LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

BL2
Berichten: 4876
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Algemene tendens, een Lockdown welke in de praktijk al niets (meer) voorstelde kan je amper soepeler maken dat je er ook plezier van hebt.
Maar nu de praktijk.
Heb me aangemeld bij een grote kledingzaak voor een bezoek (2 mensen per etage !)
Dat kon, 6 oktober ben ik welkom om 15.00 uur.
De kapper kan eerder, op 19 september al om 8.00 uur.
Gelukkig wordt er gesproken over "een mooie zomer", mits de vaccinaties nog komen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2: met iets meer smileys zou je ironie overkomen.
PeterPeters1966 schreef:
23 feb 2021 11:44
Eerlijk gezegd denk ik eerder dat dit het gevolg is van Zondag met Lubach. Daar werden specifiek Teulings en Baarsma besproken. Waarschijnlijk zijn ze toen tot inzicht gekomen dat het verhaal van Herstel NL behoorlijk rammelt.
Zo belangrijk is Lubach nu ook weer niet, zijn redactie heeft zich meer op de personen dan op de inhoud gericht. 'Kringen rond het kabinet' lijkt mij veel aannemelijker.
Jose2501 schreef:
23 feb 2021 14:46
Dat het plan van herstel.nl behoorlijk rammelt zijn uw woorden. De feiten in het corona dashboard geven hele andere cijfers en ondersteunen plan van herstel.nl
En als je hierbij de volgorde bedenkt ...
RIVM voorziet het OMT van de meest actuele cijfers. Leden zijn zelf prima in staat die zonder context goed te lezen. OMT vergadert op vrijdag.
Zondag was het overleg op het Catshuis, met Van Dissel erbij en de meest recente cijfers.
Vandaag persconferentie en aan de speeches was meer tijd dan anders besteed. Weer 2 dagen verstreken, nog meer nieuwe getallen.
Toch meer versoepelingen dan vooraf gelekt.

Min gevoel zegt, dat wat nu meer mag, vooral voortkomt uit de werking van de vaccins. Ze zijn te kort op de wereld om echt alles volledig zeker te weten. De mRNA vaccins geven vooral na de tweede prik de verwachte bijwerkingen, bij AstraZeneca gebeurt dat na de eerste prik. De bescherming van de vaccins is onwaarschijnlijk goed, daarmee wordt het argument 'druk op de zorg' zwakker.

Waar HerstelNL uitgaat van 1 maart, zou dat 1 april of 1 mei kunnen worden.

Fijn detail: geen avondklok op 16 en 17 maart? Dat is pas egocentrisme. De stemmen kun je ook op donderdag 18 maart tellen, een paar uur langer wachten is niet te veel gevraagd voor politici.


Ach ja, scholen open. Commentaar in de ouderapp: Was de school dicht? :wink:
Nijogeth schreef:
23 feb 2021 20:18
In maart was het haast onmogelijk failliet te gaan vanwege corona, dat is zeker waar. Echter zullen er zeker bedrijven zijn geweest die bijvoorbeeld heel goed draaiden, flink hebben uitgebreid en daardoor flink geleend hebben. Vervolgens krijgen ze geen inkomsten, hebben ze al flink ingeteerd op de reserves en kunnen ze daardoor op de fles.
Op mijn werk kijken we naar de sector. Bedrijfsbeëindiging of - veel vaker - Doornroosjeslaap wegens Corona geldt voor de vrijetijdssector.
Bij retail hangt het veel meer van het assortiment af. Daar heeft de NOS niet het beste voorbeeld genomen. Lingerie & Drachten = nichemarkt in een kleinere plaats met regiofunctie. Niet echt levensvatbaar meer, te veel online concurrentie en als de winkel op een plek zit met betaald/beperkt parkeren, dan is dat een extra drempel voor potentiële klanten.
Horeca kan om 1001 redenen nu goed of slecht draaien. In het verleden goedlopende restaurants na de komst van een nieuwe kok onderuit zien gaan en andersom verbazen wij ons over stille zaken, die toch blijven bestaan. Belangrijkste kostenpost is de pacht of huur en daar zou de regeling wat ruimer mogen zijn.
Toch doet Nederland het vrij goed. De staatssteun wordt redelijk vlot afgehandeld en uitbetaald. Duitsland is net begonnen met het uitbetalen van de steun voor de gastronomie over ... november. Nu nog december, januari, februari, maart. Vier-vijf maanden buffer voor de vaste lasten is hoog.

BL2
Berichten: 4876
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
23 feb 2021 20:49
BL2: met iets meer smileys zou je ironie overkomen.
Met een iets mindere stortvloed aan tekst jablan bereik je hetzelfde of meer. Waar haal je de tijd vandaan.
Die hebben vele niet om het allemaal te lezen :) :)

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar gelukkig heeft Jablan inside information. . Dat moet wel in een stortvloed.

Erthanax
Berichten: 9798
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zondag met Lubach: Kijkdichtheid 10,9%, gem.aantal kijkers 1.749.000. Derde plaats in meest bekeken programma's afgelopen zondag.

