LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Niet alleen dient de polis te blijven zoals hij was! Nogal wiedes! Maar er moet ook eens onderzocht worden, of de oude AVVL leden geen poot is uitgedraaid met al die overnames. Zo op het eerste gezicht hadden zij nl recht op het binnen de AVVL inmiddels verzamelde vermogen.
Laatst gewijzigd door overname op 20 jul 2007 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Soms krijg ik bij het lezen van de diverse postings het idee, dat ik de enige ben met een voorheen NUVA polis.

zelfs van advocatenkantoor van Beilen wekt die indruk dat hij alleen meer AVVL klanten heeft.
En dat yarden daar nu vermoedelijk iets voor wil doen, c.q. aanpassing polisvoorwaarden.

Nou gelukkig heb ik KiFiD ingeschakeld, en die heeft nu juist naar aanleiding van de verzekeringsvoorwaarden van NUVA, opnieuw aanvullenden vragen aan Yarden gesteld.
Want in de NUVA voorwaarden is geen sprake van een bloc-clausule.
Integendeel, NUVA had volgens zijn verzekerings voorwaarden alleen het recht om indien noodzakelijk. De premie te verhogen,
Over geschillen staat diverse keren in de voorwaarden, beslist de plaatselijke rechter.
Juist om die redenen is er aanvullende infromatie gevraagd.
Ik heb beweerd, en blijf daar ook bij dat wij van Yarden nimmer andere verzekeringsvorwaarden hebben ontvangen. :idea: :idea:
Laatst gewijzigd door janssen op 20 jul 2007 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

LOEK, en JANSSEN:

Hoe waren /zijn de ervaringen met de reacties van de consumentenbond?? ben daar erg nieuwsgierig naar, i.v.m. mijn eigen ervaringen

laat je nog niet kisten door yarden
boshut

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

In Nederland is momenteel specifiek de markt van aanvullende pensioenverzekeringen profijtelijk: iedereen probeert zijn pensioengat te dekken. Naast de massale verkoop van overlijdensrisicoverzekeringen, zijn er succesvolle niches. Uitvaartverzorger Yarden ondergaat een sanering - doorgaans opmaat voor een overname, aldus Kraan

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

De drie grootste uitvaartorganisaties van Nederland - Monuta, Dela en Yarden - zijn tegelijkertijd op zoek naar een 'zeer ervaren' manager voor de functie directeur uitvaartzorg. Dat meldt Uitvaart Media. De drie grootste uitvaartorganisaties in Nederland blijken alledrie een extern bureau opdracht te hebben gegeven een kandidaat voor de functie van directeur uitvaartzorg te zoeken. Dela moet een opvolger vinden voor Jack van der Putten. Yarden voor Bert van der Weide en Monuta voor Lex Leenen.

LOAD-DATE: 18 January 2007

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Toch is groot worden niet het primaire doel van Yarden, zegt directeur Van de Wiel. 'Wat niet wil zeggen dat we voor groei opzij gaan. Maar we gaan niet met een bundel geld zwaaien. We zijn uiteindelijk een vereniging en het geld is van de leden. We zitten hier ook niet voor de winst. Strikt genomen is het nog steeds zo dat als we beter draaien, we de premie niet hoeven te verhogen.'

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Yarden vat haar taakopvatting dan ook heel breed op en noemt zich 'vereniging rondom het levensein-de'. Recent is Yarden gaan samenwerken met Delta Lloyd, om ook 'zorgconcepten' aan te bieden rond het overlijden.

'Denk aan thuiszorg en pijnbestrijding, of zorg voor de na- bestaanden', zegt Van de Wiel. 'Onze leden vragen erom.' Enige obstakel is dat de Pensioen- en Verzekeringskamer nog niet akkoord is.

Collega Moll van Dela gelooft niet in deze vorm van verbreding. 'Van uitvaarten weet ik zeker dat ik die over dertig jaar nog kan uitvoeren', zegt hij. 'Maar als ik een verzekering afsluit voor thuiszorg, hoe weet ik dan dat ik die over dertig jaar kan garanderen? Die verplichting wil ik niet op me nemen.'

hilda bouma

LANGUAGE: Dutch / Nederlands

LOAD-DATE: July 09, 2002

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Boshut.

Na een lang verhaal waarom Yarden de polissen gewijzigd heeft. komt er een gezamelijke uitspraak.

