Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

breien schreef:
07 dec 2021 13:29
September 2020 online gekocht voor ongeveer €50,-.
Winterjassen behoren twee jaar mee te gaan.
Mijn advies is om een aangetekende brief naar de leverancier te sturen en een beroep te doen op non conformiteit. Hopelijk kunnen hun (en mogen hun) jou meer informatie geven. Mocht dat niet helpen, neem na een week telefonisch contact op met de leverancier.
Eis in ieder geval reparatie en schadevergoeding voor leed.

Mocht er problemen blijven, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl voor juridische advies. Maar ik denk niet dat deze stappen nodig zijn.
Met dank aan Seinhuis voor de goede teksten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... eind van de middag een lege accu. Wegenwacht gebeld, want met een startkabel lukte het niet. Ook niet toen er een andere auto met draaiende motor werd aangesloten trouwens.

Wegenwacht kwam, maar omdat het nogal even duurt voor de accu opgeladen is, even lekker zitten kletsen. Heb het over mijn wens voor een andere auto gehad. 'Doe maar niet' zegt ze, 'rij deze maar gewoon op'. Reden: ze komt het vaak genoeg tegen dat ouderen (maar zo oud ben ik toch niet???) een nieuwe auto kopen, en vanwege alle nieuwe snufjes die er op zitten er niet mee durven te rijden. Dat zou ze zonde vinden voor me.

Afijn, dat gaat me een boel geld schelen, doorrijden met dit ding. Accu en dynamo blijken in topconditie te zijn trouwens; de accu, ondanks een leeftijd van een jaar of zes, functioneert als nieuw. Die hoef ik dus ook niet te vervangen... :D

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Had u de lichten laten branden dan? En bijzonder dat het met een startkabel ook niet lukte.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Doe een paar shambaladruppels in de accu. Echinaforce mag ook. Je accu zal je dankbaar zijn.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2021 20:57
Doe een paar shambaladruppels in de accu. Echinaforce mag ook. Je accu zal je dankbaar zijn.
Grapje.
Met een linkje naar een ander topic.
Kan ik waarderen ,is humor,had ik al een tijdje gemist :lol:

witte angora

Lady1234 schreef:
07 dec 2021 20:45
Had u de lichten laten branden dan? En bijzonder dat het met een startkabel ook niet lukte.
De alarmlichten ja. Komt, ik moest wat spullen naar de kringloop brengen, maar het parkeren is daar wat ongelukkig. Dus dan zet je die dingen aan. Na het lossen de auto verderop gezet, omdat ik er nu ook een paar uurtjes per week werk. En glad vergeten.

Volgens de wegenwacht was dat dus inderdaad het probleem. Niet de korte ritjes van de afgelopen dagen, gecombineerd met de kou.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

S10 (Stien den Hollander) gaat voor Nederland naar het Eurovisie Songfestival. Maan, die volgens de geruchten ook een inzending heeft gedaan, zegt dat heel leuk te vinden:
Maan schreef:(...) dus ik ben superblij voor haar en vind het heel leuk dat ze gewoon Nederlands daar gaat zingen. Ik ben helemaal excited, (...)
Dat vind ik dan weer heel leuk.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
09 dec 2021 11:20
S10 (Stien den Hollander) gaat voor Nederland naar het Eurovisie Songfestival. Maan, die volgens de geruchten ook een inzending heeft gedaan, zegt dat heel leuk te vinden:
Maan schreef:(...) dus ik ben superblij voor haar en vind het heel leuk dat ze gewoon Nederlands daar gaat zingen. Ik ben helemaal excited, (...)
Dat vind ik dan weer heel leuk.
Helaas weet je dat je met een Nederlandstalig nummer minder makkelijk punten gaat pakken. 18 van de laatste 20 winnaars hadden in elk geval een deel Engels, de meesten volledig.

witte angora

Erthanax schreef:
09 dec 2021 11:20
Maan schreef:
En wat zegt Zon?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Die is het ermee eens, zolang alles conform is.

SCP:Welzijn LHB-jongeren blijft ondanks lichte verbetering achter op dat van heterojongeren
Niet toevallig op paarse vrijdag gepubliceerd.

Waar zoon niet aan meedoet, want hij heeft niets met paars.

Uit het gesprek n.a.v. dit nieuwsbericht begreep ik, dat wij iets onbewust goed hebben gedaan. Voor Corona dachten wij aan een jongerengroep, uitgaan, enzovoort. Door Corona hebben wij het omgedraaid. De jongerengroep is hier of bij iemand anders thuis, het uitgaan is nog te vermoeiend (Tijdens James Bond in slaap gevallen) en voor de rest is het leven behoorlijk gewoon geworden. Weinig gay-stress, wel de normale stress van schoolgaande kinderen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Toevallig heb ik net nog een heel gesprek gehad met een jongen die al langere tijd uit de kast is, maar waarvan de moeder het niet wil accepteren. Zijn vader spreekt ie niet meer. Zoals ik het van hem vernam heeft ie vooral last van het feit dat juist zijn familie hem niet accepteert. Iedereen om hem heen (inclusief de mensen op onze feesten) accepteert hem wel.

