LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Vili,

Ben je wel tevreden met de hulp die je krijgt van maatkracht. En wat doen ze precies, alleen ademhalingsoefeningen of krijg je ook handvaten e.d. mee.

@Melvin
Hoeveel gebruik jij van de citalopram en hoelang neem je het al. Weet je al of je mag afbouwen of is dat voorlopig nog niet aan de orde.

Gr Bianca

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

hoi Bianca.

De mensen die bij maatkracht werken ,hebben allemaal hetzelfde gehad als wij dus ze weten precies wat je voelt en waar je over praat.

de oefeningen moet ik elke morgen en elke avond doen.
Dinsdag moet ik terug.
Die therapeute wil me naar een voedingsconsulente sturen ,omdat ik niet goed en verkeerd eet, zodat ik niet genoeg voedingsstoffen binnen krijg. Zij denkt dat het heel veel met de voeding te maken heeft dat ik iedere keer de depressie terug krijg.

Bianca ik heb nog eens gegoogled en zie dat mindfulness ook in Maastricht gegeven wordt.
Maar dat is op de donderdagavond en ik werk in een winkel dus dan altijd koopavond.
Ik ga straks nog eens verder kijken of het hier nergens anders in de buurt is.

Hoe is het nu met jou?
Begint het beter te gaan?

Ik heb gisteren een redelijk goede dag gehad zonder xanax gelukkig en vandaag gaat het ook wel.
Daar ben ik al heel gelukkig mee.

@ Melvin
Hoe is met jou ,?

Veel groetjes Maril

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Maril,

Kan ik je anders prive mailen dat is wat makkelijker. Ik zit op mijn werk.

Weet alleen niet hoe dat werkt

Bianca

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

hoi Bianca.

Ik weet ook niet hoe dat werkt met het e mail adres.

Ik zag net op dit forum dat Vera ook is gaan mailen ,ik schrijf even een berichtje voor haar misschien dat ze het kan uitleggen hoe ze dat heeft gedaan.

Ben benieuwd of ze het leest.

:o gr.maril

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Vera heymans.

Vera ik zag op dit forum dat jij je e mail adres hebt uitgewisseld met ik dacht Miranda, zou je me willen uitleggen hoe je dat hebt gedaan.

B.v.d. Groetjes Maril

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Maril en natuurlijk iedereen die meeleest

Ja, het gaat wel stukken beter dan in het begin. Er zijn natuurlijk af en toe nog dagen dat ik me iets minder voel maar dat is te behappen en dan is het voornamelijk omdat mijn gedachten afdwalen.

Daarnaast ben ik weer volledig aan het werk (4 x 8uur), wat ook wel weer de nodige energie kost. Ik heb toch 5 maanden lang minder gewerkt.

Ik heb bij de bieb alvast het boek "mindfulness en de bevrijding van depressie" gehaald. Zodat ik wat voor kan lezen. Het gaat er eigenlijk om dat je gedachten gewoon gedachten zijn en dat deze komen en gaan.

Daarnaast heb ik ook nog 1 x per week psychotherapie.

Ik wil ook nog gaan sporten binnenkort, hardlopen of spinning of zoiets, moet inderdaad zoals Melvin al zou ook erg goed zijn.

Groetjes Bianca

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Bianca Melvin en alle anderen.

Vandaag heb ik me echt minder goed gevoeld dan afgelopen dagen ,heb net ook maar weer een xanax genomen,die heb een paar dagen niet nodig gehad.

Ik ben weer zo erg aan het malen, en ga me allemaal dingen in mijn hoofd zetten waar niks van aan is.
Is net of ik maar wat aan het zoeken ben waar ik over blijf malen ,en door die gedachten raak ik weer helemaal overstuur, vandaar net xanax.

Dan ben ik ook weer meteen doodmoe,
Weet niet of jullie dat ook hebben ,die gedachten.


Haal me hier weer uit mensen


Gr.Maril

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Maril,

Dat had ik ook echt die schommelingen, en daardoor ga je weer denken. Maak je niet teveel zorgen, je bent nog steeds geen 6 tot 8 weken verder.

Bespreek dit anders met maatkracht , misschien kunnen zij je ook geruststellen. Zij hebben hier ook ervaring mee.

Gr. Bianca

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Bianca.

Dus je herkent het wel wat ik schrijf.
Ik moet ook zeggen de laatste paar dagen heb ik me wel rustiger gevoeld, dus misschien beginnen de tabletten wat aan te slaan ,ik heb ze nu26 dagen geslikt.

Maar hopen dat het morgen weer beter is dan vandaag.
Als ik zo n dag heb als vandaag moet ik ook weer meteen om alles huilen.

Bianca hoe lang ben jij nu bij de psychotherapeut in behandeling ,en hoe vaak?
En heb je er wel baat bij?



Ik had voor a.s. dinsdag een afspraak bij maatkracht heeft die mevr. net afgebeld ze was door haar rug heen gegaan.

Moet nu 9 sept. gaan.


Ik denk iedere keer als ik me 3 dagen redelijk goed voel dat alles over is. Jammer maar helaas.

Ben jij er ook nog niet achter hoe dat moet met het e mail adres?

Vera heeft nog niet gereageerd op het berichtje.

Ik denk dat ik maar vroeg ga slapen ben moe, en morgen weer werken.


Welterusten groetjes Maril.

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Maril,

Ik ga 1 x per week naar psychotherapeut. Sinds eind juni pas. En ik heb er wel baat bij, het is altijd fijn om gewoon 1 x per week met iemand te kunnen praten. In het begin was het wel even wennen. Voorlopig wil ik ook wel blijven gaan.

Het lijkt me voor jou ook beter dat je misschien 1 x per week gewoon iemand ziet. Kun je dat niet afspreken met maatkracht of eventueel een GGZ.

