Pagina 63 van 101
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 25 mar 2009 14:02
door joyjoy
IK ben al meerde malen bestookt door zo een telefoonterrorist van de NEM, vorige week donderdag heb ik wel 10 x in het gesprek aangegeven dat ik NIETS met hen te maken wens te hebben en dat mijn nummer verwijderd moet worden uit hun database. Wat scherts mijn verbazing gisterenavond? Dezelfde medewerker belt weer met de vraag of ik over wil stappen. Op hetzelfde betuttelende toontje alsof ik een kind van 3 ben. Ik ben bloedlink geworden en heb de medewerker wederom 80 x gezegd dat mijn nummer gewist moet worden en dat ik NIETS maar dan ook NIETS met hen te doen wil hebben.
Vanmdaag nog maar eens zelf met hen gebeld om te controleren of mijn nummer gewist is. Op de website staan een 0900 nummer tegen lokaal tarief, vergeten ze er wel even bij te melden dat als je mobiel belt je ook extra kosten vanwege mobiel bellen kwijt bent. Dat melden ze wel aan de telefoon, maar dat terzijde. De Medewerkster heeft het gecontroleerd en ik schijn niet meer in hun database voor te komen. Ze gaf aan dat ik me bij infofilter moet aanmelden dan wordt ik niet meer gebeld. VREEMD WANT DAAR HEB IK MIJ AL VORIGE MAAND BIJ AANGEMELD, dat heb ik ze ook maar even aan hun verstand gebracht. Ook werd er gemeld dat er binnenkort op de website een "button" komt waar je op kan klikken om vervolgens aan te geven dat je niet meer door hen benaderd wilt worden. Op mijn vraag wanneer dat dan zal zijn kon ze geen antwoord geven.......
En dan die Natasja F. maar beweren dat ze geen agressieve klantenwerving via de telefoon meer doen?? Het zijn gewoon een stelletje stalkers! Ik ben benieuwd of ze nu eindelijk ophouden met die terreur en ik zal nooit klant bij hen worden!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 25 mar 2009 14:07
door pbarendse
Joyjoy: Dat is inderdaad een vreemd advies. Zoals je een stukje terug kunt lezen is de NEM helemaal niet aangesloten bij Infofilter, daar aanmelden zal dus zeker niet helpen.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 25 mar 2009 14:23
door joyjoy
Inderdaad zijn zij niet aangesloten bij infofilter, maar gelukkig wel een aantal van die andere telefoonterroristen. Het helpt wel om de ongewenste telefoontjes al wat in te dammen. Allle geblokkeerde nummers niet opnemen is geen optie, dan blijven ze gewoon doorbellen totdat je wel opneemt.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 26 mar 2009 00:26
door puppie1957
Afgelopen november ben ik overgestapt naar NEM, heb keurig de meterstanden doorgegeven die dan weer aan mijn oude energievertrekken zouden worden doorgegeven en via hen wer naar de netwerkbeheerder.
Nu krijg ik van mijn oude leverancier Electrabel de afrekening (ik gebruik alleen electriciteit en kookgas) of ik even 6600 euro wilde bijbetalen. IK ben de standen maar gaan checken en op de afrekening staan meterstanden van november die ongeveer 10000 kwh hoger zijn dan de standen nu (in maart), ik zou in 2 maanden (let wel) 27000 kwh hebben gebruikt (normaal verbruik 7000 op jaarbasis.
Woon alleen met mn dochter dus we zijn geen grootverbruikers. Contact met electrabel: NEM heeft t niet goed gedaan alles naar hen opsturen en vragen om correctie. NEM gebeld, Electrabel heeft t niet door verwerkt....ja hoor en ik met een rekening van 6600 euro zitten.
