Huiskamer
Re: Huiskamer
We hebben hier iets vergelijkbaars in de buurt. Boer laat zijn vee vrij grazen, kreeg daardoor een veroordeling wegens te veel uitstoot (de mest). Zijn oplossing: oproep gedaan voor vrij, ongebruikt weiland en nu grazen de beesten overal, behalve op zijn eigen grond.
*
De politie, dienders, wouten en hun geweldsinstructie. Het enige, waar ik mij zorgen over maak, is de volgende nieuwe lichting van de politieschool, want hun opleiding is (of wordt) zo ingekort, dat ze echt als blauwtje de straat op worden gestuurd.
*
De politie, dienders, wouten en hun geweldsinstructie. Het enige, waar ik mij zorgen over maak, is de volgende nieuwe lichting van de politieschool, want hun opleiding is (of wordt) zo ingekort, dat ze echt als blauwtje de straat op worden gestuurd.
-
Ik weet even niet om welk milieudelict het gaat maar waarom zou een biogasinstallatie niet aan milieuregels hoeven te voldoen?lievemarie schreef: ↑30 okt 2021 18:34Nederland op zijn smalst: gas maken uit koeienmest en vervolgens voor de rechter worden gesleept voor een milieudelict
Sorry, geen link. Hoorde ik bij Editienl.
-
Zo eenvoudig gaat het dus niet, de boer moet kunnen aantonen dat hij de of de grond en dus meer grond beschikbaar heeft of hij moet aantonen dat hij zijn vee uitschaart en dan moet de andere eigenaar van de grond het vee opnemen in zijn mestboekhoudingJablan schreef: ↑02 nov 2021 13:59We hebben hier iets vergelijkbaars in de buurt. Boer laat zijn vee vrij grazen, kreeg daardoor een veroordeling wegens te veel uitstoot (de mest). Zijn oplossing: oproep gedaan voor vrij, ongebruikt weiland en nu grazen de beesten overal, behalve op zijn eigen grond.
*
Dat gebeurt ook, maar omdat de beesten regelmatig verplaatst worden, is er nergens meer een te hoge uitstoot. (Lees: de controlerende ambtenaren zijn gefrustreerd)
-
De uitstoot blijft in totaal dan gelijk echter plaatselijk is het dus minder.
Probleem dus eigenlijk opgelost.
Wat ik trouwens frappant vind is dat toen er door de lockdown bijna niet meer werd gevlogen, door de sattelieten een heel stuk minder stikstof uitstoot gemeten werd. Veel minder dan met inkrimping van de veestapel bereikt kan worden. Kloppen de metingen van de satellieten dan niet of is de politiek bang voor de macht van de luchtvaartsector?
Probleem dus eigenlijk opgelost.
Wat ik trouwens frappant vind is dat toen er door de lockdown bijna niet meer werd gevlogen, door de sattelieten een heel stuk minder stikstof uitstoot gemeten werd. Veel minder dan met inkrimping van de veestapel bereikt kan worden. Kloppen de metingen van de satellieten dan niet of is de politiek bang voor de macht van de luchtvaartsector?
Jablan
vindt dit leuk
Die satellietmetingen zullen wel aardig kloppen, verwacht ik. De stikstofdepositie en de herkomst daarvan wordt vooral berekend met modellen, dacht ik.
-
Maar waarom wordt dan de luchtvaartsector ook niet aangepakt
Omdat de luchtvaartsector zowel internationaal als in de onderscheiden landen zijn lobby uitstekend geregeld heeft.
juliomariner
vindt dit leuk
-
Het is niet voor niets dat wij ons scheel betalen aan accijns op brandstoffen en kerosine niet belast wordt.
-
Zolang de overheid daaraan meewerkt door kerosine niet te belasten, zal de burger goedkoop blijven reizen.
Uit het Coronatopic
In de oorspronkelijke vorm is het een driedubbele belediging. Aangepast is het makkelijker voor de moderatie.
