LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
vrkmp
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 11:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door vrkmp »

De afgelopen 12 maanden word ik weekelijks op mijn mobiele nummer gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij. Na een groot aantal beleefde pogingen om duidelijk te maken dat ik geen interesse heb hang ik inmiddels de telefoon direkt al op.

De Nederlandse Energie Maatschappij neemt hierop helaas wraak door 1,5 week lang 2 a 3 keer per dag de telefoon 2 keer over te laten gaan waarna er snel weer wordt opgehangen. Ook heb ik een voicemail waar een medewerker van de Nederlandse Energie Maatschappij inspreekt: "oh ophangen hè, morgen bellen we weer!."

Het verbaast mij zeer dat mevrouw Froger zich met deze organisatie inlaat. Dit is een vorm van stalken en telefoonterreur!

Stap dus NIET over naar de Nederlandse Energie Maatschappij!

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste gerard de ver,

In uw bericht van 9 april op dit forum vraagt u ons een en ander uit te zoeken omtrent uw overstap van NEM terug naar Essent.

Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

cika
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 11:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door cika »

hallo allemaal,

ik heb zelf bij een callcenter gewerkt voor de Nederlandse energie maatschappij.

Het zit namelijk zo dat wij iedereen probeerden te overtuigen dat ze 'eigenlijk" helemaal nergens aan vast zitten.

Als wij iemand bellen vertellen we het verhaal, goed of fout maak niet uit, maar om zo'n pakket te kunnen versturen hebben ze toch een akkoord nodig en dat doen ze met een bandopname waar alles één voor één wordt opgenoemd. zoals;
- dat je het tarief gedurende 3 jaar betaald voor de zelfde prijs
-vastrecht, wat in mijn tijd 6.99euro was voor gas en elektriciteit apart
- dat je 7 werkdagen de tijd heb om de overeenkomst schriftelijk te annuleren
- en het belangrijkste, of de klant weet dat hij/zij overstapt naar een andere energieleverancier.

Het is een standaardovereenkomst die voorgelezen wordt. En die bandopnamen moeten ook nog eens goedgekeurd worden op of alle punten daadwerkelijk ook echt genoemd worden(om fraude te voorkomen)

De truc is dat ze voor of na de bandopname zeggen dat je nog helemaal nergens aan verbonden bent, omdat je nog die 7 dagen bedenktijd hebt om het op te zeggen. Dus of je een voorlopig akkoord wilt geven.

Het is wel een hele flash wat je krijgt, want in mijn tijd was het namelijk zo dat wij een van de goedkoopste leverancier waren voor het tarief per kwh, maar de maandelijkse vastrecht was toen 6.99 euro terwijl het bij de meeste energie maatschappijen rond de 2 euro was. en daar verdienden ze veeeeel aan.

Moet je nagaan dat je dan elektriciteit én gas zou hebben, dat is dus ong 14 euro p/maand alleen aan vastrecht.

Dus mijn advies, blijf gewoon bij wie je bent, dan heb je geen geen hoofdpijn ;)

ronrotterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2009 09:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ronrotterdam »

Ik ben net gebeld door iemand van de Nederlandse Energie Maatschappij.
Heel verhaal dat ik bij de Eneco zat en dat het een stuk goedkoper werd.
Op mijn vraag bent u wel van de Eneco kreeg ik als antwoord ja ik zit bij de Nederlandse energie maatschappij, ik heb gelijk de verbinding verbroken, hou er niet van om opgelicht te worden want ik weet donders goed dat de nederlanse energie maatschappij en eneco twee verschillende bedrijven zijn.
Snap alleen niet dat natasja Froger haar naam zo te grabbel gooit aan zo'n oplichtersbende.

dickpluim.com
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:12

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door dickpluim.com »

Werd net ook gebeld door een dame mbt de Nederlandse Energie Maatschappij.
Na de vraag of het gelegen kwam dat ze belde zei ik nee. Daarna de vraag of ze mocht vragen waarom niet. Ik zei weer nee. Nu vond zei dat we in een vrij land leven en ze dat wel mocht vragen. Ok, had ze een punt. Zei toen dat ik dat niet wilde zeggen en sowieso niet lastig gevallen wenste te worden en me ook her en daar had aangemeld om van dit soort telefoontjes veschoond te blijven. Zei ze dat ik dan de telefoon maar moest wegknikkeren. Alvorens nog te kunnen reageren hing ze op.