Alles gekopieerd en opgestuurd naar NEM met verzoek tot correctie, 13 maart is dit binnen gekomen bij hen maar tot op de dag van vandaag niets mee gedaan. De onwetende jongedame van t callcenter zei: betaalt u de rekening maar eerst even of tref een regeling anders kan t misschien wel een probleem worden...ik vroeg toen of ze wel geluisterd had...6600 euro even voorschieten vanwege een fout van een van hen??? Dacht t niet dus.
Maar goed een ander nummer als het callcenter hebben ze niet. Hebben meer mensen dit probleem misschien kunnen we dit bundelen en vragen of er ietsmee gedaan kan worden
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 26 mar 2009 09:22
door Da Freeze
Geplaatst op 26 Mrt 2009 00:26 door puppie1957
Maar goed een ander nummer als het callcenter hebben ze niet. Hebben meer mensen dit probleem misschien kunnen we dit bundelen en vragen of er ietsmee gedaan kan worden
Beste puppie, bij mij gaat het om "slechts" 1100 euro, maar ik heb ook dezelfde situatie. Meerdere malen gebeld, gemaild en geschreven. Bij alle telefoongesprekken valse beloftes gekregen, nooit een reactie gekregen op brieven en mails, maar ondertussen sta ik wel bij een incassobureau geregistreerd.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 26 mar 2009 12:14
door Twijg
@Puppy1957
Via
www.energieleveranciers.nl kun je op de Nem beoordelings-pagina een klacht indienen. Deze klacht wordt door Energieleveraars naar de NEM gemaild en geregistreerd. Het is een belangrijke vergelijkingssite, dus wie weet.
Op 15 maart j.l. heeft de ombudsman van het Haarlemsdagblad een
paar klachten weten op te lossen. Stuur een mailtje, dat de NEM niet op je klacht reageert, je persoonlijke situatie en dat je radeloos bent!
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/ombudsman
Je kunt ook nog de redactie van RTLBoulevard een mail sturen. Zij hebben n.a.v. commercial met Natasja F waarop veel klachten over de NEM bij hen binnen kwamen, dit als eerste in de publiciteit gebracht.
http://www.rtl.nl/actueel/rtlboulevard/ ... act_tv.xml
Heb je hier al een klacht ingediend?
[email protected]
Speciaal geopend n.a.v. storm van klachten. Heb niet de indruk dat die klachten nu wel snel opgelost worden omdat je geen ontvangstbevestiging krijgt. Maar niet geschoten altijd mis.
Dien ook een klacht in bij
www.consuwijzer.nl
@ Da freeze of anderen, hebben jullie nog wat tips voor Puppy?
Ik ben geen deskundige, maar kan me heel goed voorstellen dat je met zo'n onterecht in rekening gebracht bedrag en vervolgens van het kastje naar de muur wordt gestuurd, geen oog meer dicht doet.
N.b. Reageer ook nog even op het promotiepraatje van de directeuren
van de NEM in de Wakkerste krant van Nederland. Vinden de heren niet fijn.
http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... ijn__.html
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 27 mar 2009 19:40
door Twijg
Polderboy: Je hebt gelijk !
Zal het nooit meer doen
Heeft iemand nog een advies voor Puppy met die eindafrekening van een kasteel !!!!!!!!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 28 mar 2009 13:27
door Monique J
Hier een bericht over de Nederlandse Energie Maatschappij.
Ben de afgelopen maand al zo'n 15-20x benaderd door de NEM, heb al talloze keren gemeld dat ik geen interesse heb en dat ze me van de bellijst moeten halen, ze beloven dit elke keer te doen, maar er gebeurt niks en zeggen dan gewoon bij het volgende gesprek dat er geen notitie van gemaakt is. Heel erg gefrustreerd word ik hier van. Een ieder moet zelf weten waar hij/zij zijn stroom weghaalt, maar 1 of 2x benaderd te worden vind ik al erg genoeg ! Natasja Froger (sorry Natasja) komt me al aardig mijn strot uit !! Wie heeft hier ook vervelende ervaringen mee???
