Pagina 62 van 140

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 jan 2009 21:38
door Fingon
Er moet toch een mogelijkheid zijn om met z'n allen in actie te komen!!!! Dat malafide bedrijf Pretium Telecom te dwingen om te stoppen met hun onwettige praktijken. Er staan hier notabene 125 pagina's met voor het merendeel mensen die van die Pretium Telecom af willen. Die er ingetrapt zijn door de valse voorstelling van zaken, zoals zich voordoen als KPN, wat nooit op de voicelog komt. Door gezamenlijk een advocaat in de arm te nemen en een gezamenlijke rechtzaak aan te spannen tegen Pretium Telecom. Het zij met behulp van nog een uitzending van Radar, met daarin een oproep!!! Hetzij met een petitie die naar de Tweede Kamer wordt gestuurd met de eis dit bedrijf te sluiten!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 jan 2009 22:00
door MamMaria
@fingon:
Wat denk je nu zelf na 128 pagina's .....?!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 jan 2009 22:27
door anti4pretium
Hoi ik ga van de week contact opnemen met de

redactie van tros radar om te kijken of ze nog

eens iets aan dit onderwerp kunnen doen

aangezien de vele mailtjes en ik denk dat dit

nog maar het topje van de sluier is er zullen

naar mij mening 1000 en de mensen de duppe

zijn van in mijn ogen malefiede bedrijfje

ik doe dit niet eens voor me eigen maar vindt dat dit

maar eens een halt toegeroepen moet worden

Gr anti4pretium

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 20 jan 2009 23:48
door lenalida
Ik heb al twee keer een e-mail gestuurd naar Radar met het dringende verzoek om opnieuw aandacht te willen besteden dat PT nog steeds op misleidende manier klanten te werven. Maar tot op heden niets gehoord, dus allemaal mailen!!
De heer Nyks speelde de onschuld himself, maar ondertussen!!
Met elkaar zijn we sterk en misschien kunnen we ook schrijven naar de staatssecretaris van economische zaken de heer F. Heemskerk
en naar de consumentenautoriteit die al wel een besluit hebben genomen t.a.v. PT maar daarover doen ze nog geen nadere mededelingen.
Wij bellen nu dus weer via de KPN, sinds 14 januari maar nog steeds geen reactie gehad van PT dat ik hun rekeningen geblokkeerd heb. Wordt vervolgd
Groetjes lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 22 jan 2009 11:58
door jante
Hallo,
Ik vind het een goed idee om Staatssecretaris F Heemskerk met z,n allen te schrijven met ons persoonlijk verhaal wat Pretium betreft.
Kunnen we niet afspreken dat iedereen een brief stuurt voor 1 Februari?
Dan krijgt hij alles tegelijk binnen. We kunnen hem tevens verwijzen naar deze forumsite.
Het adres van de Staatssecretaris is wel ergens op een van deze pagina's terug te vinden.
Misschien moeten we dan de Consumentenautoriteit Telecom ook nogmaals benaderen (heb ik ook al een paar keer gedaan) want dat schiet ook niet op.
Trouwens ik ben ook al bezig met Pr. vanaf December '07.
Ik ben het dan ook spuugzat!!!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 22 jan 2009 12:26
door jante
Ik heb het adres van de Staatssecretaris even opgezocht.

DRS F HEEMSKERK
STAATSSECRETARIS ECONOMISCHE ZAKEN
MINISTERIE ECONOMISCHE ZAKEN
POSTBUS 20101
2500 EC DEN HAAG

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 22 jan 2009 12:29
door lenalida
Hoi allemaal, Ik heb het adres
De heer F. Heemskerk, Staatssecretaris van Economische Zaken
Bezuidenhoutsweg 30
2594 AV 's-Gravenhage
Is de aanheffing: Zijne Excellentie? Of hoeft dat tegenwoordig niet meer, was in mijn jonge jaren wel het geval.

