LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Artikel uit Telegraaf van 20/03
AMSTERDAM - Morgen adverteren Natasja Froger en de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) groot op de achterpagina van de Telegraaf, waarbij ze hun excuses aanbieden aan mensen met een klein verbruik, die, zoals ook zij erkennen, helemaal niet goedkoper af zijn bij de NEM.
De Nederlandse Energie Maatschappij, die adverteert met de slogan „Wie is de goedkoopste?”, blijkt inderdaad lang niet altijd de goedkoopste energieleverancier te zijn, zo stellen Ben Woldring van vergelijkingssite Gaslicht.com en Hans de Kok van Prizewize.nl.
Vooral minima, de doelgroep die nadrukkelijk wordt opgezocht met de inzet van ’effe geen cent te makken’ Natasja Froger, is daardoor niet altijd voordeliger uit wanneer zij de overstap maakt naar de NEM.
De NEM kwam eerder deze week ook al in het nieuws toen RTL Boulevard een vuistdik pakket aan vermeende klachten van ontevreden klanten toonde aan NEM-boegbeeld Natasja Froger. Meest gehoord was de plotselinge verhoging van het voorschot de energieprijs voor consumenten nadat zij waren overgestapt naar de NEM.
Adder onder het gras is volgens Woldring het vastrecht. Dit is de vaste ’abonnements’prijs die een gebruiker betaalt aan zijn energieleverancier, ongeacht verbruik. In de vergelijkingen zie je duidelijk dat wat voor de grootverbruiker het goedkoopst is, niet gelijk loopt met de goedkoopste leverancier voor de kleingebruiker,” aldus Woldring.
Directeur Pieter Schoen van de NEM erkent het vastrechtprobleem, en kondigt morgen in de advertentie naast excuses een oplossing aan.
Schoen is het echter oneens met de algemene kritiek. Hij wijst erop dat de gasprijs per 1 juli naar alle waarschijnlijkheid flink omlaag gaat, door de gedaalde olieprijs. „De NEM biedt als een van de weinigen gas tegen een variabel tarief aan, ook voor een langere periode. Hierdoor zijn wij zeker na 1 juli verreweg de goedkoopste aanbieder, vergeleken met aanbieders die nu een driejarig vastgeprijsd gascontract bieden.”
Woldring raadt „inflexibele” driejarige contracten momenteel overigens nadrukkelijk af.
AMSTERDAM - Morgen adverteren Natasja Froger en de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) groot op de achterpagina van de Telegraaf, waarbij ze hun excuses aanbieden aan mensen met een klein verbruik, die, zoals ook zij erkennen, helemaal niet goedkoper af zijn bij de NEM.
De Nederlandse Energie Maatschappij, die adverteert met de slogan „Wie is de goedkoopste?”, blijkt inderdaad lang niet altijd de goedkoopste energieleverancier te zijn, zo stellen Ben Woldring van vergelijkingssite Gaslicht.com en Hans de Kok van Prizewize.nl.
Vooral minima, de doelgroep die nadrukkelijk wordt opgezocht met de inzet van ’effe geen cent te makken’ Natasja Froger, is daardoor niet altijd voordeliger uit wanneer zij de overstap maakt naar de NEM.
De NEM kwam eerder deze week ook al in het nieuws toen RTL Boulevard een vuistdik pakket aan vermeende klachten van ontevreden klanten toonde aan NEM-boegbeeld Natasja Froger. Meest gehoord was de plotselinge verhoging van het voorschot de energieprijs voor consumenten nadat zij waren overgestapt naar de NEM.
Adder onder het gras is volgens Woldring het vastrecht. Dit is de vaste ’abonnements’prijs die een gebruiker betaalt aan zijn energieleverancier, ongeacht verbruik. In de vergelijkingen zie je duidelijk dat wat voor de grootverbruiker het goedkoopst is, niet gelijk loopt met de goedkoopste leverancier voor de kleingebruiker,” aldus Woldring.