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 29 mar 2009 00:06
door K.Smilde
ik kan een stevig boek schrijven over de NEM, waar ik eerst tevreden mee was. na een verhuizing met vreemde perikelen en een ongewenste switch door NUON werd alles tot een hel. Door de talloze miskleunen en en foute beloften van Nem kwam het tot een dreigende afsluiting van energie op 4 april a.s. Na 13 uur telefoneren hebben ze daar het boetekleed aangetrokken en bekend dat er "iets "fout was gegaan. Vanaf 17 november 2008 geëmmer met Nem kost me mijn hart zowat.
Vanachter kijk je een koe in zijn kont, maar vooraf alles wetende had ik nooit willen ingaan op een verandering van leverancier. Mijn vrouw kan wel gaan spugen bij het horen of zien van de vrouw van die ene enge topper. Wat een stel kwallen die zich zo inspannen om zich tenkoste van onwetende slachtoffers met praatjes willen verrijken! We wachten weer af of we niet worden afgesloten ondanks toezeggingen door DIRECT SOLUTIONS SUPPORT van de NEM, want niets is zeker bij deze waardeloze maatschappij. De prijzen zijn echter wel OK. al zijn er enige vreemde kosten die wat hoger liggen dan bij andere mij'en
trek je conclusie zelf maar uit deze samenvatting van vier maanden ellende.
Kees
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 29 mar 2009 09:59
door Da Freeze
Beste K.Smilde,
Wat heeft u gedaan nadat u brieven van het incassobureau kreeg? Ik ben wel benieuwd naar deze voortgang, want ik voel uiteraard weinig voor een stel ****** die mijn TV komen meenemen omdat ik weiger te betalen. Het enige wat ik nu nog zie is de geschillencommissie namelijk. Heeft u uiteindelijk wel betaald of heeft u ook geweigerd?
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 29 mar 2009 11:56
door K.Smilde
Beste Da,
Niets betalen als je denkt onterecht behandeld te worden. Opbellen naar cannock en uitlegggen waarom, event. mailen via hun kontactformulier, maar nooit betalen .
ze komen hun dreigemeten niet zomaar uitvoeren als ze denken zwak te staan , je moet daarvoor een echte wanbetaler zijn.
het is echter wel erg frustrerend dat het zo moet gaan. Onze oplossing is nabij hopelijk door toegeving van Nem dat ze fout zaten, maar we moeten het nog zien gebeuren dat we weer beleverd worden. Ze hebben al zo vaak iets beloofd en niet gedaan, dat er weinig vertrouwen over is gebleven.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 29 mar 2009 15:41
door Da Freeze
Bedankt voor de tip K.Smilde. Dit geeft mij ook een sterker gevoel. Het vertrouwen in de NEM is bij mij dan ook helemaal verdwenen. Ze beloven een hoop, maar ondertussen gebeurt er weinig. Weinig? Weinig is wel een overstatement bij de NEM. Ze doen totaal geen reet daar.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 29 mar 2009 21:16
door MAXIEM
Hier nog even de meest recente versie over de werkwijze van dit bedrijf:
- in de consumentenposts staat vaak dat de NEM/NLEnergie zegt dat je informatie krijgt, maar in plaats daarvan sturen zij meteen een kontrakt en dat noemen ze dan een welkomstpakket of proefpakket
- de NEM/NLEnergie zou alleen opzeggingen accepteren per aangetekende brief binnen 7 dagen. In eerste instantie ontkennen ze volgens sommige berichten, dat ze een aangetekende annuleringsbrief tijdig hebben ontvangen
- in de klachten over de NEM/NLEnergie lees je vrijwel altijd, dat ze zich voordoen als Eneco of Essent of NUON en soms noemen ze de Consumentenbond, de Vakantiekaart, Veronica of Neckerman, dit om je op een dwaalspoor te zetten
