LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman
Berichten: 30410
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
04 mar 2021 15:01
Moneyman schreef:
04 mar 2021 14:48
Inderdaad. Het is logischer dan het lijkt. En volkomen arbitrair natuurlijk :D
Alle keuzes zijn arbitrair, dus dat kun je toch nooit goed doen.
Exact de reden dat het continue vergelijken "dit wel, dat niet" totaal zinloos is.
16again schreef:
04 mar 2021 15:26
Moneyman schreef:
04 mar 2021 09:49
witte angora schreef:
03 mar 2021 22:49
Ik zeg: doen.
Denk je niet dat als het zó simpel zou zijn, het al lang gefixt zou zijn?
Nog niet zo lang geleden was een -80 graden koelkast nodig, en die staat niet bij de huisarts. Ook is 4 maanden wel erg lang
En dan heb je het nog niet eens over alle andere logistieke aspecten die erbij komen kijken.

angel1978
Berichten: 11104
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
04 mar 2021 15:08
sjohie schreef:
04 mar 2021 14:45
Ze kunnen niet voor elke winkel maatwerk leveren, dus hebben ze de SBI codes gepakt, daar een selectie uit gedaan op drogisterijen en levensmiddelen, en here we are. Slijter valt binnen een van de levensmiddelen codes, en mag dus open.

Dat begrijp ik wel maar blijft raar dat met name de kruitvatten, trekpleisters allerlei non essential spullen verkopen en de boekhandel ernaast dicht moet blijven.
Las gisteren dat een supermarkt speciaal een vak heeft vrij gemaakt om zijn buurman primera te helpen. Echt chapaeu daarvoor, maar waarom kan een ondernemer dat wel verzinnen en de overheid niet.

En dan kan ik nog steeds leven dat horeca, bisocopen etc etc dicht zijn als zij goed worden gecompenseerd maar dat stelt in de praltijk ook niet veel voor.
Kleine sportschool krijgt NOW steun maar dekt bij lange na niet de kosten en moet dan ook 2 tot 4 weken wachten. Op een gegeven moment gaan mensen opzeggen en raakt de kas nog leger.
Dat verzint de overheid ook wel, maar die snapt ook dat met elke uitzondering weer een bron voor nog meer uitzonderingen worden geschapen en de onvrede daarmee niet weg gaat maar enkel meer wordt. Dan zijn er namelijk nog wel 10 andere situaties die daar weer op lijken en dan ook moeten kunnen en groeit je lijst met uitzonderingen exponentieel.

angel1978
Berichten: 11104
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
04 mar 2021 16:08
angel1978 schreef:
04 mar 2021 15:01
Moneyman schreef:
04 mar 2021 14:48
Inderdaad. Het is logischer dan het lijkt. En volkomen arbitrair natuurlijk :D
Alle keuzes zijn arbitrair, dus dat kun je toch nooit goed doen.
Exact de reden dat het continue vergelijken "dit wel, dat niet" totaal zinloos is.
16again schreef:
04 mar 2021 15:26
Moneyman schreef:
04 mar 2021 09:49

Denk je niet dat als het zó simpel zou zijn, het al lang gefixt zou zijn?
Nog niet zo lang geleden was een -80 graden koelkast nodig, en die staat niet bij de huisarts. Ook is 4 maanden wel erg lang
En dan heb je het nog niet eens over alle andere logistieke aspecten die erbij komen kijken.
Het enige wat je hiermee doet is van een huisarts een Corona prikker maken.. Een hele dure ook nog. Of je daarmee nu een probleem oplost of juist creëert vraag ik me af.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Met de jaarlijkse griepprik wordt hier een enorme zaal bij het zwembad gebruikt .
Er zijn looproutes, 1.5 meter afstand markeringen en er staat een man of 8 te prikken: huisartsen en assistentes.
Dat gaat snel en goed georganiseerd.
Je kunt er zelfs brancards/ bedden bij zetten voor iemand die dat hard nodig heeft na het zetten vd spuit. Ook is er dan nog royaal ruimte om extra stoelen neer te zetten.
In 2-3 dagen heb je zo maar een groot aantal gevaccineerd.

