Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De maatregelen hier zijn toch eigenlijk voor watjes. Stellen eigenlijk niets voor. Maar er wordt van de daken gekrijst of ze rampzalig zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik vind dat deze maatregelen volop te doen zijn , geen enkel probleem mee ( gehad).
Dat geprotesteer en die vreselijke rellen hier. Niet normaal .

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Van de week las ik het verhaal van een vluchteling die in 2015 naar Nederland kwam. Wij vinden het slapen op strandstoelen in Ter Apel dramatisch. Die man vertelde dat dat niks is vergeleken met waar hij vandaan kwam...

En kijk eens waar wij moeilijk over doen... Het is een kwestie van instelling. In het begin schreef ik al vaak genoeg: 'als iedereen nou gewoon meewerkt, het gezonde verstand gebruikt en doet wat er gevraagd wordt, kun je het prima onder controle houden'.

Zaterdag gaan de 'nieuwe' maatregelen in. Maar wie verbiedt het om vandaag al mondkapjes in de winkel te dragen? Of wordt je dan gek aangekeken?

Nevyn
Berichten: 1363
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nevyn »

Het probleem tegenwoordig is niet de Corona besmetting, maar de capaciteit in het ziekenhuis.
We hebben geen plaats voor alle zieken. Op de IC.
Vroeger bij bijvoorbeeld TBC (bacterie infectie) werden de geïnfecteerden afgezonderd in speciale klinieken.
In Nederland staan in verschillende delen in ons land ziekenhuizen leeg, o.a Winschoten en Amsterdam.
Dit had heel goed kunnen worden gebruikt voor Covid.
We zijn nu meer dan 2 jaar bezig, in deze 2 jaar had je mensen op kunnen leiden. Ook het leger heeft een grote capaciteit aan verpleegkundigen en onder de toestroom van asielzoekers zitten ook kundige mensen.
Dus verblijfsvergunning en gelijk een baan
Mogelijk heden genoeg, maar je moet ze willen zien.
En de mensen in Staphorst, kunnen als ze ziek worden in de kerk worden verzorgd, het is gods wil wat er dan gebeurt.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
04 nov 2021 06:36
(….)
In het begin schreef ik al vaak genoeg: 'als iedereen nou gewoon meewerkt, het gezonde verstand gebruikt en doet wat er gevraagd wordt, kun je het prima onder controle houden'.

(…)
In dat verband is het wel grappig om eens terug te lezen in het 1e Coronatopic.
Dan blijkt dat veel mensen erg sceptisch waren over het nieuws, sommigen noemden het woord “fakenews” of “een griepje” zelfs.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1174330 ... kafspraken

Het heeft toch wel effect dat de QR-code straks op meer plaatsen nodig is. Vraag me af hoeveel mensen nu hun principes toch maar overboord gooien.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Prikken is nog nooit zo populair geweest.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

En als dit nog niet genoeg is komt er een QR code in de supermarkt. En in de trein. En bij het tankstation. En... en... en... :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is het plan geweest om weer kijk- en luistergeld in te voeren voor ongevaccineerden. Maar omdat daar zoveel zwartkijkers tussen zitten, is er toch maar van afgezien.

Moneyman
Berichten: 31114
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
04 nov 2021 06:36
Zaterdag gaan de 'nieuwe' maatregelen in. Maar wie verbiedt het om vandaag al mondkapjes in de winkel te dragen? Of wordt je dan gek aangekeken?
Nee hoor. Ik zie steeds meer mensen die gewoon weer de mondkapjes dragen. Niets mis mee.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
04 nov 2021 09:18
Er is het plan geweest om weer kijk- en luistergeld in te voeren voor ongevaccineerden. Maar omdat daar zoveel zwartkijkers tussen zitten, is er toch maar van afgezien.
Ik zie het somber in, als ik eerlijk mag zijn.

Moneyman
Berichten: 31114
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
04 nov 2021 09:18
Er is het plan geweest om weer kijk- en luistergeld in te voeren voor ongevaccineerden. Maar omdat daar zoveel zwartkijkers tussen zitten, is er toch maar van afgezien.
:lol: :lol: :lol: :mrgreen:

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Maar het amateurvoetbal heeft het voor elkaar. De eerste uitzondering op de coronamaatregels is al een feit.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
04 nov 2021 06:36
. Maar wie verbiedt het om vandaag al mondkapjes in de winkel te dragen? Of wordt je dan gek aangekeken?
Ondanks mijn dubbele vaccinaties draag ik nog steeds een mondkapje in de supermarkt en af en toe kijkt er iemand met een blik van 'die is gek', maar dat deert mij niet.
Ik zeg maar zo, 'ze kunnen beter over mij kletsen dan van mij eten', want in het laatste geval zijn ze o zo snel klaar.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Je bent niet alleen. Ik heb een paar bedrijven, waar ik met mondkapje (en stok of rollator) naar binnen ga. Blijf ik ook doen, net zolang totdat iedereen daar een prik heeft gehaald en de ventilatie nog beter is.

Coronapas op het werk is voor ons in principe overbodig. Als iemand niets daarover kwijt wil, dan is dat ook een antwoord, waar we mee verder kunnen.

Nijogeth
Berichten: 10522
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

lievemarie schreef:
04 nov 2021 09:47
Maar het amateurvoetbal heeft het voor elkaar. De eerste uitzondering op de coronamaatregels is al een feit.
En terecht. Mensen staan buiten, bij 90% van de clubs zijn er amper supporters en als je naar binnen wil dien je een QR code te hebben. Zelfs als je als sporter wil douchen of naar het toilet moet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
04 nov 2021 11:46

En terecht. Mensen staan buiten, bij 90% van de clubs zijn er amper supporters en als je naar binnen wil dien je een QR code te hebben. Zelfs als je als sporter wil douchen of naar het toilet moet.
Mee eens, buiten moeten ze met rust laten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Gisterenavond mijn griepprik gehaald : tot mijn stomme verbazing was er slechts één enkeling die een mondkapje droeg. En dan sta je nb binnen, vlak achter elkaar in één lange rij. :roll:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het hoeft vanaf zaterdag pas, ik ben ook geen fan van het mondkapje :-)

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

reggie2 schreef:
04 nov 2021 12:11
Nijogeth schreef:
04 nov 2021 11:46

En terecht. Mensen staan buiten, bij 90% van de clubs zijn er amper supporters en als je naar binnen wil dien je een QR code te hebben. Zelfs als je als sporter wil douchen of naar het toilet moet.
Mee eens, buiten moeten ze met rust laten.
Helaas moet je op terrasjes dus vanaf zaterdag wel een qr code laten zien. Is ook buiten, is ook lastig te handhaven, maar toch.

Gesloten