-vaak suggereert de medewerker van de NEM/NLEnergie, dat de huidige leverancier stopt met het leveren van de energie en dat de NEM/NLEnergie die levering overneemt
-bijna altijd wordt in de berichten gemeld dat er sprake is van een zeer agressieve werving door callcentermedewerkers die door de NEM/NLEnergie zijn ingehuurd
-vaak lees je dat het callcenter dat ingehuurd is door de NEM/NLEnergie, de consument telefonisch stalkt. Ze blijven eindeloos bellen en maken op die manier stelselmatig en opzettelijk inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer
-steeds vaker wordt er door de consument bericht, dat bij een financieel geschil de NEM/NLEnergie direct een incassobureau inschakelt. Dat incassobureau dreigt bij het eerste telefonische kontakt met de klant al meteen met afsluiting, aldus de geïntimideerde klant(en)
-vaak lees je dat de medewerkers van de NEM/NLEnergie alleen maar praten over de inkoopsprijs en niet over de consumentenprijs
-het vastrecht van de NEM/NLEnergie is meer dan 3x zo hoog in vergelijking met andere aanbieders, dit wordt in het telefonisch gesprek niet vermeld of zelfs ontkend
-de NEM/NLEnergie garandeert in haar verkooppraatje dat ze de goedkoopste zijn en het verschil dubbel zullen uitbetalen, maar als het er op aankomt geven ze -zo wordt bericht- niet thuis en beroepen zich op het verschil in algemene voorwaarden. Bovendien zou dit enkel gelden voor het leveringstarief van electriciteit en dus niet voor gas (dat 75% van de kosten betreft)
-de Nederlandse Mededingsautoriteit constateert, dat het aantal klachten over de NEM/NLEnergie op consuwijzer.nl in vergelijking tot andere energiemaatschappijen zeer hoog is (peildatum 1-3-2009)
-positief is, dat de NEM/NLEnergie volgens de directeuren sinds kort alle bandopnames/voicelogs van de telefoongesprekken op het hoofdkantoor beluistert. Bovendien krijgen de nieuwe klanten een extra belletje om te checken of alles duidelijk is
-er zijn berichten dat de NEM/NLEnergie sinds kort bij haar telefonische klantenwerving het gehele gesprek opneemt, zodat er geen misverstanden meer kunnen ontstaan over de inhoud van dat gesprek
-in sommige consumentenberichten staat dat de wettelijk verplichte vragen nu gesteld worden aan het begin van het gesprek en dat is dan wettelijk weer verboden omdat aan het begin van een KOA- gesprek eerst andere wettelijk verplichte informatie moet worden gegeven (zoals de naam van het bedrijf en het doel van het gesprek)
-de 2 directeuren van de NEM/NLEnergie verklaren in het AD (24-3-2009) dat ingehuurde callcenters die tóch nog klanten aanbrengen die eigenlijk niet wilden/willen, daarvoor financieel gestraft zullen worden
-de NEM/NLEnergie heeft sinds kort een apart e-mailadres ingesteld, waar klanten met klachten terecht kunnen
-mogelijk ook positief is, dat de NEM/NLEnergie is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie en Water, zodat je bij een geschil terecht kunt bij deze Commissie voor een bindende uitspraak, mits zij niet zoals bijvoorbeeld Pretium bij verlies van een geschil alsnog naar de rechter stappen.
Note: momenteel zijn er ook berichten dat de NEM/NLEnergie weer klanten zou werven via colportage. De colporteur beweert dan dat hij/zij bijvoorbeeld namens Eneco komt en een afspraak moet maken voor het plaatsen van een nieuwe digitale meter. Uiteraard moet er dan een handtekening op een formulier gezet worden en dan blijkt vervolgens dat je misleid bent en een nieuw kontrakt hebt getekend bij de NEM/NLEnergie.
