LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

bert888 schreef:
06 mar 2021 11:55
In Noorwegen zijn 102 mensen overleden na toediening van het coronavaccin. Het gaat om oudere mensen die in verzorgingstehuizen woonden. Er zijn in het land 40.000 tehuisbewoners gevaccineerd. Dat betekent dat 0,25 procent van hen is overleden na de inenting. Het Noorse Geneesmiddelenagentschap heeft een speciale onderzoeksgroep gevormd die moet zien te achterhalen in hoeverre er een verband is tussen de sterfgevallen en de vaccinatie.
En de berichten uit Noorwegen worden op de voet gevolgd door de wetenschapswereld. Tot nu toe kon men geen link leggen tussen de vaccinatie en het overlijden, omdat er veel meer aan de hand was met deze - nu overleden - mensen.
bert888 schreef:
06 mar 2021 11:55
Normaal gesproken duurt het zo’n 10 jaar voordat vaccins getest en goedgekeurd zijn. Het mRNA-vaccin van Pfizer is in slechts 10 maanden ontwikkeld. Daarnaast is er nog niets bekend over de effecten die het op de lange termijn heeft. De technologie waar deze vaccins op gebaseerd zijn, bevindt zich nog in de experimentele fase en wordt in verband gebracht met ernstige bijwerkingen.
De cijfers uit de gebieden, waar men al langer aan het vaccineren is, laten zien, dat alle vaccins boven verwachting goede bescherming bieden. Hoe verhoudt zich dat tot jouw mening?

Verder verwijs je naar een blog, inclusief knippen en plakken van de openingsalinea (pas daar mee op, auteursrechten!). Daar staat vetgedrukt: Je bent niet besmettelijk als je geen symptomen hebt met als bron een artikel van een economisch instituut uit de VS, dat zich baseert op niet-medische bewijzen.
Als het virus eenmaal in je neus en keel zit, heb je niet direct symptomen, maar met elke keer ademhalen blaas je wel al virusdeeltjes naar buiten en ben je in staat anderen te besmetten. (een bron hiervoor met links naar de relevante studies is ndr.de/corona-update)
Als je hier een link plaatst, wil je wel checken, dat daar geen grove leugens staan?

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door bert888 »

sylvesterb schreef:
06 mar 2021 16:37
bert888 schreef:
06 mar 2021 12:10
Maandenlang analyseerde ik allerlei grafieken en nieuws over het Coronavirus. Ik probeer hier de informatie te geven die door de media genegeerd......
En verspreid je dan op deze site ook fake berichten zoals over dat klooster en weiger je dan inhoudelijk te reageren? Heb je bericht ook maar ff gemeld aan de moderatie, je zit immers op een forum.
Velen forumleden zouden zich prima thuis voelen in China.
Wie anders denkt dan de Staat willen ze censureren, aangeven, verwijderen of vervolgen. Maar zelf hebben ze het niet door dat ze het zelfde zijn gaan denken als de Chinese overheid. Heel eng!

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door bert888 »

De 1e vaccinatieronde in woonzorgcentrum Vredewold in Leek heeft tot nu toe het leven gekost aan twaalf bewoners (20%).

In totaal waren er zestig bewoners die de eerste injectie hebben gehad. Van de zestig gevaccineerde inwoners zijn er inmiddels twaalf overleden. Volgens bestuurder Goos Knol is de kans groot dat het aantal sterfgevallen verder oploopt.

Vredewold is geen uitzondering, er zijn talloze meldingen van bewoners van woonzorgcentra en alleenstaande ouderen die zijn overleden nadat ze zijn gevaccineerd. In Nederland heeft de overheid besloten dat zo weinig mogelijk ruchtbaarheid hieraan mag worden gegeven, het is verboden om onderzoek naar de doodsoorzaak te doen.
De artsen en zorginstellingen hebben de opdracht om de vaccinatiedoden weg te schrijven als onderliggend lijden, een corona-uitbraak of een andere reden die niet in verband met de vaccinatie kunnen worden gebracht.
https://webcache.googleusercontent.com/ ... ient=opera

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@bert888

Ik ben er niet gauw voor dat iemand geband moet worden. Maar u zou ik daarvoor toch wel bij de moderatie willen aanbevelen.

Diep treurig, uw leugens.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bert, check eerst even je info. 12 mensen zijn overleden na een corona uitbraak. Deze hadden allemaal onderliggend lijden. Overigens is dit al van 2 weken terug. Er waren toen inderdaad enkelen gevaccineerd. Er waren 70 mensen besmet (35 werknemers en 35 van de 140 bewoners) en het tehuis denkt dat de vaccinaties erger hebben voorkomen.

