Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nederlands beleid is er op gericht om zoveel mogelijk mensen twee keer te vaccineren. Een medicijn als fluvoxamine speelt daar geen enkele rol in.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 03 nov 2021 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
03 nov 2021 10:16
Lowieze schreef:
03 nov 2021 09:49
Een vaccin is er echter om de ziekte te voorkomen, hoe kun je een middel als Fluvoxamine dan aanwenden als alternatief??
Nederlands beleid is vooral gericht op het in de hand houden van het aantal ziekenhuis opnames en IC bezetting.
Zowel een goed werkend medicijn als vaccinatie kunnen dat doel bewerkstelligen
Daar ging het in de reactie van Jose helemaal niet over, maar dat weet u ook wel.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
03 nov 2021 09:49
Jose2501 schreef:
03 nov 2021 09:17
Fluvoxamine geeft 90 procent betere bescherming tegen overlijden ten gevolge van het coronavirus in vergelijking met beste zorg. 65 procent betere bescherming om op IC terecht te komen.

Een alternatief voor een vaccin?

Bron: The Lancet.
Volgens mij haalt u nu 2 dingen door elkaar. Er is een onderzoek in Brazilië geweest onder 1500 patiënten die al Covid hadden.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Een vaccin is er echter om de ziekte te voorkomen, hoe kun je een middel als Fluvoxamine dan aanwenden als alternatief??
Nou, da's wel evident, nl een compleet gebrek aan medische kennis, om dit soort onderzoeken te kunnen begrijpen en duiden.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
03 nov 2021 10:25
Nederlands beleid is er op gericht om zoveel mogelijk mensen twee keer te vaccineren.
Je verwart hier een middel met het doel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waar zou het woord "vaccinatiebeleid" dan vandaan komen?

Moneyman
Berichten: 31114
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
03 nov 2021 10:49
dexamethadon
DexamethaSon. Methadon is iets heel anders.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
03 nov 2021 11:55
Waar zou het woord "vaccinatiebeleid" dan vandaan komen?
Dat"vaccinatiebeleid" is een middel om hogere doelen te bereiken: Het beteugelen van Corona, druk op de zorg verminderen, open houden van de maatschappij etc.

criticus2
Berichten: 1121
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door criticus2 »

16again schreef:
03 nov 2021 12:12
Bob Schurkjens schreef:
03 nov 2021 11:55
Waar zou het woord "vaccinatiebeleid" dan vandaan komen?
Dat"vaccinatiebeleid" is een middel om hogere doelen te bereiken: Het beteugelen van Corona, druk op de zorg verminderen, open houden van de maatschappij etc.
dan zou het prettig zijn dat er eindelijk ook eens een echt beleid komt in plaats van een lijst oude maatregelen (nog bestaande eigenlijk) die opgepoetst worden (opnieuw onder de aandacht gebracht eigenlijk), en slappe maatregelen die kant noch wal raken, en maatregelen die voorbij gaan aan de echte kern van het probleem (wellicht omdat men het ondanks dat ze het lekker volhouden demissionair te blijven en nog aan nieuwe verkiezingen weten te ontkomen en lastige boodschap blijft vinden) en dus niet voor een echte oplossing zullen zorgen voor de toegenomen druk op de duidelijk te ver uitgeklede zorg (die bij normale bezetting en faciliteiten ) geen probleem gehad zou hebben dit aan te kunnen. Oftewel ik verwacht met de herijking 12 november verdergaande ""maatregelen"".

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

criticus2 schreef:
03 nov 2021 12:33


dan zou het prettig zijn dat er eindelijk ook eens een echt beleid komt in plaats van een lijst oude maatregelen (nog bestaande eigenlijk) die opgepoetst worden (opnieuw onder de aandacht gebracht eigenlijk), en slappe maatregelen die kant noch wal raken, en maatregelen die voorbij gaan aan de echte kern van het probleem (wellicht omdat men het ondanks dat ze het lekker volhouden demissionair te blijven en nog aan nieuwe verkiezingen weten te ontkomen en lastige boodschap blijft vinden) en dus niet voor een echte oplossing zullen zorgen voor de toegenomen druk op de duidelijk te ver uitgeklede zorg (die bij normale bezetting en faciliteiten ) geen probleem gehad zou hebben dit aan te kunnen. Oftewel ik verwacht met de herijking 12 november verdergaande ""maatregelen"".
Dan ben ik wel benieuwd wat voor “oplossingen” u afdoende vindt?
Inderdaad is de zorg uitgekleed, maar we moeten op dit moment roeien met de riemen die we hebben. We kunnen niet even snel voor meer zorgpersoneel zorgen. Daar gaat geruime tijd overheen.
Met welke maatregelen zijn we dan op dit moment geholpen?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
03 nov 2021 14:09
Dit geeft toch wel te denken:

Gezondheidsraad: geen bewijs voor effectiviteit van boosters, toch maar geven

Het demissionaire kabinet heeft miljoenen coronavaccins besteld, alsof zij aanvoelde dat het RIVM en de Gezondheidsraad positief zouden adviseren over massale booster-vaccinatie. Een wetenschappelijke onderbouwing voor dit beleidsadvies is er niet.