Uiteindelijk kregen we het over het hele woke-gebeuren. Daar waren we het direct over eens, het is verschrikkelijk. Het zorgt juist voor het verduidelijken van verschillen. Verschillen tussen man en vrouw, zwart en wit, homo en hetero bijvoorbeeld. Ze worden allemaal juist vergroot door de hele woke gemeenschap, volgens ons. Ik weet niet wat anderen daar van denken, maar ik denk dat we daar best wel gelijk in kunnen hebben.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat zou zomaar kunnen. In België heeft de KU Leuven zelfs al een algemeen woke-verbod ingesteld.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
11 dec 2021 13:12
Dat zou zomaar kunnen. In België heeft de KU Leuven zelfs al een algemeen woke-verbod ingesteld.
:lol:

Lowieze

Yes 👏 he did it !! 🏎

Lowieze

FIA wijst protesten van Mercedes af: Max Verstappen blijft wereldkampioen 🎉 🇳🇱

witte angora

breien schreef:
12 dec 2021 13:06
Ter informatie voor Max
https://www.allesoverdubai.info/autorijden-dubai/
Max zal die boardradio toch wel handsfree hebben gebruikt mag ik hopen? :wink:

Jammer dat je geen tekst kan kopiëren (en plakken), er staan juweeltjes in. :mrgreen:

Lowieze

witte angora schreef:
13 dec 2021 08:37
Max zal die boardradio toch wel handsfree hebben gebruikt mag ik hopen? :wink:

Jammer dat je geen tekst kan kopiëren (en plakken), er staan juweeltjes in. :mrgreen:
Dat laatste lukt wel hoor: “Ook testen de sjeiks regelmatig de topsnelheid van hun sportwagens uit op de snelweg wat voor gevaarlijke situaties kan zorgen.” 😉

witte angora

Ik vond het gedeelte net vóór jouw tekst eigenlijk interessanter, in het kader van gisteren. :lol:

Kop: 'veiligheid autorijden in Dubai'

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
12 dec 2021 16:55
Max wordt op het matje geroepen.
Don Mercedes zegt: "FOEI."
Verstappen moet zich melden bij stewards - https://nos.nl/l/2409165#UPDATE-container-57927561
De race director (Masi) mag van de regels afwijken, en bij de start van het seizoen is tussen Masi en de teamleiders afgesproken om coureurs zoveel mogelijk te laten racen in dit soort situaties. Dat principe zag je ook wel wat terug in de eerdere beslissing om Hamilton niet te zwaar te bestraffen na dat "leaving the track and gaining an advantage" in die eerste ronde.

Maar goed, de race paste naadloos in het hele seizoen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Afvallen alleen doen als je echt last van de extra kilo's hebt, maar zelfs dan ... is er een diëtiste in de buurt? Eerst met deze persoon praten.
Nijogeth schreef:
11 dec 2021 02:33
Toevallig heb ik net nog een heel gesprek gehad met een jongen die al langere tijd uit de kast is, maar waarvan de moeder het niet wil accepteren. Zijn vader spreekt ie niet meer. Zoals ik het van hem vernam heeft ie vooral last van het feit dat juist zijn familie hem niet accepteert. Iedereen om hem heen (inclusief de mensen op onze feesten) accepteert hem wel.
Bij niet-verwanten is het verder weg en makkelijker te accepteren.

Tussen de feestdagen zal het bij ons druk zijn met mensen, die liever bij ons langskomen dan bij de eigen familie.

Daaronder ook de neef, die nog middenin zijn Coming Out zit en kerst met de eigen familie overslaat, omdat zijn vriend niet welkom is. Wordt nog wat voor de ouders, want hij is de eerste. Er is nog een lesbische zus ... ;)
En een broer, die vindt, dat je 'voor dit soort mensen' moet bidden. En een andere zus, die als eerste reactie 'je vermoordt onze ouders' gaf. En de ouders, die zich druk maken om wat anderen hiervan vinden.
Wij begrijpen iedereen - ze zijn opgegroeid in een maatschappij, waar andere vormen van seksualiteit niet bestaan en de schok is groot.
Nijogeth schreef:
11 dec 2021 02:33
Uiteindelijk kregen we het over het hele woke-gebeuren. Daar waren we het direct over eens, het is verschrikkelijk. Het zorgt juist voor het verduidelijken van verschillen. Verschillen tussen man en vrouw, zwart en wit, homo en hetero bijvoorbeeld. Ze worden allemaal juist vergroot door de hele woke gemeenschap, volgens ons. Ik weet niet wat anderen daar van denken, maar ik denk dat we daar best wel gelijk in kunnen hebben.
Met 'woke' kan ik niet zoveel, omdat er van alles bij zit. Sensibiliseren - in de Vlaamse betekenis - is goed, overdrijven of doorslaan naar het andere uiterste weer niet.

Plaats reactie