LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Bianca ,Melvin.

Melvin knap van je dat sporten.ik heb er gewoon de energie niet voor.

En Bianca wanneer begin je met Mindfulness.
Weet jij waar je daarvoor terecht kan.

Jij woont toch in Rotterdam he en jij Melvin in Almere toch?

Ik zelf woon zelf in Zuid Limburg dus een eindje uit de buurt, anders kwamen jullie maar eens op de koffie.

Ik heb vandaag een redelijke dag gehad ,begint gelukkig weer een beetje beter te gaan .
Vandaag en gisteren ook geen xanax hoeven te slikken daar ben ik al blij om.

:D Luitjes welterusten ik ga naar bed moet morgen werken doeiiiiiii

Melly almere
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2008 09:05

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Melly almere »

hoi vili,

Wat betreft dat sporten.
Ik had (en soms nog steeds) er ook de energie niet voor.
De eerste paar keer voelde ook bepaalt niet prettig.
Ik moest me echt dwingen om te gaan en was blij als ik klaar was.
Ik deed het puur omdat mij dit zo werd aangeraden.
Maar gaande weg kreeg ik er toch voldoening uit.
Nu merk ik gewoon als ik bv 1 week niet gesport heb dat ik matter en futloos word..dat sporten houd mij net 1 a 2 tandjes energievoller.

(nog even een kleine toevoeging.Een depressie of paniekstoornis bestrijden moet je zelf doen.
De medicijnen genezen niets ze maken het alleen dragelijker en kunnen je helpen.)

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Vili en Melvin en iedereen,

@Vili.

Gaat het al iets beter?

Ik ga de mindfulness in Rotterdam doen. Ze geven dit op meerdere plaatsen in Nederland, kijk eens op:
http://www.aandachttraining.info

Het blijkt vooral effectief te zijn voor terugval.

Vili, heb jij bij je vorige depressies ook medicijnen gebruikt en zijn deze geheel overgegaan?

@Melvin,
Dat ben ik inderdaad wel met je eens dat je het zelf moet doen, maar toch echt wel met hulp. Het blijkt maar weer dat als je echt diep zit je toch niet zonder hulp kan.

Groetjes

Bianca

Melly almere
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2008 09:05

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Melly almere »

Dit klopt bianca,dit vind ik ook begrijp me niet verkeerd.
Ik bedoel dat medicijnen alleen niet de juiste oplossing is.
Antidepressiva geneest niet maar onderdrukt het.
Jij zelf (al dan wel of niet met hulp) zal aan de slag moeten om er uit te komen.

frankievitta
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 15:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door frankievitta »

Hallo,

Ik heb een vraag aan jullie: Ik slik nu 4 weken citalopram 20 mg tegen sociale angstoornis( en hyperventilatie). de eerste 2 weken heb ik veel last gehad van bijwerkingen maar gelukkig verdwenen die na 2 weken zo goed als. IK ben nu dus 4 weken bezig maar merk nog steeds geen effect of verbetering, alleen de eerste 2 weken leek het iets beter te gaan maar kan niet met zekerheid zeggen of dat door de medicijnen kwam. Moet ik me nu zorgen gaan maken, en me af gaan vragen of de dosis goed is, of misschien het medicijn wel geschikt is voor mij? Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven....?

Alvast bedankt,

Groeten Frank

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

hoi Bianca, Melvin ,en alle andere lotgenoten.

He Bianca paar dagen niks van jou gehoord.
Het weekend heb ik me redelijk gevoeld ,vandaag weer een stuk minder vanmiddag op mijn werk voelde ik me opeens weer zo vreemd toch weer een xanax moeten nemen jammer genoeg.
Ik heb de citalopram nu 20 dagen geslikt.

Hoe is het met jou, hoeveel weken slik jij ze nu 10 weken?
En voel jij je nu elke dag beter en sterker worden? Of toch ook dagen dat je je minder voelt.

En Melvin met jou ook alles redelijk of is het met jou echt goed?

Jij bent de dapperste van ons.


