LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

@kelly10 alles wat je zegt DOEN !

enkel 4 puntjes

ieder jaar een jaarverslag van gedane zaken zoals :

kosten/baten
projecten zoals een voorlichting projecten behaale/doelen niet behaalde doelen/doelen in toekomst
aantal opgevangen papegaaien/vogels/ andere diersoorten
ook voor het aantal opgevangen vogels via de overheid
het aantal aanwezige dieren op dat moment door wijze van telling
sterfte aantal verklaring daarvoor

meer prof. medewerkers inzetten met subsidie,s van de overheid
dus het nop hoeft niet op draaien voor die kosten

en back to basic to the core business van het park :idea:

malafide kwekers taakstraf gegeven bij een opvang van vogels
zodat ze zien welke schade ze aanrichten :twisted:

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Er had in de begintijd van het houden van vogels om hun in huis te halen en ook in de voliere een verbod moeten komen uit het land van herkomst
Maar ja de smokkelaars willen helaas heel erg veel geld eraan verdienen en zij moesten zware straffen krijgen

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

Hoi, ik meld me ook weer, eindelijk weer een onderwerp waar het over gaat.
Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan, het moet helemaal verboden worden om papegaaien te verhandelen/verkopen. Ook door kwekers, er moet een landelijk registratie systeem komen waar elke vogel die oftewel nog bij mensen thuis zit, of in een dierentuin,kwekers en opvangcentra in zit.
Elke vogel moet verplicht een chip krijgen zodat ook het verleden van elke vogel geregistreerd kan worden. Iedereen kan vertellen dat hun vogel gezond was, maar dit is helaas nooit te bewijzen.
Er zijn diverse vormen van registratie in omgang, probeer dit eens te centraliseren door LEGALE kwekers, artsen en opvangcentra.
Ik denk dat dit veel problemen en dit soort misverstanden kan gaan voorkomen.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ik vind alleen dat we vogels moeten houden die hier gekweekt zijn en hun in de huiskamer of in de voliere goed moeten verzorgen en liefst tot hun dood

Alleen voor alle verwende vogels is weer uitzetten in de natuur niet meer mogelijk zoals die van mij

En dat NOP beter wordt geholpen door collectanten en ook door reclame's op tv
Laatst gewijzigd door YvetteV op 17 jan 2009 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Het NOP zal zeer waarschijnlijk elk jaar wel een jaarverslag hebben, aangezien ze dat verplicht zijn als stichting.
Men is niet verplicht deze te publiceren, maar dat zou het NOP wel strelen, aangezien ze veel donateurs hebben.
En wie niets te verbergen heeft, zal daar ook geen probleem mee hebben.
Mochten ze gesubsidieert worden door het rijk, dan vind ik dat men moet verplichten om publiekelijk te publiceren, aangezien het dan ook om mijn geld gaat.

Ze mogen van mij steun krijgen van de overheid, want inderdaad hoeft het NOP niet alleen op te draaien voor de problemen van anderen.
Wel vind ik dat je pas verder mag uitbreiden, wanneer je kunt zeggen dat je echt alles op de rails hebt in het park.
Het is net als in het bedrijfsleven, een slecht georganiseert bedrijf, is nog nooit beter geworden van een overname of uitbreiding.

Malafide kwekers (die ik overigens broodfokkers noem) mogen ze van mij opsluiten.
Ik zie liever vrijwilligers aan het werk, die mogelijkheden krijgen om cursussen te volgen.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

tja reclame,s op tv als dat mogelijk was deed iedere stichting dat :D
maar......

wat wel mogelikk is via de overheid een spotje maken !

zie het als roken daar komen ook spotje over hoe slecht het is

nou bv. een spotje met verschrikkelijke beelden van papegaaien die door illegale handel om zijn gekomen iets goed schokkend,s :shock:

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ a.lubbers

Een jaarverslag kun je opvragen bij de NOP, even een mailtje en je krijgt je vragen beantwoord, de overheid zal waarschijnlijk nooit precies aan gaan geven hoeveel dieren er precies naar het park toegaan ivm inbeslagnames bij particulieren.
Ook ik ben een voorstander van subsidie van de overheid maar dat zijn ze bij de NOP ook al jaren, we zijn geen dierentuin dus daar kunnen we voorlopig denk ik wel naar fluiten.

Ik steun je wel in je standpunt eerder in het forum om de jaarverslagen eerder openbaar te maken, maar ivm de grote wisselingen van donaties, opgevangen vogels, populatie in het park enz enz is dit heel erg moeilijk. Ik denk wel dat dit een tip voor het park zou kunnen zijn om vaker per jaar een update te geven over het wel en wee van de vogels en de veranderingen die er continu plaatsvinden.