Directeur Pieter Schoen van de NEM erkent het vastrechtprobleem, en kondigt morgen in de advertentie naast excuses een oplossing aan.
Schoen is het echter oneens met de algemene kritiek. Hij wijst erop dat de gasprijs per 1 juli naar alle waarschijnlijkheid flink omlaag gaat, door de gedaalde olieprijs. „De NEM biedt als een van de weinigen gas tegen een variabel tarief aan, ook voor een langere periode. Hierdoor zijn wij zeker na 1 juli verreweg de goedkoopste aanbieder, vergeleken met aanbieders die nu een driejarig vastgeprijsd gascontract bieden.”
Woldring raadt „inflexibele” driejarige contracten momenteel overigens nadrukkelijk af.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevar ... _sorry.xml
Natasja biedt excuses aan
Vrijdag adverteren Natasja Froger en de NEM in de Telegraaf. Op de volledige achterpagina bieden ze hun excuses aan. NEM is niet voor iedereen de goedkoopste energieleverancier.
De Nederlandse Energie Maatschappij adverteerde met de slogan: “Wie is de goedkoopste?”. Dat bleken zij niet te zijn. De NEM biedt goedkope energie aan, maar door de hoge vastrechtkosten (de abonnementsprijs) krijgen mensen die weinig energie verbruiken toch een hoge rekening. En vaak zijn dat nou vooral de mensen waarvoor Natasja het voor opneemt in haar programma ‘Effe geen cent te makken’.
RTL Boulevard bracht de kwestie vorige week aan het licht. Nadat Natasja Froger in de studio was geweest, stroomden de klachten binnen. Natasja werd na het weekend met een dik pakket gemailde klachten geconfronteerd waarna ze beloofde alle mailtjes persoonlijk af te handelen.
In de Telegraaf van vrijdag bieden de NEM en Natasja Froger gezamenlijk hun excuses aan, ook zouden zee en oplossing voor alle klachten aandragen. Kosten noch moeite worden gespaard in de sorry-campagne. De bijna 100 klagers krijgen een bloemetje en de advertentie in de krant van wakker Nederland kost 50.000 euro.
Heeft u nog een klacht over de NEM? Mail hem naar: [email protected]
Natasja biedt excuses aan
Vrijdag adverteren Natasja Froger en de NEM in de Telegraaf. Op de volledige achterpagina bieden ze hun excuses aan. NEM is niet voor iedereen de goedkoopste energieleverancier.
De Nederlandse Energie Maatschappij adverteerde met de slogan: “Wie is de goedkoopste?”. Dat bleken zij niet te zijn. De NEM biedt goedkope energie aan, maar door de hoge vastrechtkosten (de abonnementsprijs) krijgen mensen die weinig energie verbruiken toch een hoge rekening. En vaak zijn dat nou vooral de mensen waarvoor Natasja het voor opneemt in haar programma ‘Effe geen cent te makken’.
RTL Boulevard bracht de kwestie vorige week aan het licht. Nadat Natasja Froger in de studio was geweest, stroomden de klachten binnen. Natasja werd na het weekend met een dik pakket gemailde klachten geconfronteerd waarna ze beloofde alle mailtjes persoonlijk af te handelen.
In de Telegraaf van vrijdag bieden de NEM en Natasja Froger gezamenlijk hun excuses aan, ook zouden zee en oplossing voor alle klachten aandragen. Kosten noch moeite worden gespaard in de sorry-campagne. De bijna 100 klagers krijgen een bloemetje en de advertentie in de krant van wakker Nederland kost 50.000 euro.
Heeft u nog een klacht over de NEM? Mail hem naar: [email protected]
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Beste lezers.
Een energieproducent moet winst maken. Mede door de economische crisis en het verlies in aandelen op andere terreinen zijn deze ondernemers gedwongen om de kostprijs van hun product te verhogen.