De consumentenbond heeft met Yarden afgesproken de Yarden met individuele klanten probeert een oplossing te bereiken.
Mocht u na bestudering van bovenstaande van mening zijn dat de wijziging voor u nadelig is dan kunt u een een e-mail sturen aan: [email protected] met een kopie aan ons e-mail adres [email protected]
Vermeld a.u.b in beide gevallen uw lidmaatschapsnummer van consumentenbond en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent.
Daar komt het in grote lijnen op neer.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 23 jul 2007 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

....
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Ron 1872
Je volgende brief wordt weer een standaard brief.
Uitleg dat het allemaal verkeerd begrepen wordt en hoe het volgens yarden gezien moet worden.
Vervolgens staat er ook indien u het hier toch niet mee eens bent,kunt u de verzekering beeindigen tegen een afkoopsom(welke wordt door yarden niet vermeld)en of je hun daarover maar een mededeling wilt doen.
Je krijgt hiervoor van yarden een antwoord envelop bijgevoegd, nou gewoon een briefje insturen, dat je voorlopig alles bij de advocaat hebt liggen en je dien ten gevolge geen enkele verdere uitspraak over de verzekering aan yarden doet.Tevens dat je yarden aan alle oude voorwaarden en rechten houd tot er een evt uitspraak is.

De zgn doorbraak van yarden bij advocaat Beilen, zal wel weer een uitstel tactiek van yarden zijn, het slaat toch nergens op daar wel min of meer toegeven, er zijn nog meerdere advocaten bezig en die negeren lijkt me dan onmogelijk.Er worden ook nog onkosten gemaakt, daar zullen ze eventueel ook voor moeten opdraaien.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 23 jul 2007 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

,,,,,,,,,,,
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

Geachte janssen.

Bedankt voor reactie. De lauwe standaard-reactie van de consumentenbond ken ik, zover was ik ook al, ik dacht gezien de berichtgeving dat anderen -u dus- verder waren. Kijk maar naar de kritrische inbreng aldaar De adressering die de consumentenbond aangeeft naar Yarden, is niet erg professioneel consumentvriendelijk: dat is een postbus en dat werkt met een aangetekende brief- die voor een onbetrouwbare Yarden wel noodzakelijk is-, niet echt!!!!!!!!!!!! Ze zijn daar niet erg "wakker"
Maar wij bliven alert, naar alle kanten en:
we laten ons nog niet kisten door Yarden

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Boshut:

Uit alles blijkt dat de consumentenbond, samen werkt met yarden.
De reden zal wel zijn, dat zij Yarden een lange periode aanbevolen hebben als de beste uitvaartverzorger.

Want nu blijk toch ook duidelijk, schrijf naar Yarden en stuur ons een kopie.
Bent benieuwd hoe lang zij dit vol houden.
Vooral als acheraf zou blijken dat advocaten kantoor Beilen en KiFiD Yarden wel aan aanpakken.
Maar radar zelf doet ook niets, terwijl dit onderwerp naar mijn mening thuis hoort bij onderwerp opgelicht.
Laatst gewijzigd door janssen op 21 jul 2007 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste medegedupeerden,

Ik ga voor een paar weken op vakantie.Ook ik heb me aangemeld bij advocaat Beilen. Yarden heeft nu toegezegd om deze polissen te gaan herzien maar ik heb er weinig vertrouwen in. Waarom moet dat zo lang duren? Wellicht dat ze in die tijd op zoek gaan naar mazen in de wet waardoor ze er toch weer onderuit kunnen komen.

In het meest gunstigste geval wordt mijn polis dus op oude voorwaarden gehandhaafd. Prettig maar ik heb ook nog polissen voor mijn en kinderen lopen voor wie dat niet geldt.

Bovendien vind ik dat iedereen recht heeft op handhaving. Sommige verhalen die je hier leest zijn gewoon schrijnend dus ook al mocht het voor mijn polis goed aflopen (wat ik sterk betwijfel) dan ben ik nog niet blij.

Ik wens iedereen die op vakantie gaat een leuke tijd en tot over een paar weken.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

.........
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Karing

Geniet van je vacantie, en vergeet Yarden even. :lol: :lol: :lol:

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Hoi Karing fijne vakantie en mooi weer het is hier momenteel stormachtig :)
Op de site is deze brief geplaatst

Verslag van de bespreking met mw. X. , adviseur van Yarden , kantoor Gouda.
d.d. 17 juli 2007
.

http://www.yarniek.nl

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@Karing ook fijne vakantie en vergeet Yarden even :P

Wij zijn vanaf morgen ook voor 2 weken weg, er moest nog veel kopieerwerk voor de Rechtsbijstandverzekering worden gedaan, maar we laten het even een paar weken liggen.

@mcwimpy51

Wat ik mij afvraag is of de adviseur van kantoor Gouda van Yarden wel bevoegd is om dergelijke vergaande uitspraken te doen. Die zit vanaf vandaag ongetwijfeld op de wipstoel bij Yarden! Er zitten enige openingen in, maar het doet nog steeds onrecht aan al diegenen die een waterdichte polis met NUVA/AVVL hebben afgesloten.

Gesloten