Meinona
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2008 10:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Meinona »

Ongeveer 3 x per week krijg ik telefoontjes vd NEM.... En zojuist weer..... nu namens de vakantiekaart en ik moest echt vragen namens welke energie hij belde want de eneco had hij ook al vermeld maar de NEM pas toen ik er naar vroeg....
Het kost ze alleen maar geld en tijd om mij telkens zo te stalken want al bellen ze 100 x op 1 dag ik ga niet met hun in zee..... Er zou wéér een aantekening gemaakt worden dat ik niet gebeld wens te worden.... Ik maak er nu een spelletje van.... heb de tijd dus laat ze gewoon hun lulverhaal afsteken en ga daarna vertellen wat ik van hun bedrijf vind.... Tot morgen NEM :D

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wicher »

@gerarddever:

Ik ben écht heel erg benieuwd wat de forumessent-medewerkster jou gaat antwoorden op het niet kunnen terug-switchen naar Essent (of een andere leverancier)! Heb je hier al nieuws over?

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Ik heb nu net pas deze behulpzame Annemarie gemaild. Niet eerder tijd gehad.

Maar ik heb wel mijn nieuwe leverancier benadert en deze hebben mij gegarandeerd dat ik binnen 7 dagen weg zal zijn bij de NEM. Hun eerste poging was mislukt. De reden was nogal vaag. Ik zou worden overgezet in 2011. Per einde 3 jaren wurgcontract. Terwijl ik steeds aandrong op “per onmiddellijke ingang”.
Niet te geloven!
Scheelt mij 450 euro per jaar! Volgens alle vergelijkingssites. Dan wil je toch geen “minuut” langer blijven bij een criminele organisatie zoals de NEM! Ze zijn ECHT een van de duurste!
Voor die 250 euro boete bij de NEM ben ik bereid mij helemaal dood te vechten (en zelfs na mijn dood nog!).
Dat loopt nog bij de geschillencommissie.

moiraghi
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door moiraghi »

Gisteren benaderd door een medewerker van de NUON kan via mijn KVK nummer voordeliger aan stroon en gas komen enhet mooiste is dat zij ook nog eens mijn boete terug storten als ik overstap volgens mij kan ik hier wel vrolijk van worden

FSR
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2009 20:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door FSR »

De Firma List&Bedrog;, de NEM dus. Wij zijn drie maanden bezig om een juiste eindafrekening te krijgen van dit stelletje oplichters, die eindmeterstanden gewoon verzinnen. Na talloze telefoontjes, diverse brieven, zowel aangetekend, eindelijk de juiste eindrekening. Hierna weer verkeerde termijnnota’s, gebaseerd op de verkeerde eindnota, weer talloze telefoontjes naar de NEM, met toezeggingen dat het allemaal opgelost wordt. Nou dat waren allemaal loze beloftes van de NEM, want ze sturen je gewoon, onterecht een incassobureau op je dak. Dit incassobedrijf geheten Cannock Chase, heeft al net zo`n duistere reputatie als de NEM, beiden passen dus precies bij elkaar. Dus mensen, trap niet in die mooie praatjes van de NEM, goedkoop blijkt achteraf duurkoop, met een hoop ellende in het verschiet. Onbegrijpelijk dat de familie Froger zich voor dit criminele bedrijf laat gebruiken, ze zal er wel flink voor betaald krijgen. Betaald uit al die teveel betaalde eindrekeningen, en voorschotten, van dat stelletje oplichters !! Tot slot, trap niet in de mooie praatjes van de NEM, met als spreekhuis Natasja Froger.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Inter »

Die stalkers bellen mij ook haast wekelijks .

Een keer via de Veronica Gids dan wel met een wat mindere agressieve benadering als anders maar vind dit ongepast dat men dat doet .
Verdenk dan ook dat deze mijn gegevens heeft verkocht Overweeg nu ook deze op te zeggen .

