LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Nou één ding, ik neem dat onrustige slapen voor lief vergeleken met alle klachten had zonder medicijnen.

gr

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Jannie3.

Jannie ja ik moet zeggen na 4 dagen 30 mg. ben ik echt een stuk beter.
Ik heb de tabl. voor een depressie, ik heb gelukkig geen paniekaanvallen.

En het slapen bij mij ,heel erg goed ,ik slaap in een ruk door tot de wekker afloopt.en dan krijg ik mijn ogen bijna niet open.

Ik heb wel dat ik om een uur of 4 een inzinking krijg.

Groetjes Vili :)

sinelia
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2008 10:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sinelia »

Hallo,

Ik ben nu al 10 dagen bezig met 5 mg Citolapram en het gaat best goed. Ik moet volgende week naar 10 mg.

Ik ben nu wel moeier dan eerder, maar ben al veel minder bang.

Ik werk nog steeds mijn 32 uur en rijdt iedere dag paard (krijg ik energie van)

Ik schrik wel van de ervaringen van anderen. Gelukkig reageer ik niet zo heftig op de medicatie.

Succes allemaal

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

hallo allemaal.

ben nu 5 dagen bezig met de hogere dosis, vandaag minder gevoeld dan die andere 4 dagen.
Vanmiddag toch 1 xanax genomen, voelde me opeens weer heel gespannen en raar in hoofd.

Morgen gaat het misschien weer beter.

Gr.Vili

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Goeiemorgen allemaal.

Ik ben nu 7 dagen bezig met ophoging van 20 naar 30 mg.
Voel me absoluut niet goed ,weer heel gespannen en nerveus ook weer erger depri.raar gevoel in hoofd.

Weet het niet meer ,ben bang dat het niet over gaat en ik me altijd zo kl.. blijf voelen.

Wanneer gaat het nu werken?

Heb ook weer xanax genomen anders redt ik het niet.
Luitjes help me hier weer doorheen.




Gr. Vili

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

hey Vili,

Zet alsjeblieft door. Dit vervelend gevoel gaat echt over, geloof me. Dat gevoel en getwijffel dat je je nooit meer beter gaat voelen had ik ook in de opbouwfase. En vertrouw me erop dat bijna iedereen dat heeft gehad. je depri en angstklachten verergeren. Dus de wanhoop die je hiervoor al had is nu ook 10 keer zo erg. Ik snap het wel van jou kant, maar geef niet op. Blijf relativeren hoe moeilijk dit ook is!

-- een miljoen slikkers in nederland!!!! Als nou 1 procent slecht reageert wat voor een medicijn super weinig is in verhouding dan zijn dat in dit geval 10 000 mensen!!!!!! wat is dat op een miljoen????? Bijna een miljoen slikkers reageren super en komen er weer helemaal bovenop. Alleen die zitten helaas niet hier op het forum te schrijven hoe lekker het nu met hen gaat. Mensen komen hier vaak als ze zich rot voelen. Sinds ik me beter voel heb ik gewoon de drang niet meer om hier te reageren en te praten. Zo kan ik je nog wel 10 andere mensen noemen die hier samen met mij precies een jaar geleden zaten te piekeren en te snikken over dat het nooit meer goed zou komen......en ons hoor je nu gewoon niet meer omdat we weer leven!!!!!

Onthoud dit goed

groetjes

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi James,

Ben ik helemaal met je eens.

Ik heb ook niet meer zo die behoefte omdat het beter gaat, een stuk beter.

James, moet jij de medicijnen heel je leven slikken of is het ook de bedoeling dat je gaat afbouwen.

Groetjes

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey BB

Ik ga ze over 1 tot 1.5 jaar toch afbouwen. Ze werken nu dik een halfjaar echt goed. Eerst op een heeeeeel langzame manier de oxazepam afbouwen. Ik slik er nu 2.5 per dag en dat bouw ik af met een kwartje per maand, wat geen vreemde effecten geeft. Maar mooi dat het nu lekker met je gaat zeg. Een tijdje geleden las ik alleen maar doem berichten van je dacht ik :O gewoon aan het werk ook?? doe je gewoon ook dingen op sociaal gebied???

groetjes

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi James,

Ik werk werk weer gewoon volledig en het gaat prima nu.

Nergens last van eigenlijk, ik ga over 2 weken op vakantie enz en doe weer alles.

Ik gebruik alleen de citalopram 30 nog en al zeker 2 maanden geen oxazepam meer.

Met jou ook alles goed?