Het is een ambtelijke constructie: het RIVM adviseert de Gezondheidsraad over de inzet van een extra vaccinatieronde, de ‘boosters’. De Gezondheidsraad adviseert op haar beurt weer de minister van Volksgezondheid over de boosters.

Gisteren hebben we uitgebreid aandacht besteed aan het RIVM-advies, omdat de extra vaccinatieronde voorsorteert op een situatie waarbij de coronavaccins hun beschermende werking hebben verloren. Het RIVM geeft aan de mensen die nu een coronavaccin hebben gehad impliciet toe dat hun bescherming tegen besmetting al na een paar maanden zo goed als verdwenen is en dat de bescherming tegen ernstige ziekte waarschijnlijk ook zal afnemen of algeheel verdwijnen. De enige oplossing waar het RIVM mee komt is een nieuwe ronde van hetzelfde vaccin uit 2019. Let wel, iedere prik betekent een risico lopen op bijwerkingen, een booster nemen betekent opnieuw een risico, met kans op stapeling van risico’s. Hier zijn al aanwijzingen voor. Een lezeres wees ons op het bericht dat de boostercampagne met het Pfizervaccin onder 11000 zorgmedewerkers van het Universiteitsziekenhuis in Münster was stilgelegd vanwege “ongewoon veel bijwerkingen”.
.................................
Alleen al deze maand zullen 3.885.000 coronavaccins worden geleverd en volgende maand opnieuw 3.885.000 coronavaccins. Voor het eerste halfjaar van 2022 heeft Nederland 13.949.994 coronavaccins besteld. Hoe de regering deze enorme aantallen vaccins aan de man moet brengen doet de Gezondheidsraad geen uitspraak over. Op basis van argumenten zal het moeilijk gaan, want bewijs voor de effectiviteit van de boosters is er niet en de eerste vaccinatieronde heeft wel duidelijk gemaakt dat de voordelen tijdelijk zijn, maar de eventuele bijwerkingen tot blijvend letsel of zelfs erger kunnen leiden. Als er geleden schade is, moeten de gevaccineerden dat zelf dragen. Waarschijnlijk zal de regering trouw blijven aan haar campagne van angst en uitsluiting, met als nieuwigheid het degraderen van mensen tot tweederangs burger als zij geen derde of vierde prik willen. Zullen de burgers van dit land zich laten dwingen?

Bron: https://artsncollectief.nl/gezondheidsr ... aar-geven/
Kul. Echte bron, = site van gezondheidsraad zelf, en ik citeer:

"De Gezondheidsraad adviseert om specifieke groepen patiënten met een ernstige afweerstoornis een extra dosis van een COVID-19-vaccin aan te bieden als onderdeel van de primaire vaccinatieserie. Ook adviseert de raad voorbereidingen te treffen om andere groepen een ‘boostervaccinatie’ te geven zodra de effectiviteit van het vaccin tegen ernstige ziekte afneemt. Daarvan is op dit moment nog geen sprake."

En hier het uitgebreide advies. Ik citeer even een paar korte stukjes;

"Bij een deel van de mensen met een ernstig gecompromitteerd immuunsysteem – bijvoorbeeld bij transplantatiepatiënten – is er onvoldoende of geen immuunrespons te zien nadat ze twee doses van een COVID-19-vaccin hebben gekregen. Een derde dosis kan de immuunrespons verhogen en daarom komt een aantal patiëntengroepen volgens de Gezondheidsraad met hoge prioriteit in aanmerking voor zo’n additionele dosis"

en

"De raad verwacht dat voor sommige groepen boostervaccinatie op den duur wel nodig zal zijn"

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

"De raad verwacht dat voor sommige groepen boostervaccinatie op den duur wel nodig zal zijn"
Bij gebrek aan beter dan maar spuiten?? vind dit alles een vreemde wending nemen want na de ouderen komen de mensen onder de 60......geef mijn spuit maar aan fikkie .