Er wordt sedert jaren van u gevraagd om te bezuinigen op energiegebruik. Nu heeft u zich jaren uitgesloofd om uw energierekening te matigen en met succes maar uw aangepaste verbruiksgedrag heeft slechts mogen leiden tot hogere energieprijzen omdat een energiebedrijf winst moet maken en dat jaar op jaar en ieder jaar meer en meer. Uw financiële reserves bedragen steeds minder en minder en zullen steeds minder bedragen zolang die er nog zijn. Dit is de harde waarheid van het nu en heden maar ook morgen en de komende jaren. Laat u derhalve niets wijs maken, u wordt er nimmer een cent beter van.
Een energieproducent moet winst maken. Mede door de economische crisis en het verlies in aandelen op andere terreinen zijn deze ondernemers gedwongen om de kostprijs van hun product te verhogen.
Er wordt sedert jaren van u gevraagd om te bezuinigen op energiegebruik. Nu heeft u zich jaren uitgesloofd om uw energierekening te matigen en met succes maar uw aangepaste verbruiksgedrag heeft slechts mogen leiden tot hogere energieprijzen omdat een energiebedrijf winst moet maken en dat jaar op jaar en ieder jaar meer en meer. Uw financiële reserves bedragen steeds minder en minder en zullen steeds minder bedragen zolang die er nog zijn. Dit is de harde waarheid van het nu en heden maar ook morgen en de komende jaren. Laat u derhalve niets wijs maken, u wordt er nimmer een cent beter van.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@VTO1 en @ Da Freeze:
Ik denk dat ze alleen maar de klachten gaan oplossen van mensen die n.a.v. deze reclamecampagne zijn overgestapt. Die campagne is ± een maand bezig. Het duurt m.i. wel even vóór mensen bericht krijgen van hun oude energieleveraar en alle administratieve handelingen zijn verricht, zoals voorschotnota enz. Stel nou, dat boete en voorschotnota meevallen, dan zullen mensen nu niet klagen, tot de eindafrekening komt. Volgens mij zijn er nog niet zoveel klachten van nieuwe overstappers gekomen, maar is er een stortvloed van klachten binnengekomen van mensen die nu nog in de ellende zitten of die de afgelopen jaren zeer slechte ervaringen met de NEM hebben gehad.
Ik hoop natuurlijk dat alle klachten opgelost worden, maar daar geloof ik helemaal niets van.
Wat ik ook niet begrijp: In de aankondiging van deze reclamecampagne
staat: Met deze campagne wordt ingehaakt op het programma Geen Cent te Makken. Dat houdt in dat deze doelgroep in de campagne wordt
geadviseerd door de weldoenster onder de weldoensters om over te stappen. Het is gebleken dat de NEM voor deze doelgroep niet de goedkoopste is. (Wat op dit forum menigmaal is aangegeven)
Daar bieden zij excuses voor aan en gaan het 'oplossen'. Hoe kan het zijn dat die misleidende commercial dan nog wordt uitgezonden? (Sinds gisteren op de publieke zender wel minder).
Ik denk dat ze alleen maar de klachten gaan oplossen van mensen die n.a.v. deze reclamecampagne zijn overgestapt. Die campagne is ± een maand bezig. Het duurt m.i. wel even vóór mensen bericht krijgen van hun oude energieleveraar en alle administratieve handelingen zijn verricht, zoals voorschotnota enz. Stel nou, dat boete en voorschotnota meevallen, dan zullen mensen nu niet klagen, tot de eindafrekening komt. Volgens mij zijn er nog niet zoveel klachten van nieuwe overstappers gekomen, maar is er een stortvloed van klachten binnengekomen van mensen die nu nog in de ellende zitten of die de afgelopen jaren zeer slechte ervaringen met de NEM hebben gehad.
Ik hoop natuurlijk dat alle klachten opgelost worden, maar daar geloof ik helemaal niets van.
Wat ik ook niet begrijp: In de aankondiging van deze reclamecampagne
staat: Met deze campagne wordt ingehaakt op het programma Geen Cent te Makken. Dat houdt in dat deze doelgroep in de campagne wordt
geadviseerd door de weldoenster onder de weldoensters om over te stappen. Het is gebleken dat de NEM voor deze doelgroep niet de goedkoopste is. (Wat op dit forum menigmaal is aangegeven)
Daar bieden zij excuses voor aan en gaan het 'oplossen'. Hoe kan het zijn dat die misleidende commercial dan nog wordt uitgezonden? (Sinds gisteren op de publieke zender wel minder).