En dan sta ik hier vast bekend al scepticus, maar zelfs dit is idioot.

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

bert888 schreef:
06 mar 2021 23:35
De 1e vaccinatieronde in woonzorgcentrum Vredewold in Leek heeft tot nu toe het leven gekost aan twaalf bewoners (20%).
Wat een schandalige onzin weet je te schrijven bert888, zie:

https://www.dvhn.nl/groningen/Corona-ui ... 34924.html

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

bert888 schreef:
06 mar 2021 23:27
sylvesterb schreef:
06 mar 2021 16:37
bert888 schreef:
06 mar 2021 12:10
Maandenlang analyseerde ik allerlei grafieken en nieuws over het Coronavirus. Ik probeer hier de informatie te geven die door de media genegeerd......
En verspreid je dan op deze site ook fake berichten zoals over dat klooster en weiger je dan inhoudelijk te reageren? Heb je bericht ook maar ff gemeld aan de moderatie, je zit immers op een forum.
Velen forumleden zouden zich prima thuis voelen in China.
Wie anders denkt dan de Staat willen ze censureren, aangeven, verwijderen of vervolgen. Maar zelf hebben ze het niet door dat ze het zelfde zijn gaan denken als de Chinese overheid. Heel eng!
Je bedoelt dat het veel beter is om berichten te verknippen, vals aan te passen en selectief te quoten zodat er helemaal niet meer staat wat de originele schrijver heeft geschreven? Er klopt gewoon bijna helemaal niets van eat je schrijft en het is vaak ook nog zo eenvoudig controleerbaar dat je op z’n minst de suggestie wekt dat je dit bewust doet.
Je denkt niet anders, je bent gewoon bewust valse informatie aan het verspreiden.

J. Deltoer
Berichten: 3143
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
06 mar 2021 23:55
@bert888

Ik ben er niet gauw voor dat iemand geband moet worden. Maar u zou ik daarvoor toch wel bij de moderatie willen aanbevelen.

Diep treurig, uw leugens.
Een groot staatsman zei ooit: Ik ben het totaal oneens met wat u zegt maar ik zal strijden dat u altijd uw mening kunt uiten.

Cancellen, monddood maken, zeuren om een ban, in de pas lopen met de mainstream media, dat is tegenwoordig weer hip.

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
07 mar 2021 07:42
Lady1234 schreef:
06 mar 2021 23:55
@bert888

Ik ben er niet gauw voor dat iemand geband moet worden. Maar u zou ik daarvoor toch wel bij de moderatie willen aanbevelen.

Diep treurig, uw leugens.
Een groot staatsman zei ooit: Ik ben het totaal oneens met wat u zegt maar ik zal strijden dat u altijd uw mening kunt uiten.

Cancellen, monddood maken, zeuren om een ban, in de pas lopen met de mainstream media, dat is tegenwoordig weer hip.
Bijna net zo hip als leugens verspreiden, verkeerd quoteren, nepnieuws maken en mensen verkeerd voorlichten, toch JD?

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

bert888 schreef:
06 mar 2021 23:35
Bert, ga jij eens solliciteren bij Nieuwspaal, wil je. Hier heb je niks te zoeken.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
07 mar 2021 07:42


Een groot staatsman zei ooit: Ik ben het totaal oneens met wat u zegt maar ik zal strijden dat u altijd uw mening kunt uiten.

Cancellen, monddood maken, zeuren om een ban, in de pas lopen met de mainstream media, dat is tegenwoordig weer hip.
Nou ja, het was Voltaire, de filosoof, die zei: “Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen.”
Gelukkig dan maar dat Bert alleen zijn eigen mening geeft en geen feiten.