Gr Bianca

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Bianca.

Dus jij raad het toch wel aan om naar een psychotherapeut te gaan.
Heeft je huisarts je doorverwezen?

Ik moet woensdagmorgen naar de huisarts ,ga eens vragen wat zij daar van vindt.
Ik zou het toch wel willen ,want je wil alles aangrijpen.wat je kan helpen.

Ben net terug van het werk, vandaag ook weer geen geweldige dag gehad.

Morgen ben ik vrij, moet cadeautjes gaan kopen mijn moeder is Maandag jarig.

Kan jij dan onder werktijd naar de psychotherapeut?

Ik ga mijn wandelschoenen aantrekken,ga maandagavond altijd met een collega een flink eind wandelen.

Groetjes Maril

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Maril,

Dat durf ik ik niet te zeggen, als jij het prettig vindt bij maatkracht moet je daar vooral blijven.
Maar je kan altijd even overleggen met je huisarts. Het is in ieder geval wel altijd fijn om wekelijks gesprekken te hebben met mensen die ervan weten, helemaal in een periode dat het nog niet helemaal lekker gaat,kan je daar op terugvallen. Misschien kan je dat bespreken met maatkracht.

Ik begin volgende week met de training mindfulness maar kijk ook eens op www.bofitbs.nl Dat zijn therapeuten die je begeleiden met hardlopen.

Weten ze ervan op je werk, scheelt ook een hoop.

Gr. Bianca

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi bianca.

Zo we hebben een flink stuk gelopen ,doet goed.

Ik ga het woensdag met de huisarts bespreken, ben benieuwd wat ze zegt.



Als jij het hebt genoteerd probeer ik het te wissen.

Op mijn werk heb ik het alleen maar tegen 2 collega s verteld.

Groetjes Maril.
Laatst gewijzigd door vili op 26 aug 2008 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

hoi Maril,

Wis maar.

Gr. Bianca

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Melvin Jannie3 Frankievitta..

Hoe is het met jullie?

Jannie hoe lang Slik je ze nu?

Frank volgens mij slik jij ze net zo lang als mij 28 dagen.

Melvin gaat het goed met jouw?

groetjes Vili

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Lotgenoten

Ben vanmorgen naar de huisarts geweest,ik slik nu 28 dagen de tabletten, de eerste 13 dagen voelde ik me geweldig goed bijna geen bijwerkingen, en toen kreeg ik een terugval.
Ik slik 20mg.

Moet nu terug van 20 naar 10 mg.van de arts.
Vind dit erg vreemd,weet het ook allemaal niet meer.

Vandaag ook afspraak gemaakt bij psycholoog, kan 12 sept. gaan.


Hoe is het verder met jullie allemaal.

Heeft een jullie hier ervaring mee terug gaan in de dosering, ben erg benieuwd naar jullie antwoord.

Wacht op berichtjes Welterusten Vili

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi allemaal.

Gisteravond geen hele maar de halve tabl. genomen dus 10 mg.

Vandaag verschrikkelijk gevoeld, heel bang gevoel heel raar in mijn hoofd, nog erger dan die andere dagen

Neem vanavond weer gewoon de hele tabl. :(

@James ik heb ergens gelezen dat jij ook eens lagere dosering hebt gehad ,hoe zat dat ook weer.

Luitjes help me hier a.u.b. door heen heb het zo moeilijk.

Gr.Vili

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door eeliane »

Niet zomaar halveren, de volledige werking van dit medicijn is pas na 6 weken, dus hou gewoon vol, ga naar therapie en geef niet op.
Er komt een dag dat je het allemaal weer aan kan, geef jezelf de tijd, leef van dag tot dag en pieker niet te veel over hoe je je voelt, probeer niet de hele dag jezelf te analyseren, 'gewone' mensen voelen zich ook wel niet een happy, en dat kan ook andere invloeden hebben dan je medicijnen zoals je hormonen, het weer, gewoon de dingen.
Citalopram betekent niet dat je meteen vrolijk elke minuut van de dag door het leven gaat, het haalt de scherpe kantjes mn van het rotgevoel af, het maakt je niet helemaal emotieloos hoor.
succes, het heeft mij vreselijk goed geholpen, dus hou moed

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi eeliane.

Mijn huisarts zei tegen mij dat ik een halve tabl. moest nemen om uit te proberen,omdat ze denkt dat ze misschien te zwaar zijn.
Ze vindt het vreemd dat de tabl. de eerste 13 dagen meteen geholpen hebben ,en toen viel ik terug,en dat is nu nog.

Gisteravond heb ik gewoon weer een hele genomen 20 mg.

Eergisteravond die halve genomen en gisteren de hele dag vreselijk gevoeld nog erger dan die andere dagen.

Ik slik ze nu 31 dagen ,wanneer komt het dat ik me wat beter begin te voelen ,al is het maar 1 dag.

Gisteravond de hele avond gehuild.

Gr.Vili

sinelia
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2008 10:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sinelia »

Hallo,

Kwam op mijn zoektocht naar ervaringen naar het gebruik van citolepram dit forum tegen. Durfde het eigenlijk eerst niet te lezen, bang voor ervaringen van andere mensen, maar ben blij dat ik het wel gedaan heb.

Ik slik al 3,5 jaar citolepram voor een angststoornis met paneikaanvallen. Ben afgelopen december (na afbouwen) gestopt, maar dat werkte niet. Ik ben afgelopen maandag weer begonnen met 5 mg te nemen. Voel me nu de hele dag een beetje wazig, maar verder wel goed. Ik mag na twee weken 10 mg gaan slikken.

ik ben nog steeds aan het werk en probeer ook iedere dag te gaan paardrijden.

Gesloten