LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
amoesker
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2009 12:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door amoesker »

beste mede slachtofers
ik heb even een vraag is er iemand die zich toch bij de nem aan gesloten heeft .
net als ik en vervolgens geschrokken is van de eindafrekening.
ik heb 6 maanden stroom gehad van de nem elke maand 275 euro betaald.
ben overgestapt naar de nuon op de eindafrekening moest ik even 1180euro bij betalen.
dit heb ik uiteraard nog niet gedaan want ik heb geen bedrijf geen wietkweekerij of andere duistere praktijken.
nu is mij vraag zijn er mensen die ook zo,n hoge eindafrekening hebben .
ik heb met de nuon gebeld en daar werd mij gezegd dat ik maar even met de energiekamer moet bellen,want ik ben niet de enige met zo,n hoge rekening en zij vonden de rekening toch ook wel erg hoog.
hoop snel iets te horen .
mvgr a moesker

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Eindelijk dat er iemand vragen stelt!!
Maar eigenlijk hebben we daar de consumentenautoriteit voor. En die doet blijkbaar niets.
Kamerlid Vos is niet helemaal goed geinformeerd, want de wet was al "enorm" aangescherpt (met de wet OHP, ingang 15-10-2008).
Het probleem zit in de handhaving van die wet!
Maar juridisch is dat niet ons probleem!

Bij die wet is het absoluut noodzakelijk dat het "gehele" gesprek ter beoordeling kan worden aangeboden! De NEM volstaat met "we starten de bandopname: bla bla bla, punt".
DAT MAG DUS SINDS 15-10-2008 NIET MEER!!!!
De NEM trekt daar geen bal van aan. De NEM blijft klanten contracteren op NIET GELDIGE telefoongesprekken.

Mijn verhaal bij de geschillencommissie gaat daar o.a. ook over.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DMG »

..... met een dikke portemonnee!

NL Energie opnieuw te koop

AMSTERDAM (Dow Jones)--Prijsvechter de Nederlandse Energiemaatschappij (NL Energie) is op zoek naar een koper, schrijft Het Financieele Dagblad (FD) vrijdag op zijn voorpagina.

Nadat vorig jaar het verkoopproces was gestrand, tast het bedrijf opnieuw de markt af. Dat zeggen bronnen in Londen waar het FD zich op baseert.

Grofweg een jaar geleden namen de oprichters van NL Energie, Harald Swinkels en Pieter Schoen al een bank in de arm om hun verkoopproces te begeleiden. Maar een succesvolle transactie bleef uit. NL Energie, dat alleen klanten heeft en geen eigen centrales, besloot de zoektocht toen uit te stellen.

Wat de status van het huidige verkoopproces nu is, is niet bekend. Wel bekend is dat het bedrijf zichzelf vorige week nog bij een branchegenoot heeft aangeboden.

Als potentiële kopers worden alle bedrijven die in de race waren voor Nuon en Essent genoemd. Dit waren het Italiaanse nutsbedrijf Enel, het Deense Dong, het Belgische Electrabel en het Duitse Eon.

Ook de naam van de Duitse energiegigant RWE valt vaak, omdat NL Energie zijn energie vooralsnog bij hen inkoopt. In een reactie laat RWE echter weten veel te druk te zijn met Essent.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

voor alleen een paar klanten trekken de grote jongens de knip niet. Dat kleine grut draaien ze zo de nek om met een beetje prijsmanipulatie 8)

bobvanederveen
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bobvanederveen »

gewoon blijven zitten want ze ZIJN echt goedkoper. En als het straks mis gaat met de afrekening of tarieven of wat ook, ga je gewoon naar de geschillencommissie energie. Dan win je en ben je voordelig af.

Rotstreken met klanten binnenhalen dat doen veel maatschappijen... :roll:

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ a moesker:

Er zijn nog meer mensen die door fouten van de NEM een hoge afrekening hebben gehad. Maar er zijn ook mensen met een andere energieleveraar die dit jaar i.v.m. de koude winter een narekening hebben gehad. De NEM staat er om bekend dat er veel fouten worden gemaakt. Maar dat is vanhieruit niet te beoordelen.

U moet zelf op de eindafrekening van uw vorige energieleveraar kijken hoe uw energieverbruik was en dit vergelijken met de eindafrekening van de NEM. U moet er dan wel rekening mee houden dat u de afgelopen 5 maanden veel meer gas heeft verbruikt dan de voorafgaande jaren. De NEM is goedkoper met stroom, maar u betaalt 3 x zoveel aan vastrecht. Alleen als u grootverbruiker bent,(veel stroom gebruikt) is de NEM goedkoper.
U betaalde bij de NEM € 275,-- p.m. Ik ken uw situatie niet, maar ik vind dat een behoorlijk bedrag.
Betaalde u dit ook bij uw vorige energieleveraar?

bobvanederveen
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bobvanederveen »