Cro
Berichten: 2086
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Cro »

bert888 schreef:
06 mar 2021 23:27
sylvesterb schreef:
06 mar 2021 16:37
bert888 schreef:
06 mar 2021 12:10
Maandenlang analyseerde ik allerlei grafieken en nieuws over het Coronavirus. Ik probeer hier de informatie te geven die door de media genegeerd......
En verspreid je dan op deze site ook fake berichten zoals over dat klooster en weiger je dan inhoudelijk te reageren? Heb je bericht ook maar ff gemeld aan de moderatie, je zit immers op een forum.
Velen forumleden zouden zich prima thuis voelen in China.
Wie anders denkt dan de Staat willen ze censureren, aangeven, verwijderen of vervolgen. Maar zelf hebben ze het niet door dat ze het zelfde zijn gaan denken als de Chinese overheid. Heel eng!
Het probleem is niet dat je anders denkt, het probleem is dat je simpelweg aantoonbaar foutieve informatie aan het verspreiden bent. Met het eerste is niets mis, het 2de is zeer kwalijk.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Ben ik nu de enige, die na het soort bijdragen van Bert verlangt naar topics over uit Roemenië opgehaalde Pomeran Huskys, die per ongeluk geraakt zijn door de vallende stenen van de tuinmuur, toen daar iemand tegenaan reed?

Bert, vraag: waarom focus je je op de doden na vaccinatie, waarvan niet vaststaat waardoor ze zijn overleden? Wat wil je aantonen?

Met de vaccinaties en landenlijstjes komt wel naar boven welk land de logistiek goed voor elkaar heeft en welk land niet.

J. Deltoer
Berichten: 3143
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Kijk, zo hoort het. Laten we met elkaar in discussie gaan als we het met elkaar oneens zijn, of we houden ons mond en laten elkaar in waarde. Dus niet zoals onderstaande mevrouw die bij de moderatie gaat huilen om mensen te cancelen wegens ongevallige meningen.
angel1978 schreef:
07 mar 2021 07:49
J. Deltoer schreef:
07 mar 2021 07:42
Lady1234 schreef:
06 mar 2021 23:55
@bert888

Ik ben er niet gauw voor dat iemand geband moet worden. Maar u zou ik daarvoor toch wel bij de moderatie willen aanbevelen.

Diep treurig, uw leugens.
Een groot staatsman zei ooit: Ik ben het totaal oneens met wat u zegt maar ik zal strijden dat u altijd uw mening kunt uiten.

Cancellen, monddood maken, zeuren om een ban, in de pas lopen met de mainstream media, dat is tegenwoordig weer hip.
Bijna net zo hip als leugens verspreiden, verkeerd quoteren, nepnieuws maken en mensen verkeerd voorlichten, toch JD?

Moneyman
Berichten: 30269
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

bert888 schreef:
06 mar 2021 23:35
... er zijn talloze meldingen van bewoners van woonzorgcentra en alleenstaande ouderen die zijn overleden nadat ze zijn gevaccineerd.
Had jij verwacht dat men na de vaccinaties eeuwig zou leven dan?

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
07 mar 2021 11:06
Kijk, zo hoort het. Laten we met elkaar in discussie gaan als we het met elkaar oneens zijn, of we houden ons mond en laten elkaar in waarde. Dus niet zoals onderstaande mevrouw die bij de moderatie gaat huilen om mensen te cancelen wegens ongevallige meningen.
angel1978 schreef:
07 mar 2021 07:49
J. Deltoer schreef:
07 mar 2021 07:42


Een groot staatsman zei ooit: Ik ben het totaal oneens met wat u zegt maar ik zal strijden dat u altijd uw mening kunt uiten.

Cancellen, monddood maken, zeuren om een ban, in de pas lopen met de mainstream media, dat is tegenwoordig weer hip.
Bijna net zo hip als leugens verspreiden, verkeerd quoteren, nepnieuws maken en mensen verkeerd voorlichten, toch JD?

Bert888 wil helemaal niet ergens over discussiëren. Hij is hier alleen gevaarlijke leugens aan het verspreiden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dan nog kan je hem negeren. Wel zo makkelijk.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Negeren is vaak verstandig, maar niet als er gevaarlijke leugens verspreid worden; die moeten weersproken worden, opdat alle forumlezers weten dat het gaat om leugens en misinformatie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
07 mar 2021 11:39
Negeren is vaak verstandig, maar niet als er gevaarlijke leugens verspreid worden; die moeten weersproken worden, opdat alle forumlezers weten dat het gaat om leugens en misinformatie.
Beetje overdreven.
Jij denkt toch niet dat iedereen die hier leest of aanwezig is , hier alles serieus neemt?? met al die klachten hier?

Moneyman
Berichten: 30269
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
07 mar 2021 11:57
Zo gevaarlijk is deze persoon niet, en spreekt alleen zijn eigen mening uit.
Onzin. Was het maar waar dat hij slechts een mening uitspreekt... maar wat hij daadwerkelijk doet, is feiten verdraaien en aantoonbaar liegen. Noem het maar "niet gevaarlijk"... :lol:

Gesloten