LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] komkommer ?? kunnen we ze nog eten?
Re: komkommer ?? kunnen we ze nog eten?
Vandaag nog een komkommer gekocht.
Jammie!
Jammie!
Gelijk heb je,krijg het idee dat Duitsland een zondebok verzint om hun eigen fouten te verdoezelenBBCS schreef:Vandaag nog een komkommer gekocht.
Jammie!
Ze weten niet eens wat de oorzaak van het probleem is.
Het probleem op dit moment is de overheid.
Die gaan maar zitten gissen, met het gevolg dat veel ondernemers daar zwaar de dupe van zijn.
Als men niet precies weet wat de oorzaak van het probleem is, moet men geen mededelingen doen!
Rusland accepteert op dit moment geen groente en fruit uit Europa.
Diverse Nederlandse ondernemers hebben daardoor geen export naar Rusland, waardoor hun voortbestaan in gevaar komt. Met dank aan de Duitse overheid die maar zit te gissen.
Spanje wilde Duitsland al voor de rechter dagen, vanwege de geleden schade.
Het probleem op dit moment is de overheid.
Die gaan maar zitten gissen, met het gevolg dat veel ondernemers daar zwaar de dupe van zijn.
Als men niet precies weet wat de oorzaak van het probleem is, moet men geen mededelingen doen!
Rusland accepteert op dit moment geen groente en fruit uit Europa.
Diverse Nederlandse ondernemers hebben daardoor geen export naar Rusland, waardoor hun voortbestaan in gevaar komt. Met dank aan de Duitse overheid die maar zit te gissen.
Spanje wilde Duitsland al voor de rechter dagen, vanwege de geleden schade.
als je ziek wordt wordt je ziek.. ik ga er niet minder groente door eten..
vandaag een lekkere salade gemaakt met roma trostomaatjes en een rode paprika mjam
vandaag een lekkere salade gemaakt met roma trostomaatjes en een rode paprika mjam
"Nederlandse bietenspruiten mogelijk bron van EHEC besmetting".
En daar gaan we weer, nu toch wel besmetting geconstateerd bij een Nederlands bedrijf.
En daar gaan we weer, nu toch wel besmetting geconstateerd bij een Nederlands bedrijf.
Tja, wat is wijsheid..tufima schreef:"Nederlandse bietenspruiten mogelijk bron van EHEC besmetting".
Als ik 't goed begrijp vinden een aantal mensen dat als je het niet zeker weet, je beter geen melding kan doen.. Dat wil dus zeggen dat de overheid vanaf het moment van uitbreken ( 4 weken geleden ? ) tot nu geen enkele mededeling kan doen over de oorzaak..
Resultaat zal zijn dat iedereen zal zitten te zeuren dat er geen informatie wordt gegeven.. Men zal de overheid verwijten slecht te informeren en als achteraf blijkt dat men in de 1e 2 weken al een vermoeden had dat de oorzaak bij komkommers lag en dat men dit niet heeft gecommuniceerd, de overheid achteraf verwijten verantwoordelijk te zijn voor alle doden die nadien zijn gevallen...
Uiteindelijk maakt het dus niet uit wat je doet.. Het is toch niet goed.
Kan niet, omdat in die bietenspruiten de niet dodelijke EHEC variant is aangetroffen.tufima schreef:"Nederlandse bietenspruiten mogelijk bron van EHEC besmetting".
http://www.nu.nl/algemeen/2535724/snel- ... riant.htmlBBCS schreef:Kan niet, omdat in die bietenspruiten de niet dodelijke EHEC variant is aangetroffen.tufima schreef:"Nederlandse bietenspruiten mogelijk bron van EHEC besmetting".
-
en gisteren op het nieuws ,dat er bij een duits gezin ,wat allemaal ziek is geworden,een besmette halve komkommer in de biobak is gevonden.nu trekken ze de supermarkt na waar ze hun boodschappen hebben gedaan.
Dan vraag ik me af hoe ze weten dat het van die komkommer is of dat het van iets anders komt in die biobak?manondoris schreef:en gisteren op het nieuws ,dat er bij een duits gezin ,wat allemaal ziek is geworden,een besmette halve komkommer in de biobak is gevonden.nu trekken ze de supermarkt na waar ze hun boodschappen hebben gedaan.
Er lag nog een stuk ongebruikte komkommer in de biobak en dat is getest, schijnbaar was op de rest wat er in zit niet de bacterie gevonden.Emmy75 schreef:Dan vraag ik me af hoe ze weten dat het van die komkommer is of dat het van iets anders komt in die biobak?manondoris schreef:en gisteren op het nieuws ,dat er bij een duits gezin ,wat allemaal ziek is geworden,een besmette halve komkommer in de biobak is gevonden.nu trekken ze de supermarkt na waar ze hun boodschappen hebben gedaan.
Tjah ik weet het ook niet meer.
toch een teken dat het goed is ...je leeft nog gelukkigBBCS schreef:Vandaag nog een komkommer gekocht.
Jammie!
Vandaag eten we verse gekookte bietjes, als dat maar goed gaat
vast wel , was net op het nieuws dat ze de handel die niet okee was eruit hebben gehaald,sephora30 schreef:Vandaag eten we verse gekookte bietjes, als dat maar goed gaat
-
op het nieuws net,bieten uit kerkdriel besmet met een milde ehec bacterie.
-
bij mij gingen ze linia recta de kliko insephora30 schreef:Vandaag eten we verse gekookte bietjes, als dat maar goed gaat
Mijn man komt uit kerkdriel,het komt nu wel dicht bij.manondoris schreef:op het nieuws net,bieten uit kerkdriel besmet met een milde ehec bacterie.
Bibber de bibber nu durf ik niets meer te eten
de komkommer is wel veilig , BBCS heeft die ook gegeten en nog steeds niet het loodje gelegd, ik ga die binnenkort ook weer kopensnepke schreef: Bibber de bibber nu durf ik niets meer te eten
Net een komkommertje meegenomen bij AH.
35 cent
35 cent
-
dat is een koopje ze zullen zeker nog niet over de toonbank vliegen