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

@ Gerard en Inter: Twijfel er niet aan dat via Veronica je gegevens worden verkocht. Dat is een absolute zekerheid! Wij hebben ook de Veronica gids (niet lang meer als het aan mij ligt...) en worden regelmatig uit naam van Veronica gebeld voor energie, hotelpassen en weet ik niet wat. Zal ongetwijfeld ergens diep verstopt in hun voorwaarden staan.

Ik weet wel zeker dat ze de gegevens van Veronica gebruiken, omdat dat de enige plaats is waar mijn vrouw haar meisjesnaam gebruikt heeft. Dat maakt het nogal makkelijk traceren...

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Vorig jaar juni (2008) is haar aansluiting weer overgegaan naar haar vroegere leverancier. Ik heb toen al doorgegeven dat als er post was ze dat naar mij moesten sturen aangezien ik haar vertegenwoordigde.

Toen dat allemaal gelukt ik heb ik een bedrag van hun gehad als een soort van schadevergoeding!
Daar heeft de geschillencommissie toen ook in bemiddeld.

In augustus 2008 de eindafrekening gehad en betaald.
Dacht dat ik er dus van af zou zijn!

Niets is minder waar want vanaf januari 2009 zijn er op het vroegere adres van mijn moeder al VIER brieven van dat CANOCK bedrijf binnengekomen!

Ik doe of mijn neus bloed en ze zoeken het daar maar lekker uit!

Dan had mijn moeder ook nog de telefoon van PRETIUM Telecom!
Gelukkig is dat sinds vorig jaar april afgelopen.

Maar dat komt alleen omdat mijn moeder naar een verzorgingshuis is gegaan.
Daar moest ze ZES weken wachten voordat ze telefoon kreeg!

Dat was toen helaas niet meer nodig omdat ze met vier weken al naar een verpleeghuis ging.
Ze was helemaal hotel de botel en dat ze niet kon bellen maakte de zaak ook niet beter.

Dus ik heb de hele zaak opgezegd, al ging dat ook niet van een leiendakje want ik pleegde nu contractbreuk!!!!!!!

Maar heb volgehouden en het is nu al bijna een jaar dat ik niets meer heb gehoord van die (in mijn ogen) Telefoonterroristen!

En gelukkig bel ik niet met KPN dus zullen ze me ook wel niet meer bellen, maar dat weet je met hen maar nooit!

Ja, stel je voor zeg: én NEM én Pretium waren de "HOF-leveranciers" van mijn moeder!!!!!!!
:evil: :evil:

s.vandervalk
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2009 15:34

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door s.vandervalk »

Bedankt voor je reactie Twijg. En je tips. Ik zal ze zeker opvolgen.
Dit motiveert nog meer om het er niet bij te laten zitten.
:D

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Inter »

Gezien de eerdere berichten op dit forum lijkt het er inderdaad op dat ook Veronica klantgegevens heeft doorverkocht!
Klantenbestanden zijn tegenwoordig een goede handel geworden. Wordt ook veel geld voor betaald.
Veronica is ook zeker niet de enige die dit doet.
Waar je ook op moet letten zijn gratis diensten op internet waar je telefoonnummer of email moet achterlaten.
Ook nieuwsbrieven waar je naast emailadres en naam OOK telefoonnummer en adres achter moet laten.
Emailadres en naam zijn de enige gegevens die nodig zijn voor een nieuwsbrief.
Op internet is een “jacht” gaande op telefoonnummers en adressen.

Weet ik .
Ook TNT , KPN en nog veel meer bedrijven .
Mijn standaard Email Adres van mijn provider weet dan alleen mijn familie en bekenden (uitgezonderd waar het met de PC een rommeltje is) Voor de rest gebruik ik een Gmail adres met een goed spamfilter .Werkt ook met Outlook .
Hetzelfde geldt ook voor mijn mobieltje .De rest gewoon je oude GSM opgeven Als ik ze mis en het is belangrijk bel ik ze zelf wel .

Het blijft te gek voor woorden dat ik zulk soort maatregelen moet nemen .

