LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rusaki
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rusaki »

@Yvette, ten eerste hadden we dat bij de afstand niet zo afgesproken en ten tweede, kan ik het me voorstellen dat je zoiets door de telefoon niet zegt maar als je face to face staat?????
En nu opeens wordt men wel eerlijk?????
Ik snap er helemaal niets meer van en voel mij zeer in de maling genomen en ga haast geloven dat het inderdaad om de donaties te doen was!!!!!

hint
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door hint »

wat ik niet begrijp is dat je als vrijwilliger bij de administratie gaat liegen tegen mensen.... :?:
Als ik voor mijn baas moet gaan liegen ben ik weg!
Ergens moet je geweten dan toch op spelen of niet....en bij de vrijwilligers onderling wordt er dan nooit over gesproken, zo van dat klopt niet wat we nu doen?!!

ricksam
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door ricksam »

wil ook even vertellen dat ik al jaren aan het lijntje gehouden ben met het bericht uw vogel zit in volierre 5 en maakt het goed blijkt nu dat mijn 5 jaar oude kerngezonde kakatoe al in 2005 is overleden hij heeft nog geen 3 maanden in de opvang gezeten al die keren dat ik voor niets ben geweest en elke keer weer zwaar teleurgesteld naar huis ging omdat ik hem niet kon vinden ze zeiden hij zit waarschijnlijk binnen misschien heeft hij wel een vriendinnetje van de week gebeld en werd mij doodleuk verteld uw vogel is in 2005 al overleden en al die keren dan dat ik geweest ben enhad gebeld toen zat hij in voliere 5 ? ja sorry mevrouw maar is misschien niet helemaal juist maar dat zeggen we tegen al de eigenaren waarvan de vogel is overleden wel GVD ben gewoon zwaar oplicht wat een leugenaars het zal mij niets verbazen als er heel veel vogels zijn verhandelt die zogenaamd gestorven zijn volgens mij heeft die vent lekker zijn zakken lopen vullen het spreekt toch al voor zich als er zo tegen de mensen gelogen word met wat voor lui we hier mee te maken hebben naar mijn idee van de diuzenden vogels die gebracht worden bklijven er maar bar weinig over beetje vreemd ik voel me in ieder geval zwaar belazerd en nu nog wachten op het sectie raport ben echt benieuwd want ik bracht mijn vogel daar kerngezond met een leeftijd van 5jaar in de hoop dat hij daar nog een mooi en lang papagaaienleven zou hebben ik heb hem gewoon naar de slacht gebracht :cry:

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Als ik mijn vorige papegaai daarnaar toe zou brengen dan had hij ook niet heel erg lang geleefd en dan kan je NOP niet de schuld van geven
Alleen mijn dieren gaan pas weg als dood zijn gegaan

rusaki
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rusaki »

Naar mijn inziens gaat het daar niet om, soms kun je gewoon niet anders en dan zoek je een goed alternatief.
Ik bedoel ik had best grof geld voor onze papegaai kunnen krijgen maar je weet niet waar zo'n beestje dan terecht komt.
In dit geval (dachten we) hadden we een goed onderkomen gevonden, waar zij tot het einde van haar leven samen met haar soortgenootjes kon blijven.
En nu blijkt dat zij is overleden al in 2005, terwijl wij haar in 2004 pas gebracht hadden en al die tijd zijn wij voorgelogen.....
Dat doet pijn, heel erg veel pijn en het gaat er bij mij niet in dat ik een gezonde vogel daar aflever, wat ook op mijn afstandverklaring staat binnen een half jaar overlijd, ik weet zeker als wij haar hadden gehouden dat zij nog geleefd had!
En ga nu niet komen dan had je haar moeten houden want geloof me ik wou dat ik het gedaan had.
Ook andere personen uit mijn omgeving hadden hun papegaai daar heengebracht zoals ik al eerder vertelde en ook die papegaaien zijn overleden, 1tje al na 2 maanden, kerngezonde papegaaien.

De vriendelijke mevrouw van de NOP die ik aan de telefoon had, zou mij een sectierapport sturen, U begrijpt dat ik al bijvoorbaat mijn bedenkingen heb over het hoe en waarom rondom het overlijden van onze papegaai en ga dus de sectierapporten vergelijken met die mensen waarvan ook hun papegaai is overleden.
Kijken over er enige overeenkomsten zijn en natuurlijk wacht ik met smart het onderzoek af wat er komen gaat.
Ik vind het gewoon te erg voor woorden allemaal.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

@Rusaki ik denk dat NOP door Radar hun lesje heeft geleerd met liegen als je naar je papegaai vraagt
Alleen Dennis gaat gewoon door met z'n praktijken ook na Radar en de Kat in je zak

rusaki
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rusaki »

Dennis is ook geen zuivere koffie en dat die gestopt moet worden ben ik met je eens en hoe eerder hoe beter maar in dit geval hebben we het over het NOP en hoe éénzijdig de uitzending ook was, volgens velen hier op het forum, ben ik blij (als je het zo kunt noemen want ik ben in en in verdrietig en heel erg boos) dat radar dit aan het licht heeft gebracht.
Dankzij hun, zijn ze bij de NOP nu wel eerlijk geweest aan de telefoon, tenminste dat mag ik nu toch wel hopen!!!!