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Klopt, ik heb ook geklaagd bij de eindafrekening. Omdat mij ongebruikte diensten in rekening zijn gebracht. En de NEM verzuimt om er iets mee te doen, ondanks alle brieven, emails en telefoontje. Ze reageren gewoon NOOIT!
Geplaatst op 22 Mrt 2009 00:10 door Twijg
@VTO1 en @ Da Freeze:
Stel nou, dat boete en voorschotnota meevallen, dan zullen mensen nu niet klagen, tot de eindafrekening komt.
Ten eerste, waarom denk je dat? En ten tweede, het zou logisch zijn dat nieuwe mensen nog niet klagen, tot die eind 2009 ook weer de eindnota mogen ontvangen.Volgens mij zijn er nog niet zoveel klachten van nieuwe overstappers gekomen,
Ik hoop het ook, maar de NEM heeft alle krediet wel bij mij verspeeld met hun incassobureaus, valse telefoon beloftes en het negeren van verstuurde brieven en emails.Ik hoop natuurlijk dat alle klachten opgelost worden, maar daar geloof ik helemaal niets van.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Welke ongebruikte diensten zijn in rekening gebracht?Klopt, ik heb ook geklaagd bij de eindafrekening. Omdat mij ongebruikte diensten in rekening zijn gebracht
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@ Gerard de ver:
Natuurlijk maak ik me geen illusies, maar ik denk dat het desondanks toch belangrijk is dat je wel een mail stuurt. Dan kunnen ze in elk geval niet zeggen dat er nauwelijks klachten zijn binnengekomen. Ook als je geen klant bent kun je reageren. Ik heb een mailtje gestuurd met een klacht over deze misleidende reclamecampagne, i.v.m. misbruik van vertrouwen van de minderbedeelden en over de al jaren durende telefonische- en huis aan huis klantenwerving waar geen enkel middel wordt geschuwd om doelbewust met medewerking van de directie , mensen te belazeren.
Wellicht heeft Natasja, na alle commotie bedongen, dat alle mailtjes ook rechtstreeks naar haar worden verzonden. Zo niet, dan bezorg je de NEM wat extra werk. Kan geen kwaad toch?
@ Da Freeze
Volgens mij zijn er nog niet zoveel klachten van nieuwe overstappers gekomen,
Ik denk dat, omdat er in elk geval tot de berichtgeving bij RTLBoulevard en in de pers nog mensen zijn overgestapt. Die komen er nog later achter dat zij een boete van hun oude leverancier zullen krijgen en hoe hoog de voorschotnota van de NEM zal zijn. Ook daarna zullen er best nog wel mensen, die de hele berichtgeving over de NEM hebben gemist, zijn overgestapt. Die klachten komen nog!
Helemaal mee eens, die klachten komen nog. Ook van mensen die pas in februari of maart 2010 hun eindafrekening krijgen.Maar daar lult de NEM natuurlijk niet over. Ik verwacht zomaar dat Natasja en Pieter
in een volgend persbericht zullen zeggen dat het met de klachten reuze mee is gevallen.
[/quote]
Klopt, alsmede een weekje gratis frogeren op de camping waar ze hun nieuwe programma op gaan nemen.Bovendien heeft Froger dan in de oplossing voor je in de vorm van de "voedselbank". Want die heb je dan zelker wel nodig
.Maak je maar geen illusies met dat zogenaamde nieuwe service mailadres van de NEM
Natuurlijk maak ik me geen illusies, maar ik denk dat het desondanks toch belangrijk is dat je wel een mail stuurt. Dan kunnen ze in elk geval niet zeggen dat er nauwelijks klachten zijn binnengekomen. Ook als je geen klant bent kun je reageren. Ik heb een mailtje gestuurd met een klacht over deze misleidende reclamecampagne, i.v.m. misbruik van vertrouwen van de minderbedeelden en over de al jaren durende telefonische- en huis aan huis klantenwerving waar geen enkel middel wordt geschuwd om doelbewust met medewerking van de directie , mensen te belazeren.
