Geen voortzetting geniet van je avond.moederslink schreef: ↑02 nov 2021 21:39Gezellie! NOT.
Fijne voortzetting ...ik ga mijn boek pakken...
Huiskamer
Re: Huiskamer
moederslink
vindt dit leuk
Ja, dat kan. Maar wat de Wet van Archimedes met de huiskamer te maken heeft, dat snap ik niet.Moneyman schreef: ↑02 nov 2021 21:20Je gelooft het misschien niet, maar ook hier in de huiskamer geldt gewoon de wet.Jablan schreef: ↑02 nov 2021 21:10Jij bepaalt niet wat er in huiskamer thuishoort of wel.Bob Schurkjens schreef: ↑02 nov 2021 20:49Nogmaals: citeren mag. Citaten aanpassen mag niet. Ook dit hoort niet in de huiskamer. Klaar. .
Jablan schreef: ↑02 nov 2021 21:10Jij bepaalt niet wat er in huiskamer thuishoort of wel. Voor de rest heb je gelijk, normaal pas ik geen citaten aan en nu heb ik het totaal duidelijk uitgelegd omdat mij dat een betere oplossing lijkt richting toekomst.Bob Schurkjens schreef: ↑02 nov 2021 20:49Nogmaals: citeren mag. Citaten aanpassen mag niet. Ook dit hoort niet in de huiskamer. Klaar.
Dat geloof ik direct, maar door een scherm kan ik het verschil in intonatie en toon niet horenmoederslink schreef: ↑02 nov 2021 20:56Elke boulevard riooljournalist noem ik ook een relnicht , ook al is ie hetero . Sorry .
Wij noemen Albert gewoon Albert en zappen door
Ik noem Albert helemaal geen Albert, maar creep. En de rest van die boulevard figuren zijn ook griezels in mijn ogen.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Even een berichtje van de moderatie. Wij zijn de enigen die bepalen wat wel en niet thuishoort op het forum en in de huiskamer en modereren dit. Laat dit dus alsjeblieft aan ons over in plaats van hierover in discussie te gaan. Woorden van andere forumleden aanpassen is niet de bedoeling en niet toegestaan. Worden jouw woorden geciteerd, maar toch aangepast, laat het de moderatie dan vooral weten. We hopen dat jullie weer in goed gezelschap verder kunnen praten in de huiskamer.
Groeten,
Moderatie^MN
Groeten,
Moderatie^MN
moederslink
en reggie2
vinden dit leuk
-
Vanmiddag eventjes de deur uit, lekker stuk wandelen. Denk dat het wel goed is. Niet de QR code vergeten, zoals gisteren.
-
Humor. De toegangsweg naar mijn flat is afgesloten. Ook fietsers kunnen er niet overheen. Terwijl het een doorgaand fietspad is. Zie je verderop een hoop pubers als een stel mieren die de weg naar het nest kwijt is...
Ook die worden, internationaal, wel aangepakt, maar dat gaat inderdaad een stuk stroever. Idem het verkeer. Waarbij eerder al bleek, dat met heel Nederland van 130 naar 100km/h gaan, evenveel stikstofdepositie scheelt, als één onfortuinlijk gesitueerde kalkoenfokker produceert.juliomariner schreef: ↑02 nov 2021 15:55Maar waarom wordt dan de luchtvaartsector ook niet aangepakt
Maar goed, als de badkamer overstroomt boven, zijnde de agrarische sector (vnl veehouderij) die voor ~41% N-depositie verantwoordelijk zijn, of de keukenkraan drupt, wat elke andere aparte categorie/bedrijfstak voorstelt procentueel gezien, is het wel erg apart dat de hele politiek, en uiteraard de veehouders zelf, alle tijd en moeite aan die druppende keukenkraan besteden.
-
Sinds wanneer heb je voor een wandeling een qr code nodig? Moet niet gekker worden.witte angora schreef: ↑03 nov 2021 12:19Vanmiddag eventjes de deur uit, lekker stuk wandelen. Denk dat het wel goed is. Niet de QR code vergeten, zoals gisteren.
Dat is het nadeel van alleen tekst. Zonder je (vrolijke, grijnzende) gezicht erbij, kan het heel anders overkomen. Ander voorbeeld hoe taal werkt:
Zwevend / esoterisch / extreem rechts gebruikt 'staatsomroep' en 'staatsjournaal' voor de openbare omroep en het nieuws. Dat is een poging om een publieke omroep en het journaal een negatieve bijklank te geven. Denken ze zelf.
Op mij en anderen komen de woorden 'staatsomroep' en 'staatsjournaal' heel anders over. Voor zwevend / esoterisch / extreem rechts is de wens de vader van de gedachte bij deze woordkeus. Juist deze groepen willen controle over omroep en nieuws. Hoe dat er in de praktijk uitziet: Russisch, Chinees staatsnieuws of dichter bij huis: de Visegrad-landen (o.a. Polen, Hongarije, Slovenië).
Het is exact andersom dan de woorden suggereren.
Zo veranderen woorden van betekenis door de tijd heen. En op den duur weet je niet meer welke lading een woord heeft.
Laatst gewijzigd door Jablan op 03 nov 2021 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Elders op het forum las ik
Dan hoor ik daar graag een maatschappijkritisch muziekje. De band is helaas niet meer actief, maar gelukkig hebben we de muziek nog.(...) op ebay (...)
-
lievemarie
vindt dit leuk
-
Dat is vast al wel besproken in het kabinet, maar wie moet het handhaven?
-
De moderatie uiteraard. Hoe ze dat doen is aan hen.
Kom je buiten spelen? https://www.telegraaf.nl/video/20640408 ... flatgebouw
Pfff, ik krijg het er benauwd vanZeerPrivé schreef: ↑04 nov 2021 10:21Kom je buiten spelen? https://www.telegraaf.nl/video/20640408 ... flatgebouw
-
******, ik heb het angstzweet in mijn handen staan.
-
Waanzin! Rare Chinezen .ZeerPrivé schreef: ↑04 nov 2021 10:21Kom je buiten spelen? https://www.telegraaf.nl/video/20640408 ... flatgebouw
-
Gelukkig zijn er genoeg van. 1,3 miljard geloof ik.
-