Dit ging om een bijdrage met een verbasterde naam in combinatie met 'relnicht'. Hoe leuk bedoeld ook, relnicht is gedateerd, achterhaald en heeft een negatieve, afwaarderende betekenis. Als ik dat zou gebruiken bij de volgende gay-generatie, kijken ze mij aan alsof ik van een andere planeet kom. Ik ken het wel, uit interviews met oudere homo's. Bij hen was het compensatiegedrag, overdag zichzelf verstoppen en 's avonds gingen de remmen los. Overlevingsstrategie uit een tijd, waarin veel nog verboden was.
Bij jongeren is dat gedrag het een deel van de Coming Out. Aangezien dat steeds vroeger gebeurt, krijg je een vermenging met de pubertijd. Ga je er als ouder tegen in, dan heb je een PuberDier in huis en maak je het vooral jezelf heel erg moeilijk. Laat je het gaan, heb je een handtam kind over de vloer. Het hoort bij het aantrekken van die andere jas, waarvoor geen normen bestaan en bij het uittesten van grenzen - hoe vrouwelijk zal ik mij gedragen hier? - waarvoor wel ongeschreven regels bestaan. Als je zo'n groep bij elkaar hebt, dan is het aanleiding voor goede gesprekken onder elkaar en die helpen weer sneller door die tijd heen te rollen, de jongens (en meiden) iets bewuster van het eigen gedrag te maken.
Ik verwacht dat het originele bericht wel verdwijnt. (Nee, ik heb niets gemeld, ook niet gecheckt)Bob Schurkjens schreef: ↑02 nov 2021 19:42Ho ho. Je mag andere forumleden citeren. Maar het is natuurlijk niet toegestaan citaten eigenhandig aan te passen. Wat jouw mening daarbij is, doet niet ter zake.
In de oorspronkelijke vorm is het een driedubbele belediging. Aangepast is het makkelijker voor de moderatie.
Dit ging om een bijdrage met een verbasterde naam in combinatie met 'relnicht'. Hoe leuk bedoeld ook, relnicht is gedateerd, achterhaald en heeft een negatieve, afwaarderende betekenis. Als ik dat zou gebruiken bij de volgende gay-generatie, kijken ze mij aan alsof ik van een andere planeet kom. Ik ken het wel, uit interviews met oudere homo's. Bij hen was het compensatiegedrag, overdag zichzelf verstoppen en 's avonds gingen de remmen los. Overlevingsstrategie uit een tijd, waarin veel nog verboden was.
Bij jongeren is dat gedrag het een deel van de Coming Out. Aangezien dat steeds vroeger gebeurt, krijg je een vermenging met de pubertijd. Ga je er als ouder tegen in, dan heb je een PuberDier in huis en maak je het vooral jezelf heel erg moeilijk. Laat je het gaan, heb je een handtam kind over de vloer. Het hoort bij het aantrekken van die andere jas, waarvoor geen normen bestaan en bij het uittesten van grenzen - hoe vrouwelijk zal ik mij gedragen hier? - waarvoor wel ongeschreven regels bestaan. Als je zo'n groep bij elkaar hebt, dan is het aanleiding voor goede gesprekken onder elkaar en die helpen weer sneller door die tijd heen te rollen, de jongens (en meiden) iets bewuster van het eigen gedrag te maken.
-
Nogmaals: citeren mag. Citaten aanpassen mag niet. Ook dit hoort niet in de huiskamer. Klaar.
reggie2
, Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
-
Ik haak hier even op in :Jablan schreef: ↑02 nov 2021 20:45Ik verwacht dat het originele bericht wel verdwijnt. (Nee, ik heb niets gemeld, ook niet gecheckt)Bob Schurkjens schreef: ↑02 nov 2021 19:42Ho ho. Je mag andere forumleden citeren. Maar het is natuurlijk niet toegestaan citaten eigenhandig aan te passen. Wat jouw mening daarbij is, doet niet ter zake.
