Kees2850 schreef: ↑23 mar 2020 09:01
Erthanax schreef: ↑22 mar 2020 23:51
Ook aanbevelenswaardig: Frontberichten. Zorgprofessionals (artsen, ambulanceverpleegkundigen) vertellen over hun werk. Kun je goed zien en horen wat zij moeten doen om corona te bestrijden.
Je zou ook Jensen eens kunnen bekijken. Ik vind hem helemaal niks en kijk hem nooit eigenlijk maar kreeg een aflevering van hem doorgestuurd en daarin vergelijkt hij de cijfers van de doden met een gewone griep. En heeft hij wel een sterk punt dat we onze vrijheid van leven in 1x kwijt zijn. Gedicteerd door de angst voor een virus. Is wel iets om over na te denken.
Ik heb die uitzending gezien. Ja, hij heeft een punt - en tegelijk ook niet. Ja, we zijn onze vrijheid kwijt. Maar het alternatief is niet beter.
Voor mij is het vooral zaak om kritisch te zijn op de langere termijn: hoe lang blijven bepaalde maatregelen van kracht, en moeten we ons nu niet concentreren op kritiek op het korte termijn beleid. Het effect daarvan is namelijk dat mensen het beleid niet serieus nemen, met alle dodelijke gevolgen van dien.
Kees2850 schreef: ↑23 mar 2020 09:49
Las vanmorgen dat sommige bedrijven misschien wordt toegestaan om geen vakantiegeld aan het personeel uit te betalen in mei a.s. En dat na nog geen maand virus crises.
Dat is beroerd voor hen die het aangaat, maar niet zo gek. Heel veel bedrijven hebben een acuut liquiditeitsprobleem. Als er geen geld binnenkomt, maar de vaste lasten gewoon doorlopen, dan gaat het héél hard. En het vakantiegeld is gewoon een grote aderlating voor bedrijven met redelijk wat personeel.
En laten we eerlijk zijn: als je grootste probleem is dat je je vakantiegeld niet op het normale moment krijgt, valt het allemaal nog wel mee.