Afvallen alleen doen als je echt last van de extra kilo's hebt, maar zelfs dan ... is er een diëtiste in de buurt? Eerst met deze persoon praten.
Nijogeth schreef: ↑11 dec 2021 02:33
Toevallig heb ik net nog een heel gesprek gehad met een jongen die al langere tijd uit de kast is, maar waarvan de moeder het niet wil accepteren. Zijn vader spreekt ie niet meer. Zoals ik het van hem vernam heeft ie vooral last van het feit dat juist zijn familie hem niet accepteert. Iedereen om hem heen (inclusief de mensen op onze feesten) accepteert hem wel.
Bij niet-verwanten is het verder weg en makkelijker te accepteren.
Tussen de feestdagen zal het bij ons druk zijn met mensen, die liever bij ons langskomen dan bij de eigen familie.
Daaronder ook de neef, die nog middenin zijn Coming Out zit en kerst met de eigen familie overslaat, omdat zijn vriend niet welkom is. Wordt nog wat voor de ouders, want hij is de eerste. Er is nog een lesbische zus ...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
En een broer, die vindt, dat je 'voor dit soort mensen' moet bidden. En een andere zus, die als eerste reactie 'je vermoordt onze ouders' gaf. En de ouders, die zich druk maken om wat anderen hiervan vinden.
Wij begrijpen iedereen - ze zijn opgegroeid in een maatschappij, waar andere vormen van seksualiteit niet bestaan en de schok is groot.
Nijogeth schreef: ↑11 dec 2021 02:33
Uiteindelijk kregen we het over het hele woke-gebeuren. Daar waren we het direct over eens, het is verschrikkelijk. Het zorgt juist voor het verduidelijken van verschillen. Verschillen tussen man en vrouw, zwart en wit, homo en hetero bijvoorbeeld. Ze worden allemaal juist vergroot door de hele woke gemeenschap, volgens ons. Ik weet niet wat anderen daar van denken, maar ik denk dat we daar best wel gelijk in kunnen hebben.
Met 'woke' kan ik niet zoveel, omdat er van alles bij zit. Sensibiliseren - in de Vlaamse betekenis - is goed, overdrijven of doorslaan naar het andere uiterste weer niet.