Dit ging om een bijdrage met een verbasterde naam in combinatie met 'relnicht'. Hoe leuk bedoeld ook, relnicht is gedateerd, achterhaald en heeft een negatieve, afwaarderende betekenis.
deze " typering " van Albert Verlinde past wel bij hem hoor
hij relt er op los en is daardoor een kwal . Wij noemen hem ook Kwalbert .
Dat ie gay is heeft er niets mee te maken.
Elke boulevard riooljournalist noem ik ook een relnicht , ook al is ie hetero . Sorry .
-
Ben het met je eens wat betreft Albert,maar om geen zieltjes te kwetsen er misschien "relschopper " of" relzoeker" van maken?moederslink schreef: ↑02 nov 2021 20:56Ik haak hier even op in :Jablan schreef: ↑02 nov 2021 20:45Ik verwacht dat het originele bericht wel verdwijnt. (Nee, ik heb niets gemeld, ook niet gecheckt)Bob Schurkjens schreef: ↑02 nov 2021 19:42Ho ho. Je mag andere forumleden citeren. Maar het is natuurlijk niet toegestaan citaten eigenhandig aan te passen. Wat jouw mening daarbij is, doet niet ter zake.
Dit ging om een bijdrage met een verbasterde naam in combinatie met 'relnicht'. Hoe leuk bedoeld ook, relnicht is gedateerd, achterhaald en heeft een negatieve, afwaarderende betekenis.
deze " typering " van Albert Verlinde past wel bij hem hoor
hij relt er op los en is daardoor een kwal . Wij noemen hem ook Kwalbert .
Dat ie gay is heeft er niets mee te maken.
Elke boulevard riooljournalist noem ik ook een relnicht , ook al is ie hetero . Sorry .
Jaja,ik probeer altijd de gemoederen te bedaren
reggie2
vindt dit leuk
Jij bepaalt niet wat er in huiskamer thuishoort of wel. Voor de rest heb je gelijk, normaal pas ik geen citaten aan en nu heb ik het totaal duidelijk uitgelegd omdat mij dat een betere oplossing lijkt richting toekomst.Bob Schurkjens schreef: ↑02 nov 2021 20:49Nogmaals: citeren mag. Citaten aanpassen mag niet. Ook dit hoort niet in de huiskamer. Klaar.
Dat geloof ik direct, maar door een scherm kan ik het verschil in intonatie en toon niet horenmoederslink schreef: ↑02 nov 2021 20:56Elke boulevard riooljournalist noem ik ook een relnicht , ook al is ie hetero . Sorry .
Wij noemen Albert gewoon Albert en zappen door
Je gelooft het misschien niet, maar ook hier in de huiskamer geldt gewoon de wet.Jablan schreef: ↑02 nov 2021 21:10Jij bepaalt niet wat er in huiskamer thuishoort of wel.Bob Schurkjens schreef: ↑02 nov 2021 20:49Nogmaals: citeren mag. Citaten aanpassen mag niet. Ook dit hoort niet in de huiskamer. Klaar. .
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Tjonge, wat maak jij een drama van een woord wat anders bedoeld is Jablan.
Verder laat ik hier bij, je fantasie neemt een behoorlijk loopje.
Verder laat ik hier bij, je fantasie neemt een behoorlijk loopje.
Geen drama, ik had ook de meldknop kunnen misbruiken en dan had jij weer een ban gehad, Reggie. Zo is het beter opgelost.
Zou je denken??
Ik had al gezegd....ik laat het erbij.
Jij verdraaid woorden.
Ik had al gezegd....ik laat het erbij.
Jij verdraaid woorden.
-
Gezellie! NOT.
Fijne voortzetting ...ik ga mijn boek pakken...
Fijne voortzetting ...ik ga mijn boek pakken...
reggie2
vindt dit leuk