Gr

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hier gaatie ook erg lekker hoor.....tsjah op het moment ben ik ziek, maar dat gaat wel weer over :P Ik werk sinds februari weer volledig, sport 5 dagen per week en ik ben vaak het hele weekend weg. ook ben ik in de tussentijd op mezelf gegaan. Als ik het vergelijk met 1.5 jaar geleden dan ben ik 500 % vooruit gegaan.

Maar ga je met je gezin vliegen ofniet? Dat gevlieg laat ik toch maar aan iemand anders over haha :D

groetjes

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Ja ik ga met mijn vriend naar Spanje, lekker naar de zon.
Met vliegen enz heb ik geen problemen. Afgelopen september naar de VS geweest (10 uur vliegen) haha

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi James.,

Dank voor je opbeurende woorden.

Ik weet het ,ik moet door zetten heb geen andere keus.

Maar als je dan s morgens je ogen open doet ,en je hebt al meteen dat afschuwelijke gevoel, later op de dag zakt het dan wat weg.

Weet je dan ben ik zo ongeduldig, en denk na 7 dagen ophogen dat het al helpt..

Groetjes Vili.

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hallo,
Nu 3,5 week aan de medicijnen, voel nu de angst weer terug komen en de hartkloppingen, heb vandaag een betablokker gehad en ook weer aan de tabletjes voor angsten. Ik vraag me nu echt af wanneer de knop omgaat. Vanavond hebben we feest en ben ik weer het muurbloempje iedereen praat gezellig en ik heb geen onderwerp, anders was ik de leukste en de drukste van allemaal. Gaat dit ooit weer over?
Groetjes Jannie3

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

iemand die mijn vraag kan beantwoorden??

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

hoi vhid.

ik heb nergens een vraag van j0u kunnen vinden.

groetjes Vili

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

Ik slik nu 2 weken citalopram, waarvan 1 week 20 mg. Ik ben overgestapt van paroxetine, omdat dit gewoon niet werkte. ik ben alleen met 2 kinderen en de bijwerkingen zijn vrezelijk!

Ik voel mijn hele lichaam verdoofd, alsof mijn handen en lichaam 'slapen'. beetje dikke verdoofde gevoel. Ik val vaak om, en ben heel evenwicht kwijt. Ik word doof, en hoor echt soms bijna niks, en zie echt slecht scherp.
het lijkt steeds erger te worden vooral tegen de avond, ik kan dan raar wakker worden en dingen gaan zien/denken die er niet zijn of niet gebeuren.

ik wil graag weten of dit normaal is, want is best extreem, en zie tot nun toe alleen mensen die maag/darm klachten hebben en hoofdpijn en zo.

ik ben echt bang controle te verliezen en dat ik gekke dingen ga doen. Ik zie mezelf soms al echt naakt over straat rennen of zo :roll: .

ben zo wanhopig!

ben bang als ik dood ga dat niemand mij optijd zal vinden en mijn kinderen!

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hoi vhid
Ik vind je bijwerkingen echt heftig en zou als ik jou was contact opnemen met de arts of psych. Ik heb de bijwerkingen ook gehad maar dat duurde maar twee dagen.
In de bijsluiter staat dat een psychose kan krijgen. Dit gebeurd heel weinig. Waar krijg je de medicijnen voor? een depressie of angsten en misschien moet je naar een hogere dosis?
Nu voor jezelf opkomen en laat je niet afschepen!
Laat je even weten hoe het afloop?
Groetjes Jannie3

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hallo iedereen,

Even wat minder nieuws ik heb dit weekend een terugslag gekregen en ben bang dat ik er nu helemaal niet meer uit kom.

Wie herkent dit.

Ik slik 30 nu 3 maanden. Heeft ophogen soms zin.

Groetjes

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey BB,

DIe dipdagen zijn best normaal eigenlijk. Ik heb het ook soms ff een weekend of een dag of 4. Ineens word je wakker met een rotgevoel en denk je dat de pillen niet meer werken. Klachten komen tevoorschijn, en juist omdat het net ff lekker ging is die terugslag zo heftig. Ook heb ikzelf het als ik verkouden of grieperig word.....zoals afgelopen week. Maar op een gegeven moment is het gewoon over. Tenminste, dat is mijn ervaring ermee.

sterkte

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi James,

Fijn om te horen het is ook pas sinds gisteren en dan komt alles weer naar boven, moe geen energie.

Ik wacht nog maar even af.

Thanks voor je steun.

Hoeveel gebruik jij nu?

Gesloten