Ik heb hier de nieuwe formulieren liggen en ik betaal € 0,0 aan vastrecht voor elektra, bij Greenchoice bv is dit € 0,6246 per dag dus een besparing van € 227 per jaar, Voor gas betaal ik aan vastrecht € 6,99 inclusief BTW per maand, dit was bij Greenchoice € 0,4648 per dag en dus ongeveer € 14,13 per maand. Hier bespaar ik dus € 85,68 per jaar aan kosten.
Dit geldt voor 1 jaar, de actie is 1 jaar, daarna kan ik gewoon opzeggen zoals bij ieder.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Vergissing Da Freeze.
www.consuwijzer.nl verzamelt nog steeds de klachten.
NMA is alleen toezichthouder die die klachten onderzoekt.
Overigens heeft ieder hier z'n verhaal al gedaan bij consuwijzer.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

ConsuWijzer is ontstaan uit een samenwerking tussen drie overheidsorganisaties. Deze organisaties zijn toezichthouders: de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA).
even voor de volledigheid. 8)

Overigens is de DTe, die toezicht houdt op de Elektriciteitssector, onderdeel van NMa.

En dit is wat ze, naar eigen zeggen, doen met meldingen van consuwijzer:
http://www.energiekamer.nl/nederlands/a ... ouders.asp
(persbericht is van een jaar of wat terug maar nog steeds actueel denk ik)

Wat NEM of NLEnergie betreft zegt een vergelijking - met "de gevestigde orde" - op energiewijzer al genoeg:
http://www.consuwijzer.nl/Factsheets_Re ... ier20=NUON
Aantal signalen en klachten algemeen: Zeer hoog
waarbij het volgende aangetekend moet worden:
Aantal signalen en klachten klantenwerving: Niet apart gemeten

Da Freeze
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Da Freeze »

Geplaatst op 03 Apr 2009 20:55 door gerard de ver
Vergissing Da Freeze.
www.consuwijzer.nl verzamelt nog steeds de klachten.
NMA is alleen toezichthouder die die klachten onderzoekt.
Overigens heeft ieder hier z'n verhaal al gedaan bij consuwijzer.
Klopt, ik had op de site van de NMA mijn bericht gestuurd, en kreeg idd een reactie terug van Consuwijzer. Hier is niks mis mee, deze meldden het volgende:
Zoals u al aangeeft is de Nederlandse Mededingsautoriteit geïnteresseerd in ervaringen met de energiemarkt uit de eerste hand. De informatie die u verstrekt heeft is ter kennisgeving aangenomen.
U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Lijkt me duidelijk. Alleen vraag ik me af hoe hard deze groepen eraan werken. Ze kunnen waarschijnlijk makkelijker optreden als er hard bewijs is. Dus elk gesprek wat je met de NEM aangaat, zou je moeten opnemen. Alle briefverkeer aangetekend versturen en dat klachtenformulier van de NEM laten voor wat het is, dit doet toch niets.

mari-joze
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 19:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mari-joze »

Nou kreeg net post en wat denk je de laatste aanmaning of ik maar even snel en binnen 8 dagen 375 euro wil overmaken.
Eerst een bloemetje sturen voor alle ongemakken en vervolgens gewoon doorgaan.
En dat terwijl de vorige keer mij werd verteld dat ik geen aanmaningen meer zou krijgen en het met gesloten beurs rechtgezet zou worden.
Nou ik ga ze maar weel mailen met alle feiten op een rijtje.
Dit gaat me weer heel wat tijd kosten.

bobvanederveen
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bobvanederveen »

Waarom niet naar de geschillencommissie? Dan wordt dit gedoe in ieder geval direct stopgezet....

Pfff het lijkt wel Oxxio. Wat een oplichtersbedrijven in de energiewereld, echt walgelijk..

Ik zou trouwens flink rente rekenen over onterechte betalingen. Hoger dan ik op de spaarrekening krijg....

babbellaartje
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2009 17:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door babbellaartje »

Pfff de haren staan recht overeind bij mij bij het lezen van alle reacties over de N.E.M. Ook wij zijn door die lui beduveld en wel op zo'n slinkse manier wat absoluut niet door de beugel kan maar waar je wel grote problemen mee krijgt. Ze hebben tel. contact gehad met mijn partner en naar zijn zeggen heeft hij de boot afgehouden en netjes bedankt voor de aanbieding maar dat we al waren voorzien. Er werd gevraagd bij welke Mij. en toen werd het gesprek beëindigd. Een tijdje daarna krijg ik 2 boetes van Eneco wegens contractbreuk. Direct gebeld en verteld dat we helemaal geen andere leverancier hebben genomen dus of ze wilden uitzoeken waar dit vandaan kwam. Alles wat we hoorden maar niets van Eneco maar ook helemaal niets van de N.E.M. waar we schijnbaar een nieuw contract mee hadden afgesloten. Alleen we hebben nooit bericht van die club ontvangen. Tel. contact met NEM is idd erg lastig dus nu ga ik er naar toe met mijn hele papierwinkel om te proberen duidelijkheid in deze wazige toestand te scheppen. Want het kan toch niet zo zijn dat men zomaar zonder een handtekening een contract aan kunnen gaan??? Tenminste dat heb ik altijd zo gedacht maar misschien is dit inmiddels ook alweer veranderd.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

http://www.fd.nl/artikel/11348464/nl-en ... koop-media

na een eerder poging staat NEM opnieuw te koop.
dat zegt genoeg lijkt me..die willen zsm worden overgenomen door een grote jongen in de markt, doel? cashen voor de directie en met de noorderzon vertrekken.

bobvanederveen
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bobvanederveen »

Nou dat naar de noorderzon vertrekken met de cash vergeet maar hoor.....