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Een lezeres wees ons op het bericht dat de boostercampagne met het Pfizervaccin onder 11000 zorgmedewerkers van het Universiteitsziekenhuis in Münster was stilgelegd vanwege “ongewoon veel bijwerkingen”. “

Dat Artsencollectief kan er anders ook wat van m.b.t. paniek zaaien.

Ze zijn gestopt met de boostervaccinaties afgelopen vrijdag omdat er in Noordrijn-Westfalen een lang weekend voor de deur stond. Omdat een vaccinatie wat bijwerkingen kan geven, waren ze bang dat ze in dat weekend teveel ziekmeldingen zouden krijgen en daardoor een personeelstekort op de IC. Vanaf dinsdag werd er weer gevaccineerd!

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoeveel er aangeschaft zijn, is toch niet van belang.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
03 nov 2021 16:01
sjohie schreef:
03 nov 2021 14:26
Jose2501 schreef:
03 nov 2021 14:09
Dit geeft toch wel te denken:

Gezondheidsraad: geen bewijs voor effectiviteit van boosters, toch maar geven

Het demissionaire kabinet heeft miljoenen coronavaccins besteld, alsof zij aanvoelde dat het RIVM en de Gezondheidsraad positief zouden adviseren over massale booster-vaccinatie. Een wetenschappelijke onderbouwing voor dit beleidsadvies is er niet.
.................................
Alleen al deze maand zullen 3.885.000 coronavaccins worden geleverd en volgende maand opnieuw 3.885.000 coronavaccins. Voor het eerste halfjaar van 2022 heeft Nederland 13.949.994 coronavaccins besteld. Hoe de regering deze enorme aantallen vaccins aan de man moet brengen doet de Gezondheidsraad geen uitspraak over. Op basis van argumenten zal het moeilijk gaan, want bewijs voor de effectiviteit van de boosters is er niet.......

Bron: https://artsncollectief.nl/gezondheidsr ... aar-geven/

= site van gezondheidsraad zelf, en ik citeer:....

"De raad verwacht dat voor sommige groepen boostervaccinatie op den duur wel nodig zal zijn"
Volgens mij geeft het artsen collectief correcte informatie over hoeveel vaccins al zijn aangeschaft.

En bewijs dat een boosterprik zal helpen is er ook nog niet.
Weer KUL, want eerste onderzoeken in bijvoorbeeld Israel, waar een groot genoeg deel van de populatie een 3e boostershot heeft gekregen om daar iets van te kunnen onderzoeken, laat zien dat bij 60+ers, mensen met een 3e prik, bijna een factor 20 minder kans hebben op een serieus verlopende corona besmetting.

Dit is nog maar één onderzoek, en er zijn nog wat kanttekeningen die de geobserveerde factor 20 mogelijk iets zal doen afnemen, maar het is overduidelijk dat die boosterprik een positief effect lijkt te hebben.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is toch compleet logisch dat ouderen met onderliggende ziektes eerder tot de stervenden behoren.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Heeft iemand hier ervaring met een uitgeprinte qr code? Ik heb deze een keer voor mijn vader uitgeprint, maar is deze dan steeds geldig? Of moet ik iedere dag een nieuwe uitprinten?

Ik vraag dit omdat mij is opgevallen dat de qr code op mijn telefoon dagelijks wordt opgehaald bij DigiD. Ik heb geen internet op mijn foon, maar als ik 's morgens de corona app heb geopend kan ik de hele dag gebruik maken van de qr code, zonder wifi of internet. Maar een papieren qr code zou dan, vreemd genoeg, veel langer geldig blijven? Dat lijkt mij nogal raar.

Kan iemand hier uitsluitsel over geven? Ik vind op internet geen antwoord.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb op 23 september 2021 een QR code uitgeprint: één jaar geldig! Tót 23-09-2022 dus.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

moederslink schreef:
03 nov 2021 18:57
Ik heb op 23 september 2021 een QR code uitgeprint: één jaar geldig! Tót 23-09-2022 dus.

En heb je hem al meerdere keren uitgeprobeerd? Dan ben ik helemaal gerustgesteld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee, nog niet uitgeprobeerd. Ga amper nog ergens heen :D .

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
03 nov 2021 19:01
moederslink schreef:
03 nov 2021 18:57
Ik heb op 23 september 2021 een QR code uitgeprint: één jaar geldig! Tót 23-09-2022 dus.
Een gepensioneerde vrouw, 70 plus, heeft pas 23 september jl. haar 2e prik gehad? 🙄🙄
Jeetje, de code uitprinten is toch heel wat anders dan op een bepaalde datum geprikt worden?

Gesloten