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

ja maar dennis papegaai verkoopt schijnbaar tegenwoordig via valse namen papegaaien dus opgelet hiervoor :?: :evil:

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ik zal nooit bij hem papegaaien kopen en gelukkig woon ik niet Den Haag of Ilpendam
Door zijn webshop die erg netjes uit ziet trap je heel erg gauw in om daar juist een papegaai te aanschaffen

ricksam
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door ricksam »

wil er wel even bij zeggen dat ik geen andere oplossing zag mijn vogel werd jaloers op mijn toen 10 maanden oude dochtertje die het erg leuk vond om elke keer naar zijn kooi te kruipen en aangezien hij mijn man al een keer keihard had gebeten kon ik geen risico lopen anders had ik hem daar nooit gebracht misschien als ik hem gewoon verkocht had had hij het beter getroffen maar dat wilde ik niet uit angst dat hij verkeerd terecht zou komen leek mij dit de ideale oplossing het papgaaienparadijs niet dus

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

ik zal nooit een papegaaiachtig aan schaffen !!!!!!!!!!! bij niemand ! 8)

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Geplaatst op 16 Jan 2009 16:30 door Frans en Nanke Verbunt


--------------------------------------------------------------------------------

a.lubbers


Geplaatst op 16 Jan 2009 14:33 door a.lubbers


--------------------------------------------------------------------------------

ik denk wat het telegraaf schrijft 10x erger is als wat radar heeft laten zien

ik vindt dan ook deze zin: ''radar ontmaskerde afgelopen maandag het papegaaienpark als een soort massagraf voor dieren''



Naar boven


Frans en Nanke Verbunt


Geplaatst op 16 Jan 2009 14:33 door Frans en Nanke Verbunt


--------------------------------------------------------------------------------

.lubbers


Geplaatst op 16 Jan 2009 13:50 door a.lubbers

Nee (vriend) telegraaf maakt een deukje wil je zien mail me maar even

gr Frans

We zijn alweer een aardig stukje verder maar van A. Lubbers nog steeds
geen reactie wilt U geen opheldering?

komt vervolg dat verzeker ik U Lubbers

Hallo Lubbers zit nog op je mailtje te wachten of zullen we het de telegraaf het maar laten zeggen kan maar riool journalistiek is eigenlijk
niet mijn style

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

@Ricksam je hebt wel gelijk in dat je nu beetje twijfels hebt gekregen omtrent je papegaai of je goed aan gedaan hebt
Alleen bij SPPW en Moderne papegaai daar worden ze gekortwiekt want ze vinden dat de papegaai mee moet gaan wandelen en fietsen en allerlei meetings volgt

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Waarom kan er hier toch geen discussie op gang komen, dat het belang van het dier voor op stelt.

Of je nu voor of tegen het NOP bent, ze zijn nu helaas nog wel nodig.
Waar wil je anders de papegaai laten, in de handel????

Ik ga toch nog eens proberen om een gezonde respectvolle discussie op gang te brengen met verschillende punten.

Punten voor kwekers/liefhebbers/broodfokkers
Er zouden wettelijke richtlijnen moeten komen, aan het kweken van vogels.
Zoals eisen voor minimale huisvesting.
Kwekers moeten geregistreert staan.
Verplicht ringen van de vogels.
Verplicht testen van vogels op ziektes.
Alleen uitwisselen, kopen en verkopen aan geregistreerde kwekers.
Verbod op vogels in de huiskamer.
Verbod op de handel, en betere controle op de importstop.

Punten voor het NOP
Andere methode om vogels aan voer te laten wennen.
Anders huisvesten (een vogel die 20 jaar binnen heeft gezeten, mag dan ook niet meer buiten komen te zitten)
Grotere nachthokken.
Verplicht testen op ziektes.
Quaranteineruimte ook echt quarantein houden.
Geen noten verkopen, maar fruit.
Niet het park uitbreiden, maar het geld eerst investeren, in meer vaste krachten en verbeteringen.

Er zijn natuurlijk nog veel meer punten op te noemen voor de voor en tegenstanders.
Maar ik zie hier liever medestanders, die door een gezonde respectvolle discussie een goede oplossing proberen te vinden voor het dier.

Kwekers zullen blij zijn als er geen vogels meer in de huiskamers komen.
Het NOP zal blij zijn als er rust is, en iedereen tevreden naar het park komt.
Dan komen er vanzelf meer donaties en steun en vrijwilligers.Maak toch eens gebruik van elkanders ervaringen.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

@ frans ik hoef jou niet te emailen als het zo belangrijk is zet het maar op het forum dan iedereen het kan lezen :!:

dat heet =openheid over zaken :idea:

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

YvetteV


Geplaatst op 16 Jan 2009 23:44 door YvetteV

Ja van een vogel die hoort te vliegen , daar maak je toch geen kind met veertjes .van

Ik hoorde eens dat dr Hooimeijer als ik het goed schrijf zei op een
lezing dat het zo hoort. Gewoon kortwieken Bah

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Hier nog punten voor kopers

Informeer van tevoren ins en outs van het dier
Wat past bij mij niet klakkeloos ingaan op je omgeving
z

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

@Frans

Hooimeijer is inderdaad voor het kortwieken en hij vindt dat alle papegaaien gekortwiekt moet worden
Want een vogel in de huiskamer heeft die vliegapparaat niet meer nodig want wij zijn die hem te eten geeft, die hem een partner voor hem zoekt en ook nog dat de slaapplaats voor hem geregeld is

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

a.lubbers


Geplaatst op 16 Jan 2009 23:54 door a.lubbers

dat is waar maar wel eens van privacy bescherming gehoord kan toch
niet zo maar iets openbaar maken.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Dan ga ik toch verder met een verbod op vogels in de huiskamer.
Een vogel is geen solitair dier, dus zal altijd een partner willen.
Daarom beginnen de problemen met huiskamervogels ook vaak na 3 tot 5 jaar, wanneer ze broedrijp geraken.
En dan moet het NOP maar klaar staan, of we doen hem in de handel.

Maar inderdaad, zolang er geen verbod is, is het een goed discussiepunt.

Gesloten