betekent dat je zelf maar 1 of 2 mensen aan kan brengen omdat daarna iedereen al voorzien is... Lijkt me toch wel de bedoeling dat je vooral de laag onder je zo breed mogelijk krijgt om daarna pas de diepte in te gaan ?

MLMvoorstanderNL

Goeie vraag!

Hierin ben je vrij om zelf te kiezen wat je wil... In elk systeem krijg je een ander advies.

Als je eerst heel breed gaat heb je meer werk want misschien werf je allemaal mensen die echt geen ervaring hebben... Als je dan 6 breed gaat moet je ze allemaal begeleiden..dit kost tijd en dat willen we niet..

Dus stel je brengt er 3 aan die je helemaal zelfstandig maakt dan doen zij de rest...daardoor heb jij steeds minder werk en dat is nou juist het doel van MLM
Veel handen die allemaal een beetje doen.

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Maar de omzet is gestegen en daar draait het toch om?
De omzet is inderdaad gestegen, maar nee daar draait het niet om. Het betekent dat je je marktaandeel niet hebt vast kunnen houden. Jouw concurrenten hebben marktaandeel van jou gewonnen. Jouw concurrenten zijn beter dan jij in staat om klanten te winnen. Als deze trend zich doorzet zal op een gegeven moment jouw omzet dalen.

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Dus stel je brengt er 3 aan die je helemaal zelfstandig maakt dan doen zij de rest...daardoor heb jij steeds minder werk en dat is nou juist het doel van MLM
Ik denk dat je nu een van de manco's van het systeem laat zien. Iedereen is continu op zoek naar nieuwe verkopers en gaat er van uit dat al die nieuwe verkopers wel de klanten binnenhalen.

brokkel

Ongelezen bericht door brokkel »

@MLMvoorstander Ik zou niet weten wat ACN doet. ACN is een leverancier van telefonie (zowel vast als mobiel), internet en nuts-voorzieningen. Maar aangezien het in geen enkel geval een eigen netwerk heeft maar inkoopt blijft de winst beperkt. Die wordt voornamelijk gemaakt in de slachtoffers, eh sorry, distributeurs die hun producten mogen verkopen.
5 jaar accountmanager in de telecomwereld leert je wel het een en ander.

Nee, het klopt Donald Trump is geen eigenaar maar heeft wel meerdere keren gesproken voor ACN, en geloof mij, die komt niet voor een paar tientjes.
Die vraagt hele andere bedragen.

@kuklos Omzetgroei kan ook op een andere manier worden gevonden. Nieuwe markten. De aziatische markt is enorm in opkomst. China is bijvoorbeeld de snelst groeiende markt ter wereld en met 1,3 miljard klanten een enorme kans voor groei voor elke producent. Zo importeerd China momenteel bijvoorbeeld zoveel wijn dat de prijzen in bepaalde regio's stijgen (Frankrijk en Australië) vanwege de populariteit. Terwijl juist de export naar andere landen afneemt vanuit die landen. Hier zit ook op dit moment de groei voor die markt. Dit geldt ook voor landen zoals India, Brazilië, Argentinië en Zuid-Afrika. Dat zijn opkomende economieën waar nog veel armoede is. Dit soort mensen zijn extra kwetsbaar voor de valkuilen van MLM. En alhoewel er een paar een goed inkomen uit gaan verdienen zal het voor het merendeel uiteindelijk een financiële ramp blijken.
Laatst gewijzigd door brokkel op 24 mei 2011 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:Dus stel je brengt er 3 aan die je helemaal zelfstandig maakt dan doen zij de rest...daardoor heb jij steeds minder werk en dat is nou juist het doel van MLM
Ik denk dat je nu een van de manco's van het systeem laat zien. Iedereen is continu op zoek naar nieuwe verkopers en gaat er van uit dat al die nieuwe verkopers wel de klanten binnenhalen.
Wie verkoopt er nu nog ?
Jij haalt 3 man binnen als verkoper en stopt dan met verkopen ?
die 3 halen weer 3 man binnen die stoppen met verkopen ....

Waar komt nu die omzet vandaan ?

kuklos

@brokkel, thanks. Goed om apart te vermelden. Ik had het meegenomen in mijn harde groei van aantallen klanten. Maar niet echt vermeld dat dit zowel in bestaande als nieuwe markten kan zijn. Inderdaad beter om dit in een aparte categorie op te nemen.

@MLMvoorstanderNL, Donald Trump (DT) is inderdaad geen eigenaar van ACN en dat heeft brokkel nooit beweerd. Maar DT heeft een aantal lezingen gehouden voor ACN en is daar ongetwijfeld goed voor betaald.

@Angel1978, of ze na het binnenhalen van die drie verkopers stoppen met verkopen weet ik niet. Wel dat ze zich richten op het binnenhalen van nog meer verkopers, en niet op mensen die enkel klant willen worden. TS gaf zelf al aan dat hij mensen benadert met een kans om geld te verdienen en dus niet met een aantrekkelijk telecom aanbod.

Gesloten