Wellicht heeft Natasja, na alle commotie bedongen, dat alle mailtjes ook rechtstreeks naar haar worden verzonden. Zo niet, dan bezorg je de NEM wat extra werk. Kan geen kwaad toch?
@ Da Freeze
Volgens mij zijn er nog niet zoveel klachten van nieuwe overstappers gekomen,
Ten eerste, waarom denk je dat?
Ik denk dat, omdat er in elk geval tot de berichtgeving bij RTLBoulevard en in de pers nog mensen zijn overgestapt. Die komen er nog later achter dat zij een boete van hun oude leverancier zullen krijgen en hoe hoog de voorschotnota van de NEM zal zijn. Ook daarna zullen er best nog wel mensen, die de hele berichtgeving over de NEM hebben gemist, zijn overgestapt. Die klachten komen nog!
.En ten tweede, het zou logisch zijn dat nieuwe mensen nog niet klagen, tot die eind 2009 ook weer de eindnota mogen ontvangen
Helemaal mee eens, die klachten komen nog. Ook van mensen die pas in februari of maart 2010 hun eindafrekening krijgen.Maar daar lult de NEM natuurlijk niet over. Ik verwacht zomaar dat Natasja en Pieter
in een volgend persbericht zullen zeggen dat het met de klachten reuze mee is gevallen.
[/quote]
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@ Shine
Ik heb een rekening voor 1630 m3 gasverbruik gekregen, terwijl ik geen gas verbruik. Dit heb ik meerdere malen aangegeven bij de NEM, maar die informatie doen ze dus niks mee.Maar ondertussen moet ik er wel voor betalen. En dáár begin ik dus niet aan.
Ik heb een rekening voor 1630 m3 gasverbruik gekregen, terwijl ik geen gas verbruik. Dit heb ik meerdere malen aangegeven bij de NEM, maar die informatie doen ze dus niks mee.Maar ondertussen moet ik er wel voor betalen. En dáár begin ik dus niet aan.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@Dafreeze. Weet je zeker dat je niets gebruikt hebt? Meterstanden liegen er niet om. Als jij kunt aantonen hoeveel je wel hebt verbruikt sta je sterk(er)
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Bedoelt u hiermee dat u geen gasaansluiting hebt?@ Shine
Ik heb een rekening voor 1630 m3 gasverbruik gekregen, terwijl ik geen gas verbruik. Dit heb ik meerdere malen aangegeven bij de NEM, maar die informatie doen ze dus niks mee.Maar ondertussen moet ik er wel voor betalen. En dáár begin ik dus niet aan.
of
dat u wel een gasaansluiting hebt (niet alléen kookgas) maar dat de meterstanden en daardoor uw verbruik foutief is?
of
dat u bij de NEM geen gasleveringscontract hebt?
Zoals u kunt zien is uw antwoord helaas nog steeds onduidelijk.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik heb geen gasmeter, dus ik kan geen meterstand doorgeven. Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van kookgas, maar hiervoor geldt een totaal gemiddelde in de flat.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Met een collectief verwarmingssysteem? Verwarming en/of kookgas betaalt u middels de huur?Ik heb geen gasmeter, dus ik kan geen meterstand doorgeven. Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van kookgas, maar hiervoor geldt een totaal gemiddelde in de flat.
Advies: neem contact op met de netbeheerder die verantwoordelijk is voor uw gebied. Vertel hun wat er gebeurd (NEM berekent en slaat uw gas aan als zijnde stookgas ipv kookgas), wellicht dat zij u verder kunnen informeren in wat te doen.