MAXIEM.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 30 mar 2009 22:46
door Da Freeze
Ik lees eens door hun eigen Algemene Voorwaarden:
12.2 In geval van twijfel over de juistheid van de meetinrichting en/of meetgegevens kan elk der partijen de erkende meetverantwoordelijke met betrekking tot de meetinrichting en meting bij de contractant, om opheldering verzoeken. Blijft er twijfel over de juistheid van de meetinrichting en/of meetgegevens bestaan, dan kan elk der partijen verlangen dat de meetinrichting en/of meetgegevens worden onderzocht door een voor beide partijen aanvaardbare andere erkende meetverantwoordelijke of een voor beide
partijen aanvaardbare andere deskundige.
12.3 Indien uit het onderzoek door de onpartijdige erkende meetverantwoordelijke of andere deskundige volgt dat de meetinrichting en de meting worden geacht juist te zijn, zijn de kosten van dit onderzoek voor rekening van degene op wiens verzoek dit onderzoek is verricht. Indien uit dit onderzoek volgt dat de meetinrichting en/of de meting niet juist zijn, zijn de kosten van dit onderzoek voor rekening van de contractant, onverminderd diens eventuele mogelijkheden deze kosten op een derde te verhalen.
Kennelijk weigert de NEM dit bij mij te doen en blijven ze maar aanmaningen sturen omtrent mijn gasverbruik, terwijl ik geen gasmeter in huis heb. Hierbij tonen ze aan zich niet aan hun eigen voorwaarden te houden. Interessant punt.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 30 mar 2009 23:45
door Twijg
@ Da Freeze, Puppy en andere belangstellenden:
Op de site van energieleveranciers staat ook een pagina waar je je ervaringen/klachten met de NEM kwijt kunt. (ik bedoel hier niet de pagina waar je de NEM punten en een beoordeling kunt geven)
Weet natuurlijk niet, of er werkelijk iets opgelost wordt, maar jullie kunnen het proberen! Ook mensen die al eerder door deze maatschappij besodemieterd zijn, kunnen reageren.
Laat hier ook nog even weten of je een reactie hebt gekregen.
http://www.energieleveranciers.nl/energ ... &ac=vragen
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 31 mar 2009 09:32
door frederike8
Nadat ik zo dom was geweest om een jaar geleden over te stappen naar de NEM heb ik me erbij neergelegd dat ik voorlopig vastzit aan deze leverancier. Direkt al verhoogden ze mijn maandelijks bedrag met 10 euro, hoezo goedkoper dan de anderen? Na enkele mailtjes te hebben verstuurd hebben ze het bedrag toch weer verlaagd.
Dit jaar echter hebben ze het maandbedrag weer verhoogd met 27 euro! Hoezo hebben ze de prijzen verlaagd volgens hun eigen reklame verkondigd door een vrolijke Natasja Froger?????????????Mag dit zomaar en wat doe ik er tegen?????? Ik heb weer enkele mailtjes verzonden maar krijg alleen standaard mailtjes van ze terug ipv een bevredigend antwoord op mn vraag waarom mijn maandbedrag is verhoogd ipv verlaagd!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 01 apr 2009 12:28
door K.Smilde
Ik ben gen NEM medewerker, integendeel, slachtoffer.
Na alle beleefde ellende met deze zieke onderneming hebben ze een gebaartje gemaakt door ons gisteren een bosje bloemen te sturen als tegemoetkoming en excuus. Wel aanvaard natuurlijk. Maar wat zal er van de beloftes terecht komen? We wachten maar weer af. Ook de gevraagde tegemoetkoming in directe en indirecte schade staat nog op losse schroeven.
Er zijn dus nog mensen met een beetje hart over bij de NEM. Over de rekening zullen we het nog maar niet hebben, de winst, indien al aanwezig zal minimaal of negatief uitvallen denk ik. Gelukkig hebben we de Cannock rekeningen niet betaald, die euro's zouden we anders nooit meer terug zien. Laat ze maar op de stoep komen als ze durven.
