Pagina 61 van 140

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 jan 2009 14:06
door lenalida
Bedankt voor je reactie. Ik heb een schriftelijke bevestiging gekregen van de bank dat de opdracht tot de blokkades automatisch worden opgeheven zodra pretium telecom gedurende 18 maanden geen pogingen tot incasso heeft gedaan, moet alleen nog even hun blokkade op de ING rekening in de gaten houden want het neemt een paar weken in beslag.
Als dat rond is hebben we even "rust".
fijne dag verder, gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 jan 2009 14:58
door lenalida
Bedankt, ben heel benieuwd naar wat er verder gaat gebeuren, gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jan 2009 09:42
door JPFH
Blijf het heel vreemd vinden dat ze via de telefoon een abonnement voor vast aan kunnen smeren,en dat dan een bandje rechtgeldig is,althans volgens pretium zelf,maar als je er weer af wilt moet je brieven schrijven en legitimatiebewijzen meesturen,omdat ze anders niet weten of ze wel door de juiste persoon zijn gestuurd..dat weten ze ook niet als ze iemand bellen om onder valse voorwensels (ze zijn van KPN) een abonnement in de maag te splitsen,zoals ze bij mijn oude moeder van 89 jaar hebben gedaan.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jan 2009 11:24
door lenalida
Op 12 december j.l. heb ik een lange e-mail gestuurd naar [email protected] met het verzoek aandacht te willen besteden aan de praktijken van Pretium Telecom. Hierop hebik geen reactie gekregen
Zojuist dezelfde e-mail nog een keertje gestuurd met toelichting plus wat Herr Doktor Oetker had doorgegeven n.l. het besluit van de consumentenautoriteit. dat heb ik gescand en meegestuurd.
Dus ben heel benieuwd of de Telegraaf nu wel reageert.
fijne dag verder, gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jan 2009 11:49
door lenalida
Goeiemorgen allemaal, vanmorgen de KPN gebeld en ja hoor vandaag gaan we over en dat kan zijn tussen 9.00 en 17.00 uur PT kennende zullen ze het wel pas om 17.00 uur doen. Vandaag krijgt PT de brief waarin hen meedeel dat ik een selectieve blokkade op hun rekeningen heb laten plaatsen. Ben héél benieuwd naar hun reactie.
Ik bleef nog wel even op dit forum want onze "contacten" met PT zijn nog niet afgelopen, want er moet nog betaald worden en dat worden dus alleen de gesprekskosten, dus dat muisje heeft nog een staartje
maar ik houd jullie op de hoogte van de hele gang van zaken
Ik had een privénummer gekregen van de één of andere leidinggevende van de KPN en die dus vanmorgen ook de brief van de heer Heemskerk aan de Tweede Kamer voer PT voorgelezen. Nou ze schoot toch in de lach en nu maar hopen dat de consumentenautoriteit actie onderneemt. Wij zijn er gelukkig vanaf en voor zover ik begrepen heb moet je kunnen opzeggen met een termijn van drie maanden
fijne dag verder, gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jan 2009 14:30
door diederdik
Blijkt dat ze mijn moeder (76 jaar) ook al twee jaar te pakken hebben.
Is er geen wetgeving tegen dit soort ladenlichters?
Blijkbaar zijn argeloze (want niet dement of seniele) ouderen erg de dupe bij dit soort bedrijven.
Oud en goed van vertrouwen betekent .direct opgelicht worden.
Infofilter werkt ook niet want Pretium conformeert zich daar niet aan...

Is er niemand in de Tweede Kamer of Eerste Kamer die zich het lot van al die opgelichte bejaarden aantrekt?

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jan 2009 15:18
door hejeja
Op de site van infofilter kun je lezen wie bij hun aangesloten is.
Pretium staat daar inderdaad niet bij. Toch vindt ik het een aanrader omdat er meer bedrijven zijn die zich per telefoon aan je "kunnen" opdringen. Het geadresseerde drukwerk wordt bijna tot nul gereduceerd.
Het blijft opletten. Mijn moeder wilde graag alles zelf onder controle houden maar in dit digitale tijdperk is dat voor de meeste hoog bejaarden onmogelijk. Ze zijn extra kwetsbaar als ze alleen wonen en geen kinderen in de buurt hebben wonen.
Zij had plotseling een kwartaalkrediet bij de Postbank. Dit terwijl ze moesten en konden weten dat ze meestal teveel geld op haar betaalrekening heeft staan. Ook splitste het energiebedrijf een 3 jarig contract in haar maag. Dit zijn dan de bedrijven waar ze al jaren klant is en die over haar gegevens beschikken. De callcentermedewerkers kunnen op deze wijze heel eenvoudig premies verdienen. Als ik zelf iets wijzig bij verzekeringsmaatschappijen of leveranciers komt standaard de vraag "u heeft niet alles bij ons afgesloten of u kunt dit en dat nog bij ons regelen" Sommigen zijn zeer vasthoudend. Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat men hier intuind.
Bij Pretium moet je om onder artikel 11 uit hun Algemene Voorwaarden uit te komen "wederom" een briefje schrijven. Ik moest de A.V. met een super vergrootglas lezen. Hier nog even hun antwoordnummer.
Pretium Telecom
Antwoordnummer 1118
2000VE Haarlem.
Petrium BV kan alleen gestopt worden als men massaal weigert met hun zaken te doen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jan 2009 17:01
door lenalida
Ja hoor, er wordt echt wel aangewerkt, klik maar op het onderstaande is eerder ingezonden