Verder bel/schrijf daarna naar NEM en maak hun hernieuwd duidelijk dat uw gas alléén kookgas betreft, dus deze meterstand en aanslag absoluut niet kan kloppen. Vanzelfsprekend zou ik als ik u was ook het termijnbedrag bij de NEM giga gaan verlagen omdat u nu onherroepelijk maandelijks aan hun betaalt voor gas anders dan kookgas.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@VT01:
Natuurlijk denk ik ook niet dat Natasja of Schoen deze problemen op gaan lossen. Dat doet Schoen alleen maar uit strategisch oogpunt om uit de negatieve aandacht van de pers te blijven. Hij heeft toch in een reactie op het artkel in de Gooi en Eemlander al aangegeven dat hij er het volste vertrouwen in heeft dat de storm snel weer zal gaan liggen.
Daarom kan het m.i. geen kwaad om een mailtje te sturen.
Hoewel de door de overheid aangestelde toezichthouders ook lijden aan een grote mate van inertie, spreekt het vanzelf dat mensen met een klacht dit allereerst aan consuwijzer moeten melden.
Natuurlijk denk ik ook niet dat Natasja of Schoen deze problemen op gaan lossen. Dat doet Schoen alleen maar uit strategisch oogpunt om uit de negatieve aandacht van de pers te blijven. Hij heeft toch in een reactie op het artkel in de Gooi en Eemlander al aangegeven dat hij er het volste vertrouwen in heeft dat de storm snel weer zal gaan liggen.
Daarom kan het m.i. geen kwaad om een mailtje te sturen.
Hoewel de door de overheid aangestelde toezichthouders ook lijden aan een grote mate van inertie, spreekt het vanzelf dat mensen met een klacht dit allereerst aan consuwijzer moeten melden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 mar 2009 20:15
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Lieve allemaal,
Waarom laten mensen zich toch nog steeds telefonisch in de luren leggen door gelauterde verkopers van allerlei pluimages???
Koop niets aan de telefoon en houd zo'n gesprek zeer kort.
De fatsoensregels gaan voor dit soort verkopers wat mij betreft niet op maar zolang ze nog netjes te woord gestaan worden door fatsoenlijke mensen blijven zij slachtoffers maken.
Als ik iets wil dan ga ik zelf wel aktief op zoek naar b.v. een andere leverancier.
BN-ers zouden zich ook niet moeten lenen voor dit soort praktijken maar kennelijk is de verleiding voor het grote geld te groot.[/quote]
Waarom laten mensen zich toch nog steeds telefonisch in de luren leggen door gelauterde verkopers van allerlei pluimages???
Koop niets aan de telefoon en houd zo'n gesprek zeer kort.
De fatsoensregels gaan voor dit soort verkopers wat mij betreft niet op maar zolang ze nog netjes te woord gestaan worden door fatsoenlijke mensen blijven zij slachtoffers maken.
Als ik iets wil dan ga ik zelf wel aktief op zoek naar b.v. een andere leverancier.
BN-ers zouden zich ook niet moeten lenen voor dit soort praktijken maar kennelijk is de verleiding voor het grote geld te groot.[/quote]
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@dickvanstaveren:
Als u nu eerst deze en vorige pagina's 'even' leest, dan zult u er achter komen dat dit niet het gehele probleem omhelst!
Als u nu eerst deze en vorige pagina's 'even' leest, dan zult u er achter komen dat dit niet het gehele probleem omhelst!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Wanneer zullen ze er achter komen dat het voor iedereen toch niet zo mooi is als dat het hun is voorgespiegeld!
http://www.telegraaf.nl/prive/3548175/_ ... tml?p=20,2
http://www.telegraaf.nl/prive/3548175/_ ... tml?p=20,2
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 27 nov 2007 01:26
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
volgens Natasja zou de NEM geen mensen meer lastig vallen via de telefoon? nou ja; dat vertelde ze bij RTL.
Vandaag 24-3-2008 om 10.32 uur ging bij mij de telefoon en ja hoor de NEM met een of andere verkoop truc.Hoe kun je die rotzooi blokkeren?