Lowieze
Berichten: 6705
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Na de griepprik kun je gelijk doorlopen, dat is bij het coronavaccin niet het geval.

Lowieze
Berichten: 6705
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

theodorus.k schreef:
04 mar 2021 16:44
Gaan we nu al moeilijk doen om een prikkie? mouw oprollen en naar die leuke prikker/prikster kijken, en je staat weer buiten. Seconden werk en je jast er op een dag een berg doorheen.
Zo ging het vroeger in dienst tenminste, alleen waren dat hospiks.
Vroegâh was alles beter natuurlijk.
Na dit vaccin moet je nog 15 minuten onder medische controle blijven, dus je staat niet gelijk weer buiten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
04 mar 2021 16:43
Na de griepprik kun je gelijk doorlopen, dat is bij het coronavaccin niet het geval.
Dat klopt, maar er is ruimte zat daar om er bv nog wel 50-60 stoelen op afstand bij te zetten, schreef ik.
Dan kun je een kwartier wachten en misschien een bakkie erbij :D
En ook plaats zat voor wat brancards en/ of bedden.
Laat desnoods een ambulance buiten wachten , kost niks :lol:
Ik zie geen probleem dan meer. 😉
Hup , vaccineren die hap!

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door bert888 »

Het is nog niet eerder gelukt een mRNA-vaccin op de markt te brengen. Er zijn wel tal van wetenschappelijke studies gedaan om zo'n vaccin te ontwikkelen, bijvoorbeeld voor HIV, maar die zijn niet verder gekomen dan de testen op dieren. Tijdens de testfase op dieren bleek namelijk dat er zeer ernstige bijwerkingen en zelfs overlijdens plaatsvonden bij de dieren. Een groot probleem was bijvoorbeeld de extreme immuunreactie die kon ontstaan wanneer de gevaccineerde dieren in aanraking kwamen met het "wilde" virus. Dat noemt men Pathogenic priming, ADE (Antibody-Dependent Enhancement) of cytokinestorm. De gevolgen daarvan waren ernstig, zoals o.a. overlijden, neurologische stoonissen als hersenontsteking, verlammingen, beroertes en convulsies, onvruchtbaarheid en spontane abortussen, hartklachten, bloedstoornissen, anafylactische shock, enz. Door deze bevindingen bij dieren zijn de onderzoeken stopgezet en is de laatste testfase op mensen nooit afgemaakt.

Maar nu word het na een te korte testperiode gebruikt voor mensen!!

angel1978
Berichten: 11104
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan vind ik dit een veel beter initiatief, dan huisartsen in gaan zetten:

https://nos.nl/l/2371142#UPDATE-container-51492426

angel1978
Berichten: 11104
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

bert888 schreef:
04 mar 2021 18:27
Het is nog niet eerder gelukt een mRNA-vaccin op de markt te brengen. Er zijn wel tal van wetenschappelijke studies gedaan om zo'n vaccin te ontwikkelen, bijvoorbeeld voor HIV, maar die zijn niet verder gekomen dan de testen op dieren. Tijdens de testfase op dieren bleek namelijk dat er zeer ernstige bijwerkingen en zelfs overlijdens plaatsvonden bij de dieren. Een groot probleem was bijvoorbeeld de extreme immuunreactie die kon ontstaan wanneer de gevaccineerde dieren in aanraking kwamen met het "wilde" virus. Dat noemt men Pathogenic priming, ADE (Antibody-Dependent Enhancement) of cytokinestorm. De gevolgen daarvan waren ernstig, zoals o.a. overlijden, neurologische stoonissen als hersenontsteking, verlammingen, beroertes en convulsies, onvruchtbaarheid en spontane abortussen, hartklachten, bloedstoornissen, anafylactische shock, enz. Door deze bevindingen bij dieren zijn de onderzoeken stopgezet en is de laatste testfase op mensen nooit afgemaakt.