http://static.ikregeer.nl/pdf/KST126730.pdf

gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jan 2009 22:00
door lenalida
Het lijkt wel een soap, maar je hebt gelijk. Toen ik de eerste aangetekende brief aanbood bij het postkantoor kreeg ik te horen: oh, mevrouw, U bent de tweehonderd en zoveelste!!
Maar misschien ook handig om allemaal klachten in te dienen bij de consuwijzer je krijgt dan een "klachtenummer"en als er problemen zijn kunnen ze zo je mails weer terugvinden en ik kreeg toen het advies om van ze te eisen dat ze ons binnen twee weken zouden terugzetten en dat wij anders de geschillencommissie zouden inschakelen en daar schijnt PT een broertje dood aan te hebben.
Die eis heb ik toen 12 december aangetekend verzonden en twee weken later kreeg ik van de KPN (van PT niets gehoord) de brief dat we vanaf 13 januari (heden dus) weer bij hen abonnee zijn. Toch nog vandaag voor alle zekerheid 1655 voor het nummer gekozen.
Morgen is het zeker definitief.
Fijne avond verder, gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 14 jan 2009 09:58
door radarbert
Lenalida

Je hebt gelijk met wat je zegt over de Geschillencommissie.
Ik heb al veel eerder op dit forum vermeld dat ik sinds juli 2007 bezig ben om van PT af te komen. Sinds november 2007 reeds terug bij KPN alleen PT zegt een overeenkomst met mij te hebben.
Via de Geschillencommissie de klacht ingediend en na een jaar uitspraak gekregen met bindend advies dat er GEEN rechtsgeldige overeenkomst tot stand was gekomen. Echter het ligt nu bij de kantonrechter. Ik dacht in augustus 2008 er volledig vanaf te zijn. Maar natuurlijk heeft de Geschillencommissie ook baat bij een goede afloop.
Het is nu een principe kwestie geworden. Inhoudelijk kan PT niets meer doen en moet de uitspraak van de Geschillencommissie respecteren en uitvoeren. Echter nu zeggen ze dat de samenstelling van de toenamlige Commissie niet overeenkomstig de regels was. Dit slaat natuurlijk nergens op. Hoe dan ook: weer brieven geschreven naar het kantongerecht. Nu afwachten. Uitspraak 21 januari 2009.

Het is dus echt de moeite waard om de Geschillencommissie in te schakelen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 17 jan 2009 11:12
door KrikvdKruK
HerrDoktor
Ben het grotendeels eens met je betoog. Hoop dat de latijnse toverspreuk werkt.

Op blz. 116 van dit forum en ook daarbuiten wordt de naam [Bericht aangepast door de moderator] genoemd, die de twijfelachtige eer zou hebben om Pretium weer uit het moeras te trekken en die [Bericht aangepast door de moderator] zou opvolgen als directeur. Waarop deze info gebaseerd is, is niet duidelijk. Worden er brieven door Korthouwer ondertekend?

De gang naar de Geschillencommissie is inderdaad een effectieve methode om het Pretium moeilijk te maken, omdat ze dat veel tijd en geld kost.
Ter aanvulling: Pretium heeft ook nog kosten, omdat het de Geschillencommissie een bedrag per aangemeld geschil moet betalen. Anderzijds berekent Pretium ruimhartig administratiekosten per mislukte incassopoging. Ook betaalt de klant (veel) langer abonnementskosten dan de door Pretium betaalde huur van het net:
omdat de klant voortijdig wegswitcht naar een andere provider en toch Pretium het hele jaar moet doorbetalen,
omdat niet duidelijk is per welke datum je moet opzeggen (datum telefoongesprek = datum overeenkomst of datum switch),
omdat Pretium omhoog afrondt op hele maanden.
Pretium is hardleers, maar heeft zelf ook inmiddels wel door, dat de Geschillencommissie duur is voor het bedrijf. Zo kan dreigen met een gang naar de Geschillencommissie al voldoende zijn voor een oplossing. Ook doen ze tegenwoordig in een vroeg stadium van de Geschillenprocedure vaak al een schikkingsvoorstel, waarbij de klant zonder kosten teruggezet wordt naar de oorspronkelijke provider. Hoe serieuzer het ingediende bezwaarschrift, hoe groter de schikkingkans /schikkingsbedrag. Alleen de makkelijke gevallen zal Pretium door laten gaan naar de commissie, zodat ze kunnen zeggen: zie je wel, we winnen iedere zaak en zijn wettig bezig.
De Geschillenprocedure heeft als bijkomend voordeel, dat Pretium de aansluiting je niet mag afsluiten, als je de betaling geblokkeerd hebt.
Start daarom de procedure zo snel mogelijk op!