Hen me al aangemeld bij de site .bel me niet. schijnbaar werkt dat ook niet. tja Natasja jou geloofwaardigheid is bij mij in ieder geval helemaal weg. blijf maar lekker op de camping zitten..
Vandaag 24-3-2008 om 10.32 uur ging bij mij de telefoon en ja hoor de NEM met een of andere verkoop truc.Hoe kun je die rotzooi blokkeren?
Hen me al aangemeld bij de site .bel me niet. schijnbaar werkt dat ook niet. tja Natasja jou geloofwaardigheid is bij mij in ieder geval helemaal weg. blijf maar lekker op de camping zitten..
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 27 nov 2007 01:26
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Nu is de link goed..Stuur ook zoveel mogelijk de klachten en reactie door naar http://www.rtl.nl/actueel/rtlboulevard/ ... act_tv.xml laat die ook maar eens zien wat er loos is...
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Telegraaf:
De stroom en gas wordt tegen inkoopprijs verkocht. Verdiend wordt er aan het vastrecht. Dat zijn de vaste kosten, zeg maar de abonnementsprijs. Op berichten dat minima duurder af zouden zijn bij NLEnergie, reageert hij: „Mensen die daaraan twijfelen kunnen onze jaarnota opsturen, ze krijgen het verschil dubbel terug betaald als er niet is bespaard. Het gaat bij minima vaak ook om gezinnen die juist niet in die echte ‘laagverbruik’-categorie vallen en de besparing die wij bieden enorm goed kunnen gebruiken.”
Energeia:
Als reclamemaker zet ze NLEnergie neer als 'de goedkoopste'. Theoretisch is dat voor zeer grote stroomverslinders mogelijk. Maar omdat NLEnergie een veel hoger vastrecht rekent zijn de mensen in kleine woningen vaak niet goedkoper uit. En zonder enige vorm van denigratie: juist daarbij zitten veel fans van Froger, haar SBS6-aanhangers.
Maar een structurele oplossing ligt volgens hem in een speciale regeling voor kleine verbruikers.
"We willen deze groep heel eenvoudig en transparant korting geven." Dat moet er toe leiden dat klanten van NLEnergie ondanks hun petieterige verbruik onevenredig veel betalen aan vastrecht.
De tegenstrijdigheid in wat de NEM zegt straalt is duidelijk als je de verschillende artikelen naast elkaar legt. In het ene artikel: "We zijn de goedkoopste voor iedereen" in het andere artikel "bij kleinverbruikers (het natasja froger publiek, ff geen cent te makken) is er geen besparing door het hoge maandelijkse vastrecht. EN vervolgens met betrekking tot de kleinverbruikers: "hun voordeel is marginaal".Algemeen Dagblad:
Directeur Pieter Schoen van NEM erkent dat het vastrecht anders is dan bij anderen. Hij zegt dat in alle advertenties ook aan te geven. ,,Maar bij de variable stroom- en gastarieven zijn we wel degelijk de goedkoopste. Ik daag u uit een goedkopere leverancier te vinden.''
Wat de heren steekt is het rumoer over de tarieven waarmee in advertenties wordt geschermd.
Schoen: ,,Alsof we daarover schimmig doen, terwijl we juist heel transparant zijn.’’ Hij legt sheets met prijsvergelijkingen op de directietafel. In de advertenties worden tarieven op basis van een gemiddeld verbruik met elkaar vergeleken. In de kleine lettertjes staat dat het voordeel bij een laag verbruik kleiner is en bij een hoog verbruik juist hoger. De groep die geen voordeel heeft is erg klein, benadrukt Swinkels. Dat neemt niet weg dat deze mensen, als zij in de afgelopen twee maanden voor NLEnergie kozen, compensatie krijgen. ,,Als ze, middels een jaarnota, kunnen aantonen dat ze bij hun vorige leverancier goedkoper uit waren geweest - en daar willen we ze best bij helpen - krijgen ze het verschil dubbel terug,’’ kondigt Schoen aan. ,,Dat hadden we niet hóeven doen.’’
Heren NEm wat is nou? Jullie hebbe zelf totaal geen inzicht en liegen de peut weer bij elkaar!