:roll: Ik trof vanmiddag een kennis die slikt zeker al 12 jaar a.d. heeft ook nog vaak dagen dat ze terug valt dan ook weer huilbuien en geen energie,is dan ook niks waard zei ze.

Moet vanavond op visite ,geen zin maar moet toch gaan.

Wacht weer op jullie berichtjes gr. Vili

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Bianca.

Vergeten te zeggen mij n vorige depressie s geen a.d. geslikt.

4 jaar geleden en vorig jaar met burn out wel a.d. geslikt ik had toen zoloft en daarna remoron.

Ik ga nu de site opzoeken van mindfulness.

Groetjes Vili

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hallo,
Ik gebruik nu een week ad en voel mij gesloopt, anders liep ik met gemak 5 km en haal ik het amper, ik wil de hele dag wel slapen.
Herkennen jullie dit?

Wat betreft het sporten ik moet er niet aan denken, is het wel een goed idee met een burn out?


Slikken jullie je dosis in een keer of verdeeld over de dag en dan 's avonds of 's morgens?

Groetjes Jannie3

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Bianca.

Ik heb de site opgezocht .maar de cursus wordt hier in het zonnige zuiden niet gegeven jammer ik had het wel graag willen doen.


Gr. Vili

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Jannie.

Ik herken het heel goed wat je voelt, ben ook moe.

Ik slik 20 mg. ik neem ze voor ik naar bed ga.
Gr.Vili :(

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Vili,

Kijk hier eens op: http://www.psychoson.nl .Dit is een mindfulnesstraining in Son en Breugel.

Ik slik de medicijnen nu bijna 11 weken en zit sinds bijna 2 weken op 30. Het begin was erg onstabiel met slechte en goeie dagen, maar dat begint nu toch wel veel stabieler te worden. Ik neem ze om half 6 's-avonds in. Alleen slaap ik nog niet echt goed, dat is het enige (wordt elke keer na 4/5 uur wakker).

Vili, waarom heb je nu weer een ander medicijn gekregen, werkten de zoloft en remeron toen niet voldoende dan?

Groetjes Bianca

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Bianca.

Ik had toen eerst Zoloft die deed niks meer kreeg toen een tijd erna remoron, toen op een gegeven moment voelde ik me depressief worden en weer huilbuien terwijl ik toch de remoron slikte.
Toen kreeg ik 10 weken geleden de serpoxat, en daar 7 weken beroerd van geweest die waren dus niet goed voor mij dus gestopt daarmee,en nu dus 20 dagen citalopram.

Vandaag erg genoeg weer niet goed gevoeld erg gespannen en weet niet waarom, dus vanmiddag 1 xanax.

Maar jij had dat toch ook gehad he dat je in het begin goed voelde en toen een terugslag.

Mijn terugslag heb ik nu al een week ,ben dan weer zo bang dat het zo blijft omdat je je zo **** voelt, en dan raak ik nog erger overstuur.

Jammer Bianca dat ik je e Mail adres niet heb ,dan kon ik meer schrijven,
Wat je schrijft en Melvin ook voel ik me gesteund.

Had jij dat ook dat je bang was dat het zo zou blijven?

Hoe veel weken duurde het bij jou voor je enige beterschap merkte?

Soms weet ik het allemaal niet meer, als je werkt is het allemaal mpeilijker dan als je thuis bent ,vanmiddag had ik het liefst gehuild maar dan moet je je inhouden op het werk dus toen ik thuis kwam tranen met tuiten gehuild ,en vraag me niet waarom want dat weet ik niet ik denk gewoon omdat je je **** voelt en het zo langzaam gaat en ik ben al zo ongeduldig

sorry voor het lange verhaal.

Veel groetjes Vili.

Wacht weer op jullie berichtjes. Tot Morgen.

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Bianca.

Ik heb de site opgezocht die je me aanraadde, maar dat is van hier uit nog ver weg ,bijna 1,5 uur rijden,dus is jammer genoeg haast niet te doen.

Bianca heb jij nu ook nog weleens kalmeringstabletten nodig?