Hoe groot de kansen momenteel zijn is onduidelijk. Pretium is in beroep gegaan bij de kantonrechter tegen een beslissing van de Geschillencommissie en dat zal de innige relatie wel behoorlijk bekoelen.
Zelf heb ik verloren en ben ook in beroep gegaan. De laatst bekende uitspraak dateert van 20 augustus 2008 en is door Pretium verloren.
Meldt nieuwere uitspraken!!!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 17 jan 2009 14:00
door lenalida
Ik heb inderdaad een brief ontvangen gedateerd 8 januari 2009 ontvangen en ondertekend door: Frank Korthouwer, Directeur
Het ging er dus over dat de automatische incasso mislukt was
Ik heb nog geen reactie gehad op mijn brief waarin mededeelde dat ik op hun beide rekeningen een blokkade voor incasso had laten plaatsen omdat ik het daar niet mee eens mee ben zonder tevoren een gespecificeerde rekening te hebben ontvangen
Laat ze nu maar eerst die rekening sturen, dan zien wel verder en ik betaal geen cent meer dan de luttele gesprekskosten. Abonnementsgeld hebben ze geen recht op.
d.d. 5 december 2008 sturen ze een brief dat ze ons weer terugzetten naar onze vorige telecomaanbieder (KPN) d.d. 12 december krijg ik een brief met felicitaties dat ik bij hen aangesloten ben. Niet te geloven
Ik houd jullie op de hoogte, gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 17 jan 2009 14:55
door hejeja
[Bericht aangepast door de moderator] Directeur ondertekende in augustus 2008 een brief namens Debiteurenbeheer. Een schrijven i.v.m. een mislukte incasso.
Enkele dagen later ontvingen wij een gespecificeerde nota, ondertekend [Bericht aangepast door de moderator] Directeur.
De laatste door ons ontvangen brief begin oktober was afkomstig van [Bericht aangepast door de moderator] , Manager Customer Service. Onze reactie hierop is nimmer beantwoord.
[Bericht aangepast door de moderator] Hoofd Servicecentrum schreef in juli een brief om ons erop te wijzen dat de annulering van ons contract niet mogelijk was omdat de bedenktijd was verstreken.
Hiermee zijn dan ook alle brieven/stenciltjes genoemd die wij ooit van Pretium Telecom mochten ontvangen. Ik ga er vanuit dat [Bericht aangepast door de moderator] directeur is van debiteurenbeheer en [Bericht aangepast door de moderator] van Pretium BV in al zijn verschijningen.
Wat de gespecificeerde nota betreft heb ik begrepen dat men de eerste keer een specificatie krijgt en daarna pas weer eentje als men de 60 euro gesprekskosten incl. abonnementskosten heeft bereikt. De abonnee krijgt inloggegevens om zijn rekening online te bekijken. Niet echt handig als je geen internet en/ofcomputer hebt.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 17 jan 2009 18:03
door KrikvdKruK
Beiden bedankt. Het is altijd handig als je weet wie je tegenstanders zijn.