Tevens pretendeert Schoen, door de uitspraak van het opsturen van je jaarnota en een (dubbele!) terugbetaling indien er geen sprake is van goedkoper uit zijn, de goedkoopste te zijn voor iedere gebruiker. NEM,..begin alvast maar te sparen. Overigens ben ik wel benieuwd welke voorwaarden hieraan kleven! Ik vrees dat deze van dien aard zijn dat uiteindelijk de kleinverbruiker, die veel duurder uit blijkt te zijn, toch naast het potje gaat pissen.
Verder de uitspraak dat zou de NEM duidelijk zijn in de vermelding van het hoge maandelijkse vastrecht per product is volstrekt onjuist. Hun colporteurs zwijgen hier in alle toonaarde over. Juist door het veelvuldig door gedupeerde alsmede oplettende consumenten, die dit aspekt met regelmaat onder de aandacht brachten en nog steeds brengt, krijgt hun/dit absurd hoog vastrecht nu eindelijk de aandacht die het verdiend.
De NEm kan er, naar mijn idee, nu echt niet meer omheen.
Quote NEM: "(..)Verdiend wordt er aan het vastrecht(.)"
Deze uitspraak is de waarheid als een koe. Hier wordt meer dan vet aan verdiend en maakt de zogeheten goedkoopste leverancier uiteindelijk de duurste. Overigens is deze kostenpost naar veel consumenten verzwegen, waardoor veel consumenten dit niet wisten/weten. (nog steeds bij tel verkoop wordt dit niet vermeld!)
Gelukkig is die kogel nu eindelijk door de kerk en lijkt het er op dat de NEM aan deze winstgevende vastrechtpost nu écht iets moet gaan doen.
Ik weet zeker dat ze straks de prijzen van producten gaan aanpassen (lees omhoog bijstellen) omdat er anders geen winst meer voor de NEM is.
So far for your being the cheapest!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ook bij mij zijn er net 2 mensen van de N.E.M. langs geweest.
Die wouden mij graag aanmelden, ik heb gezegd dat ik graag informatie wil. Echter zei deze jongeman dat de informatie die hij heeft wel toe kon sturen alleen dat ik dan wel direct een contract aan ga en die binnen 7 dagen moet annuleren.
Ja daaaaaaag daar ga ik niet mee akkoord he.. dus heb ik ze weggestuurd.
En idd dit is precies zoals Durion (Oxxio) dit ook flikte.
Ik woonde namelijk een aantal jaren geleden tegenover een oude school waar Durion zich in vestigde. Ik ken deze trucjes en wil hier niets mee te maken hebben.
Ik zei tegen deze jongeman dat ik ze wel even ging googlen en hier probeerde hij zich al lekker uit te praten waardoor mijn nieuwsgierigheid meer vestigde en zo hier terecht ben gekomen.
Ik dacht laat ik hier mijn verhaal ook maar neer zetten, ik denk des te meer des te beter voor de waarschuwing voor anderen.
Groet,
Die wouden mij graag aanmelden, ik heb gezegd dat ik graag informatie wil. Echter zei deze jongeman dat de informatie die hij heeft wel toe kon sturen alleen dat ik dan wel direct een contract aan ga en die binnen 7 dagen moet annuleren.
Ja daaaaaaag daar ga ik niet mee akkoord he.. dus heb ik ze weggestuurd.
En idd dit is precies zoals Durion (Oxxio) dit ook flikte.
Ik woonde namelijk een aantal jaren geleden tegenover een oude school waar Durion zich in vestigde. Ik ken deze trucjes en wil hier niets mee te maken hebben.
Ik zei tegen deze jongeman dat ik ze wel even ging googlen en hier probeerde hij zich al lekker uit te praten waardoor mijn nieuwsgierigheid meer vestigde en zo hier terecht ben gekomen.
Ik dacht laat ik hier mijn verhaal ook maar neer zetten, ik denk des te meer des te beter voor de waarschuwing voor anderen.
Groet,