Als een plan waar je naam onder staat gefileerd wordt in een programma waar mogelijk een groot deel van je bekenden naar kijkt, dan heeft dat volgens mij meer invloed dan een "telefoontje uit kringen rond het kabinet" waarvan in het geheel niet vaststaat dat het ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waardevol programma, Lubach. Zout in de pap.

Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De eerste kamer gaat eerst onderhandelen over het verlengen van de avondklok, lees ik net. Men is het niet per definitie eens met de verlenging en wil dit eerst even samen overleggen. Kiest men ervoor dit niet te accepteren, dan vervalt alsnog de avondklok.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jablan schreef:
23 feb 2021 20:49
BL2: met iets meer smileys zou je ironie overkomen.
PeterPeters1966 schreef:
23 feb 2021 11:44
Eerlijk gezegd denk ik eerder dat dit het gevolg is van Zondag met Lubach. Daar werden specifiek Teulings en Baarsma besproken. Waarschijnlijk zijn ze toen tot inzicht gekomen dat het verhaal van Herstel NL behoorlijk rammelt.
Zo belangrijk is Lubach nu ook weer niet, zijn redactie heeft zich meer op de personen dan op de inhoud gericht. 'Kringen rond het kabinet' lijkt mij veel aannemelijker.
Je onderschat ZML. Het is niet de eerste keer dat een uitzending van ZML een flinke impact heeft gehad.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jose2501 schreef:
23 feb 2021 14:46
PeterPeters1966 schreef:
23 feb 2021 11:44
Jose2501 schreef:
23 feb 2021 10:38
Achter de schermen lukt het Rutte blijkbaar wel om de angel uit het oplopende verzet te halen.

Economen trekken zich terug uit Herstel NL, maar campagne gaat door. Drie vooraanstaande economen hebben zich teruggetrokken uit de campagne Herstel NL. Met dat plan wil een groep wetenschappers en ondernemers verregaande versoepelingen van de coronamaatregelen bewerkstelligen, maar de afgelopen dagen lag de actie onder vuur omdat het onhaalbaar zou zijn.

Hoogleraar Coen Teulings en Barbara Baarsma, directeur van Rabobank Amsterdam, hebben gisteravond op LinkedIn hetzelfde bericht gedeeld, waarin zij schrijven niet langer betrokken te zijn bij de actie. Een exacte reden voor vertrek wordt niet genoemd.

Maar iets verderop in het artikel wordt wel duidelijk waarom. "Kringen rond het kabinet" hadden gevraagd of zij hun actie uit wilden stellen tot na de verkiezingen:

Gisteravond kwamen het bestuur en de raad van toezicht van de actiegroep bijeen om zich te beraden of de campagne moet worden doorgezet. Aanleiding was volgens voorzitter Robin Fransman dat "kringen rond het kabinet" hadden gevraagd het werk tijdelijk te staken tot na de verkiezingen. Daar gaat de groep dus niet op in.

Ook bij de NOS te lezen: https://nos.nl/artikel/2369886-economen ... -door.html
Eerlijk gezegd denk ik eerder dat dit het gevolg is van Zondag met Lubach. Daar werden specifiek Teulings en Baarsma besproken. Waarschijnlijk zijn ze toen tot inzicht gekomen dat het verhaal van Herstel NL behoorlijk rammelt.
Dat het plan van herstel.nl behoorlijk rammelt zijn uw woorden.
Ik zou zeggen: lees hun plannen eens. Het slaat echt nergens op. Alleen al het feit dat zwakkeren in een apart deel van de samenleving worden gezet en dat sterkeren wel de zwakkeren mogen gaan bezoeken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
23 feb 2021 22:27
De eerste kamer gaat eerst onderhandelen over het verlengen van de avondklok, lees ik net. Men is het niet per definitie eens met de verlenging en wil dit eerst even samen overleggen. Kiest men ervoor dit niet te accepteren, dan vervalt alsnog de avondklok.
De eerste kamer heeft niet zoveel te onderhandelen, in theorie althans. Die krijgen een wet uit de 2e kamer, en kunnen die goedkeuren of niet. In de praktijk is er wel wat onderhandeling nodig, aangezien de zetelverdeling daar, niet in de pas loopt met de 2e kamer, dus een meerderheid dáár, betekent niet automatisch ook een meerderheid in de 1e kamer. Maar de regering kan ook kiezen voor die net nieuwe avondklokwet, welke al is goedgekeurd. Dus temper je hoop zou ik adviseren..

Moneyman
Berichten: 30368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
24 feb 2021 09:51
Maar als je als vooraanstaand econoom en ik mag toch wel zeggen BN-ers als Barbara Baarsma en Coen Teulings met je volle verstand een plan presenteert zoals herstel.nl. Daarmee de publiciteit zoekt en krijgt. En dan ineens afhaken? Dan zit daar meer achter dan een TV uitzending van Lubach denk ik toch.
Natuurlijk zit daar meer achter. De gefundeerde kritieken vanuit andere bekende en vooraanstaande personen, wellicht?

angel1978
Berichten: 11084
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
24 feb 2021 09:51
Erthanax schreef:
23 feb 2021 21:45
Zondag met Lubach: Kijkdichtheid 10,9%, gem.aantal kijkers 1.749.000. Derde plaats in meest bekeken programma's afgelopen zondag.