En iedereen nu die in de problemen zit zal eens een keer eerst verder moeten kijken dan direct ja te zeggen .
Internet sites genoeg lijkt me .
Bij die telefoonterreur dan ook direct neer gooien .
Helaas doet niet iedereen en blijft dit bestaan .

moiraghi
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door moiraghi »

Beste man stond hier aan de deur met jasje aanvan de NUON,papiertje van de NUON dus zal wel goed zitten (hoop ik) zit momenteel bij de NEM en als ik overstap betaald de NUON mijn boete, zal wel gek zijn als dit een medewerker was van de NEM :? Maar we zullen zien :wink: Toch bedankt voor de waarschuwing. :wink:

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Inter »

Mensen die uit goed vertrouwen slachtoffer van die telefonische oplichtingspraktijken zijn geworden, zullen echt nooit meer ja zeggen
en gelijk de telefoon neergooien, dus dat advies is overbodig!
Dat is nu juist het probleem een heleboel geloven alles .
Iemand oplichten is dan echt niet moeilijk .
Vraag het maar eens aan een goede verkoper .
En dat zijn niet alleen ouderen al heb ik mijn vader duidelijk gezegd nooit daarop in gaan .


Met internetsites bedoel ik . Ga daar eens vergelijken .
En ach als men al die BN`rs moeten gaan geloven .


134 bladzijden lezen lijkt mij een beetje teveel of men moet hele dag niets te doen hebben .

En of Oxxio wat al andere namen heeft gehad zo goed is .

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@Inter:

Wat is nou eigenlijk het doel van je reactie?

Veel mensen zijn door de NEM belazerd of ze nou zelf over zijn gestapt
of helemaal niet over wilden stappen.
Je verwijt mensen dat ze niet op vergelijkingssites hebben gekeken.
Ik verwijt jou dat je je conclusies al trekt, terwijl jij dit topic of een gedeelte ervan niet hebt gelezen. Dat doen wel meer mensen die zichzelf erg slim vinden. :roll:
En verder beweert niemand hier dat Oxxio goed is. (zie energieforum) Maar dit topic gaat over de NEM en niet over Oxxio!

gromnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 19:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gromnl »

Al maanden lang elke week weer een call center medewerkster van de NEM aan de telefoon. Telkens met hetzelfde ge-ouwehoer. ...ik zie dat u bij de Nuon zit... (Terwijl ik daar helemaal niet bij zit)
Elke keer te horen krijgen dat er een melding gemaakt zal worden met daarin het bericht dat je geen klant van hun wil worden ... en en week daarna gewoon weer bellen...

Laatste gesprek zou mevrouw graag even willen opnemen dat ik geen klant wil worden. Het moet niet gekker worden...[/i]

mappie57
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mappie57 »

Let op! NEM is niet betrouwbaar en behandelt haar klanten niet netjes.Ook handelen zij geschillen af op een hele onbeschofte manier.
Ben er ook ingestonken.Energie tegen inkoopprijs.Ja, zeker, maandelijks een bijzonder mooi laag bedrag.Die word ingehaald door de eindafrekening.Schrok me rot!.Ik was zo kwaad en ben overgestapt naar een andere leverancier.
Op de eindafrekening was 1 dag met een verbruik van 433 kwh en gas 29 m3. Dit is toch onmogelijk mensen?
Allereerst gevraagd om gespreidde betaling en daar ging men mee accooord.OK.Toen een aangetekende brief op 8/2/09 naar de NEM met de klacht over die 433 kwh, hoe dat nu mogelijk was.Vertelde wel in de brief dat ik wel bereid was om te betalen na afhandeling van de klacht.Heb dus de automatische incasso stopgezet.
Heb geen antwoord gekregen.Moest voor een paar weken naar het buitenland.Kreeg moeilijkheden met mijn bankpas, kon dus niet internetbankieren en heb dus niet gezien dat de NEM het hele bedrag in 1 keer had afgeschreven op 13/02/09.Ruim 550,00 euro.Kon wel janken.
Heb alles netjes willen doen.Heb nu weer een aangetekende brief geschreven met de vraag binnen 2 weken te antwoorden.Antwoorden ze niet dan word het de geschillencommissie.Dit kan je toch niet zo maar over je heen laten komen.Heeft iemande misschien nog een tip voor mij?

Gesloten