Hoi Vili,
Wat jij nu hebt met de citalopram,eerst werken en dan in eens niet meer had ik met de xeroxat.
Voelde me na 2.5 weken van gewenning opeens super goed.
Kon intens genieten van hele simpele dingen.
Eigenlijk voelde dit onnatuurlijk goed aan.
Toen als of er een knop om ging kreeg ik een terugval waar ik weer een tijd in bleef hangen.
pas na week 5 was ik deze terugval weer te boven.
Ook ik zat zo te twijfelen waarom ik deze terugval had maar dit schijnt echt normaal te zijn.
In de gewennings periode kan je lichaam alle kanten op gaan kwa reactie,zowel positief als negatief.
pas als de medicatie echt goed aangeslagen is zit je op het niveau waar je op behoort te zitten.
Dat gevoel van toneelspelen zodat de buitenwereld het niet zien herken ik zo

Mijn tip is maak er geen geheim van....dit haalt een hele druk van alles af.
het kost je heel veel energie als je in deze fase anders moet gedragen als dat je voelt.
Je hebt al moeite genoeg met jezelf om de dag door te komen en als je dan ook nog jezelf moet gaan forceren maak je het jezelf erg zwaar
Dit lukt je mischien wel als je weer de oude bent maar nu even niet.
Kom er voor uit dat je even een tijdelijke dip hebt (je hoeft het ook weer niet tot in de puntjes aan iedereen te vertellen) en mensen begrijpen het als je even wat stiller bent of niet kan lachen om een joke.
Ook dat gevoel van WILLEN genieten is zeer herkenbaar.
Zo vond ik het voorheen geweldig als ik thuis kwam en mijn 2 jonge dochters renden op mij af om me te begroeten.
Toen ik zo depresief was voelde het vreselijk.
Bah!!...moest ik weer leuk tegen ze doen,het koste mij zo veel moeite om dit te forceren.
Voelde me ook heel schuldig er onder dat ik mijn kids niets kon geven aan blijdschap en liefde.
Maar idd. niets voelde prettig of zag ik er het nut van in.
Sterker nog,alles voelde echt akelig en koste mij erg veel negatieve energie om toch te doen.
Geloof mij,dit wordt echt stukken beter als de medicatie aanslaat

Geef het gewoon 6 weken de tijd en dan zal het wat moeten gaan doen.
daarna komt nog een periode van de juiste dosering zoeken.
Het is zeker niet zo "hoe meer hoe beter".Waar de 1 het al geweldig doet bij 20Mg doet de ander dit pas bij de 60Mg...dit is een kwestie van uitzoeken.
Dus als je nog niet tevreden bent met je niveau na 6 weken bedenk dan dat er mischien meer uit te halen valt met verhogen,maar dat zal dan wel besproken worden.
Op hoeveel weken en welke dosering zit jij eigenlijk?
Succes vili,en idd geeft het erg veel steun als je met andere er over praten kan.
Ook ik had dit erg nodig,ik had alleen het geluk dat ik 2 mensen in mijn omgeving heb die er erg veel van weten,
Voor de 1 is het zijn werk en de ander is zellf patient.
Vooral de twijfel of dit ooit weg gaat kan je gek maken.
Het gevoel dat je nu echt gek bent...
Houd vol vili,het gaat echt beter worden al is dit idd. een zware periode.
Groetjes Melvin