Misschien wel goed als ze verkocht worden, veel energiebedrijven fuseren. Dat schijnt bijna te moeten om de kosten beheersbaar te houden... :roll:

Over het algemeen is een groter bedrijf vaak slechter da's wel weer zo...
qua service klantvriendelijkheid duurzaamheid etc...

babbellaartje
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2009 17:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door babbellaartje »

Bedankt voor de reacties... dat doet toch wel goed. Je kunt op deze manier wel een beetje je frustraties kwijt en je word er nog wijzer van ook!! Ik heb idd bij consuwijzer gekeken en ook daar mijn klacht neergelegt. Gelukkig woon ik in de buurt van R'dam dus ben ik steevast van plan om naar zowel Eneco als NEM te gaan. Het schijnen bijna buren te zijn :roll: Scheelt me een hoop ergernis van tel. en agt schrijven. Zodra ik er ben geweest zal ik mijn bevinding in dit forum schrijven.

abdlakrim
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 20:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door abdlakrim »

ben ook opgelicht.
Ik werd gebeld en verteld dat ik 25% in kosten ga sparen. Ik kreeg ook te horen dat ik na ontavngst van het contract 7 dagen de tijd heb om af te zeggen. Ik hoorde ook dat ik via de mail kan afzeggen. op een gegeven moment moest ik met ja of nee beantwoorden op een aantal vragen. een van de vragen was dat ik lid was geworden. Ik gaf als antwoord ja maar met de mogelijkehid zoals beloofd dat ik binnen een week kan opzeggen. Het antwoord van de medewerker was: gewoon ja beantwoorden en dat er later in het gesprek een andere vraag zal worden gesteld over de opzegtermijn van een week.. Op een gegeven moment hoorde ik dat alle vragen al beantwoord waren. Ik zei dat ik volgens afspraak nog de belangrijkste vraag moet beantwoorden en die zou gaan over de opzegtermijn. Die vraag werd niet gesteld. Toen wist ik dat zij niet kosher waren en mij wilden oplichten. Ik zei gelijk dat ik niets wilde ontvangen. Het was goed wat de medewerker betrof en de verbinding verbrak. Tot mijn schrik ontving ik 2 dagen later een brief waarop stond dat ik klabt ben geworden voor 3 jaar. Ik vind het schandalig dat er niemand doet wat hieraan. Het is gewoon oplichting. Ik moet nu kosten maken voor de opzegging en al sik niet op tijd opzeg hang ik aan iets die ik niet wil. Ik vind het ook schandalig dat zij mijn telefoonnummer konden krijgen. MENSEN OPLETTEN

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ abdlakrim:

Ook jij moet een klacht indienen bij www.consuwijzer.nl
voor meer informatie zie de vorige pagina.
Kan uit je verhaal niet opmaken of dit b.v. afgelopen week is gebeurd of al langer geleden.

Als dit afgelopen week is gebeurd, hoop ik dat je het contract binnen 7 dagen aangetekend terug hebt gestuurd en ook dat je je huidige energieleveraar ervan op de hoogte hebt gesteld dat je niet wilt overstappen. Het zijn inderdaad grote oplichters!

@ babbelaartje: Eneco kan niets meer doen als de NEM de overstap heeft geregeld. Daarover zijn met alle energieleveraars afspraken gemaakt.
Wij zijn benieuwd hoe dit afloopt. Ze moeten het telefoongesprek opnemen, dus ze zullen wel een bandje van het gesprek tevoorschijn toveren. Verder zou je kunnen zeggen dat je een advocaat in de hand neemt en de publiciteit gaat zoeken als ze het niet binnen een bepaalde termijn oplossen.
Heb je een rechtbijstandsverzekering? Zo niet kun je altijd de geschillencommissie inschakelen. Info daarover staat ook op www.consuwijzer.nl Veel succes!

K.Smilde
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door K.Smilde »

Beste Twijg,

Je begint tot tak uit te groeien! Het verhaal wordt langer en neit beter.
enige keren heb ik geprobeerd een mail te sturen naar het adres vanwaar ik een bericht heb gekregen, de man van direct solutions support van de NEM, XXXX. Dit kreeg ik steeds terug als onbetelbaar, een veeg teken lijkt me.
In de mail had ik geschreven dat de bloemen eerder zouden zijn verwelkt dan de Nem, maar het tegendeel lijkt waar te worden. Als het zo doorgaat.
We zijn niet afgesloten maar wie weet wanneer wel. Het lijkt wel oorlog.
groet,
Kees

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Even oppassen Smilde!
De wettelijke afsluitdatum is tussen 1 april en 1 oktober!!
Dus nu kan dat!
De rest van het jaar kun je niet afgesloten worden.

Gesloten