Vandaag heb ik geen tijd, maar morgen ga ik ervoor zitten en inderdaad belangrijk om hem te verwijzen naar de 128 pagina's bij dit forum.
fijne dag verder, gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 22 jan 2009 12:46
door lenalida
Nog even over de brief, misschien handig om in de linkerbovenhoek te zetten: Betreft Pretium Telecom
gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 22 jan 2009 15:31
door anti4pretium
IK zal een brief schrijven

Gr anti4pretium

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 22 jan 2009 20:37
door Fingon
MamMaria
Wat is dat nou voor reactie op een gewone simpele vraag???? Andere reageren tenminste wel normaal en doen goede suggesties. En wat dacht jij met je 125 pagina's... dat Pretium die niet leest??? Nou reken maar van wel en ze lachen zich rot, want met 125 pagina's op Tros Radar Forum komt er niet vanzelf iets van de grond. En kunnen ze dus gewoon doorgaan met hun malafide praktijken. Je kunt elkaars ellende wel lezen, maar je kunt beter met elkaar naar een goeie oplossing zoeken en de krachten bundelen. Samen een vuist maken! Zoals de laatste reacties ook laten zien. Een brief sturen naar de minister. Mensen die de moeite doen zijn adres op te zoeken en het plan op hebben gevat om hem een brief te sturen. En iedereen oproepen hetzelfde te doen. Dát is een normale reactie op mijn vraag en ik ga er ook zeker aan mee doen.
Voor diegene die normaal reageerden... misschien ook voor hun een tip of voor nieuwe slachtoffers:
Van ConsuWijzer kreeg ik bericht dat PT de Algemene Voorwaarden dient mee te sturen met die zogenaamde aanmeldings-/welkomsbrief. Ook de abonnementsduur en -prijs en bij wie je op kunt/moet zeggen. Als ze dat niet doen dan heb je drie maanden de tijd om zonder opgaaf van redenen je abonnement op te zeggen. Dit had ik allemaal niet ontvangen!!! Ook geen verwijzing er naar op hun website. Ik heb binnen twee maanden 5 brieven naar hun gestuurd waarin ik eiste dat ze het contract ontbonden. Helaas zijn mijn financiële middelen zeer beperkt en kan ik niet alle brieven aangetekend versturen. Maar ik heb er één wel aangetekend verstuurd en daarin geëist dat ze een bevestigingsbrief terug sturen. Die heb ik inderdaad gekregen, dus hebben ze m'n opzegging binnen. Nu maar weer af wachten. Hun laatste antwoord was op 9 januari en die ging over de beruchte voicelog, waar ze dus wijselijk niet het inleidende (lees misleidende) praatje laten horen, waarin ze zich voordoen als KPN. Maar ik weet nu dat ik in m'n recht sta. Succes allemaal met schrijven!!!
Fingon

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 22 jan 2009 22:26
door anti4pretium
Thnaks voor de info

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 22 jan 2009 23:26
door lenalida
Hoi allemaal, ik heb een klacht ingediend bij de Consuwijzer, je krijgt dan een Klachtennummer. Op een gegeven moment heb ik ze gebeld omdat ondanks de brief van PT d.d. 5 december dat ze ons zouden terugzetten naar onze vorige telecomaanbieder, we doodleuk een brief kregen met "gefeliciteerd, u bent vanaf 12 december aangesloten bij Pretium Telecom"o.i.d.
De consuwijzer gaf mij toen het advies om een aangetekende brief te sturen dat ik van ze eis dat ze ons binnen twee weken zouden terugzetten, zoniet dat ik dan de geschillencommissie zou inschakelen
Dat was uiteindelijk niet nodig, binnen die twee weken kreeg ik een brief van de KPN dat wij 13 januari weer aangesloten zouden worden bij de KPN. Van PT taal noch teken gehoord behalve hun brief dat ze niet konden incasseren.
Herr Doktor, misschien kun je nog eens die link plaatsen naar de brief van F. Heemkerk naar de Tweede Kamer hierover
Groetjes, lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 23 jan 2009 00:08
door MamMaria
@Fignon:

Ik ben ruim een jaar bezig geweest om mijn moeder (toen 80 en ondertussen kort geleden overleden) bij die piraten weg te halen. Dit alles gemeld bij de geschillencommissie en Consuwijzer en nog veel meer instanties.
Er wordt al ik weet niet hoelang gesproken om mailtjes te versturen naar de heren en dames politica. Die mailtjes wórden ook verstuurd.

Echter het heeft nog steeds geen klap geholpen!

Daaraom mijn reactie over die 128 pagina's!