Lenalida, ben je weer terug bij de KPN. Je kunt dat controleren door via de betreffende vastetelefoon het gratis nummer 0800-1273 te bellen van de "carrier-preselect-computer". Als je dan het wondermooie "KPN" hoort zit je goed.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 17 jan 2009 19:05
door lenalida
Bedankt, ik heb het gelijk geprobeerd maar krijg te horen dat ik we geen gebruik van kan maken omdat onze aansluiting niet geschikt is
?????? kan het zijn dat ik onraad ruik? gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 18 jan 2009 11:44
door lenalida
Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 18 jan 2009 19:10
door lenalida
Hoi allemaal, ik had geen zin om te wachten tot morgen en 0900-0244 gebeld van de KPN. Ons nummer stond wel geregistreerd maar men wist niet of het technisch al uitgevoerd was en uiteindelijk heb ik de technische dienst aan de telefoon gehad en die bevestigde mij dat wij gewoon via de KPN bellen
Wel vind ik het dan vreemd dan ik bij 0800-1273 opnieuw te horen kreeg dat onze aansluiting hiervoor niet geschikt is. Misschien nog een geintje van [Bericht aangepast door de moderator]
Maar ik neem maar aan dat het allemaal rond zit en die carrier-préselect-computer geloof ik verder wel
Maar het verhaaltje is nog niet uit. Er moet nog betaald worden aan PT en dat kon best nog wel eens leuk worden. Nog steeds geen reactie op mijn brief dat er een selectieve blokkade op hun rekeningen is geplaatst. Ik houd jullie op de hoogte, gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 18 jan 2009 23:49
door hejeja
Wij kregen van KPN steeds verschillende antwoorden. Schrijf een email en stel je vraag opnieuw. Je hebt dan zwart op wit een antwoord. Telefonisch hoorden wij ook eens dat het nummer geporteerd was maar dat we carrier select belden via Pretium. Vanaf dat moment werd altijd 1655 voor het nummer gebruikt. Achteraf bleek het nummer al veel eerder overgezet te zijn naar KPN. De provider waar het nummer thuis hoorde was Tele2. KPN heeft zijn zaakjes ook niet goed op orde.
Eigenlijk toch te gek voor woorden dat het "bij herhaling" niet lukt om er achter te komen wie een dienst aan jou levert. Wat de rekening betreft Lenalida, gewoon afwachten. Er moet 2 x een herinnering komen eer ze een incassoprocedure mogen starten. Je kunt altijd nog besluiten om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie. Je moet dan 50 % van de totale nota in depot storten.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 jan 2009 17:20
door Fingon
Hallo medeslachtoffers van Pretium Telecom.
Ik ben vanaf november al met Pretium Telecom in gevecht. Heb mijn telefoonnummer overgezet naar de Provider die ik al had, buiten de KPN. Deze profider heb ik gisteren, op hun advies, een brief gestuurd met daarin duidelijk vermeld dat Pretium Telecom nooit mijn telefoonnummer bij hun weg mag halen of over mag zetten. Dat Pretium Telecom tegen mijn wil in gehandeld heeft en op oneigenlijke gronden mij een abonnement door de strot geduwd hebben. Ook heb ik een advocaat gebeld voor inlichtingen. Deze verwees mij in eerste instantie naar het Juridisch Loket. Heb met hun contact opgenomen. Hun advies was om KPN te vragen mij een afschrift van de brief van opzegging door Pretium Telecom toe te sturen. Volgens de advocaat die ik sprak mag KPN nooit buiten mij om, dus zonder mij eerst schriftelijk in kennis te stellen van die aanvraag van Pretium Telecom, mijn abonnement te opzeggen, daarmee automatisch instemmen. Ik had eerst een brief moeten krijgen van de KPN waarin ik op de hoogte werd gesteld en daarop had ik toestemming moeten geven. Dat zou ik dus nooit gedaan hebben. Dus wéér afwachten! Maar ik ben er wel achter dat de kosten van een advocaat, ik heb een minimum inkomen en kan op basis van toevoeging, een tegemoetkoming krijgen van de kosten van een advocaat, goedkoper uit ben, dan Pretium te betalen. Ik betaal éénmalig €98,00 en de rest wordt door de overheid betaalt. Als ik Pretium toch z'n zin zou geven en het abonnementsgeld betaal, zonder belminuten en andere bijkomende kosten, want die gaan via mijn provider, dan ben ik wel ongeveer hetzelfde bedrag kwijt, maar dat interesseert me niet. Ik gun het mijn advocaat eerder dan Pretium Telecom. Al heb ik van Pretium Telecom nooit schriftelijk de kosten van mijn belminuten, mijn abonnement en de opzeggingstermijn gekregen! Dus ik wéét officieel niet eens wat ik zou moeten betalen. Tijdens het laatste gesprek, 15 januari, om de voicelog te beluisteren, werd me verteld dat ze die opzeggigsbrief n.a.v. hun eerste bevestigingsbrief aan mij, nooit ontvangen hebben. Maar dat zij mij wel een brief met de prijzen van de gesprekken, het abonnement en het opzegtermijn toegestuurd hebben. Maar dit het ik echt nooit ontvangen. Maar ik word er, sorry voor het woord, strontzat van.
Fingon

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 jan 2009 19:36
door anti4pretium
Hoi

Ik ben nu ook al bijna 2 jaar bezig om voor iemand

pretium op te zeggen bij mij is de maat onderhand vol

na diverse tel gesprekken als er uberhoubt op genomen

wordt en na brieven faxen en dergelijke sta ik nu op het

punt een advocaat in te schakelen ik ben zelfs al

van plan zelf langs te gaan :twisted: :twisted: en een eind

maken aan hun bestaan een telecom bedrijf zonder email adres

dat is slim zo dat wilde ik effe kwijt

Gr anti4pretium