Gr. Vili

Melly almere
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2008 09:05

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Melly almere »

@Frankievitta

Hoi Frank,
Mijn zwager werkt in een psygiatrische instelling en weet zodoende erg veel over medicatie.
Ik was in mijn begin fase net zo...twijfelen twijfelen en nog eens twijfelen.
Kon niet geloven dat 1 zo'n pilletje me zoveel zou kunnen geven.
Vooral de vraag "werkt hij wel?" had ik steeds in mijn gedachten.
Mijn zwager gaf als antwoord op deze vraag dat als je bijwerkingen hebt dit een goed teken is.
Je lichaam reageert op de medicatie en zit nu in de gewenningsfase.
Aangezien jij de bijwerkingen gehad hebt moet je dit als een goed teken zien.
Na 6 weken zal het waarschijnlijk pas echt aanslaan en daarna wordt het zoeken naar de juiste dosering.
Het zal dus een stuk beter gaan na 6 weken maar het kan dan daarna nog echt beter,houd dus moed en heb vertrouwen :)
Succes!!!...

@Vili
Hey vili :)
Met mij gaat het vergeleken met de "oude ik" redelijk.
Echter vergeleken met hoe diep ik gezeten heb gaat het erg goed...
Heb zo diep gezeten dat ik serieus het leven niet meer aan kon.
Nu functioneer ik weer als vanouds,dagen zijn prima en niemand zal ook maar iets aan mij merken.
Afgezien wat wat bijwerkingen is mijn enige klacht dat de glans van alles een beetje af is.
Alles voelt ok,maar niet meer dan dat.
Soms voel ik me wel een kort moment erg vrolijk maar helaas is dit meestal van korte duur.
Echter kan dit ook komen doordat ik nog steeds in dezelfde situatie zit die ook met mijn depressie te maken heeft.

Dapper??....no way :) ..leuk te horen maar ik was een heel klein triest hoopje ellende toen ik zo diep zat.
Enige wat ik wel heb is dat ik ermee aan de slag wil,niet afwachten tot het eens weg zal gaan.

Vili,je ongeduld herken ik zo :)
Ik was net zo,het moest NU over zijn...en niet pas over 6 weken kijken of de medicatie wel aanslaat.
Nee,NU!!.....werkt helaas niet zo.
Wat je voor jezelf nu het beste kan doen is het voor jezelf zo gemakkelijk mogenlijk maken.
Neem een sanax als je dit nodig hebt...
(heb je een gezin?)...Vraag begrip van je partner zodat zij jouw wat kan ontzien met taken
Dit heeft mijn partner ook voor mij gedaan...als de kids erg druk waren en over mij heen klommen nam zei ze even voor der rekening zodat ik duf op de bank kon blijven zitten.
Probeer nu even te accepteren dat je zo bent,dit is maar even...echt.
Het gaat zowiezo beter worden...
Volledige genezing zal echter wel wat meer tijd nodig hebben maar deze periode zal stukken beter zijn als wat je nu voelt.
Heb vertrouwen!!....

@jannie3
Hoi jannie,
Depressie,burnout....beide hebben ze als algemene klacht dat je doodmoe bent.
Liefst kruip je je bed in en trek je die dekens over je heen.
Wakker worden en jezelf je bed uit trekken is een drama.
Dus wees gerust,dit is een heel normale klacht.
Of sporten voor jouw goed is?...vraag het anders bij twijfel aan je huisarts?
Ik zelf heb alleen met een depressie te maken gehad en hiervoor is bekend dat sporten zeer goed kan werken.
Succes meid..

Mvg.Melvin

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Melvin,

Ben ik helemaal met je eens, dat je geduld moet hebben, dat ervaar ik nu zelf ook.

@Vili
Ik had echt precies hetzelfde, dacht dat het nooit meer over zou gaan, en raakte daarvan al helemaal in paniek. Maar ik denk dat dat voor 9 van de 10 mensen geldt.

Je kan eventueel ook een ggz instelling bellen en vragen waar ze allemaal mindfulness geven. Wordt in het hele land gedaan, zelfs in ziekenhuizen.