Blijkbaar moet er grof geschut aan te pas komen!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 23 jan 2009 02:25
door frevab
Als ik deze vele pagina's lees verbaasd het mij dat er nog geen advocaat is die zich aangemeld heeft om voor de gedupeerden op te treden. Samen Sterk toch?!

Op site http://www.elite-research.org/po_kuijt.htm#27 is wel wat van de historie van Hans Nyst te lezen. "Hans Nyks, de Amerikaanse scout van Jan Kuijten" Je kan zien van wie hij het geleerd heeft....

Ben naar Pretium aan het zoeken geweest vanwege wat wazige kosten die Pretium bij mijn schoonzus in rekening brengt. Zij belt regelmatig naar familie in het buitenland. Sinds september komt er een regel "Gesprekken met 1655" op haar rekening voor. De eerste maand 15 euro, de maand daarna zo'n 100 euro. Toen heeft ze gevraagd wat dat was. In september has ze problemen om haar familie te berijken. Er kon geen verbinding gemaakt worden. Pretium gebeld en die zei: "Er zijn wat technische problemen. Draai eerst 1655 en dan het nummer. Dit is ook een lijn van ONS".
De 3e maand waren de kosten 1655 meer dan 400 euro!
Toen weer gebeld en hun antwoord was: "we gaan het corrigeren". Wel aanmaniningen gehad en hierop brief teruggestuurd. Geincasseerd bedrag terug laten draaien. Nu afgesloten...
Nu we aan het zoeken gegaan zijn blijkt dat 1655 het Carrier Select nummer is van KPN. Je belt dus met KPN naar het buitenland. KPN tarief is echter dubbel zo hoog als dat van Pretium. Hebben ze er nooit bijgezegd toen ze de instructie gaven eerst 1655 te draaien!!!!

Zijn er meer mensen met dit 1655 probleem bij Pretium Telecom?

Volgens de info die ik op het web vind zou je kosten via een andere Carrier Select ook door die Carrier in rekening gebracht krijgen, in dit geval dus door een rekening van KPN en niet op een rekening van Pretium. Weet iemand hier iets meer over?
Pretium dus om een specificatie van deze "Gesprekken met 1655" gevraagd, maar die kunnen ze niet specificeren omdat die bij KPN verbruikt zijn. Je moet als consument toch kunnen controleren of iets klopt. Je betaald toch niet klakkeloos 400 euro.
Nu gebruiken ze een soort chantage om de te dwingen te betalen: dreigementen met incasso en het afsluiten van de lijn. Nu kan je niet meer bellen of je moet via een 10x duurdere GSM gaan bellen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 23 jan 2009 02:49
door frevab
Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 23 jan 2009 09:59
door Fingon
MamMaria,
In de eerste plaats wil ik u van harte condoleren met het verlies van uw moeder. Ik begrijp uit uw reactie dat u behoorlijk gefrustreed was over en door PT en dat samen met het verdriet over uw moeder, dan wordt er wel eens anders gereageerd op wat andere vragen. Zelf ken ik dit gedrag ook heel goed. Ik maak uit je reactie op dat het niet persoonlijk bedoeld was, maar gewoon een uiting van frustratie dat er met die 125 pagina's van Radar Forum niets bereikt kan worden. Mijn excuses voor mijn misschien wat felle uitval! Ik heb begrip voor uw situatie!!!
Fingon

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 23 jan 2009 16:09
door Gheraj
Zoooo, Pt blijft nog steeds een hardnekkige vlek in Nederland.

Wat hierboven allemaal staat, van die instantie en die instantie inschakelen heb ik ook al allemaal gedaan. Zonder ECHT resultaat kan ik vertellen, want iedereen vertelde zo'n beetje hetzelfde "men kende het bedrijf/probleem maar dat men er niets aan kon doen".Duuhhhh, wat een antwoord. Ook Radar heeft al een paar keer een mail van me gehad hierover, maar zonder antwoord terug. Ik krijg steeds meer het idee dat hun het ook zat zijn want dhr. Nyks interreseerd het helemaal geen zier wat ie de mensen aan doet(was te zien bij de laatste uitzending waarbij Dhr Nyks was).
Iedereen is er dus wel mee bekend en men weet wat voor en organisatie dat het is, maar niemand kan wat doen, lijkt het.