Maar nu word het na een te korte testperiode gebruikt voor mensen!!
Ach jah: https://www.reuters.com/article/uk-fact ... SKBN29Q2UT

16again
Berichten: 16202
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
04 mar 2021 16:22
Het enige wat je hiermee doet is van een huisarts een Corona prikker maken.. Een hele dure ook nog. Of je daarmee nu een probleem oplost of juist creëert vraag ik me af.
Waarom duur?
Niet zomaar iedereen mag vaccineren.
Dat is een voorbehouden handeling, voor arts, doktersassistente of praktijkondersteuner. En dat sluit prima aan bij praktijk van de huisarts.

scharrelschipper
Berichten: 1856
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

theodorus.k schreef:
04 mar 2021 16:57
Ik ook niet, en lekker prikken met die hap. Heeft al veel te lang geduurd en neem er eentje extra voor de Braziliaanse variant.
Vroegáh....ja dat was niet beter, maar je deed het gewoon. Ik had de volgende dag ook wel eens last van die prik. Náh en? Ik zag ook wel eens jongens zakken als ze alleen die spuit al zagen, die hielpen we er gewoon doorheen. Ja, dat was vroegáh.

Spuiten maar,
Wat voor prik was dat dan?
En als je roept, spuiten maar,vraag ik me toch af of je (net als ik) wel weet waar het over gaat.
Want laten we wel wezen:er is vergeleken bij andere vaccins relatief zeer weinig onderzoek gedaan.
Dat kon blijkbaar niet anders omdat de tijd drong,daar heb ik begrip voor.
Dus we weten weinig.
En we moeten dus maar afgaan op die paar mensen die er voor gestudeerd hebben en waarvan onze overheid zegt dat die het wel weten.
In mijn situatie zou het zover kunnen komen dat ik verplicht wordt om me te laten vaccineren omdat ik anders mijn bedrijf niet meer kan voortzetten.
Wij zijn zoals bekend regelmatig grensoverschrijdend.
Persoonlijk ben ik nu niet voor vaccinatie omdat er n.m.m.te veel onzekerheden aan zitten.
Dat wil dus zeggen dat we overwegen om ons bedrijf te stoppen als er een verplichting komt.
Wij kunnen als het niet anders kan dat wel opvangen/uitzingen,maar veel collega`s kunnen dat niet,en dan zullen er ook in onze branche veel bedrijven niet overleven.
Ik ben hier niet bezig met een klaagzang,want velen particulier of zakelijk hebben het veel slechter dan wij,maar het stoort mij nogal dat een aantal mensen er van uitgaan dat vaccineren op termijn alles oplost.
Ook op dit forum is de tendens overwegend ;vaccineren! dan komt alles goed.
Mijn advies,voor wat het waard is,kijk,luister en lees wat verder dan alleen RIVM en Rutte/de jonge.

Lady1234
Berichten: 27322
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Mijn advies,voor wat het waard is,kijk,luister en lees wat verder dan alleen RIVM en Rutte/de jonge”

En daarnaast laten vaccineren als u aan de beurt bent. 😀

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
04 mar 2021 21:20
“Mijn advies,voor wat het waard is,kijk,luister en lees wat verder dan alleen RIVM en Rutte/de jonge”

En daarnaast laten vaccineren als u aan de beurt bent. 😀
Ik ben het niet vaak met @scharrelschipper eens, maar hij heeft wel een punt.
Lees je eerst in, ook nu er eventueel sprake is van vaccins uit Rusland.
Het is allemaal wat te "warrig".

Zelf twijfel ik al een poos, aangezien er zo makkelijk wordt gezegd van ....de zomer kunnen wij waarschijnlijk meer, aldus De Jonge.