Misschien is een aantal webcames op het park ook wel een optie, nu nog een donateur hiervoor vinden.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

ok kelly10 dan vast zetten en maar dan welheel de cel met foto,s van dode vogels neerhangen :twisted:

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Patrick en Sevda en dat gaan we ook doen bij mensen?

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Dit vind ik een lastige, en niet omdat ik zelf kweek.
Maar van sommige soorten die ik kweek, zijn er meer in leven in gevangenschap, als in de natuur.
Door als kwekers met elkaar oudervogels uit te wisselen, zijn er verschillende koppels weer samengestelt, en met succes jongen uit gekweekt, dus houdt het de soort wel in stand, waar ze in de natuur kunnen uitsterven.

Maar ik ben wel voorstanders van een soort registratiesysteem, met daar aan dan ook verbonden wettelijke verplichtingen voor huisvesting, zoals minimale afmetingen van de verblijven, testen op ziektes.
Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan, het moet helemaal verboden worden om papegaaien te verhandelen/verkopen. Ook door kwekers

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ze mogen van mij steun krijgen van de overheid, want inderdaad hoeft het NOP niet alleen op te draaien voor de problemen van anderen.
En het probleem zal ook tot in de eeuwigheid blijven met het overstelpen van het aanbod van vogels
Ze vinden zeker dat niet 1 papegaai mogen weigeren

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Een jaarverslag kun je opvragen bij de NOP, even een mailtje en je krijgt je vragen beantwoord, de overheid zal waarschijnlijk nooit precies aan gaan geven hoeveel dieren er precies naar het park toegaan ivm inbeslagnames bij particulieren.
Ook ik ben een voorstander van subsidie van de overheid maar dat zijn ze bij de NOP ook al jaren, we zijn geen dierentuin dus daar kunnen we voorlopig denk ik wel naar fluiten.


wat een onzin de nop krijgt al jaren subsidie en wel € 1000000,00 per jaar en anders ben je maar slecht op de hoogte

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ tonke2

Wat bedoel je precies ?

Mensen gaan chippen ?

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@Patrick en Sevda

Weet jij eigenlijk waarom er bij het NOP niet getest wordt op PBFD.
Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen, waarom dat niet gebeurt.
In mijn ogen, moet dit eigenlijk verplicht zijn, op alle papegaaien.
Het is geen verwijt naar de dierenarts, aangezien zij zeer kundig is.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@YvetteV

Het overstelpen wordt nu wel steeds minder.
Sinds de importstop zie je al wel minder broodfokkers, aangezien de serieuze kwekers hun eigen vogels niet meer zo makkelijk van de hand doen, en de prijzen stijgen.
Dus is het voor velen ook niet meer zo makkelijk om een papegaai te kopen.
Ik verwacht dan ook wel, dat het steeds moeilijker gaat worden voor een hoop mensen, om een vogel aan te schaffen voor thuis, of voor de kweek.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

kijk even heel duidelijk ik heb 11 maanden stage/vrijwilligers werk gedaan ik heb dingen gezien die goed gingen en ook die fout gingen

ik ben misschien heel kritisch maar dat ben ik over veel dingen ik steun het park om zijn doel en dat blijf ik doen en ik heb al wat zaken laten zien die bij de uitzending van radar niet klopten lees erico over bakkes houden ! heb ik 2 maal een verklaring voor gegeven

dat er op kantoor in de tijd dingen tegen mensen werden gezegd heeft niks te maken om donatie,s vast te stellen maar er is was in die tijd een persoon fulltime op kantoor om de telefoon op te nemen dat lukt je gewoon niet alleen

het is gewoon zo dat door een iemand op dat park het zo verneukt heeft voor mij en dat ging nog niet eens over het park wel wat daarop gebeurde ! :evil:

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ tonke2

Kwestie van even bij de overheid kijken naar gesubsideerde dierenparken en/of opvangcentra.
De NOP krijgt alleen een vergoeding voor de in beslag genomen vogels die via de AID bij het park binnenkomen.
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar het klopt helaas niet. Was het maar waar!!!!

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Patrick en Sevda nou je wil alle vogels cipen de varkens zijn en koeien en de kippen en nou de vogels en de honden en de katten en dan mensen
dat is helemaal geen opzie de nop krijgt 85 procent tamme vogels en dat moeten ze verbieden daar zijn ze toch al mee bezig in brussel van de fauna wet a-249

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

voor elke vogel via de overheid krijgen ze een vergoeding voor maar die is eigenlijk niet toereikend om het dier volledig te verzorgen :wink:

dat zegt de overheid er niet bij :(

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

kelly10 volgens de fauna wet is dat ook verplicht maar daar worden geen kontroles op gehouden want wie gaat dat betalen

Gesloten