Alles heeft men volgens de regels gedaan om er vanaf te komen, en men hoort gewoon niks terug. Aangetekende brieven, telefoontjes, men kent het hier wel :) Uiteindelijk laten weten dat je ze geblokkeerd heb, hoort hier ook niks van. Na een jaar opgezegt via notabene een faxbericht en dan is men wel thuis en komen ze met "dreigementen" dat we nog moeten betalen want anders....De dreigementen werden voor ons heelaas wel werkelijkheid(tussen afgelopen kerst en oud en nieuw)Wij hebben uiteindelijk dus een gedeelte betaald,(alleen de gesprekskosten)want ze hadden een incassoburo op ons afgestuurd.
Maar ik heb me er nog steeds niet bij neergelegd dat men mensen zomaar mag belazeren.Die Firma heb niet een klein bord voor hun kop maar de hele Berlijnse muur.

Misschien een idee om al deze berichten ook mee door te sturen naar Dhr. Heemskerk.
Ondanks dat wij uiteindelijk wel een betaling hebben gedaan,(met grote tegenzin :!: ) geeft het me nog steeds geen fijn gevoel en denk ik dat mijn ouders(en ook ikzelf) er nog niet van af zijn..Van die "hardnekkige vlekken", al laten we hopen van wel en dat het bij de mensen die nu hier zulke problemen mee hebben het wat sneller opgelost is. En PT eindelijk opgedoekt :!:

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 24 jan 2009 00:11
door MamMaria
@fingon:
Excuus aanvaard!

Maar ik blijf echt boos over wat er over de ruggen van onze ouderen (OF WIE OF WAT DAN OOK!) gebeurt!!!!

Helaas, momenteel kan het me even helemaal niets schelen!!!!!!!!!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 24 jan 2009 14:35
door carla68
Heel goed dat tros radar onderzoek doet bij Pretium:
Ik ben totaal misleid en bedrogen door Pretium en ben echt niet achterlijk of bejaard. :cry:
Mij werd verteld dat ik sprak met KPN Telecom en dat zij om een prijsverlaging door te voeren mijn toestemming nodig hadden en mijn bankrekeningnummer. Ik was vrij sceptisch en wilde mijn rekeningnummer niet via de telefoon doorgeven. Ik vroeg of dit ook via de post kon. Mij werd verteld dat KPN dit liever telefonisch deed, omdat dit goedkoper was. Ik vertelde toen dat zij mijn rekeningnummer hebben en dat ik die dus niet hoefde door te geven. Het antwoord was dat hij van een andere afdeling was en dat om privacy-redenen dit niet doorgegeven kon worden aan deze afdeling. Het zou hier alleen gaan om een administratieve handeling gaan zodat ik een prijsverlaging
zou krijgen, dus waarom deed ik zo moeilijk. Mij werd ook verteld dat ze alleen geld van mijn rekening konden afschrijven als ik ook het sofinummer zou vermelden en daar was in dit geval geen sprake van. Omdat ik nog niet overtuigd was gaf de verkoper mij zijn bankrekeningnummer om mij te demonstreren dat iemand daar niets mee kon. Met wat morren heb ik uiteindelijk ingestemd met de prijsverlaging en hem mijn bankrekeningnummer gegeven. Tot mijn ontsteltenis heb ik zonder het te beseffen nu een contract met Pretium Telecom en lijkt er geen sprake te zijn van een verlaging maar een verhoging van het tarief. Ik ben erg misleid en dit grieft mij enorm.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 24 jan 2009 17:05
door lenalida
Hoi allemaal, ik heb twee keer een brief gestuurd naar de Telegraaf, de laatste met de brief van F. Heemskerk erbij, maar tot nu toe geen reactie. Kunnen we dat misschien met z'n allen doen?
Vaak als het in de Telegraaf staat dan kan er wel ineens actie worden ondernomen.
Ik wil het best nog wel een keertje doen, maar Carla als jij nu eens net zoals het in je berichtje staat een e-mailtje of brief stuurt naar de Telegraaf en LATEN WE DAT MET ZIJN ALLEN DOEN misschien dat ze het dan plaatsen of contact met ons opnemen, wel je volledige gegevens vermelden zodat ze je kunnen bereiken.
gr. lenalida