Nijogeth
Berichten: 10179
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik snap niet waarom we eigenlijk altijd zo wantrouwig zijn ten opzichte van de Russen. Ja, ze flikken nogal eens wat, maar dan kunnen we de halve westerse wereld ook af gaan strepen met Amerika voorop.

Zo is het ook vreemd dat we altijd maar landen straffen omdat men denkt dat ze nucleaire wapens aan het maken zijn. Waarom zouden zij dat niet mogen en het enige land dat ooit een atoombom ergens op heeft gegooid zou ze wel mogen hebben? En daar zijn de landen het allemaal wel mee eens, terwijl dat zo ongeveer het meest onberekenbare land ter wereld is.

Maar ik zou wel graag eens door Amerika rondreizen.

scharrelschipper
Berichten: 1856
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
04 mar 2021 21:20
“Mijn advies,voor wat het waard is,kijk,luister en lees wat verder dan alleen RIVM en Rutte/de jonge”

En daarnaast laten vaccineren als u aan de beurt bent. 😀
Zoals ik er nu in sta :dacht het niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
04 mar 2021 21:35
Ik snap niet waarom we eigenlijk altijd zo wantrouwig zijn ten opzichte van de Russen. Ja, ze flikken nogal eens wat,
Ze flikken behoorlijk wat, zolang ze in staat zijn hun eigen mensen te vergiftigen, hoef ik niks uit dat land.

16again
Berichten: 16202
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
04 mar 2021 21:43
Ze flikken behoorlijk wat, zolang ze in staat zijn hun eigen mensen te vergiftigen, hoef ik niks uit dat land.
Ik denk dat de gaskachels nu al branden op deels russisch gas

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
04 mar 2021 21:50
Ik denk dat de gaskachels nu al branden op deels russisch gas
[/quote]
Wat is je punt??
Gas heb ik geen invloed op.

Op wat er aan medicatie in mijn lijf komt wel, want dat bepaal ik nog altijd zelf.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door bert888 »

Voor wie wel wil weten wat er in de vaccins zit.
Als ze deze stoffen in een weiland zouden vinden dan ging er een rood lint omheen!

Astrazenica
De volledige lijst hulpstoffen:
DINATRIUMEDETAAT 2-WATER
ETHANOL
HISTIDINE, (L-)
HISTIDINEMONOHYDROCHLORIDE 1-WATER (L-)
MAGNESIUMCHLORIDE 6-WATER (E 511)
NATRIUMCHLORIDE
POLYSORBAAT 80 (E 433)
SACCHAROSE
WATER VOOR INJECTIE

Moderna

De volledige lijst hulpstoffen:
1,2-DIMYRISTOYL-RAC-GLYCERO-3-METHOXYPOLYETHYLEENGLYCOL-2000
1,2-DISTEAROYL-SN-GLYCERO-3-PHOSPHOCHOLINE
AZIJNZUUR (E 260)
CHOLESTEROL
HEPTADECAAN-9-YL 8-((2-HYDROXYETHYL)(6-OXO-6-(UNDECYLOXY) HEXYL) AMINO) OCTANOAAT
NATRIUMACETAAT 3-WATER (E 262)
SACCHAROSE
TROMETAMOL
TROMETAMOLHYDROCHLORIDE
WATER VOOR INJECTIE

Pfizer

4-HYDROXYBUTYL)AZAANDIYL)BIS(HEXAAN-6,1-DIYL)BIS(2-HEXYLDECANOAAT)
1,2-DISTEAROYL-SN-GLYCERO-3-PHOSPHOCHOLINE
2-[(POLYETHYLEENGLYCOL)-2000]-N,N-DITETRADECYLACETAMIDE
CHOLESTEROL
DINATRIUMWATERSTOFFOSFAAT 2-WATER (E 339)
KALIUMCHLORIDE
KALIUMDIWATERSTOFFOSFAAT 0-WATER (E 340)
NATRIUMCHLORIDE
SACCHAROSE
WATER VOOR INJECTIE

Gesloten