Als een plan waar je naam onder staat gefileerd wordt in een programma waar mogelijk een groot deel van je bekenden naar kijkt, dan heeft dat volgens mij meer invloed dan een "telefoontje uit kringen rond het kabinet" waarvan in het geheel niet vaststaat dat het ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Lubach is geweldig. Maar als je als vooraanstaand econoom en ik mag toch wel zeggen BN-ers als Barbara Baarsma en Coen Teulings met je volle verstand een plan presenteert zoals herstel.nl. Daarmee de publiciteit zoekt en krijgt. En dan ineens afhaken?
Dan zit daar meer achter dan een TV uitzending van Lubach denk ik toch.

En het plan is zoveel meer en vooral anders dan de oneliner 'bejaarden opsluiten in een reservaat' van Marcel Levy. Mij spreekt het wel aan in ieder geval.
Aangezien jij de dingen die viruswaarheid zei, ook niet zo gek vond, schat ik jouw inschatting over dit verhaal ook niet zo hoog in.

BL2
Berichten: 4876
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
23 feb 2021 22:27
Kiest men ervoor dit niet te accepteren, dan vervalt alsnog de avondklok.
Totaal oninteressant voor pakweg 95 procent van de Nederlanders, die avondklok. Die zitten rond die tijd toch al lekker binnen. Heb nog niemand gesproken welke er nu echt wakker van ligt, had best nog wat uurtjes uitgebreid mogen worden. Mijn kids vinden het "jammer", kunnen nu niet zuipen in de grote stad, maar meer ook niet.

16again
Berichten: 16187
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

J. Deltoer schreef:
24 feb 2021 10:16
Jose2501 schreef:
24 feb 2021 09:57
Het is toch verschrikkelijk om dit soort berichten te lezen? In een land als Nederland?
Bron: https://www.nu.nl/binnenland/6118235/ro ... emers.html
Ja nog meer handjesophouders. En wie moet die handjes vullen? U en ik. Maar mijn portemonnee begint ook leeg te geraken door het immer groeiende aantal uitvreters in dit land. Dus u dan maar...
U is de belastingbetaler in deze, jij en ik dus.
De termen "handjesophouders" en "uitvreters" ademt een minderwaardigheidsgevoel. Terwijl het hier ook gaat om studenten, die onze aow straks moeten opbrengen. En er is geen sprake van onwil: Het serveerstertje heeft het restaurant niet op slot gedaan.

witte angora
Berichten: 31082
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
24 feb 2021 11:38
Het serveerstertje heeft het restaurant niet op slot gedaan.
Dat klopt; dat is besloten door degenen die de lege handjes nu moeten vullen. Op kosten van degenen die geen koffie meer kunnen halen, dat dan weer wel.

Erthanax
Berichten: 9798
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

De NOS heeft ook dit bericht: Predikant in actie tegen vaccins, miljoenen mensen krijgen blad in de bus. Er staan een paar bijzondere citaten in. De kosten, 600.000 euro, zijn bijeengebracht door sponsors, meldt de NOS; draagkrachtige dwaallichten, volgens mij.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat blad is de grootste onzin, Je/zus komt ze wel redden? Ga toch fietsen met die idioterie.

Moneyman
Berichten: 30368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
24 feb 2021 13:28
De NOS heeft ook dit bericht: Predikant in actie tegen vaccins, miljoenen mensen krijgen blad in de bus. Er staan een paar bijzondere citaten in. De kosten, 600.000 euro, zijn bijeengebracht door sponsors, meldt de NOS; draagkrachtige dwaallichten, volgens mij.
Je moet maar durven... :o

16again
Berichten: 16187
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
24 feb 2021 13:28
De NOS heeft ook dit bericht: Predikant in actie tegen vaccins, miljoenen mensen krijgen blad in de bus. Er staan een paar bijzondere citaten in. De kosten, 600.000 euro, zijn bijeengebracht door sponsors, meldt de NOS; draagkrachtige dwaallichten, volgens mij.
Ik wacht nog op de echte eyeopener: wie zijn de sponsors, die 600.000 voor dit nep-nieuws aftikten?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
24 feb 2021 13:28
De NOS heeft ook dit bericht: Predikant in actie tegen vaccins, miljoenen mensen krijgen blad in de bus. Er staan een paar bijzondere citaten in. De kosten, 600.000 euro, zijn bijeengebracht door sponsors, meldt de NOS; draagkrachtige dwaallichten, volgens mij.
Er zijn plenty religieuze fanatici op Urk die kluizen vol zwart geld hebben, en met liefde even wat geld naar zo'n figuur overmaken. Idem binnen de biblebelt, daar zijn ook plenty donateurs volgens mij. Of het geld wordt via wat extra schakels weggehaald bij ter goeder trouw gedane kerkelijke donaties, of ze ontvangen een douceurtje van de postcodeloterij, die geeft ook vrij makkelijk donaties weg volgens mij.

Gesloten