Ik heb een boekje gehaald over antidepressiva en daar stond in dat het zelfs 8 tot 10 weken kan doorwerken tot het optimaal is dat het zelfs daarna beter kan gaan.

Daarnaast moet je je altijd bedenken dat er echt genoeg mogelijkheden zijn, van opname tot dagbehandeling en neurofeedback, brainclinics enz. Dit heeft mij altijd erg gesteund.

Gr. Bianca

frankievitta
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 15:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door frankievitta »

Hoi Melvin,

Heel erg bedankt voor je reactie! Het stelt me echt gerust, en geeft me weer extra moed! Ik vind dit forum echt erg fijn, omdat ik inderdaad veel twijfels heb...

Groeten Frank

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Bianca , Melvin.

Dank voor jullie reactie.
Vandaag gelukkig redelijke dag gehad zonder xanax.

@ Melvin.
Vervelend voor je dat je nog steeds in die zelfde situatie zit,waar je dan ook niks aan kan veranderen anders had je het wel gedaan neem ik aan.

En nee ik heb geen gezin ,ben alleenstaand,heb gelukkig wel hele goeie vriendinnen en vrienden.

Met verschillende collega s heb ik prive ook een goed contact. daar ben blij om.

@ Bianca.

Gelukkig begint het met jou dan de goeie kant op te gaan.


@Frank.

ik ben nog in dezelfde situatie als jij ,ik ben nu 3 weken bezig.


Groetjes Vili

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Bianca.

Vergeten te zeggen ,dat boek over antidepressiva heb ik een paar weken geleden ook gekocht.

Gr.Maril

Anne02
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2008 22:57

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Anne02 »

Hey allemaal,

Ik ben hier voor het eerst en heb een hoop reacties gelezen, neit alles want het zijn er zoveel! Ik slik sinds 3 dagen citalopram en ik moet zeggen ik ben erg postitief. Ik voelde voordat ik begon me erg down. Ik wilde geen afspraken plannen omdat ik eigenlijk nergens zin in had. Ik had constand een ''bal'' in mijn maag wat mij op begon te breken. Was moe, snel boos en kon vervolgens heel moeilijk weer reeel worden. Volgens mijn huisarts was ik kortgezegd licht depressief. Ik heb overigens daarnaast ook een eetstoornis, boulimia. De huisarts schreef mij vanwege die eetstoornis en mijn depressie Citalopram voor.

Ik slikte de eerste pil rond 16:00 smiddags en 2 uur later voelde ik me als een garnaal, alsof ik onwijs stoned was. Zorde voor lachwekkende situaties :wink: Dag erna moest ik vroeg werken en had ik sochtends onwijs last van puppillen die van groot naar klein ging en andersom. Daarnaast was ik ook kotsmisselijk! Kramp in mijn kaak e.d Dit ben ik nog steeds, met vlagen lijkt het zelfs bijna fout te gaan en loop ik richting wc. Gelukkig nog nooit echt de wc in hoeven lopen.. Verder ben ik niet boos te krijgen en die bal in mijn maag is volledig weg! Ik voel me rustig. Ik lig wel uren naar mijn plafond te staren voordat ik in slaap val, erg frustrerend.. Het piekeren is in ieder geval helemaal weg.

Zijn er anderen die dezelfde positieve reacties zo snel hebben? Of zit het deels tussen mijn oren misschien?

Fijn jullie reacties te lezen! Zeker omdat ik totaal geen medicijnslikker hiervoor was. Zelfs als ik hoodpijn had o.i.d

Groetjes Anne

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

hoi anne.

ik slik nu de citalopram 22 dagen.
Ik slikte mijn eerste tablet dinsdagavond en toen ik opstond s morgens
voelde ik me een stuk beter.
Dat heeft 13 dagen geduurd en toen viel ik terug.

Maar dat is bij iedereen verschillend, dat wil niet zeggen dat het bij jou ook gebeurd.

Bianca en Melvin zijn hier al langer mee bezig ,dus die hebben meer ervaring ermee.

Ik stel hun ook veel vragen, en ben blij met alle antwoorden.

Welterusten gr. Maril

Gesloten