Het verhaal wordt vast nog lang vervolgd
K.Smilde
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 01 apr 2009 18:54
door mari-joze
ook ik kreeg gister 31 maart een bloemetje van de NEM, met de excuses voor het ontstane ongemak.
Nou ik ben benieuwd.
Ze melde mij dus 10 februari 2009 dat ze me over zouden switchen,
Nou inmiddels loopt de stroom dus via OXXIO, en daar heb ik goede ervaringen mee.
Als je OXXIO belt nemen ze tenminste op en verbinden je door, Bij de NEM kun je wachten tot je een ons weegt en nog krijg je niemand aan de lijn.
Maar goed, inmiddels is er dus wel 2x voorschot afgeschreven a 220 euro.
DAt heb ik meteen door mijn bank laten terug boeken, krijg ik een aanmaning.
Ik heb inmiddels ook weer de machtiging stop gezet, en dat terwijl ik die al 6x aangetekend heb gestopt.
Krijg ik een brief van de nem dat ik per accepgiro ga betalen.
Als ik bel en eindelijk iemand aan de lijn heb verteld ze mij dat mijn voorschot bedrag 107 euro is, en dat de boel dus gas en licht met gesloten beurs wordt omgezet.
Waarom er dan toch geld is afgeschreven weet ze niet, en snapt ze ook niet.
Nu kreeg ik vorige week een afrekening, ra ra hoe kan het. Met nl een verrekening van mijn betaalde voorschot....
Ik had ook gereageerd bij RTL Boulevard en gemeld dat mijn voorschot 2x ZO HOOG WAS als bij mijn oude leverancier OXXIO, ra ra hoe kan dat als ze beweren de goedkoopste te zijn, dit werd dus door Albert Verlinden gemeld in de uitzending, leuk om te horen ,
en daarna een mail terug dat ik moest reageren met mijn klachten dat heb ik gedaan en inderdaad geen leesbevestiging gekregen maar dus wel nu een week later een bloemetje en excuus.
Bij nader navraag bij OXXIO heb ik dus wel stroom via OXXIO maar de gas is geweigerd, die gaan ze nu opnieuw aanvragen.
Verder geen bericht van OXXIO.
En hoe het verder gaat lopen, ja dat weet dus niemand.
Als ik nu gebeld wordt, meld ik meteen dat ik geen interesse heb en gooi de hoorn erop. Sorry voor de Callcenter medewerkers.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 01 apr 2009 19:11
door K.Smilde
Wel Twijg,
Ik heb je raad opgevolgd en de site met alle recente reakties gelezen. Het verhaal wordt er daarmee niet positiever van, helaas. "X" is wel het onnozelste in deze.
Maar uiteindelijk was ik twee jaar geleden er ook ingetuind door het mooie verhaal,
maar ik moet zeggen dat het in mijn geval nog net iets voordeliger uitkwam over een jaar dan Nuon. Bij anderen legt dat blijkbaar anders
Ik moet nog steeds bevestiging van Nem krijgen of ik aangesloten blijf of in het donker en de kou gezet zal worden. NATASJA, als je dit toevallig leest Doe er wat aan!!!
Kees
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 02 apr 2009 00:27
door Twijg
@ mari-joze
Hoop echt voor jou en alle andere gedupeerden dat het allemaal goed komt. Maar ook uit jouw verhaal blijkt dat het een chaos bij de NEM is en dat ze personeel in dienst hebben die het ook niet weten. Maar ja, goed personeel kost geld! Als ze al die klachten gaan afhandelen kost dat ook heel veel geld en klanten! Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden.
Kees:
Die *x* is gewoon een medewerker van een callcenter en die daarna reageerde ook.
Natasja leest dit echt niet hoor! Je zou nog een noodkreet per mail naar de redactie van RTLBoulevard kunnen sturen. Misschien sturen die hem wel door naar Natasja.
Hoop in elk geval dat je bijtijds bericht krijgt en niet wordt afgesloten.
Laat het hier nog even weten.